Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Χανιωτάκης Γιάννης Α.Μ. 1184

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Objervations on the sciences of science learning Γιάννης Παπατσίρος (1116)
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Διάλεξη 14: Εισαγωγή στη ροή ρευστών
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
John Dewey
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Δημιουργία σεναρίου.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Χανιωτάκης Γιάννης Α.Μ

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Η ανθρώπινη δημιουργικότητα εχει γινει αντικειμενο ερευνών πολλών επιστημών. Η ανθρώπινη δημιουργικότητα εχει γινει αντικειμενο ερευνών πολλών επιστημών. Οι περισσότερες από αυτές βασίστηκαν σε διαφορετικές αρχές και αυτός ειναι ο κυριότερος λόγος που υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα συμπερασματά τους. Οι περισσότερες από αυτές βασίστηκαν σε διαφορετικές αρχές και αυτός ειναι ο κυριότερος λόγος που υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα συμπερασματά τους. Δύο από τους σημαντικότερους ερευνητές σχετικά με την ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι οι Simon και Csikszentmihalyi.Τα αποτελέσματα των ερευνων τους ειναι σημαντικα διαφορετικά. Δύο από τους σημαντικότερους ερευνητές σχετικά με την ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι οι Simon και Csikszentmihalyi.Τα αποτελέσματα των ερευνων τους ειναι σημαντικα διαφορετικά. Συγκεκριμενα: Συγκεκριμενα: Simon  Εστιάζει στο προσωπικό επίπεδο. Simon  Εστιάζει στο προσωπικό επίπεδο. Csikszentmihalyi  Βασίζεται στο κοινωνικοπολιτισμικο επίπεδο της δημιουργικότητας. Csikszentmihalyi  Βασίζεται στο κοινωνικοπολιτισμικο επίπεδο της δημιουργικότητας.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Οι παρατηρήσεις του Simon. Προϋποθέσεις για να ειναι μια συμπεριφορά δημιουργική. Πρωτοτυπία του αποτελέσματος της σκέψης. Πρωτοτυπία του αποτελέσματος της σκέψης. Ο τρόπος σκέψης είναι ασυνήθιστος. Ο τρόπος σκέψης είναι ασυνήθιστος. Απαιτείται κίνητρο και επιμονή. Απαιτείται κίνητρο και επιμονή. Το πρόβλημα αρχικά ήταν αόριστα διατυπωμένο (ill- defined), και έτσι μέρος της σκέψης είναι η “αποκρυπτογράφηση” της διατύπωσης του ίδιου του προβλήματος. Το πρόβλημα αρχικά ήταν αόριστα διατυπωμένο (ill- defined), και έτσι μέρος της σκέψης είναι η “αποκρυπτογράφηση” της διατύπωσης του ίδιου του προβλήματος. Logic Theorist Bacon Προσωμοιωτές επιστημονικών ανακαλύψεων.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Ο Simon και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι τα παραπάνω προγράμματα έχοντας στη διαθεσή τους τα κατάλληλα δεδομε- να και τους κατάλληλους ευριστικούς κανόνες μπορούν να καταλήξουν σε διαφορες επιστημονικές ανακαλύψεις. Logic Theorist Καταλήγουν σε διάφορες επιστημονικές ανακαλύψεις, όπως τους νομους του ανακαλύψεις, όπως τους νομους του Bacon Νεύτωνα ή του Ohm.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Όπως παραδέχεται και ο Simon, αυτές οι προσωμοιώσεις βασίζονται στους προγραμματιστές και στο τι δεδομένα θα δώσουν στο πρόγραμμα για την επίλυση ενός προβλήματος. Έτσι λοιπόν: Θεωρία Simon: Η ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι μια συμπεριφορά της επίλυσης προβλημάτων όχι σαφώς ορισμένα, που απαιτούν πρωτοτυπία, επιμονή και είναι δύσκολο να διατυπωθούν. Η ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι μια συμπεριφορά της επίλυσης προβλημάτων όχι σαφώς ορισμένα, που απαιτούν πρωτοτυπία, επιμονή και είναι δύσκολο να διατυπωθούν.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Η ανθρώπινη δημιουργικότητα θα κατανοηθεί πλήρως μόνο όταν την ερευνήσουμε από πολλές όψεις. Η ανθρώπινη δημιουργικότητα θα κατανοηθεί πλήρως μόνο όταν την ερευνήσουμε από πολλές όψεις. Για παράδειγμα ο ζωγραφικός πίνακας που ακολουθεί είναι ένας από τους πιο σημαντικους πίνακες της κινεζικής τέχνης. Για να μπορέσει όμως καποιος να κατανοήσει οτι ειναι αποτελεσμα δημιουργικης δουλειάς θα πρεπει να διαθέτει το κινεζικό κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο. Για παράδειγμα ο ζωγραφικός πίνακας που ακολουθεί είναι ένας από τους πιο σημαντικους πίνακες της κινεζικής τέχνης. Για να μπορέσει όμως καποιος να κατανοήσει οτι ειναι αποτελεσμα δημιουργικης δουλειάς θα πρεπει να διαθέτει το κινεζικό κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο. Άρα, η προσεγγιση του Simon αποτυγχάνει να συμπεριλαβει τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτισμικές παραμέτρους τις δημιουργικότητας. Άρα, η προσεγγιση του Simon αποτυγχάνει να συμπεριλαβει τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτισμικές παραμέτρους τις δημιουργικότητας.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Κριτική Csikszentmihalyi για την έρευνα του Simon. Κριτική Csikszentmihalyi για την έρευνα του Simon. Το κρίσιμο σημείο της δημιουργικότητας είναι η εύρεση προβλημάτων και όχι η επίλυση προβλημάτων. Το κρίσιμο σημείο της δημιουργικότητας είναι η εύρεση προβλημάτων και όχι η επίλυση προβλημάτων. Το πρόβλημα, η μέθοδος και η σωστή λύση είναι άγνωστα. Το πρόβλημα, η μέθοδος και η σωστή λύση είναι άγνωστα. Το πιο δύσκολο σημείο της δημιουργικότητας είναι να διακρινει κανείς τη λύση και να την αποδείξει. Το πιο δύσκολο σημείο της δημιουργικότητας είναι να διακρινει κανείς τη λύση και να την αποδείξει. Το προτεινόμενο μοντέλο του Csikszentmihalyi. Το προτεινόμενο μοντέλο του Csikszentmihalyi. Άτομο Άτομο Κοινωνία Κοινωνία Σύστημα Σύστημα

