ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ) Αυτοαξιολόγηση - Αξιολόγηση
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΤΟΧΟΙ: (Σε τι θα σας χρησιμεύσει)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΣΧΗΜΑ ΤΩΝ 5 ΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Σενάριο.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ε. Ε. ανά τρίωρο
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Inquiry Learning Projects
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
ΠΡΌΤΑΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΉΣ ΤΡΙΩΡΩΝ Επιμέλεια Αγγελική Τρικαλίτη.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ. Στ Στ. Θέματα προς Συζήτηση Ζ. Ζ. Δυσκολίες, Προοπτικές, Δράσεις Α. Α. Εισαγωγή στο Πρόβλημα, «Μακροσκοπική» Επισκόπηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιολογία Γυμνασίου.
της Ερευνητικής Εργασίας
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Δημιουργία σεναρίου.
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΟΜΗ ΤΕΛ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Πηγές : « Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο ». Μέρος Πρώτο. Θεωρητικές Αρχές και Διδακτικές Επιλογές ( σελ ). Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας Internet: Extended Essays, Travaux Personnels Encadrés (TPE), TPE Lycées, TPE Lycée Carnot Roann Méthodes des Sciences Sociales, Madeleine Grawitz

Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ : ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ Α ) Α ) ….... ♀….♂.. Β ) Β ) ….. ☻ … ♫ … Γ ) Γ ) …… ☺ ….….. Δ ) …… ☼ …… ▼ … Δ )… ♫ …….….

( Α ) ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΑΣ, ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ; ΜΑΘΗΤΕΣ, ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ; ΓΟΝΕΙΣ, ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣΕΡΓΑΣΙΕΣΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣΕΡΓΑΣΙΕΣ « ΠΟΙΟΙ ;» « ΤΙ ;» « ΠΩΣ ;» « ΠΟΤΕ ;» « ΠΟΥ ;» « ΓΙΑΤΙ ;» « ΠΟΣΟ ;»

ΠΟΙΟΙ θα λάβουν μέρος ;  Όλοι και όλες, εσείς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του Λυκείου, θα συμμετάσχετε σε Ερευνητικές Εργασίες υποχρεωτικά και για τα δυο τετράμηνα του διδακτικού έτους  Ένας ή δύο εκπαιδευτικοί του Λυκείου σας, θα υποστηρίξουν και θα αξιολογήσουν το έργο σας

Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες ;  Οι Ερευνητικές Εργασίες θα σας δώσουν τις δυνατότητες  να κινηθείτε έξω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, να αφήσετε πίσω σας τη στεγνή απομνημόνευση και  ( α ) να φέρετε στο προσκήνιο θέματα της επιλογής σας,  ( β ) να ακολουθήσετε τα βήματα μιας ερευνητικής διαδικασίας,  ( γ ) να αποφασίσετε για το τελικό « προϊόν » της εργασίας σας,  ( δ ) να ασκηθείτε στη διεπιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων που σας απασχολούν ή σας ενδιαφέρουν,  να μάθετε  ( α ) να οργανώνεσθε και να συνεργάζεστε,  ( β ) να διαμορφώνετε μια προβληματική γύρω από ένα ζήτημα,  ( γ ) να ανακαλύπτετε και να ερμηνεύετε πληροφορίες,  ( δ ) να διατυπώνετε το δικό σας λόγο και να τον υποστηρίζετε με επιχειρήματα

ΤΙ θα κάνουμε ;  Θα πραγματοποιήσετε ερευνητικές δραστηριότητες στο πλαίσιο των « Τμημάτων Ενδιαφέροντος », συνεργαζόμενοι σε ομάδες  Θα πραγματευτείτε ένα ζήτημα, συνεισφέροντας,  ( α ) ως μέλη των ομάδων και του Τμήματος,  ( β ) ως άτομα  Θα δημιουργήσετε έναν τελικό « προϊόν », το οποίο  ( α ) θα παρουσιάσετε προφορικά, επιστρατεύοντας τη δημιουργικότητα, τις ιδιαίτερες ικανότητες και τις δεξιότητές σας,  ( β ) θα αποτυπώσετε γραπτά σε όποια μορφή και με όποια μέσα θέλετε και μπορείτε.

