3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Ισλάμ.
Advertisements

8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Κεφ. 41. Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΣΤ΄2.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
30. Το Ισλάμ (Α’) Σελίδες
Προτυπο πειραματικο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνης
ΙΣΛΑΜ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
Επιμέλεια παρουσίασης: Βασίλης Π. Τζουράς, φιλόλογος
Η ΝΕΑ ΑΠΕΙΛΗ ΟΙ ΑΡΑΒΕΣ.
ΣΛΑΒΟΙ.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Φονταμεταλισμός Ελένη Κολιό Γ’1.
Ισλάμ – Μωάμεθ Μωαμεθανισμός
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ: « ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ»
Οι Βούλγαροι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική.
ΙΣΛΑΜΙΣΤΙΚΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Βουγιουκλάκη Σοφία Φωτεινή
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Σύγκριση αποσπασμάτων
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων.
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3. Η εμφάνιση του Ισλάμ

α. Η προϊσλαμική Αραβία Πριν την εμφάνιση του Ισλάμ, στη νότια Αραβία, είχε διαμορφωθεί μια μόνιμα εγκατεστημένη αγροτική κοινωνία. Στη βόρεια δέσποζε η φυλετική οργάνωση και οι κάτοικοι, σχεδόν αποκλειστικά νομάδες, - επιδίδονταν σε εμφύλιους πολέμους και - λεηλατούσαν τα διερχόμενα καραβάνια. Ωστόσο, δεν αποτελούσαν σοβαρή απειλή για τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία

β. Η οργάνωση των Αράβων Ο Μωάμεθ (570-632): Ήταν πολυταξιδεμένος οδηγός από τη Μέκκα. Γνώριζε το Χριστιανισμό και τον Ιουδαϊσμό. Ίδρυσε μια νέα θρησκεία, το Ισλάμ (= εγκατάλειψη, υποταγή στο Θεό). Η εξάπλωση του Ισλάμ: Από το 613: - ο Μωάμεθ αρχίζει να διδάσκει δημόσια τη νέα θρησκεία, - κατηγορώντας τους συμπατριώτες του ως ειδωλολάτρες → Το 622: - εκδιώκεται από τη Μέκκα και καταφεύγει στη Μεδίνα (Εγίρα). - Ιδρύει εκεί μια κοινότητα πιστών. Μέσα σε μια δεκαετία (622-632): - κατορθώνει να επιβάλει τη διδασκαλία του και να συνενώσει τις αραβικές φυλές = θέτει τέρμα στην πολιτική διάσπαση της Αραβικής Χερσονήσου.

Εγίρα Θεωρείται αρχή της ισλαμικής κυριαρχίας. Το έτος αποδημίας του Μωάμεθ στη Μεδίνα. Θεωρείται αρχή της ισλαμικής κυριαρχίας. Αποτελεί την αφετηρία του χρονολογικού συστήματος των Αράβων.

Το Ισλάμ

Οι πιστοί ονομάζονται μουσουλμάνοι. Το Ισλάμ έχει πολλά δάνεια από τη Χριστιανική και την Ιουδαϊκή θρησκεία. Ιερό βιβλίο είναι το Κοράνιο. Το Κοράνιο δεν καθορίζει μόνο τη θρησκευτική συμπεριφορά των πιστών, αλλά και τα καθήκοντα και τους νόμους που πρέπει να τηρούνται από τους πολίτες, τους υπαλλήλους και τους κυβερνώντες.  Η θρησκευτική κοινότητα ταυτίζεται με το κράτος (θεοκρατικό κράτος). Η θρησκευτική δικαιοσύνη δεν διαχωρίζεται από την κοσμική: Όποιος παραβιάζει τους ιερούς κανόνες δικάζεται από τον Μουφτή ή τον Καδή (δικαστή) βάσει του Κορανίου. Ο ανώτατος άρχοντας είναι ταυτόχρονα θρησκευτικός και κοσμικός ηγέτης. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ιερός πόλεμος (τζιχάντ).

Ιερός πόλεμος (τζιχάντ) Η υποχρέωση των πιστών να διαδώσουν με το σπαθί τη θρησκεία τους στους απίστους. Οι μάρτυρες της πίστης εξασφαλίζουν την είσοδό τους στον Παράδεισο. Η πίστη αυτή υπήρξε σημαντικός παράγοντας της ραγδαίας εξάπλωσης του Ισλάμ. To Κοράνι για τον πόλεμο κατά των απίστων «Καταπολεμήστε τους εχθρούς σας στον πόλεμο που γίνεται για τη θρησκεία, αλλά μην επιτεθείτε ποτέ πρώτοι. Ο θ ε ό ς μισεί τους επιτιθέμενους. Σκοτώστε τους εχθρούς σας παντού όπου τους βρίσκετε. Διώξτε τους από το φως απ' όπου σας έδιωξαν. Ο κίνδυνος να αλλάξετε θρησκεία είναι χειρότερος από το φόνο. Μην τους πολεμάτε καθόλου κοντά στο τέμενος Χαράμ, εκτός αν σας προκαλέσουν. Αν σας επιτεθούν, κολυμπήστε μέσα στο αίμα τους. Αυτή είναι η ανταμοιβή που χρωστιέται στους άπιστους.» Κ. Καλοκαιρινός, Ιστορία Ρωμαϊκή και Βυζαντινή (146 Π.Χ-1453 μ. Χ.). ΟΕΔΒ, Αθήνα 1981, 232

Η επιστροφή του Μωάμεθ στη Μέκκα (μικρογραφία από  αραβικό χειρόγραφο). Το λευκό χρώμα οφείλεται στην  απαγόρευση της απεικόνισης ιερών προσώπων. 

Μετά τον θάνατο του Μωάμεθ … … τη διακυβέρνηση της κοινότητας ανέλαβε ο Χαλίφης: Τοποτηρητής του Προφήτη. Ήταν συγχρόνως το θρησκευτικό πρότυπο που ακολουθούσαν οι πιστοί, αλλά και αρχηγός του κράτους. Συγκέντρωνε στο πρόσωπό του όλη την κοσμική εξουσία. Ως τοποτηρητής του Μωάμεθ, ήταν υπεύθυνος για την εφαρμογή των εντολών του Κορανίου.