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Κοινωνία (κοινωνική οργάνωση του συστήματος)Σύστημα Άτομο κοινωνικόσύστημαπολιτισμός,μόρφωση Κληρονομικότητα & επίκτητες ιδιότητες

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Πότε λέμε ότι ένα πρόβλημα είναι αόριστα διατυπωμένο (ill-defined); Πότε λέμε ότι ένα πρόβλημα είναι αόριστα διατυπωμένο (ill-defined); Δεν υπάρχει μεθολογία για τη λύση του. Δεν υπάρχει μεθολογία για τη λύση του. Το πρόβλημα δεν περιορίζεται απο συγκεκριμένες, εξειδικευμένες γνώσεις. Το πρόβλημα δεν περιορίζεται απο συγκεκριμένες, εξειδικευμένες γνώσεις. Δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες για το τι γνώσεις θα χρησιμοποιηθούν. Δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες για το τι γνώσεις θα χρησιμοποιηθούν. Για να επιλύσει κανείς τέτοια προβλήματα, θα πρέπει το όλο πρόβλημα να διαιρεθεί σε μικρότερα και γνωστά υποπρόβληματα. Για να επιλύσει κανείς τέτοια προβλήματα, θα πρέπει το όλο πρόβλημα να διαιρεθεί σε μικρότερα και γνωστά υποπρόβληματα.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Csikszentmihalyi Θα περίμενε από το BACON να βρει το αρχικό πρόβλημα της βαρυτητας παρατηρώντας την πτώση ενός αντικειμένου όπως έκανε ο Νεύτωνας. Θα περίμενε από το BACON να βρει το αρχικό πρόβλημα της βαρυτητας παρατηρώντας την πτώση ενός αντικειμένου όπως έκανε ο Νεύτωνας.Simon Το πρόγραμμα BACON αποτυγχάνει στην εύρεση του αρχικού προβλήματος. Το πρόγραμμα BACON αποτυγχάνει στην εύρεση του αρχικού προβλήματος. Σε ένα πείραμα που έγινε πάνω σε 36 θέματα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού επίλεχθηκε ο λιγότερο και ο περισσότερο δημιουργικός σχεδιαστής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα περισσότερο δημιουργικά θέματα είχαν περισ- σότερα τμήματα στα οποία σχετίζονταν με εύρεση προβλημάτων. Αυτό ενισχύει την άποψη του Csikszentmihalyi για τον κρίσιμο ρόλο της εύρεσης προβλημάτων στην δημιουργική συμπεριφορά.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Csikszentmihalyi Τονίζει ότι ο Νεύτωνας έλυσε το πρόβλημα της βαρύτητας. Τονίζει ότι ο Νεύτωνας έλυσε το πρόβλημα της βαρύτητας. Ισχυρίζεται οτι στο Bacon, το αρχικό πρόβλημα, η διαδικασία ανακάλυψης του και η λύση είναι γνωστές από την αρχή. Ισχυρίζεται οτι στο Bacon, το αρχικό πρόβλημα, η διαδικασία ανακάλυψης του και η λύση είναι γνωστές από την αρχή.Simon Αλλά ο νόμος αυτός δεν υπήρχε για να ανακαλυφθεί πριν τον ανακαλύψει. Αλλά ο νόμος αυτός δεν υπήρχε για να ανακαλυφθεί πριν τον ανακαλύψει. Δεν ξέρουμε, όμως, αν πριν ανακαλύψει ο Νεύτωνας τον νόμο της βαρύτητας γνώριζε ή όχι το πρόβλημα, τη μέθοδο, ή τη λύση. Δεν ξέρουμε, όμως, αν πριν ανακαλύψει ο Νεύτωνας τον νόμο της βαρύτητας γνώριζε ή όχι το πρόβλημα, τη μέθοδο, ή τη λύση.