«Πόσο βιοκλιματικό είναι το σπίτι σας;»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ENEΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΝΕΑ ΚΑΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ
Advertisements

Ξενώνας Στάμου Στούρνα
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ
ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΒΑΛΑ.
Το Πράσινο Σπίτι.
Βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων: Δημιουργία σχετικής ιστοσελίδας
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
Ενεργειακά αυτόνομο σπίτι
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ»
Ο ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΒΙΩΣΙΜΑ ΚΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Χειμερινό Σχολείο Δελφών1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ Παύλου Κώστας Ομάδα Μελετών Κτιριακού Περιβάλλοντος.
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ
ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΗΛΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ηλιακή μονάδα αποθήκευσης Το πάνω μέρος με 2 τρύπες για τα αισθητήρια θερμοκρασίας. Πάνελ κενού στο μπροστινό μέρος.
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΜΑΔΑ “ FAΒ 5 ” ΜΑΘΙΟΥΜΑΝΩΛΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ
Α. ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
Σχεδιασμός και αξιολόγηση μιας σειράς διδασκαλιών στο πλαίσιο του γραμματισμού στις φυσικές επιστήμες. Εισαγωγή στις αρχές της Βιοκλιματικής και στη διαχείριση.
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
HΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΘΕΡΜΑΣΤΡΕΣ
ΤΜΗΜΑ : Β1 ΟΜΑΔΑ : ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ
Ασκήσεις.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
Project Β’ Λυκείου Καταναλώνω Έξυπνα στο σπίτι.
Ενότητα: Θερμομονωτικά υλικά
ΘΕΜΑ: «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ"
ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΠΙΤΙΟΥ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
Καδόγλου Ευτυχία Λάζαρη Ευγενία Παπαδημητρίου Κωνσταντίνα
Κήποι - συμβουλές Χαλάς Μάριος Τσουκλείδης Σωτήρης.
Project Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων Ομάδα 3: κατάταξη κτιρίων
Αστική Θερμική Νησίδα.
Ήλιος & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣΗ
Ο άνθρωπος, από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του πάνω στη γη, προσπάθησε να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του. Έτσι λοιπόν δημιούργησε τον υλικό πολιτισμό.
 Στο σχολείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την βιομάζα ως καύσιμο για παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας,καύσης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ ΚΑΣΤΑΝΟΥ ΑΓΑΠΗ ΜΑΝΤΖΑΝΑ ΣΟΦΙΑ
ΝΕΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ερευνητικη εργαςια Α’ τετραμηνου Β’ γενικου λυκειου Νιγριτας : «Εναλλακτικες πηγες ενεργειας και εξοικονομηςη ςτο ςχολειο μας» Θέμα ενασχόλησης:
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΛΑ ΡΑΦΑΗΛ ΛΑΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Tρόποι εξοικονόμησης ενέργειας.
ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ ΜΟΝΩΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Νέα συστήματα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας
«Η πράξη σου μετράει, ανεξάρτητα πόσο μικρή είναι. Σκέψου πριν ενεργήσεις»
Προστασία Κτιρίων ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II Προστασία Κτιρίων Διδάσκοντες.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Οι σύγχρονες οικιακές συσκευές έχουν σκοπό να διευκολύνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η χρήση τους.
Κατασκευή και Τύποι θερμοκηπίων
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ. Σε όλο τον κόσμο οι εποχές μεταβάλλονται, οι θερμοκρασίες αυξάνονται και ακραία καιρικά φαινόμενα παρατηρούνται όλο και πιο.
ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΣΑΜΟΥ ΤΜΗΜΑ: Β' ΔΟΜΙΚΩΝ.
ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. Α Αιολική Ενέργεια Αιολική Ενέργεια Η κινητική ενέργεια του ανέμου που προέρχεται από τη μετακίνηση αερίων μαζών στην ατμόσφαιρα.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας !!. Αιολική ενέργεια Χαρακτηριστικά παραδείγματα εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας είναι τα ιστιοφόρα και οι ανεμόμυλοι.
Βιοκλιματικός σχεδιασμός ενός κτιρίου είναι ο σχεδιασμός ο οποίος λαμβάνοντας υπόψη το κλίμα κάθε περιοχής, στοχεύει στην εξασφάλιση των απαραίτητων εσωκλιματικών.
Σκίαση θερμοκηπίων Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ Σ.ΤΕ.Γ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ΑΠΕ ΚΑΒΑΛΑ 2015
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Τηλ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Στα πλαίσια της συμμετοχής σας στην εφαρμογή
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Εξοικονομώ Ενέργεια στο Σπίτι" ΕΠΑ.Λ Λαγκαδά
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Πόσο βιοκλιματικό είναι το σπίτι σας;»

