Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Jigsaw: Τί είναι;.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Βιολογία Γυμνασίου.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Έννοια, χαρακτηριστικά
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός Καλλιέργεια δημιουργικότητας, κριτικής σκέψης, αυτοκατεύθυνση, εμπειρίες με βάση τις οποίες τα παιδιά ικανοποιούν ανάγκες και ενδιαφέροντά τους. Διαδικασία-Στάδια: 1. Αφόρμηση 2. Καλλιέργεια κλίματος ενδιαφέροντος 3. Καθορισμός στόχων και δραστηριοτήτων με τη συνεργασία των μαθητών 4. Έρευνα 5. Συντονισμός 6. Παρουσίαση 7. Αξιολόγηση

1. Αφόρμηση Βιωματικές καταστάσεις π.χ. ένα κείμενο που διάβασαν οι μαθητές, μια εκπομπή που είδαν, ένα γεγονός που συνέβηκε, μια εκδρομή κ.λ.π. Παράδειγμα: Ο ξυλοδαρμός μιας μαθήτριας σε σχολείο της Κύπρου μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για τους θεματικούς κύκλους «Ρατσισμός», «Βία και Παραβατικότητα», «Μετανάστευση».

2. Καλλιέργεια κλίματος ενδιαφέροντος Διατυπώνονται ερωτήματα και απόψεις από τους μαθητές. Δίνονται κίνητρα για επιπλέον έρευνα και μελέτη. Παράδειγμα «Θεματικός κύκλος Ρατσισμός»: Αναφορά σε ρατσιστικές συμπεριφορές που έζησαν ή άκουσαν τα παιδιά, στα αισθήματα των ίδιων των παιδιών απέναντι στη διαφορετικότητα. Τα ίδια τα παιδιά εξηγούν αυτά τους τα αισθήματα, προσπαθούν να σκεφτούν γιατί άλλοι σκέφτονται διαφορετικά, προσπαθούν να μπουν στη θέση των ανθρώπων που είναι θύματα ρατσιστικής συμπεριφοράς. Κάποιοι από τους μαθητές υποδύονται τους ρατσιστές και κάποιοι τα θύματα και εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αναρωτιούνται γιατί οι άνθρωποι να παρουσιάζουν τέτοιου είδους συμπεριφορές, γιατί η κοινωνία τις ανέχεται, πώς μπορούν να ανατραπούν κ.ά.

3. Καθορισμός στόχων και δραστηριοτήτων με τη συνεργασία των μαθητών Κατηγοριοποίηση ερωτημάτων που θα ερευνηθούν. Σύνδεση ερωτημάτων με άλλα μαθήματα (διαθεματική προσέγγιση) Παράδειγμα «Θεματικός κύκλος Ρατσισμός»: Οι μαθητές προβαίνουν σε: 1.Κατηγοριοποίηση: αίτια, φαινόμενα ρατσισμού στην κυπριακή κοινωνία, φαινόμενα ρατσισμού στον κόσμο, απόψεις μαθητών, απόψεις οικογένειας, τοπικής κοινωνίας, αντιμετώπιση: μέτρα στο σχολείο, στην οικογένεια, στην κοινότητα, γενικότερα. 2.Σύνδεση με άλλα μαθήματα όπως: περίοδοι έξαρσης ρατσισμού (Ιστορία), αναφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα (Πολιτική Αγωγή), αποσπάσματα από σχετικά πεζά και ποιητικά κείμενα (Λογοτεχνία), αξίες Χριστιανισμού (Θρησκευτικά) κ.λ.π.

4. Έρευνα Σε δύο επίπεδα: α) έρευνα έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού, β) Συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια: Μπορούν να απευθύνονται στους συμμαθητές τους ή σε μέλη της τοπικής κοινωνίας, σε γονείς, σε μέλη των κρατικών φορέων κ.λ.π. (κάποιοι από αυτούς μπορούν να φιλοξενηθούν στη τάξη). Κατανομή σε ομάδες εργασίας: Δύο κριτήρια για τη δημιουργία των ομάδων α) να μπορούν να συναντηθούν εύκολα και β) να είναι μικτής ικανότητας. Πλεονεκτήματα ερευνητικής διαδικασίας: Ο συλλογικός σχεδιασμός της έρευνας, των ερευνητικών εργαλείων, η επικοινωνία με τα υποκείμενα της έρευνας, η αξιολόγηση και η παρουσίαση των πληροφοριών είναι μια γοητευτική διαδρομή για τα παιδιά. Η ενεργητική, ανακαλυπτική και επικοινωνιακή προσέγγιση της γνώσης κρατά σταθερό το ενδιαφέρον των μαθητών, κινητοποιεί την ανάπτυξη πρωτοβουλιών, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται να δώσουν λύση στα πρακτικά προβλήματα που παρουσιάζονται. Ο ρόλος του δασκάλου είναι διευκολυντικός και συνεργατικός. Οι γονείς μπορούν να κρατηθούν ενήμεροι για το project που διεξάγεται και να κληθούν να συμβάλουν στην επιτυχία του.

5. Συντονισμός Αλληλοενημέρωση των μελών των ομάδων, παρουσίαση αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, σχολιασμός τους, αποφάσεις για τρόπους συνέχισης της έρευνας, επανασχεδιασμός, εξαγωγή αποτελεσμάτων. Μπορούν να συνοδευτούν με καλλιτεχνικές δραστηριότητες που καλλιεργούν τη συναισθηματική έκφραση (μουσική, τραγούδια, θέατρο, ζωγραφική).

6. Παρουσίαση Η παρουσίαση μπορεί να γίνει ενώπιον των συμμαθητών, ή και άλλων τάξεων, ενώπιον των γονιών ή άλλων εκπροσώπων κάποιων φορέων. Μπορεί ακόμα να αποτελέσει ένα σημαντικό γεγονός για τη ζωή του σχολείου.

7. Αξιολόγηση Απολογισμός Οι μαθητές αξιολογούν τα στοιχεία που τους επηρέασαν μαθησιακά, συναισθηματικά, σε επίπεδο σχέσεων και στάσεων ζωής.

Πλεονεκτήματα Μεθόδου Διαθεματικότητα Συνεργατικότητα Διερεύνηση Βιωματική μάθηση Εμπλοκή τοπικής κοινότητας Καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την υλοποίηση του project Συνειδητοποίηση ότι πρόκειται για ένα καινούριο τρόπο δουλειάς που χρειάζεται περισσότερο χρόνο Ο χρόνος κερδίζεται αφού όλα τα σχετικά κείμενα της ύλης-ενότητας να ενταχθούν και να αξιοποιηθούν στο project. Ο εκπαιδευτικός και οι γονείς να έχουν πειστεί για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου. Ενίσχυση από το σχολείο: εκτίμηση και ανάδειξη του project, παραχώρηση χώρων, κάλυψη μεταφορικών ή άλλων εξόδων κ.λ.π. Ενίσχυση από άλλους φορείς (π.χ. Επίτροπος, ΚΙΣΑ, Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο κ.λ.π.)