ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ Α2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
(Από το Τι είναι... Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΩΜΑΤΙΚΗ! Σίγουρα όμως, αυτή η μορφή της είναι η πιο φανερή και η πιο επικίνδυνη τόσο για τη σωματική.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΒΙΑ Ορισμός: Βία είναι η χρησιμοποίηση σωματικής, υλικής και πνευματικής δύναμης, που αποβλέπει στην επιβολή της θέλησης ενός ατόμου σε ένα άλλο μ' εξαναγκασμό.
Τι είναι βια; Κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΑ
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Εργασία για Κοινωνιολογία
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ.  Ορισμός  Περιβάλλοντα που μπορεί να λάβει χώρο η κακοποίηση  Μορφές Βίας - Θύμα / Θύτης  Τρόποι Αντιμετώπισης.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
TROLL GAMERS ΘΕΜΑ: Ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ε4 ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ Α2

ΟΡΟΣ Ενδοοικογενειακή βία είναι ένας όρος τον οποίο χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε κάθε είδους σωματική, ψυχική, σεξουαλική, λεκτική βία, κακή μεταχείριση και παραμέληση που ασκείται σε βάρος ενός μέλους μιας οικογενείας. Συγκεκριμένα είτε σε μια πυρηνική οικογένεια (γονείς – παιδιά) είτε σε μια διευρυμένη μορφή οικογένειας από συγγενείς εξ’ αίματος ή εξ’ αγχιστείας (παππούς, γιαγιά, θειος,-α, ξάδελφος,-η, πατριός, μητριά κ.α.)

ΜΟΡΦΕΣ Μορφές οι οποίες παρατηρούνται στην ενδοοικογενειακή βία είναι : η σωματική, (καθώς είναι και η πιο γνωστή σε όλους σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο), η λεκτική, (μορφή όπου ελάχιστα άτομα γνωρίζουν γιατί, ίσως, θεωρείται ασήμαντη), η ψυχολογική, (μια γνωστή μορφή βίας εφόσον το ¼ του σχολείου την είχε ακουστά), η σεξουαλική (μια από τις πιο γνώστες μορφές και η χειρότερη από όλες, όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες παρενέργειες της).

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ Η σωματική βία χρησιμοποιείται από τα δυνατότερα μέλη της οικογένειας εναντίον των πιο αδυνάτων σε σημείο να τα τραυματίσουν ακόμη και να τους προκαλέσουν σοβαρές σωματικές βλάβες. Ο ξυλοδαρμός, το σπρώξιμο, το χτύπημα, ο στραγγαλισμός, το δάγκωμα, το κάψιμο κ.α. αποτελούν συχνές μεθόδους άσκησης σωματικής βίας.

ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ Η λεκτική βία είναι η χρήση άσχημου λεξιλογίου εναντίον κάποιου μέλους της οικογένειας που έχει ως στόχο την υποβάθμιση της προσωπικότητας του. Το κάνει να νιώθει κατώτερος,-η από το θύτη και οτιδήποτε και αν κάνει το θεωρεί ,το ίδιο το θύμα, λάθος .Έτσι ο θύτης κάνει το θύμα να χάνει την αυτοπεποίθηση του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του αλλά και στους γύρω του. Η λεκτική βία μπορεί να αποτελέσει κομμάτι της συναισθηματικής βίας ,εφόσον με το άσχημο και αισχρό λεξιλόγιο ο θύτης καταφέρνει να προκαλέσει ψυχικά τραύματα στο θύμα . Όπως λέει και η παροιμία ‘Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει μα κόκκαλα τσακίζει’ . Μπορούμε λοιπόν εύκολα να κατανοήσουμε τις άσχημες επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο, οποιασδήποτε ηλικίας , μια τέτοια συμπεριφορά.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ–ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Συναισθηματική βία είναι το κριτικάρισμα, τα ρατσιστικά σχόλια, η ταπείνωση, η υποβάθμιση, η απομόνωση, οι απειλές, ο εκφοβισμός, η στέρηση οικονομικών πηγών και η παραμέληση ενός μέλους της οικογένειας από ένα άλλο. Έχει σαν αποτέλεσμα το θύμα να φοβάται να κάνει κάτι το οποίο δεν θα αρέσει στο θύτη ,για αυτό συνήθως αλλάζει συμπεριφορά, προτιμήσεις και επιλογές, με λίγα λόγια χάνει την ελευθερία του και την προσωπικότητα του.