ΠΟΥ θα εργαζόμαστε ;  Οι Ερευνητικές Εργασίες θα εκτυλίσσονται :  στην αίθουσα διδασκαλίας  στην αίθουσα πληροφορικής ή στο εργαστήριο Φυσικής και Χημείας του σχολείου  στην αίθουσα πληροφορικής ή στο εργαστήριο Φυσικής και Χημείας του σχολείου ( κατόπιν προγραμματισμού )  εκτός του σχολείου, σε έρευνες στο πεδίο  εκτός του σχολείου, σε έρευνες στο πεδίο ( κατόπιν προγραμματισμού και με άδεια μετακίνησης )

Πότε και πόσο θα εργαζόμαστε ;  Κατά τις Ερευνητικές Εργασίες :  Θα συνεργάζεστε δύο ώρες, ανά εβδομάδα  Η συνεργασία σας θα διαρκεί τέσσερις μήνες, για κάθε μία από αυτές  Κάποιες φορές, θα απασχολείστε και κατά τον ελεύθερο χρόνο σας

ΠΩΣ θα εργαζόμαστε ;  ( α )  ( α ) θα διατυπώνετε ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία θα σας βοηθούν να προσεγγίζετε το θέμα σας. Με τα ερωτήματα αυτά θα ερευνάτε τις πτυχές του θέματος που επιλέξατε.  β )  β ) θα αναζητάτε πηγές, δεδομένα και μαρτυρίες άλλοτε στο πεδίο, άλλοτε σε βιβλία και άρθρα, άλλοτε στο διαδίκτυο, άλλοτε στο εργαστήριο, άλλοτε σε φορείς της πόλης σας,  ( γ )  ( γ ) θα επεξεργάζεστε τα δεδομένα και τις μαρτυρίες σας, μέσω της συνομιλίας - επικοινωνίας στις ομάδες και στην ολομέλεια του Τμήματος, δηλαδή « ομαδοσυνεργατικά »,  ( δ )  ( δ ) θα καταλήγετε στα συμπεράσματά σας και θα διατυπώνετε το δικό σας λόγο για το θέμα σας και θα τον υποστηρίζετε με τεκμηριωμένα επιχειρήματα,  ( ε )  ( ε ) θα δημιουργήσετε ένα τελικό « προϊόν », το οποίο θα ανταποκρίνεται στις έρευνές σας, στα ενδιαφέροντα, στα ταλέντα σας, στη ζωντάνια και στον αυθορμητισμό σας ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΘΕΜΑ

Συνεχίζοντας στο ΠΩΣ  Για να έχετε ακόμα μία εικόνα της Ερευνητικής Εργασίας που θα αναλάβετε, θα μπορούσατε να τη φανταστείτε, να ξετυλίγεται ανάμεσα σε ένα τρίγωνο, του οποίου οι κορυφές καταλαμβάνονται  ( α )  ( α ) από εσάς, ως ερευνητές, β )  ( β ) από τους εκπαιδευτικούς σας, ως « κριτικούς φίλους » και  ( γ )  ( γ ) από το αντικείμενο της Ερευνητικής σας Εργασίας.  Το « προϊόν » της Ερευνητικής σας Εργασίας, θα είναι : τα Φύλλα Εργασίας, ο λόγος ( προφορικός και γραπτός ) με τον οποίο θα περιγράψετε κριτικά το ζήτημα που σας απασχόλησε και όποια άλλα « καλλιτεχνήματα » επινοήσει η φαντασία και η δημιουργικότητά σας. « ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ » 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ (16-20) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνεχίζοντας στο ΠΩΣ  Όλα τα βήματα της Ερευνητικής σας Εργασίας, καθώς και οι σκέψεις, οι παρατηρήσεις, οι προβληματισμοί και τα συναισθήματά σας : θα καταγράφονται στα προσωπικά σας Ημερολόγια  θα καταγράφονται στα προσωπικά σας Ημερολόγια ( υποχρεωτικά ), θα αποτυπώνονται σε Ημερολόγια της ομάδας σας  θα αποτυπώνονται σε Ημερολόγια της ομάδας σας ( προαιρετικά ),  θα αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και θα αυτό - αξιολογούνται από εσάς τους ίδιους και τις ίδιες.

( Β ) Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Το ημερολόγιο  Για εσάς, τους Μαθητές και τις Μαθήτριες, το Ημερολόγιο είναι ένα σημειωματάριο, όπου θα καταγράφετε  Για εσάς, τους Μαθητές και τις Μαθήτριες, το Ημερολόγιο θα είναι ένα σημειωματάριο, όπου θα καταγράφετε  ( α ) την πορεία της εργασίας σας κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος,  ( β ) τα ερωτήματα που θα σας απασχολούν,  ( γ ) τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζετε.   Για τους Εκπαιδευτικούς σας, το Ημερολόγιο είναι ένα σημειωματάριο, όπου θα καταγράφουν  Για τους Εκπαιδευτικούς σας, το Ημερολόγιο ( προαιρετικό ) θα είναι ένα σημειωματάριο, όπου θα καταγράφουν  ( α ) την πορεία των ομάδων και των μελών που τις αποτελούν,  ( β ) τα ερωτήματα που θα τους απασχολούν,  ( γ ) τη βοήθεια που θα χρειάζεται να σας προσφέρουν.