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Csikszentmihalyi Δύο επίπεδα για αναγνώ- ριση λύσης. Προσωπικό και κοινωνικοπολιτισμικό από άλλα άτομα μέσα στην ίδια κοινωνία. Η προτεινόμενη λύση είναι δημιουργική αν ο λύτης την αναγνωρίζει ως ικανοποιητική λύση και επιπλέον αν την αποδείξει στον κόσμο και αυτός την αναγνωρίσει ως δημιουρ- Δύο επίπεδα για αναγνώ- ριση λύσης. Προσωπικό και κοινωνικοπολιτισμικό από άλλα άτομα μέσα στην ίδια κοινωνία. Η προτεινόμενη λύση είναι δημιουργική αν ο λύτης την αναγνωρίζει ως ικανοποιητική λύση και επιπλέον αν την αποδείξει στον κόσμο και αυτός την αναγνωρίσει ως δημιουρ-γική Simon Τονίζει ότι ο λύτης ψάχνει μια από τις ικανοποιητικές λύσεις και όχι απαραίτητα τη βέλτιστη. Τονίζει ότι ο λύτης ψάχνει μια από τις ικανοποιητικές λύσεις και όχι απαραίτητα τη βέλτιστη.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Αδύνατα σημεία της θεωρίας του Simon. Δεν χρείαζεται η αναγνώριση του κόσμου για να χαρακτη- ρισθεί μια λύση ως δημιουργική. Δεν χρείαζεται η αναγνώριση του κόσμου για να χαρακτη- ρισθεί μια λύση ως δημιουργική. Αλλά χωρίς την αναγνώριση των άλλων η λύση θεωρείται απλά πρωτοτυπία και όχι δημιουργικότητα που βασίζεται σε κοινωνικοπολιτισμική εμβέλεια. Η ερώτηση στο από που προέρχονται τα δεδομένα. Η ερώτηση στο από που προέρχονται τα δεδομένα. Το μοντέλο του Csikszentmihalyi καλύπτει αυτά τα σημεία.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Η κύρια διαφορά ανάμεσα στον Simon και στον Csikszent- mihalyi είναι οτι ο μεν Simon εστιάζει στο προσωπικό επίπε- δο, ο δε Csikszentmihalyi εστιάζει στο κοινωνικοπολιτισμικό. Η κύρια διαφορά ανάμεσα στον Simon και στον Csikszent- mihalyi είναι οτι ο μεν Simon εστιάζει στο προσωπικό επίπε- δο, ο δε Csikszentmihalyi εστιάζει στο κοινωνικοπολιτισμικό. Κατά τον Gardner υπάρχουν δύο τύποι ανθρώπων: Κατά τον Gardner υπάρχουν δύο τύποι ανθρώπων:  Small-c  Creative for them.  Big-c  Few of small-c type are creative also socially. Ένα άτομο για να είναι κοινωνικοπολιτισμικά δημιουργικό θα πρέπει να έχει περάσει το στάδιο του να έχει αναγνωριστεί από τον εαυτό του ως δημιουργικό.(βλ. επόμενο σχήμα) Ένα άτομο για να είναι κοινωνικοπολιτισμικά δημιουργικό θα πρέπει να έχει περάσει το στάδιο του να έχει αναγνωριστεί από τον εαυτό του ως δημιουργικό.(βλ. επόμενο σχήμα)