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ Η σεξουαλική βία περιέχει όλες τις μορφές σεξουαλικής επίθεσης η παρενόχλησης, καθώς ο θύτης επιβάλλει στο θύμα με τη βία , την δύναμη και τις επιθυμίες του και το μεταχειρίζεται σαν αντικείμενο, αδιαφορώντας τελείως για τα συναισθήματα του . Είναι μια από τις χειρότερες μορφές βίας γιατί δημιουργεί στα θύματα τα σοβαρότερα ψυχικά τραύματα στο μέλλον και συγκεκριμένα τα θύματα σιχαίνονται τον εαυτό τους ακόμη και την ίδια την ζωή τους .Αυτό που το κάνει χειρότερο είναι πως δεν μπορούν πια να ζήσουν στο οικογενειακό περιβάλλον , αφού έχουν βιαστεί από ένα μέλος της οικογένειας τους.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ Πονοκέφαλος, άσθμα, χρόνιοι πόνοι χρόνιες κακώσεις.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ Άγχος, φόβος, απόγνωση, ενοχές, τάσεις αυτοκαταστροφής και αυτοκτονίας, στρες, διαταραχές της διατροφής, υποσιτισμός, προβλήματα ύπνου χαμηλή αυτοεκτίμηση.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ Καθώς τα παιδία γίνονται μάρτυρες ενδοοικογενειακής βίας ,τους δημιουργούνται ψυχολογικοί τραυματισμοί , οι οποίοι ,εκτός από το ότι επηρεάζουν το ψυχικό τους κόσμο αρνητικά, συνήθως στο μέλλον τα κάνει να συμπεριφέρονται με ανάλογο τρόπο ,αναπτύσσοντας εγκληματική συμπεριφορά ,προσπαθώντας να βρουν με τη σειρά τους , δικά τους θύματα για να ξεσπάσουν την καταπιεσμένη οργή τους. Εκτός από την εγκληματική συμπεριφορά αποκτούν και παραβατική συμπεριφορά ,που έχει σαν αποτέλεσμα τη χρήση ναρκωτικών ουσιών, φυγή από το σπίτι, προβλήματα στο σχολείο, παραβίαση νόμων και κανόνων κ.α.

ΠΡΟΦΙΛ ΘΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΘΥΤΩΝ

ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ Έχει : χαμηλή αυτοεκτίμηση (υποτιμά τις ικανότητες τις), παθητική συμπεριφορά (ανέχεται τον εξευτελισμό και τις προσβολές), ανασφάλεια και αναξιότητα (αποφεύγει να αναλάβει τις ευθύνες και πρωτοβουλίες γιατί φοβάται είτε τον σύζυγο της είτε την αποτυχία), ενοχές (πιστεύει ότι ευθύνεται απόλυτα για την κακοποίηση της). Ψυχικά συμπτώματα :άγχος και αίσθηση αβοήθειας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ

ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ Το παιδί αποκτά μεγάλο άγχος, τα προβλήματα του είναι τα ψυχολογικά τραύματα και τα συναισθήματα απόρριψης, αποκτά επιθετικότητα, ανυπακοή, φόβο, χαμηλή αυτοεκτίμηση, χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο, κατάθλιψη, αυτοκτονικές τάσεις, βίαιη συμπεριφορά και απομόνωση από παρέες και διασκέδαση ,επειδή προτιμά τη μοναχική ζωή ,εφόσον φοβάται ,μην επαναληφθούν τα δεινά που περνάει στο σπίτι, από κάποιο φίλο.

ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΑΠΗ

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ Σε σύγκριση του κακοποιημένου παιδιού και της κακοποιημένης γυναίκας συμπεραίνουμε ότι και τα δύο θύματα κατέχουν το ίδιο προφίλ με ελάχιστες διαφορές καθώς και τα δύο μέλη της οικογένειας υποφέρουν από μια κοινή αιτία ,την ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ.

