«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το αγαπημένο μου μάθημα
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓ. ΥΓΕΙΑΣ 43ου ΓΥΜΝ.) 1) Είστε αγόρι; □ ή κορίτσι ;□ 2) Πόσο ετών είστε; □ 3) Έχετε δεχθεί.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Νοέμβριος 2015 ΣΤ 2 τάξη Μαθητές: Ευτυχία Μουλά, Βασιλική Ρωμοσιού, Μπεσνίκ Νουρεντίνι, Νίκος Παπαευσταθίου, Περικλής Σταυρόπουλος.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Λέμε όχι στον σχολικό εκφοβισμό Κείμενο. 1 Τι είναι σχολικός εκφοβισμός; Σχολικός εκφοβισμός είναι όταν ένα παιδί, ανεξαρτήτως ηλικίας, εκβιάζει ένα άλλο.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και της Δ/νσης Α΄/θμιας Εκπαίδευσης «ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Αναγκαιότητα εφαρμογής προγράμματος Σύμφωνα με έρευνα ( Π. Καλλιώτης 2005) σε δείγμα 677 μαθητών (349 δημοτικά, 328 γυμνάσια) το 20% των παιδιών ανέφεραν ότι μια φορά την εβδομάδα και περισσότερο εκφοβίζονται από τους συμμαθητές τους, ενώ το 10% των μαθητών του δείγματος ανέφεραν ότι ήταν θύματα σχολικής κακοποίησης Το γεγονός ότι το θέμα της επιθετικότητας χαρακτηρίζεται από τον Herbert (1998) ως ένα φυσιολογικό, αν και ενοχλητικό μέρος της διαδικασίας της κοινωνικοποίησης που εμφανίζεται ήδη ως θυμός από την βρεφική ηλικία. Ωστόσο καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι εκδηλώσεις της επιθετικότητας διαφοροποιούνται (συχνότητα, ένταση, αριθμός επεισοδίων, διάρκεια, αισθήματα του επιτιθέμενου και του αποδέκτη) Για το λόγο επιπλέον ότι η επιθετικότητα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αυτοεικόνα των παιδιών, τη συναισθηματική τους ασφάλεια, την κοινωνικότητα τους είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ευαισθητοποιείται η σχολική κοινότητα προς την κατεύθυνση της πρόληψης και αντιμετώπισης της.

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Δ΄- Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄ Τάξη 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Δ΄- Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄ Τάξη Στόχος του προγράμματος : Να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα, να βρουν άλλους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους, να αναζητήσουν ενήλικες υποστηρικτές στις περιπτώσεις που βιώνουν μια εμπειρία επιθετικότητας. Να ευαισθητοποιηθεί η σχολική κοινότητα στο σύνολο της ( γονείς, εκπαιδευτικοί) προκειμένου να αποτελούν τους πυλώνες επικοινωνίας και στήριξης των μαθητών και να ενδυναμωθεί η σχέση όλων των ομάδων μεταξύ τους.

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Δ΄- Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄ Τάξη 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ Δ΄- Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄ Τάξη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Γίνεται χρήση της βιωματικής μάθησης όπου επιτρέπει στους μαθητές να γίνουν μια ομάδα που θα επεξεργαστεί θέματα της καθημερινότητας της μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, να καλλιεργήσουν τα μέλη της την ομαδικότητα και συνεργασία και να αναπτύξουν μια ουσιαστικότερη επικοινωνία μεταξύ τους. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Υλοποιείται σε 6 δίωρες συναντήσεις , μια συνάντηση την εβδομάδα σε κάθε τάξη . Υπάρχει συνεργασία με την κάθε Σχολική Μονάδα προκειμένου να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία του κάθε σχολείου και με ενημέρωση και την έγγραφη άδεια των γονέων.

