ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΩΡΟΦΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ENEΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΝΕΑ ΚΑΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ
Advertisements

Εξοικονόμηση ενέργειας στην κατοικία
Ξενώνας Στάμου Στούρνα
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ
Η ολοκλήρωση σε πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα.
Εκπαιδευτικό Πακέτο IUSES Η αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρουσίασης βαρύνει τους συγγραφείς. Δεν απηχεί κατ’ ανάγκη τη γνώμη της Ευρωπαϊκής.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ
Περιβάλλον και Ενέργεια
Το Πράσινο Σπίτι.
Βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων: Δημιουργία σχετικής ιστοσελίδας
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Χρυστάλλα Αναστασίου.
Ο ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΒΙΩΣΙΜΑ ΚΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΗΛΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΜΑΔΑ “ FAΒ 5 ” ΜΑΘΙΟΥΜΑΝΩΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Οι ‘αποθήκες’ ενέργειας ονομάζονται ‘Πηγές Ενέργειας’ και διακρίνονται σε:
Σχεδιασμός και αξιολόγηση μιας σειράς διδασκαλιών στο πλαίσιο του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες. Εισαγωγή στις αρχές της Βιοκλιματικής και στη διαχείριση.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Α ΞΙΟΠΟΊΗΣΗ ΉΠΙΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Αιολική ενέργεια Γεωθερμική ενέργεια Ηλιακή ενέργεια.
Project Αειφόρο Σχολείο
«Πόσο βιοκλιματικό είναι το σπίτι σας;»
ΤΜΗΜΑ : Β1 ΟΜΑΔΑ : ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ
Ασκήσεις.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΟΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΜΗ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ.
ΘΕΜΑ: «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ"
ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΠΙΤΙΟΥ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
Καδόγλου Ευτυχία Λάζαρη Ευγενία Παπαδημητρίου Κωνσταντίνα
Κήποι - συμβουλές Χαλάς Μάριος Τσουκλείδης Σωτήρης.
Ήλιος & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣΗ
Ο άνθρωπος, από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του πάνω στη γη, προσπάθησε να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του. Έτσι λοιπόν δημιούργησε τον υλικό πολιτισμό.
 Στο σχολείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την βιομάζα ως καύσιμο για παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας,καύσης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ ΚΑΣΤΑΝΟΥ ΑΓΑΠΗ ΜΑΝΤΖΑΝΑ ΣΟΦΙΑ
Ερευνητικη εργαςια Α’ τετραμηνου Β’ γενικου λυκειου Νιγριτας : «Εναλλακτικες πηγες ενεργειας και εξοικονομηςη ςτο ςχολειο μας» Θέμα ενασχόλησης:
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δ………………… και περισσότερο π……………………….παρουσιάζει.
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
5.4 ΜΟΡΦΕΣ & ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 5.5 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ. Σε όλο τον κόσμο οι εποχές μεταβάλλονται, οι θερμοκρασίες αυξάνονται και ακραία καιρικά φαινόμενα παρατηρούνται όλο και πιο.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. Τάξη ΣΤ’
Βιοκλιματικός σχεδιασμός ενός κτιρίου είναι ο σχεδιασμός ο οποίος λαμβάνοντας υπόψη το κλίμα κάθε περιοχής, στοχεύει στην εξασφάλιση των απαραίτητων εσωκλιματικών.
ΤΟ ΚΙΛΡΟΚΛΙΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΔΙΑΛΕΞΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ
ΘΕΡΜΑΝΣΗ:ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ΑΠΕ ΚΑΒΑΛΑ 2015
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Α΄ Γυμνασίου
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Ο ήλιος ακτινοβολεί φως και θερμότητα
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Εξοικονομώ Ενέργεια στο Σπίτι" ΕΠΑ.Λ Λαγκαδά
ΣΤΑΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
ΠηγΕΣ ενΕργειαΣ Ενότητα 2η.
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΔΙΩΡΟΦΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Η μελέτη μιας σύγχρονης βιοκλιματικής κατοικίας ανάγεται στα πλαίσια του μαθήματος της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας της Β΄ τάξης των Δομικών του ΕΠΑΛ Ζακύνθου. Όπως ένα τεχνικό γραφείο μελετά και κατόπιν κατασκευάζει ένα κτίριο έτσι κι εμείς με απλά βήματα σχεδιασμού, μελετήσαμε μια διώροφη κατοικία. Ξεκινώντας από ένα τυχαίο οικόπεδο, δημιουργήσαμε το κτίριο (κατόψεις, τομές, όψεις,) βασιζόμενοι σε αρχές της Αρχιτεκτονικής σύνθεσης με κανόνα τον βιοκλιματικό σχεδιασμό. Ελέζι Ρεντόν Ζάβαρη Νικολέτα Θανάσης Νίκος Συνετού Υακίνθη Ταμαρέση Μαρία Τζανάρι Σκερντιάν

Ερευνητικά ερωτήματα Τι ονομάζουμε βιοκλιματικά κτίρια. Ποια είναι τα οφέλη τέτοιων κτιρίων. Έρευνα γύρω από την πράσινη ταράτσα. Πως γίνεται ο βιοκλιματικός σχεδιασμός. Ποια είναι η επίδραση του προσανατολισμού του οικοπέδου για το κτίριο.

ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΟΔΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1η Φάση: Έννοιες και προτροπή για έρευνα γύρω από το θέμα. Επιλογή τίτλου. 2η Φάση: Οργάνωση πορείας εργασίας με την κατάρτιση χρονοδιαγράμματος. 3η Φάση: Ανάληψη ρόλων μεμονωμένα για έρευνα στο διαδίκτυο διαφορετικών στοιχείων ώστε να παρουσιαστούν στην τάξη (βιοκλιματικό σπίτι, δομικά υλικά, προσανατολισμός, πράσινη ταράτσα κ.ο.κ.) . 4η Φάση: Σκαριφηματικός σχεδιασμός σε δεδομένο τοπογραφικό διάγραμμα. Διαδικασία σύνθεσης της οικίας. Εφαρμογή προσανατολισμού που αφορά την θέση του κτίσματος στο οικόπεδο και τα ανοίγματα (πόρτες, παράθυρα). Κατόπιν σχεδιασμός μέσω η/υ (εφαρμογή autocad). 5η Φάση: Έλεγχος εργασίας και σύνθεση αυτής στην εφαρμογή Power Point. Αυτοαξιολόγηση μαθητών και αξιολόγηση της όλης εργασίας. Κοινοποίηση και παρουσίαση εργασίας στο σχολείο.

ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ

ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Κινητική ενέργεια Φωτεινή ενέργεια Ηχητική ενέργεια Πυρηνική ενέργεια Θερμική ενέργεια Χημική ενέργεια Δυναμική ενέργεια

ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Οι πηγές ενέργειας διακρίνονται σε αυτογενείς και τεχνητές. Επίσης διακρίνονται σε πρωτογενείς και δευτερεύουσες.

ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Τα στερεά καύσιμα των γαιανθράκων (λιγνίτης, ανθρακίτης, τύρφη) Τα υγρά καύσιμα που παίρνουν από κατεργασία (μαζούτ, πετρέλαιο, βενζίνη, κηροζίνη) Τα αέρια καύσιμα (φυσικό αέριο, υγραέριο) Την πυρηνική ενέργεια που παίρνουμε από τη σχάση ραδιενεργών υλικών.

Η ενέργεια των κυμάτων,ρευμάτων,ωκεανών Η ενέργεια βιομάζας ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ Ο ίδιος ο ήλιος Ο άνεμος Οι υδατοπτώσεις Η ενέργεια των κυμάτων,ρευμάτων,ωκεανών Η ενέργεια βιομάζας

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΚΤΙΡΙΟΥ Εξοικονόμηση ενέργειας Παραγωγή θερμικής ενέργειας Δημιουργία συνθηκών θερμικής άνεσης και μείωση των απαιτήσεων όσον αφορά την ρύθμιση θερμοστάτη. Διατήρηση της θερμοκρασίας εσωτερικού.

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Την παραμονή ανθρώπων ή ζώων Την εκτέλεση εργασίας, ή την άσκηση επαγγέλματος, όπως το κατάστημα και το εργοστάσιο Την αποθήκευση, ή τοποθέτηση πραγμάτων, όπως οι αποθήκες, ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, το σιλό, η δεξαμενή υγρών, Την τοποθέτηση, ή λειτουργία μηχανημάτων, όπως το αντλιοστάσιο. Κάθε κτήριο, ή εγκατάσταση πρέπει πέρα από την λειτουργικότητα του (της) Να ικανοποιεί τις απαιτήσεις, τόσο ως μεμονωμένο κτήριο, ή εγκατάσταση, όσο και σε σχέση με το οικοδομικό τετράγωνο, Να εντάσσεται στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον, ώστε στα πλαίσια οικιστικής ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης.

ΟΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΚΥΡΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΤΙΡΙΩΝ ΕΙΝΑΙ: Η θερμοκρασία Η ηλιακή ακτινοβολία Η ατμοσφαιρική υγρασία Η ταχύτητα και η κατεύθυνση του ανέμου Ατμοσφαιρική θερμοκρασία

ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟΥ Ο περιβαλλοντικός σχεδιασμός του περιβάλλοντος στα κτίρια ιδιωτικού ή δημόσιου ακάλυπτου χώρου, πρέπει πρωτίστως να στοχεύει στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών διαβίωσης των πολιτών μέσα και έξω από τα κτίρια, δηλαδή στη βελτίωση του μικροκλίματος. Η κλιματολογία της σύγχρονης πόλης διαμορφώνεται από παράγοντες που επηρεάζουν το αστικό μικροκλίμα, τις ανθρωπογενείς πηγές θερμότητας και ρύπανσης και τη μορφολογία του αστικού περιβάλλοντος.