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτύπια; στους άλλους στους άλλους ΕύρεσηΠροβλήματος ναι όχι ΔιαδικάσιαπροσωπικήςδημιουργικότηταςΑπόδειξηπροσωπικήςδημιουργικότητας Πηγέςαπόαρχικάδεδομένα

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτύπια; Μοντέλο για την κοινωνικοπολιτισμική δημιουργικότητα. ναι ναι όχι ναι όχι ναι Κοινωνική/πολιτισμικήδμιουργικότητα.Παραγωγή Κοινωνικη/πολιτισμικήδημιουργικότητα.Έλεγχος Πηγές από αρχικά δεδο- μένα και γνώση

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτύπια; Συμπεράσματα για συστηματά CAD. Αφετηρία για την έρευνα όσον αφορά την δημουργικότητα που μπορεί να προκύψει από υπολογιστικά συστήματα είναι η προσωπική δημιουργικότητα. Αφετηρία για την έρευνα όσον αφορά την δημουργικότητα που μπορεί να προκύψει από υπολογιστικά συστήματα είναι η προσωπική δημιουργικότητα. Η προσωπική δημιουργική συμπεριφορά μπορεί να επαναληφθεί από έναν υπολογιστή που έχει ενσωματωμένα καποια αρχικά δεδομένα σε σχέση με τη δημιουργικότητα. Η προσωπική δημιουργική συμπεριφορά μπορεί να επαναληφθεί από έναν υπολογιστή που έχει ενσωματωμένα καποια αρχικά δεδομένα σε σχέση με τη δημιουργικότητα. Τα μοντέλα συμπεριφοράς έχουν μοντελοποιηθεί σε δύο έρευνες Τα μοντέλα συμπεριφοράς έχουν μοντελοποιηθεί σε δύο έρευνες  Έρευνα μετατροπής γνώσης.  Έρευνα αναδόμησης του τρόπου αντίληψης των πραγμάτων. Είναι δύσκολο για τα υπάρχοντα προγράμματα υπολογιστών να προσομοιώσουν και τις κοινωνικοπολιτισμίκες συνθήκες. Είναι δύσκολο για τα υπάρχοντα προγράμματα υπολογιστών να προσομοιώσουν και τις κοινωνικοπολιτισμίκες συνθήκες.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Μια προτεινόμενη λύση πρέπει να είναι όχι μόνο σωστή αλλά επίσης ασυνήθιστη και πρωτότυπη. Μια προτεινόμενη λύση πρέπει να είναι όχι μόνο σωστή αλλά επίσης ασυνήθιστη και πρωτότυπη. Η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων για ένα πρόβλημα είναι σημαντικό στην παραγωγή δημιουργικότητας. Η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων για ένα πρόβλημα είναι σημαντικό στην παραγωγή δημιουργικότητας. Πώς επιτυγχάνουμε αυτή την αναζητηση στους υπολογιστές ; Πώς επιτυγχάνουμε αυτή την αναζητηση στους υπολογιστές ; Δημιουργικότητα σημαίνει να ξεπερνάς τα όρια που καθορίζονται από τις διαθέσιμες γνώσεις. Δημιουργικότητα σημαίνει να ξεπερνάς τα όρια που καθορίζονται από τις διαθέσιμες γνώσεις. Η αλλαγή κανόνων που θα ρυθμίσουν κάποιους περιορισμούς είναι κάτι εφικτό από τον υπολογιστή. Η αλλαγή κανόνων που θα ρυθμίσουν κάποιους περιορισμούς είναι κάτι εφικτό από τον υπολογιστή.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Ένας κανόνας μπορεί να είναι στη μορφή : Ένας κανόνας μπορεί να είναι στη μορφή : if( if A then B) then if A then B’ then if A then B’ Η δημιουργικότητα μπορεί να κατανοηθεί εξετάζοντας τηςμετατροπή της γνώσης από δηλωτικές προτάσεις σε διαδικαστικές, δηλαδή στη μορφή “if … then …” Η δημιουργικότητα μπορεί να κατανοηθεί εξετάζοντας τηςμετατροπή της γνώσης από δηλωτικές προτάσεις σε διαδικαστικές, δηλαδή στη μορφή “if … then …” Παράδειγμα : Παράδειγμα :  Το διάστημα Α πρέπει να είναι γειτονικό στο διάστημα Β.  Το διάστημα Α πρέπει να βρίσκεται στη βόρεια πλευρά.  Το διάστημα Β πρέπει να βρίσκεται στην δεξιά πλευρά.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Αυτες οι δηλώσεις μπορούν να γραφούν σε διαδικαστικη μορφή ως εξής : if στόχος είναι να προσδιορίσουμε τα διαστήματα Α και Β, και οι σχέσεις γειτονικότητας μεταξύ τους και προσα- νατολισμού έχουν δοθεί then θέσε ως υποστόχους τις σχέσεις γειτο- νικότητας και προσανατολισμού.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Μετά από πολλές δοκιμές συμπεραίνουμε ότι η διαδικα- στική μορφή μπορεί να γραφεί και ως εξής : if ο στόχος είναι να προσδιοριστεί if ο στόχος είναι να προσδιοριστεί διάστημα Α και διάστημα Β, και το διάστημα Α πρέπει να είναι γειτονικό στο διάστημα Β, και το διάστημα Α πρέπει να είναι προς τα πάνω, και το διάστημα Β προς τα δεξιά then δέσμευσαι διαστημα Β είτε πάνω είτε δεξιά από το διάστημα Α