Εργασία που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητικές εργασίες από τους μαθητές: Καραμπόζ Μουράτ Κατσαούνη Μαρίνα Μαλτή Λευτέρη Μεχμέτ Οντέρ Πρασιάδη Διονύση Σαρτζαλή Μεχμέτ Χιουμετογλού Γκιοχάν Χουσεϊν Βεϊσέλ Αλή Αγά Ογλού Φεριδέ Αχμέτ Καρά Νταή Αρήφ Γιαγατσινό Κωνσταντίνο Δαλή Ισμαήλ Ογιά Ικίζ Χουσείν Αϊντίν Καμπά Αλή Ρουκιέ

Δομή εργασίας Α΄ Μέρος: Θεωρητικό 1. Εννοιολογική οριοθέτηση: Τι εννοούμε με τον όρο βιοκλιματικό κτίριο; 2. Χαρακτηριστικά – Πλεονεκτήματα – Οφέλη για το χρήστη και το περιβάλλον 3. Είναι δυνατή η μετατροπή μιας υπάρχουσας συμβατικής κατασκευής σε βιοκλιματική;

Β΄ Μέρος: Εμπειρικό 1. Κατασκευή μακέτας 2. Διεξαγωγή έρευνας 3. Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας 4. Συμπεράσματα

Τι εννοούμε με τον όρο βιοκλιματικό κτίριο; Με τον όρο βιοκλιματικό κτίριο εννοούμε τη χρήση όσο το δυνατόν λιγότερων ενεργοβόρων στοιχείων για να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή ψύξη – θέρμανση με τη λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια. Η ποιότητα ζωής σε ένα βιοκλιματικό κτίριο δεν συγκρίνεται με αυτήν του συμβατικού. Είναι ένα σπίτι σαν όλα τα άλλα, αλλά τελείως διαφορετικό. Με την κατασκευή ενός βιοκλιματικού κτιρίου έχουμε οικονομία στη θέρμανση – ψύξη και συνεπώς μείωση των λογαριασμών που φτάνει στο 70%.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός βιοκλιματικού σπιτιού; -υψηλοί χώροι -ανοίγματα στην κατακόρυφη τοιχοποιία -ανοίγματα στην οροφή -αίθρια -φωταγωγοί -έγχρωμοι και αντανακλαστικοί υαλοπίνακες -θερμοκήπια (ηλιακοί χώροι) -αυξημένα νότια ανοίγματα -εσωτερικά μπαλκόνια -χαμηλοί τοίχοι -μεγάλοι φωτεινοί χώροι -αίσθηση της οπτικής άνεσης

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός βιοκλιματικού σπιτιού; α. Προσφέρει θερμική άνεση: Με άλλα λόγια, είναι δροσερό το καλοκαίρι και ζεστό το χειμώνα. Ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι να έχει μεγάλα παράθυρα και ανοίγματα στο νότο καθώς και μικρότερα ανοίγματα στο βορρά. Για την αποτελεσματική λειτουργία του κτιρίου ως φυσικού ηλιακού συλλέκτη είναι ανάγκη η θερμότητα που προέρχεται από την ηλιακή ακτινοβολία να παγιδεύεται στο εσωτερικό του. Γι’ αυτόν το λόγο συνιστάται αφενός προστασία του κτιρίου από τους ψυχρούς χειμερινούς ανέμους και αφετέρου θερμομόνωση του κελύφους του.

β. Προσφέρει οπτική άνεση: Αυτό συμβαίνει γιατί έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται το φυσικό φως στο μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας. γ. Διαθέτει σωστή μόνωση: Το βιοκλιματικό κτίριο προσφέρει καλή ποιότητα εσωτερικού αέρα, ενώ ελαχιστοποιεί την εισροή ρυπογόνων ουσιών στο χώρο. δ. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας.

ε. Αντοχή στο χρόνο - μεγάλη διάρκεια ζωής στ. Πολύ μεγάλη θερμοσυσσωρευτική και ηχομονωτική ικανότητα, αντίστοιχη της μάζας του πηλού ζ. Εξαιρετική αντισεισμική συμπεριφορά: Αυτό επιτυγχάνεται λόγω της μονής τοιχοποιίας, η οποία διπλασιάζει την αντοχή του σκελετού από οπλισμένο σκυρόδεμα.