ΘΥΤΗΣ Συνήθως το ανδρικό φύλο έχει αυτό το ρολό για ποικίλους λόγους. Κυρίως πρόκειται για άντρες που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση (με τις πράξεις τους θέλουν να δείξουν την αξία τους), παραδοσιακές αντιλήψεις (πιστεύουν ότι ο άνδρας είναι το ανώτερο ον, αντιλήψεις που υπήρχαν σε παλιότερες κοινωνίες αλλά σε κάποια σημεία του πλανήτη εξακολουθούν να υπάρχουν), έλλειψη αυτοελέγχου, (δηλαδή δεν έχουν τον έλεγχο ώστε να αποτρέψουν τις πράξεις τους) δεν έχουν γνώσεις για τα αποτελέσματα των πράξεων τους (δεν παραδέχονται τις αρνητικές συνέπειες προς τα θύματα ) κατηγορούν τους υπόλοιπους για ότι συνέβη (δηλαδή το αλκοόλ, τα οικονομικά προβλήματα, μερικές φορές τα λάθη του θύματος κ.α. για να δικαιολογήσουν την συμπεριφορά τους).

ΜΑΡΤΥΡΙΑ

Η Pearlperry Reich είναι η ζωντανή απόδειξη πώς μπορείς να αλλάξεις τη ζωή σου αν το επιθυμείς. Και τα ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ. Η Pearlperry Reich μητέρα 4 παιδιών για έξι χρόνια ήταν παντρεμένη με έναν ορθόδοξο Εβραίο και πέρασε στιγμές κόλασης δίπλα του εφόσον οι Εβραίοι έχουν την ελευθερία να κάνουν ότι θέλουν στις γυναίκες τους ακόμα και να τις χτυπούν με την προϋπόθεση να μην γίνεται αντιληπτός από τους υπόλοιπους σύμφωνα με το Κοράλλι.

Η 30χρονη γυναίκα αποφάσισε να βάλει τέλος σε αυτό το μαρτύριο και να χωρίσει τον σύζυγο του Sinai Meir Sholz. Με αυτή την κίνηση δείχνει ότι κάθε γυναίκα έχει περισσότερη δύναμη από τους κανόνες μίας θρησκείας που την υποβαθμίζουν και της στερούν την ελευθερία της, όταν φυσικά το θελήσει και καλό είναι οι γυναίκες που ζουν κάτω από αυτές τις συνθήκες να κάνουν την επανάσταση τους. Μπορεί να τον έχει χωρίσει πριν από 5 χρόνια όμως προσπαθεί ακόμα να πάρει το χαρτί του διαζυγίου καθώς ο σύζυγος της απαιτεί την επιμέλεια των παιδιών του. Όπως αποκάλυψε η ίδια στην Daily Mail, όσο καιρό ήταν παντρεμένη βίωσε συναισθητική και σωματική βία. Συγκεκριμένα, την αποκαλούσε με πολύ άσχημους χαρακτηρισμούς μπροστά στα παιδιά τους χωρίς να σκεφτεί τα ψυχικά τραύματα που μπορεί να προκάλεσε.

Όταν αυτή του ανακοίνωσε πως θα αφήσει την ορθόδοξη εβραϊκή κοινότητα εκείνος την απείλησε λέγοντάς της ότι ‘παίζει με τη φωτιά’. Όσο για τη σωματική βία, η ίδια παραδέχτηκε πως δέχτηκε αλλά δε θέλησε να πει περισσότερα. Αλλά ευτυχώς αυτά ανήκουν στο παρελθόν εφόσον η Pearlperry Reich είναι μοντέλο και ηθοποιός. Έκανε καινούργια οικογένεια όπου ζει με τον άνδρα της που την αγαπά και την σέβεται και τα παιδία της και όπως αποκαλύπτει περνάνε όμορφες στιγμές μαζί.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ενδοοικογενειακή βία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σε κοινωνικό πλαίσιο όσον αφορά αξίες και στερεότυπα που υπάρχουν. Η ουσιαστική παιδεία και κοινωνική δικαιοσύνη είναι τα βασικά και απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται για τη μείωση, αν όχι εξάλειψη, της επιθετικότητας καθώς και της βίας. Όσο περισσότερο μορφώνονται οι άνθρωποι και καλλιεργούνται εσωτερικά ,όπως επίσης, όσο πιο καλά οργανωμένο σύστημα δικαιοσύνης υπάρχει ,τόσο πιο πολύ θα ελέγχονται καταστάσεις ενδοοικογενειακής βίας ,που βιάζουν ουσιαστικά την ίδια την κοινωνία.

