ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

Ρομαντισμός Ευρώπη και Ελλάδα.
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
Ιωάννης Βηλαράς
Ανδρέας Καρκαβίτσας Η ζωή και το έργο του  Γιατρός – Ταξίδι («αειφυγία»)  Σχέση με την παράδοση  Βιωματικό στοιχείο και το ιστορικό γεγονός.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
Tο θέατρο στο μεσαίωνα…
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Ανανέωση της παράδοσης και η λογοτεχνία του Μεσοπολέμου
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Έλληνες Λογοτέχνες: Κωστής Παλαμάς Τμήμα: Ε’1 Μαρία Κ. Εβελινα Μ. Εβελινα Μ.
Ανδρέας Λασκαράτος ( ) Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς ή σκέψες απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλλονιά.
Κωστής Παλαμάς
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Γεώργιος Βιζυηνός
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Κωστής Παλαμάς !.
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 Οι απελευθερωτές μας.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
Διονύσιος Σολωμός.
‘’Με την ματιά του Γρηγόριου Ξενόπουλου’’
Ρήγας Βελεστινλής.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Δημήτριος Βικέλας
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.

Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
Η γειτονιά μου ΟΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟΥ Το όνομά της η οδός πήρε από τον Ανδρέα Κάλβο. Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1792 και πέθανε 3 Νοεμβρίου το 1890 στο Λάουθ.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ
 Βουκουρέστι – παραδουνάβιες ηγεμονίες  Πάντοβα – ιατρική, νομικά, φιλολογία…  Έλαβε το αξίωμα του μεγάλου λογοθέτη  Γραμματική της Αιολοδωρικής.
Διονύσιος Σολωμός, ο εθνικός μας ποιητής
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Π.Π.Σ. Α.Π.Θ. Ε
 Νεοελληνικό και Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο: Με τον όρο νεοελληνικό θέατρο καθορίζουμε την ελληνική θεατρική κίνηση που παρουσιάστηκε και αναπτύχτηκε μετά.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Πηγές αναζήτησης υλικού στο Διαδίκτυο Αρχείο σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων και φωτογραφικό λεύκωμα
Επιρροή: κοινωνικοοικονομικών παραγόντων, Εκπαίδευσης, εξέλιξης λογοτεχνικών ρευμάτων για μεγάλους, επιρροή δυτικής κουλτούρας στην έννοια της παιδικότητας.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Ενότητα 4 η κεφ. 4 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Η Ελλάδα μετά την απελευθέρωση έκανε προσπάθειες να οργανωθεί σαν κράτος και να φτάσει το επίπεδο των ανεπτυγμένων.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Τα πρόσωπα της επανάστασης του 1821
Ιωάννης Κωλέττης 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
Η εξέλιξη της ποίησης.
Κωστής Παλαμάς.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Επτανησιακή Σχολή 1. Δημοτική 2 Επτανησιακή Σχολή 1. Δημοτική 2. Ρομαντισμός και φιλελεύθερες, προοδευτικές ιδέες. 3. Κύρια πηγή έμπνευσης η Ελληνική Επανάσταση Α ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Καθαρεύουσα Ρομαντισμός Απόγνωση, θλίψη, βαρύ κλίμα πένθους Στομφώδης έκφραση. ΝΕΑ ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ’80) Δημοτική Παρνασσισμός, Συμβολισμός και Ρεαλισμός. Πιο αισιόδοξη θεώρηση της ζωής.

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ (1798-1857) Ηγετική φιγούρα της Επτανησιακής Σχολής. Εμπνέεται από τον Αγώνα αλλά και από θέματα της καθημερινής ζωής. ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΨΑΡΡΩΝ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ Η ΦΑΡΜΑΚΩΜΕΝΗ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ (1792-1869) Κύρια πηγή έμπνευσης η Επανάσταση. Περισσότερο λυρική παρά επική ποίηση. Μεγαλύτερη ανταπόκριση στο ξένο κοινό. Κατακρίθηκε για τη μη σαφή του θέση στο θέμα της γλώσσας. H ΛΥΡΑ (1824) ΛΥΡΙΚΑ (1826)

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ (1824-1879) Θέματα από την Ελληνική επανάσταση. Εξιδανίκευση του κλεφταρματολισμού. ΚΥΡΑ ΦΡΟΣΥΝΗ (1859) ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ (1867)

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ JEAN MOREAS (1856-1910) Έγινε περισσότερο γνωστός στη Γαλλία με το έργο του Stances (1899). Η μοναδική ποιητική συλλογή που έγραψε στα ελληνικά ήταν το Τρυγόνες και Έχιδναι (1878)

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ (1859-1943) Ηγετική μορφή της γενιάς του ’80. Επηρεάζεται από τον παρνασσισμό και τον συμβολισμό. Θα αναπτύξει όμως ένα δικό του προσωπικό στυλ, μια ποίηση γεμάτη Ελλάδα. ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΟΥ (1886) ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ (1892) Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ (1907) Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ (1910)

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ (1824-1879) Ακόμη μια φορά εμπνέεται από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας και της Επανάστασης. ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ ΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΙ ΜΕΡΑΙ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ (1811-1901) Με την σατυρική του πένα καυτηριάζει την κοινωνία της εποχής του. ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΝΙΑΣ (1862) ΙΔΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ (1886)

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΙΔΗΣ (1836-1904) Η ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ (1866)

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ (1835-1908) Ανοίγει το δρόμο για το ηθογραφικό, ρεαλιστικό μυθιστόρημα της γενιάς του ‘80 ΛΟΥΚΗ ΛΑΡΑ (1879)

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ (1849-1896) Υιοθετεί την καθαρεύουσα και ανοίγει το δρόμο του ελληνικού νατουραλιστικού διηγήματος. Οι ήρωες του μοιάζουν θυμίζουν ήρωες ελληνικής τραγωδίας. ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ (1883) ΠΟΙΟΣ ΗΤΟ Ο ΦΟΝΕΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΜΟΥ (1883) ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΝ (1884)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (1851-1911) Ξεχωριστή θέση στην πεζογραφία του 19ου αιώνα. Κρατά μια σαφή απόσταση από την εποχή του και το έργο του κατακλύζεται συχνά από ένα έντονο θρησκευτικό συναίσθημα. Διηγήματα που αποτελούν πραγματικά ψυχογραφήματα. Η ΦΟΝΙΣΣΑ Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ

ΘΕΑΤΡΟ

Φτωχή παραγωγή. Αξιολογότερα έργα: η ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ του Δ. ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ και ο ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ του Α. ΜΑΤΕΣΗ. Προς τα τέλη του αιώνα παρατηρείται ένα έντονο ενδιαφέρον για τη ζωή των ανθρώπων της επαρχίας. Μέσα σ’αυτό το πνεύμα γράφονται Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας, η Γκόλφω του Περεσιάδη και η Χάιδω του Μελισσιώτη.