η. Υψηλή αντοχή σε πυρκαγιά: Πρακτικά αυτό σημαίνει διατήρηση της στατικής ικανότητάς του πλέον των 300 min χωρίς την παραγωγή δηλητηριωδών αερίων. θ. Εξισορρόπηση της υγρασίας του χώρου: Το πλεονέκτημα αυτό επιτυγχάνεται με τη διατήρηση της ποιότητας του εσωτερικού κλίματος

Είναι δυνατή η μετατροπή μιας υπάρχουσας συμβατικής κατασκευής σε βιοκλιματική; Ακόμη κι αν ένα κτίριο δεν κτίζεται από την αρχή, ώστε να εφαρμόζονται οι αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής εκ θεμελίων, υπάρχει η δυνατότητα τέτοιου είδους παρεμβάσεις να γίνουν και σε υπάρχουσες κατασκευές. Μπορεί π.χ. στο κτίριο να τοποθετηθούν σκίαστρα, θερμοκήπια, αεραγωγοί κ.λπ. Άλλωστε, τα χαρακτηριστικά του μεσογειακού κλίματος – άνεμοι, έντονη ηλιοφάνεια, υγρασία – ευνοούν την ανάπτυξη βιοκλιματικού σχεδιασμού

Μεγάλες επεμβάσεις - ανακατασκευές μπορούν να γίνουν σε περίπτωση συνολικής ανακαίνισης. Αυτές μπορεί να είναι η αντικατάσταση των παραθύρων και των κουφωμάτων, η προσθήκη θερμομονωτικών υλικών, η προσθήκη παθητικών συστημάτων εξωτερικά του κτιρίου ή η μετατροπή δομικών στοιχείων σε παθητικά (π.χ. μετατροπή ενός απλού τοίχου σε ηλιακό), η προσθήκη εξωτερικών συστημάτων σκίασης (σταθερών ή κινητών) κ.ά.

Τέλος, προβαίνουμε σε επεμβάσεις μη τεχνικές για τη σωστή λειτουργία του κτιρίου και των συστημάτων του, όπως σωστή χρήση των παραθύρων (ηλιασμός το χειμώνα, σκίαση και νυχτερινός αερισμός το καλοκαίρι), ορθολογική χρήση των συσκευών, ώστε να μην επιβαρύνεται το κτίριο θερμικά (π.χ. αποφεύγουμε να μαγειρεύουμε την ώρα που έχει πολλή ζέστη).

Β΄ Μέρος: Έρευνα Η διερεύνηση του ερωτήματος «Πόσο βιοκλιματικό είναι το σπίτι σου;» έγινε με τη μέθοδο επισκόπησης πεδίου. Εργαλείο της έρευνας: ερωτηματολόγιο που συντάξαμε στηριζόμενοι στις πληροφορίες που παρουσιάσαμε στο α΄ μέρος της εργασίας μας. Πληθυσμός της έρευνας ήταν οι καθηγητές και οι μαθητές του σχολείου μας και το δείγμα της έρευνας ήταν 100 συνολικά άτομα τυχαία επιλεγμένα.

Συμπεράσματα Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων γνωρίζουν τι σημαίνει ο όρος βιοκλιματικό σπίτι. Παρόλα αυτά δεν θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν το σπίτι τους ως τέτοιο. Τα περισσότερα σπίτια των ερωτηθέντων είτε δεν πληρούν τις κατασκευαστικές προϋποθέσεις ώστε να χαρακτηριστούν βιοκλιματικά, είτε οι ιδιοκτήτες τους δεν ξέρουν αν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις.

Συμπεράσματα Στις περισσότερες περιπτώσεις τα σπίτια κατασκευάστηκαν χωρίς να έχουν γίνει οι κατάλληλες μελέτες για το σωστό προσανατολισμό του σπιτιού, δεν χρησιμοποιήθηκαν οικολογικά και μονωτικά υλικά, ούτε έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για τη φυσική ψύξη και θέρμανση του σπιτιού.

Συμπεράσματα Αντιθέτως, οι ερωτηθέντες φαίνονται εξοικειωμένοι και χρησιμοποιούν σε μεγάλα ποσοστά ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής κατανάλωσης ή κάνουν χρήση οικονομικού – νυκτερινού ρεύματος. Τέλος, η έρευνα μας έδειξε ότι η χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης έχει γενικευθεί.

Γενικό συμπέρασμα Οι περισσότερο είναι ενημερωμένοι σχετικά με τις δυνατότητες εξοικονόμησης ενέργειας μέσα στο σπίτι μας, όμως ακόμα δεν έχει γίνει κατανοητό πόσο απαραίτητο είναι και για το χρήστη και για το περιβάλλον η κατασκευή κάθε νέα κατοικίας να στηρίζεται στον βιοκλιματικό σχεδιασμό της. Η ευαισθητοποίηση του κοινού περιορίζεται σε πιο απλές ενέργειες, όπως η χρήση ηλεκτρικών συσκευών χαμηλής κατανάλωσης, η χρήση οικονομικού – νυκτερινού ρεύματος και η χρήση λαμπτήρων χαμηλής κατανάλωσης.