Στο ημερολόγιό σας, χρειάζεται να περιλαμβάνονται τα παρακάτω στοιχεία:  Η ημερομηνία  Τα ντοκουμέντα που συμβουλευτήκατε και θα αξιοποιήσετε ως βιβλιογραφία  Οι έρευνες που κάνατε και ο βηματισμός τους  Οι επισκέψεις που κάνατε,  Τα προβλήματα που συναντήσατε  Τα συναισθήματά σας  Η οργάνωση της επόμενης ερευνητικής σας δραστηριότητας ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ …… ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ……

Όνομα : ……………….., Επώνυμο : ……………………………… Ονοματεπώνυμο των Μελών της Ομάδας : ………………………………, ………………………., …………………., ……………………………………., …………………………, ……………………………, Ονοματεπώνυμο Εκπαιδευτικών : …………………………………………., …………………………………… Θέμα : …………………………………………… Τι σχετικό με το θέμα έχετε μάθει στο σχολείο, τι έχετε ακούσει από άλλες πηγές, ποιες εμπειρίες και ποια ενδιαφέροντα, σας οδήγησαν να το επιλέξετε ; Προσωπικό Ημερολόγιο Φύλλο 1 ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ Ονοματεπώνυμο ……………………………. Ημερομηνία …../…./….. Εργασία για …. ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… ΧώροςΤάξη, Αίθουσα Η / Υ Απολογισμός Τι με δυσκόλεψε Τι μου άρεσε Τι με ενθουσίασε …………………………………… ………………………………………………. ………………………………………………….. Παρατηρήσεις ή παραινέσεις των εκπαιδευτικών ( Προαιρετικά ) …………………………..…… ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Προσωπικό Ημερολόγιο

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Προβληματική ΟΜΑΔΑ …… Σύντομη Παρουσίαση της Προβληματικής ……………………………….. ……………………………………….. ……………………………… ………………………………………… …………………………………………… ………………….. Πλαίσια Αναφοράς / Πτυχές της Προβληματικής Μέθοδοι / Ερευνητικά Εργαλεία ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Ερευνητική Δραστηριότητα Ημερομηνία …../…./…. Σύντομη Παρουσίαση της Ερευνητικής Δραστηριότητας ……………………. ………………. …………….. Ερωτήματα / Προβληματισμοί …………………….. …………………………… Ντοκουμέντα / Μαρτυρίες ……………………….. ………………………………… Μέθοδος / Εργαλεία Έρευνας …………………………. ………………………………. Απολογισμός / Συμπεράσματα ……………………….. ……………………………… ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

( Γ ) ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ

ΘέματαΛέξεις - κλειδιά / πεδία προβληματισμού / πιθανά υποθέματα Το κινητό τηλέφωνο Αναβάθμιση του καθημερινού χώρου Το αυτοκίνητο στην πόλη Διατροφή Μαθηματική Μοντελοποίηση Οι πλατείες στην πόλη μας Το Νερό Οι διακοπές και τα ταξίδια Η Μόδα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

( Δ ) ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

« ΠΩΣ ;» Ερευνητικό Τρίγωνο (2 ο ) Για να « αυτο - αξιολογηθείτε » Για να « αυτο - αξιολογηθείτε » και για να ολοκληρωθεί η Ερευνητική σας Εργασία αυτοκριτικά, θα χρειαστεί να γίνετε ερευνητές - παρατηρητές της διαδικασίας στην οποία συμμετέχετε. Για να έχετε μια εικόνα και αυτής της πτυχής της Ερευνητικής σας Εργασίας, θα μπορούσατε να τη φανταστείτε, να ξετυλίγεται ανάμεσα σε ένα τρίγωνο, του οποίου οι κορυφές καταλαμβάνονται ( α ) ( α ) από εσάς, ως ερευνητές, ( β ) ( β ) από τους εκπαιδευτικούς σας, ως « κριτικούς φίλους » και ( γ ) ( γ ) από την ίδια τη διαδικασία της « ομαδοσυνεργατικής » έρευνας. Οι παρατηρήσεις σας και οι μαρτυρίες που θα συγκεντρώσετε, θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε και να αξιολογήσετε ( α ) ( α ) « πώς » συνεργαστήκατε στις ομάδες και στην ολομέλεια, ( β ) ( β ) « τι θα μπορούσατε να είχατε κάνει καλύτερα ή διαφορετικά » και, με βάση τα παραπάνω, ( γ ) ( γ ) « πώς » θα προχωρήσετε πιο δυναμικά και πιο αποτελεσματικά 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - « ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ » ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ (

 Η αυτο - αξιολόγησή σας θα στηριχθεί  σε ζωντανές μαρτυρίες που συλλέξατε από τη συνεργασία σας στην τάξη και στο πεδίο  σε ζωντανές μαρτυρίες που συλλέξατε από τη συνεργασία σας στην τάξη και στο πεδίο ( φωτογραφίες, video),  σε κείμενα που θα καταγράφουν τις αποφάσεις σας σχετικά με το « τι θα κάνετε καλύτερα ή διαφορετικά »,  ( α ) για την πορεία του εγχειρήματος και την εξέλιξη της έρευνας,  ( β ) για την προσωπική σας συμμετοχή στη λειτουργία της ομάδα σας και της ολομέλειας του Τμήματος  Αυτο - αξιολόγηση

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Ονοματεπώνυμο …………………………………… Ημερομηνία :../../.. Με ποιο τρόπο βοήθησες την ομάδα σου και τους συμμαθητές σου ………………………………….. Ποιος βοήθησε εσένα ή άλλα παιδιά της ομάδας και με ποιο τρόπο …………………………….. Τι σκοπεύεις να κάνεις, για να βοηθήσεις την ομάδα, από εδώ και πέρα …………………………………… ………………………………………………. ………………………………………………….. Τι περιμένεις από τους άλλους να κάνουν, για να βοηθήσουν την ομάδα από εδώ και πέρα …………………………..…… Προσωπικό Ημερολόγιο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Αξιολόγηση  Η αξιολόγηση θα στηριχθεί  στα σύντομα κείμενα των σελίδων του Ημερολογίου σας  ( α ) για την επιλογή του θέματος και την προβληματική  ( β ) για την πορεία του εγχειρήματος και την εξέλιξη της έρευνας  ( γ ) για την προσωπική σας συμμετοχή στην ομάδα σας και στην ολομέλεια του Τμήματος   σε τελικά « προϊόντα »  ( α ) στην τελική, γραπτή Έκθεση της Εργασίας,  ( β ) στην προφορική ομαδική υποστήριξη,  ( γ ) στην προφορική υποστήριξη από την πλευρά καθενός και κάθε μιας από εσάς ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕΛΙΔΕΣ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ Εργασία για …. Ποιος έκανε κάτι ιδιαίτερο ; ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… Ο Μιχάλης ……….., Η Κατερίνα ………, Ο ………. ……………., Η ………….. …………, ΧώροςΤάξη, Αίθουσα Η / Υ Απολογισμός Τι μας δυσκόλεψε Τι μας άρεσε Τι μας ενθουσίασε …………………………………… ………………………………………………. ………………………………………………….. Παρατηρήσεις ή παραινέσεις των εκπαιδευτικών ( Προαιρετικές ) …………………………..…… ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Απολογισμός Ερευνητικής Δραστηριότητας

Αναφορές των ντοκουμέντων ( Πληροφορίες που θα συμπεριληφθούν στη βιβλιογραφία ) Περιεχόμενο των ντοκουμέντων ( λέξεις κλειδιά και / ή σημαντικές πληροφορίες Οριστική θέση μέσα στην Ερευνητική Εργασία N° 1 ΓράφημαΧαρακτηρισμός των εφαρμογών του κινητού τηλεφώνου 1 ο Μέρος ( τίτλος ) 1.1 N° 2 Χαρτόνι Εργασίας ( σχηματική αποτύπωση ) ………………. 1 ο Μέρος ( τίτλος ) 1.1 N° 3 N° 4 N° 5 N° 6 N° 7 N° 8 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Οργάνωση Έκθεσης- Φακέλου ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ / ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΠΟΤΕ ; ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη διαδικασία υποστήριξης της εργασίας που εκπόνησαν, ώστε να έχει νόημα και αξία για τους ακροατές και να αποτυπώνει με σαφήνεια τις πτυχές του ερευνούμενου ζητήματος και το βηματισμό της έρευνας Οι μαθητές Παρουσιάζουν προφορικά την Ερευνητική Εργασία Απαντούν σε ερωτήματα και σχολιάζουν τη διαδικασία και το περιεχόμενό της Οι εκπαιδευτικοί Προετοιμάζουν τους μαθητές για την υποστήριξη της εργασίας τους Οργανώνουν την υποστήριξη Αξιολογούν Η προφορική παρουσίαση προετοιμάζεται στο τέλος κάθε τετραμήνου και πραγματοποιείται κατά το τελευταίο τρίωρο ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