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Initial StateGoal state A B B AA B or

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Αναδόμηση του τρόπου με τον οποίο βλέπει κανείς τα πράγματα. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία στη δημιουργικότητα είναι η εύρεση νέων τρόπων να βλέπουμε τα πράγματα. Στην αναζήτηση της δημιουργικότητας στα υπολογιστικά συστήματα αυτό μπορεί να γίνει με σχήματα στην τρέχουσα κατάσταση τους κατηγοριοποιώντας τα σε κλειστά και μη-κλειστά

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία;. e-c e-u i-c i-u

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Συμπεράσματα... Η δημιουργικότητα αποτελεί ακόμα ένα μυστήριο παρά το πλήθος των ερευνών. Η δημιουργικότητα αποτελεί ακόμα ένα μυστήριο παρά το πλήθος των ερευνών. Θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε πλήρως την ανθρώπινη Θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε πλήρως την ανθρώπινη δημιουργικότητα μονο αν αυτή ερευνηθεί με βάση ένα μοντέλο που θα περιλαμβάνει όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με αυτή. Υπάρουν πολλά ακόμη σημεία που θα πρέπει να ερευνηθούν, όπως η σχέση μεταξύ εύρεσης προβλημάτων και επίλυσης τους. Υπάρουν πολλά ακόμη σημεία που θα πρέπει να ερευνηθούν, όπως η σχέση μεταξύ εύρεσης προβλημάτων και επίλυσης τους.

Δημιουργικότητα ή Πρωτοτυπία; Θέματα προς συζήτηση... Μπορεί η δημιουργικότητα να καλλιεργηθεί με τη βοήθεια των υπολογιστών; Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα καλλιεργεί την δημιουργικότητα στους μαθητές; Θα αλλάξει η ζωή του ανθρώπου αν η τεχνολογία φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ώστε οι υπολογιστές να μπορούν να παράγουν δημιουργικότητα. Εγκυμονεί κινδύνους μια τέτοια περίπτωση;