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ Ο ανατολικός προσανατολισμός είναι κατάλληλος για τη χωροθέτηση των υπνοδωματίων. Προσφέρει φωτισμό και ηλιασμό κατά τις πρωινές ώρες, διαρκεί λίγο και έτσι αναζωογονεί τα υπνοδωμάτια χωρίς να τα υπερθερμαίνει. Ειδικά το καλοκαίρι, ο ανατολικός προσανατολισμός επιτρέπει το δροσισμό ενός χώρου από το μεσημέρι και μετά

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ Ο δυτικός προσανατολισμός είναι ανεπιθύμητος καθώς το καλοκαίρι και κατά τις απογευματινές ώρες  θερμαίνει υπερβολικά τον εσωτερικό χώρο. Στα δυτικά δωμάτια θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας από το ήλιο, όπως τοποθέτηση τεντών, σκιάστρων, κουρτινών, κλπ. Ωστόσο, το χειμώνα ένα δυτικό δωμάτιο παραμένει ζεστό. Συνεπώς, ο δυτικός προσανατολισμός θα μπορούσε να θεωρηθεί πλεονεκτικός για τη χωροθέτηση κάποιου δωματίου που χρησιμοποιείται το χειμώνα

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ Ο βορινός προσανατολισμός προσφέρει σταθερό φωτισμό καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Ως εκ τούτου θεωρείται κατάλληλος για τη χωροθέτηση εργαστηρίων ή χώρων εργασίας. Ωστόσο, η βορινή πλευρά πλήττεται από ισχυρό κρύο και έτσι η τοιχοποιία πρέπει να διαθέτει θερμομόνωση. Τα ανοίγματα (παράθυρα και πόρτες) πρέπει να έχουν μικρές διαστάσεις και να είναι καλά μονωμένα, για παράδειγμα με διπλά τζάμια και θερμοδιακοπή. Ωστόσο, κατά τους θερινούς μήνες τα δωμάτια με βορινό προσανατολισμό παραμένουν δροσερά.

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ Ο νότιος ή μεσημβρινός προσανατολισμός θεωρείται ο ιδανικότερος προσανατολισμός. Στο νότο ενδείκνυται η χωροθέτηση των σημαντικότερων λειτουργιών και εκείνων των δωματίων μέσα στα όποια οι ένοικοι περνούν το περισσότερο χρόνο τους (για παράδειγμα ενδείκνυται η χωροθέτηση του καθημερινού καθιστικού). Κατά τους χειμερινούς μήνες οι ακτίνες του ήλιου βρίσκονται χαμηλά στον ορίζοντα και έτσι εισέρχονται βαθιά μέσα στον εσωτερικό χώρο θερμαίνοντας και φωτίζοντας τα δωμάτια. Αντίθετα το καλοκαίρι, οι ακτίνες είναι ψηλά και έτσι μπορούν να εμποδιστούν με ένα απλό στέγαστρο.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΥΞΗΣ-ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

Υλικά συλλογής ηλιακής ακτινοβολίας

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Φωτοβολταϊκά Συστήματα Ενεργειακά Τζάκια Γεωθερμικές Αντλίες Θέρμανσης Τεχνικές Φυσικού Δροσισμού Τεχνικές Φυσικού Φωτισμού

ΦΥΤΕΜΕΝΑ ΔΩΜΑΤΑ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΩΡΟΦΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

ΚΑΤΟΨΕΙΣ

ΟΨΕΙΣ

ΤΟΜΕΣ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1. Προσφέρει θερμική άνεση. Ένα σπίτι που έχει κατασκευαστεί ακολουθώντας τις βασικές αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής έχει τα εξής χαρακτηριστικά γνωρίσματα: 1. Προσφέρει θερμική άνεση. 2. Προσφέρει οπτική άνεση, καθώς έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται το φυσικό φως στο μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας. 3. Διαθέτει σωστή μόνωση. 4. Προσφέρει καλή ποιότητα εσωτερικού αέρα ενώ ελαχιστοποιεί την εισροή ρυπογόνων ουσιών στο χώρο. 5. Εξοικονομεί χρήματα στον ιδιοκτήτη. 6. Προστατεύει το περιβάλλον.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ http://el.Wikipedia.org/wiki http://www.cres.gr/energy-saving/enimerosi_bioclimatikos.htm http://www.ecolife.gr/images/ecohouse_2011/ecohouse_2011.pdf http://poseidon.library.tuc.gr/artemis/MT2009-0102/MT2009-0102.pdf http://www.bioprasino.gr/el/articles/?nid=64 http://www.greekarchitects.gr http://www.econ3.gr/ Βιοκλιματική αρχιτεκτονική στην Ελλάδα, επιμ. Λ. Μάντζιου, εκδόσεις ΕΡΓΟΝ IV, 2009 Ενεργειακός σχεδιασμός, εισαγωγή για αρχιτέκτονες, υπεύθυνος για την ελληνική έκδοση Ε. Τσίγκας, εκδόσεις Μάλλιαρης – παιδεία, 1994 ΓΟΚ (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός)