Η εξέλιξη του παιχνιδιού στο χρόνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιχνίδια της αρχαιότητας που παίζονται σήμερα
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
PROJECT ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Ζορμπαλά Βάγια
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2012 Κεφαλονίτικα παιχνίδια-Τα μήλα Έλλη Κουνάδη.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εκπαιδευτική Ψυχαγωγία και Ρομποτική
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΙΑΚΗΣ ΖΩΗΣ
Συμπόσια και παιχνίδι Οι Έλληνες δεν μπορούσαν να ακούν θλιβερές συζητήσεις στα τραπέζια κι έτσι στα συμπόσια έπαιζαν παιχνίδια πνευματικά ή επιδεξιότητας.
Έλληνες αεί παίδες εστέ, γέρων δε Έλλην ουκ έστι.
Παραδοσιακά παιχνίδια
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Δημιουργικό Παιχνίδι Ερευνητική Εργασία της Α’ τάξης του
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ "ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ Η ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΤΟΥ 10 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
2.Παιχνίδια ανά τον κόσμο
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σύμφωνα με τις πρόσφατες έρευνες που διεξήχθηκαν κατά τον 20ο αιώνα, τα παιδιά που έπαιζαν συνήθως με κούκλες έπαιζαν μαζί τους: πολέμους, τους έδιναν.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Η τέχνη και η γραφή.
Τζόγος Περιεχόμενα: Γενικά Είδη τυχερών παιχνιδιών
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Μαρία Φ, Ελισσώ Π, και Μαγδαλία Α.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Η ζωή στα χρόνια της μητέρας μου!!!!!!!
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Διδακτική Πληροφορικής
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ. Παραδοσιακά παιχνίδια Παραδοσιακά παιχνίδια Ονόματα Ομάδων: Ονόματα Ομάδων: Αντωνέλλη.
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
5 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ: Β2 ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΘΕΜΑ: Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
F1 in Schools. Το F1 in Schools υλοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς... F1 in Schools – Ένας Διεθνής Μαθητικός.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Λ.ΑΙΔΗΨΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Παιδιά από όλο το κόσμο, διαφορετικές κουλτούρες και κοινωνικές τάξεις, όλα μαζί κάτω από τον φακό του φωτογράφου James Mollison. Ένα έργο που δείχνει.
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Παραδοσιακά Παιχνίδια
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ (ΧΑΙΡΩΝΕΙΑ) Εκπαιδευτικό Έτος
Εκπαιδευτικοί στο Μουσείο Δημιουργώντας νέες προσεγγίσεις
Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα
Α΄Λυκείου του Γυμνασίου με Λ.Τ Σερίφου (Σχ.Έτος: )
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Παίζοντας μέσα στα χρόνια «Από την αρχαιότητα ως μέσο αυτοαγωγής στο σήμερα ως τελειοποίηση της ανθρώπινης ύπαρξης»
Παιχνίδια από το παρελθόν
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εξέλιξη του παιχνιδιού στο χρόνο Εργάστηκαν οι μαθητές: Αβραμηλά Φωτεινή Μίχαλος Χάρης Μπέρμπεη Φιλάνθη Μπουχούνας Πάνος Μπρουμά Κατερίνα

1.1 Το παιχνίδι στην αρχαία Ελλάδα Το παιχνίδι διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στην αρχαία ελληνική κοινωνία . Κατά την αρχαιότητα αναγνωρίστηκε πρώτα η αξία του παιχνιδιού. Επικρατούσε η αντίληψη ότι το παιχνίδι : α) τελειοποιεί τον χαρακτήρα του παιδιού β) αναπτύσσει την συντροφικότητα γ) καλλιεργεί το πνεύμα δ) εναρμονίζει το σώμα ε) μαθαίνει στα παιδιά να σέβονται και να υπακούουν σε νόμους της πατρίδας τους. Το παιχνίδι αποτελούσε σημαντικό μέρος της καθημερινότητας και των ενηλίκων. Την αξία του παιχνιδιού επεσήμαναν και πολλοί Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, όπως 0 Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Ιπποκράτης και ο Πολυδεύκης.

Παιχνίδια της αρχαιότητας που παίζονται και σήμερα … Ακινητίνδα Απόρραξις Βασιλίνδα Κολλαβισμός Κρικηλασία ή Τροχός Κρυπτίνδα ή Αποδιδρασκίνδα ή Μυίνδα Χαλκή Μυία ή Ψηλαφίνδα Πεντάλιθα Πλαγγόνα

Παιχνίδια ανάλογα με το φύλο Αγόρια: Υπαίθρια ομαδικά παιχνίδια όπως κυνηγητό, κρυφτό, τόπι, στεφάνι, κότσια, σφαίρα, αγάλματα κλπ. έπαιζαν τα αγόρια. Γνώριζαν τα επιτραπέζια παιχνίδια όπως το σημερινό σκάκι και ντάμα . Τα αγόρια, πετώντας μια μπάλα με τα χέρια, προσπαθούσαν να την περάσουν στο στόμιο ενός αγγείου, κάτι σαν τη σημερινή καλαθοσφαίριση . Χρησιμοποιούσαν αμύγδαλα, καρύδια πέτρες και ξύλα για να παίξουν τα διάφορα παιχνίδια.

Παιχνίδια ανάλογα με το φύλο Κορίτσια Τα κορίτσια έπαιζαν με τις πλαγγόνες, τις γνωστές σήμερα κούκλες, τις οποίες έντυναν με διάφορα ρούχα. Αγαπημένο τους παιχνίδι ήταν η τραμπάλα. Γνωστή τους ήταν η αιώρα ή αλλιώς, βραχιόνιος , η σημερινή κούνια. Συνηθισμένα παιχνίδια τους ήταν το κουτσό , το σχοινάκι, η σβούρα και η τυφλόμυγα. Τα κορίτσια πριν από τον γάμο τους έπρεπε να θυσιάσουν στη θεά Αρτέμιδα τα παιχνίδια τους, ως σύμβολα της αγνότητάς τους, ενώ αν πέθαιναν πριν παντρευτούν, τα παιχνίδια συνόδευαν τις μικρές ιδιοκτήτριές τους στον τάφο.

Τυχερά παιχνίδια της αρχαιότητας Από τις μαρτυρίες των ομηρικών επών ήδη γίνεται φανερό ότι οι αρχαίοι Έλληνες αρέσκονταν στα τυχερά παιχνίδια, ήταν μάλιστα εθισμένοι στον τζόγο. Συνηθισμένα τυχερά παιχνίδια των Αρχαίων ήταν οι αστράγαλοι, η κυβεία, ο ιμαντελιγμός, τα πεντάλιθα, ο αρτιασμός, η πλειστοβολίδα, η τηλία, η οστρακίνδα κ.ά. Οι αστράγαλοι, προσφιλές παιχνίδι τύχης και κερδοσκοπίας, αναφέρονται για πρώτη φορά στον Όμηρο, όταν λέει ότι ο Πάτροκλος είχε σκοτώσει πάνω στο παιχνίδι τον φίλο του Κλεισώνυμο «χολωθείς αμφ' αστραγάλισιν».

Επιτραπέζια παιχνίδια της αρχαιότητας Εννεάδα Πόλις Διαγραμμισμός Αστραγαλισμός Πύργος

1.2 Α) Το παιχνίδι στο Βυζάντιο Κατά την Βυζαντινή εποχή το παιχνίδι και η ψυχαγωγία αποτελούσαν δύο από τα κύρια συστατικά της καθημερινότητας των παιδιών , ιδιαίτερα αυτών στα οποία δεν παρεχόταν μόρφωση. Για τους Βυζαντινούς , ήταν ένα μέσο ψυχαγωγίας καθώς και τήρησης των παραδόσεων . Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν για το Βυζάντιο , μετά τον 11ο αιώνα μΧ το παιχνίδι χρησιμοποιούνταν κυρίως για την εκπαίδευση και την πνευματική καλλιέργεια των παιδιών .

Τα παιχνίδια των μωρών , των νηπίων και των κοριτσιών Τα παιχνίδια των μωρών , των νηπίων και των κοριτσιών Τα παιχνίδια των μωρών και των νηπίων ήταν οι πλαταγές ή τα σείστρα. Υπήρχε και ο καλαθίσκος , ένα μικρό παιχνίδι μέσα στο οποίο μέσα έβαζαν άλλα παιχνίδια , ή μεταχειριζόταν το ίδιο σαν παιχνίδι . Τα κορίτσια έπαιζαν με τις κούκλες τους που ονομάζονταν «νέννος» ή «νινί . Τους άρεσε να αναπαριστούν σημαντικά κοινωνικά γεγονότα όπως η βάπτιση και ο γάμος.

Τα παιχνίδια των αγοριών Παιχνίδια από την Αρχαία Ελλάδα που συνεχίζονταν και στο Βυζάντιο, ήταν η δεκαεξάρα , το αλώνι , το τσιλίκι , η αποδιδρασκίνδα ( το σημερινό κρυφτό), η ακινητίδα ( τα αγάλματα ) , η μυίνδα ή χαλκή μυία (τυφλόμυγα ) , οι αστράγαλοι και τα πεντέλιθα ( πεντόβολα ) . Άλλα παιχνίδια γνωστά και σε εμάς σήμερα είναι τα στρατιωτάκια ,ο κρίκος, ο τροχός , το κυνηγητό , οι στρόμβοι ( σβούρες ) , η αμαξίς και τα αθύρματα ( τα αμαξάκια ) και τα ξύλινα κουνιστά αλογάκια .

Τα κοινά παιχνίδια Επίσης , υπήρχαν και παιχνίδια τα οποία ήταν κοινά μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και σπανιότερα μεταξύ των δύο φύλων , όπως η «αιώρα – κρεμάστρα» , πρόγονος της σημερινής κούνιας . Ακόμη , υπήρχαν και μελωδικά παιχνίδια τα οποία είχαν σχέση με το θερισμό και το όργωμα. Τέλος , υπήρχε και η τριόδην , η σημερινή τρίλιζα που είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και τα πούλια από ορείχαλκο .

1.2 Β) Ρωμαϊκό παιχνίδι Κεντρικός ο ρόλος της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας: Το micatio Ζάρια , κότσια , χαλίκια , κορώνα-γράμματα και καρύδια . To παιχνίδι “TALI & TROPA” το κοινώς γνωστό από την αρχαία Ελλάδα έως και σήμερα ως αστράγαλοι . Το παιχνίδι “LANTRUNCULI” , δηλαδή το ρωμαϊκό σκάκι . Το “SINGLE STONE LATRUNCULI” , δηλαδή η αρχαία ελληνική πεττεία . Το “ROMAN CHECKERS” , οι Λογισμοί .

Το παιχνίδι “DUODECIM SCRIPTA” , γνωστό και ως το παιχνίδι των Δώδεκα Γραμμών. Το “TERNI LAPILI” ή “TABULA LUSORIA” το κοινό tic- tac-toe ή η σημερινή τρίλιζα . Το “TABULA” , το ρωμαϊκό τάβλι . Διάφορα παιδικά παιχνίδια που περιλάμβαναν τη χρήση μπάλας όπως ένα παιχνίδι που θυμίζει την σύγχρονη χειροσφαίριση ή και το τα βαρελάκια.

1.3 Το παιχνιδι Στην τουρκοκρατια και Στην κατοχη 1.3 Το παιχνιδι Στην τουρκοκρατια και Στην κατοχη ΑΒΡΑΜΗΛΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 2600 π.χ. ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ

ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΧΕΙ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΡΙΖΕΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΝ ΣΤΟ ΑΛΩΝΙ ΗΤΑΝ ΟΜΑΔΙΚΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΠΕΤΡΟΠΟΛΕΜΟΣ ΞΙΦΟΜΑΧΙΑ ΚΥΝΗΓΗΤΟ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Η ΜΕΛΛΙΣΑ ΤΟ ΚΟΥΤΣΟ ΤΟ ΤΣΕΛΙΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΠΑΝΙ Η ΠΙΝΑΚΩΤΗ

ΚΑΤΟΧΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ : Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

ΚΑΤΟΧΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ ΚΑΛΑΜΕΝΙΑ ΤΟΥΦΕΚΙΑ ΒΩΛΟΙ ΑΜΠΑΡΙΖΑ – ΣΚΛΑΒΑΚΙΑ ΤΟΚΑ ΑΜΑΔΑ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΞΥΛΙΝΗ ΚΟΥΤΣΟΥΝΑ ΦΥΛΑΚΤΟ ΚΟΥΤΣΟΥΝΑ ΝΥΦΗ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΡΙΣΤΑΛΙΓΚΑ

1.4Το παιχνίδι στη σύγχρονη εποχή Ενώ η σημασία του παιχνιδιού στη ζωή ενός παιδιού είναι σπουδαιότατη, μέσα στη συνεχώς μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία μας τα παιδιά έχουν ελάχιστο χρόνο για παιχνίδι. Ωστόσο, υπάρχουν ποικιλίες παιχνιδιών τις οποίες αξιοποιούν τα παιδιά στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που τους απομένει.

20ος αιώνας Τα εισαγόμενα ευρωπαϊκά παιχνίδια του εικοστού αιώνα απορροφούνταν από την υψηλή κοινωνία. Για τα κορίτσια υπήρχαν οι κούκλες, ενώ για τα αγόρια τα αυτοκίνητα και τα στρατιωτάκια. Οι κούκλες ήταν πολύ αγαπημένο θέμα κατασκευής της εποχής για την Ελλάδα και κατασκευάζονταν κυρίως από Έλληνες. Οι κούκλες ήταν κυρίως φτιαγμένες από πανί, ξύλο και από πεπιεσμένο χαρτί (Papier Mache)

Papier mache Ήταν το υλικό που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο για την κατασκευή κουκλών στην Ελλάδα. Είναι ένα ανθεκτικό εύπλαστο υλικό, φτιαγμένο από πολτό χαρτιού, ενός είδους ζύμης, λαδιού και ρητίνης. Εδώ αξίζει να σημειωθεί:

Το παιχνίδι στην Ελλάδα Παιχνίδια για αγόρια στην Ελλάδα: Τα περισσότερα αγόρια τα παλιά τα χρόνια βοηθούσαν στη δουλεία τον πατέρα τους και εκείνος έφτιαχνε σε μικρογραφία το χρηστικό αντικείμενο της δουλειάς του, προσδίνοντας του το χαρακτήρα του παιχνιδιού. Για τα κορίτσια το πιο σημαντικό παιχνίδι ήταν και είναι η κούκλα. Η ελληνική κούκλα ήταν η «κoυτσούνα», που μπορεί να θεωρηθεί η χαρακτηριστικότερη και η πιο αντιπροσωπευτική ελληνική κούκλα.

Παιχνίδια ανά τον κόσμο Τα παιχνίδια χωρίζονται σε ατομικά και ομαδικά : Ατομικά Yo-Yo Viewmaster Slinger Ευχούλης Ο Κύβος του Ρούμπικ Άλλα ατομικά παιχνίδια είναι, το πατίνι, η σβούρα, το στεφάνι και το καλάμι, το αλογάκι.

Ομαδικά Στρατιωτάκια Barbie Lego & Playmobιl Μπαλόνια νερού Φρίσμπι Το κουτσό Χαλασμένο τηλέφωνο Τα μήλα Άλλα ομαδικά κλέφτες και αστυνόμοι, τα αγαλματάκια, η τρίλιζα, μπίλιες, τα χαρτάκια, τα πεντόβολα.

1.5 Οι αλλαγές του τρόπου ζωής και οι επιπτώσεις του στο παιχνίδι των παιδιών Έλλειψη ανοιχτού χώρου Περιορισμός στο σπίτι Φόβος γονιών λόγω αύξησης της εγκληματικότητας και των κρουσμάτων βίας Έλλειψη ελεύθερου χρόνου Υπερφόρτωση των παιδιών με διάφορες δραστηριότητες Νευρικότητα παιδιών Έλλειψη δημιουργικότητας στο παιχνίδι Έλλειψη ελεύθερου χρόνου στους γονείς

Η εποχή της εικόνας και η επίδρασή της στο παιχνίδι των παιδιών Εξοικείωση των παιδιών από πολύ μικρές ηλικίες με τους υπολογιστές Υποβιβασμός του δημιουργικού και αληθινού παιχνιδιού Αντικατάσταση του παιχνιδιού από το εικονικό και το ψεύτικο – έλλειψη φαντασίας

Τα παιδιά που τείνουν να παρακολουθούν πολύ τηλεόραση Έχουν χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο Είναι συνήθως υπέρβαρα Συμπεριφέρονται όπως οι ήρωες της τηλεόρασης Βλέπουν διαφημίσεις που είναι επιβλαβείς γι’ αυτά Τελευταίο σημείο και σημαντικότερο είναι ότι τα παιδιά μέσω της τηλεόρασης κατανοούν την βία ως μια αποδεκτή μορφή παιχνιδιού και τρόπο επίλυσης των διαφωνιών τους

Αντί επιλόγου Είναι λοιπόν αδιάψευστο το γεγονός ότι το παιχνίδι αποτελεί ζωτική ανάγκη για το παιδί σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο και κοινωνική κατάσταση. Δεν είναι μόνο μέσο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, αλλά και ένα από τα βασικά δικαιώματα των παιδιών. « Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ήλιου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη » Φ.ΝΤΟΣΤΟΓΕΦΣΚΥ «Children have their play on the seashore of worlds. Στην ακροθαλασσιά ατέλειωτων κόσμων παίζουν τα παιδιά» Rabindranath Tagore(India 1861- 1941)