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΣΤΕΓΗΣ Ωστόσο είναι πολύ βασικό για όσους είναι θύματα βίας μέσα στην ίδια τους την οικογένεια να μπορούν να προστατεύσουν τον εαυτό τους καθώς και τα ανήλικα ή μη μέλη της οικογένειας. Είναι απαραίτητο να έχουμε έναν κύκλο συγγενών, φίλων, γειτόνων κ.λπ. που να είναι πρόθυμοι να μας βοηθήσουν παρέχοντάς μας βασικά αγαθά όπως στέγη, τροφή, χρήματα κ.λπ. στην περίπτωση που χρειαστούμε. Είναι επίσης βασικό να έχουμε σκεφτεί την κάθε μας κίνηση στην περίπτωση που χρειαστεί να εγκαταλείψουμε τη στέγη μας.

ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΌ ΕΙΔΙΚΟΥΣ Να απευθυνόμαστε στην αστυνομία και σε κάποιο νοσοκομείο όταν είμαστε δέκτες σωματικής ή σεξουαλικής βίας. Ο δικηγόρος είναι ένας απαραίτητος επαγγελματίας στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επίσης υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές με εξειδικευμένους ανθρώπους που βοηθούν θύματα βίας. Αντίστοιχα λειτουργούν σταθμοί ,δημοτικοί και μη ,με εξειδικευμένους επιστήμονες ,όπως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς ,που στηρίζουν τέτοιες περιπτώσεις.

Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Ο νόμος που αφορά την ενδοοικογενειακή βία απαγορεύει την οποιαδήποτε πράξη βίας μεταξύ των μελών μιας οικογένειας. Τιμωρεί το βιασμό μέσα στο γάμο, τη σωματική ή διανοητική βλάβη, τις απειλές που προκαλούν τρόμο ή ανησυχία ή απομόνωση του θύματος ή προσβολή της αξιοπρέπειάς του. Συνήθως σε βάρος του δράστη εφαρμόζεται αυτόφωρη διαδικασία. Συνεπώς ο νόμος μας καλύπτει. Κυρίως όμως χρειάζεται εμείς να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν αξίζουμε να δεχόμαστε την οποιαδήποτε μορφή βίας ή να την ασκουμε αντίστοιχα.

ΜΗΝ ΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΑ Ο ΦΟΒΟΣ!! Ο φόβος είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας που μπορεί να μας κάνει να περάσουμε ολόκληρη τη ζωή μας υπομένοντας και ζώντας καθημερινά δυστυχισμένοι. Το θάρρος και η ελπίδα είναι οι βασικοί οδηγοί των ανθρώπων-θυμάτων της ενδοοικογενειακής βίας. Συνήθως αυτό που αντιμετωπίζουμε όταν παίρνουμε την απόφαση να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας και να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπειά μας είναι πολύ πιο εύκολο από αυτό που φανταζόμαστε ότι θα είναι.

ΒΙΝΤΕΟ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΠΟΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ;

ΕΧΕΤΕ ΠΕΣΕΙ ΠΟΤΕ ΘΥΜΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ;

ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ;

ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΒΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΑΠΟΙΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΑΣ ;

ΕΧΤΕ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ;

ΑΝ ΝΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΤΕ ;

ΕΧΕΤΕ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ;

ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΌΤΙ ΈΝΑ ΘΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΦΕΡΕΙ ΑΥΤΌ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ;

ΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΌΤΙ ΈΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΈΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ;

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΑΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ ΘΥΜΑ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ ;

ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΌΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΒΗΜΑΤΑ ;

ΤΕΛΟΣ

ΥΠΕΥΘΗΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΝΕΝΕΔΑΚΗ ΗΛΕΚΤΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΥΛΑΚΗ ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΠΙΠΕΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ ΠΛΥΜΑΚΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΚΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΡΑϊΤΟΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