ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Προσωπικές δεξιότητες
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο τομέας της Πληροφορικής
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
Παρουσίαση σε Power-Point του φυλλαδίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Εγώ αποφασίζω…Ναι,αλλά πώς;
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
INDUCTION WEEK 2015 BA (Hons) in Early Childhood Studies MC Employability Scheme.
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Καψούλη Κατερίνα Λώλου Εύη Αναστασοπούλου Μαρία Ντόκορος Μάκης
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εργασία των μαθητών του Β3
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Project.
Εισαγωγή στο coaching Eπιχειρησιακό coaching για επαγγελματίες και στελέχη Αναπτυξιακή εκπαίδευση Συμβουλευτική και mentoring για τεχνικές επιχειρήσεις.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης

ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ Τι θα κάνω στη συνέχεια; Θα σταματήσω τις σπουδές μου; Θα συνεχίσω τις σπουδές μου; Τι είδους εκπαίδευση θα διαλέξω; Αν σταματήσω με τι θα ασχοληθώ; Ποιο είδος εκπαίδευσης είναι καλύτερο για μένα; Πώς θα πετύχω καλύτερα; Πώς θα βρω ευκολότερα δουλειά; Είμαι έτοιμος να πάρω αυτήν την απόφαση;

ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: Μιλάω κάθε φορά για ένα διαφορετικό επάγγελμα που μου αρέσει . Δηλώνω ανεδαφικές, μη ρεαλιστικές (για τα δικά μου δεδομένα) προτιμήσεις. Δηλώνω ότι δεν ξέρω τι θέλω και ζητώ από τους γονείς να μου πουν τι να κάνω. Δείχνω αδιαφορία για το τι θα κάνω στο μέλλον. ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΟΥΝ ΓΙΑΤΙ: Συχνά, δεν είμαι καλά πληροφορημένος Οι πληροφορίες που έχω είναι συχνά τυχαίες, αποσπασματικές και αλληλοσυγκρουόμενες. Επηρεάζομαι από τρίτους (οικογενειακό, φιλικό περιβάλλον) Οι επιδράσεις από τα Μ.Μ.Ε. είναι τέτοιες που δημιουργούν σύγχυση παρά με βοηθούν

Βήματα λήψης απόφασης Διερεύνηση προσωπικών στόχων - αναγκών (τι θέλω; Τι μου χρειάζεται;) Αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών Εξέταση πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων της κάθε λύσης Επιλογή Δράση Αξιολόγηση

Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου) Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου). Αξιολογώ τα δυνατά και αδύνατα σημεία με σκοπό τη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων Δεξιότητες Ενδιαφέροντα Αξίες Προσωπικό στυλ Επιρροές (σημαντικοί άλλοι) Εμπειρίες ζωής-μαθησιακές-επαγγελματικές εμπειρίες

Δεξιότητες Είναι οι ικανότητες που μαθαίνονται και επηρεάζουν το πόσο καλά κάνουμε κάτι Μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες επαγγελματικές ή άλλες καθημερινές καταστάσεις

Ενδιαφέροντα Περιγράφουν τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει (π.χ. με τι είδους άτομα θέλουμε να συνεργαζόμαστε, τις συνθήκες εργασίας, τι είδους δραστηριότητες προτιμάμε…)

Αξίες Αφορούν στις πεποιθήσεις και στα συναισθήματα που κατευθύνουν τις πράξεις κάθε ατόμου Αντανακλούν ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς και αυτά που επιδιώκουμε μέσω της σταδιοδρομίας μας (π.χ. οικογένεια, χρήματα, επιτυχία…)

Προσωπικό Στυλ Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις καταστάσεις (π.χ. με συνέπεια, με ενθουσιασμό, με υπομονή, με ειλικρίνεια…)

‘‘Σημαντικοί άλλοι’’ Οι Σημαντικοί Άλλοι είναι τα πρόσωπα που παίζουν ή έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας (π.χ. οικογένεια, φίλοι, δάσκαλοι, συνεργάτες…) και τα οποία μπορούν να μας προσφέρουν γνώσεις και υποστήριξη.

Εμπειρίες ζωής – Μαθησιακές-Επαγγελματικές εμπειρίες Αναφέρονται σε εργασίες πλήρους απασχόλησης, εμπειρίες από την τυπική εκπαίδευση αλλά και σε οτιδήποτε μπορεί να έχουμε κάνει ή να έχουμε μάθει από οποιαδήποτε εθελοντική εργασία, εργασία μερικής απασχόλησης, χόμπι, αθλήματα, κτλ.

Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μας) Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μας) Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εκπαιδευτικό σύστημα - εκπαιδευτικές διέξοδοι Αγορά εργασίας

Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εφόσον ανακαλύψαμε ποιοι είμαστε, τώρα είμαστε σε θέση να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε κοιτάζοντας μέσα μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μας βοηθήσουν να δούμε τις πιθανές εναλλακτικές επιλογές μας στον τομέα των σπουδών μας και στον επαγγελματικό τομέα.

Διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών Αφού προσδιορίσουμε κάποιες πιθανές εναλλακτικές επιλογές, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτές. Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε με επιτυχία τις εναλλακτικές μας επιλογές, θα πρέπει να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτές Πληροφορίες για τα επαγγέλματα που έχουμε υπόψη, θα μπορέσουμε να βρούμε: Στο Διαδίκτυο Στα γραφεία ευρέσεως εργασίας Στα κέντρα σταδιοδρομίας Από βιβλία και αρχεία σε τοπικές βιβλιοθήκες Σε Σύμβουλοι εργασίας Από άτομα που κάνουν ή έχουν κάνει αυτή τη δουλειά

Εκπαιδευτικές Πληροφορίες-Θέματα που μπορούμε να εξετάσουμε: Μετά το Γυμνάσιο τι; Μαθήματα, χρόνος φοίτησης, εξετάσεις Προσόντα, διπλώματα, μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος Εκπαιδευτικές διέξοδοι (εισαγωγή σε τριτοβάθμια εκπαίδευση ή άλλη εξειδίκευση) Εργασιακές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση σπουδών

Διευθύνσεις φορέων στο διαδίκτυο σχετικών με την εκπαίδευση και την απασχόληση www.pi-schools.gr Παιδαγωγικό Ινστιτούτο www.ypepth.gr Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων www.oaed.gr Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού www.neagenia.gr Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς www.iky.gr Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών www.agoraergasias.gr Δικτυακός τόπος για προσφορά και ζήτηση εργασίας

ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ: Η ΕΚΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΝΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ

Τέλος παρουσίασης ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιου Ν. Ερασμίου