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ 1. Εισαγωγή στην έννοια της ομάδας 2. Επικοινωνία και αναγνώριση της αναγκαιότητας της προσεκτικής ακρόασης. Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων- σε ατομικό, οικογενειακό επίπεδο και σε επίπεδο τάξης και ομάδας Επεξεργασία ευχάριστων και δυσάρεστων συναισθημάτων (π.χ του θυμού – πως νιώθω- τι σκέφτομαι- τι κάνω) Διερεύνηση του θέματος της διαφορετικότητας- Ολοκλήρωση των συναντήσεων με την επεξεργασία του θέματος της επιθετικότητας – του εκφοβισμού. Τρόποι επίλυσης των συγκρούσεων.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ- ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ανάγκη για χρόνο- χώρο να λειτουργήσουν σαν ομάδα Ανάγκη να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους Ανάγκη να συνεργαστούν Ανάγκη να εκφράζονται συναισθηματικά Ανάγκη να ενισχύεται η αυτοεκτίμηση τους Ανάγκη να ανήκουν και να γίνονται αποδεκτοί Όλα αυτά μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της προσωπικότητας των παιδιών.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ (18παιδιά) 1. Έχεις πάρει ποτέ μέρος σε κάποιο ανάλογο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στο Σχολείο σου με θέματα όπως η εφηβεία, η φιλία, η επικοινωνία κλπ.;   α) ΝΑΙ (5) β) ΌΧΙ (13) 2. Πιστεύεις ότι με την τάξη σου αποτελείται μια Ομάδα ; α) ΝΑΙ (10) β) ΟΧΙ (2) γ) ΙΣΩΣ (5) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ (1)

Δ΄ ΤΑΞΗΣ (18παιδιά) 3) Γενικά εκφράζεις εύκολα ή δύσκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ;   α) ΕΥΚΟΛΑ (10) β) ΔΥΣΚΟΛΑ (8) 4) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει άσχημα συνεχώς, θα το συζητήσεις με : α) τους Γονείς; (13) β) τους φίλους; (4) γ) τον/την δάσκαλο/α ; (4) δ) κάποιον άλλον;(1)

Δ΄ ΤΑΞΗΣ (18παιδιά) 5) Εσύ, έχεις ποτέ κοροϊδέψει, ενοχλήσει ή μιλήσει άσχημα σε κάποιον συμμαθητή σου, ή αδελφό/αδελφή σου, ή κάποιον μικρότερο από εσένα;   α) ΝΑΙ (7) β) ΟΧΙ (10) κενό (1) Εάν έχεις απαντήσει ΝΑΙ , για ποιο λόγο πιστεύεις ότι το έκανες; α) για πλάκα (9) β) γιατί έτσι λειτουργείς (1) γ) γιατί σου έχουν συμπεριφερθεί και εσένα έτσι (1) δ)άλλο λόγο ε) δεν ξέρω (3) κενό(4)

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1). Σου άρεσε η συμμετοχή σου στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Εκφοβισμός και βία στο σχολείο;   α) ΝΑΙ (16) για να καταλάβουν τα άλλα παιδιά τα λάθη τους που έκαναν στα άλλα παιδιά, β) ΌΧΙ (2) 2). Υπήρξε κάτι που σε δυσκόλεψε; Α) ΝΑΙ (2) Β) ΟΧΙ (16) Αν απάντησες ΝΑΙ τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε;  να πω μια σημαντική γνώμη ελεύθερα στους άλλους,  κανένας δεν συνεργάζονταν

Δ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) 3).Πιστεύεις ότι με την τάξη σου λειτουργήσατε ως Ομάδα ;   α) ΝΑΙ (12) β) ΟΧΙ γ) ΙΣΩΣ(6) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ 4) Η εμπειρία στο Πρόγραμμα σε βοήθησε να κφράζεις πιο εύκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ; α) ΝΑΙ (14) β) ΟΧΙ(3) Γ) ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ(1) Δ) ΙΣΩΣ

Δ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) 5) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει συνεχώς άσχημα, τι πιστεύεις ότι θα κάνεις;   α) θα τον αγνοήσω (7) β) θα τον αντιμετωπίσω;(3) γ) θα μιλήσω σε κάποιον ενήλικα ( οικογένεια, δασκάλους)(9) δ) θα τον κοροϊδεύω και εγώ(1)

Δ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) 6) Τι είναι αυτό τελικά που έμαθες από την εμπειρία σου στο Πρόγραμμα τόσο για εσένα όσο και για τους συμμαθητές σου; δε θα θελα να με κοροϊδεύουν ούτε να τους κοροϊδέψω ότι είμαστε διαφορετικοί αλλά έχουμε τα ίδια δικαιώματα και δεν κάνει κακό να λέμε τα συναισθήματα μας Να συνεργαζόμαστε Να εκφράζομαι, να μιλάω και να κάνω καινούργια πράγματα καλύτερα. Τώρα με την βοήθεια της αγαπημένης μας δασκάλας σχεδόν τα έμαθα όλα. Έμαθα ότι δεν ήξερα για τους άλλους Ότι μάθαμε καινούργια πράγματα

Δ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) Έμαθα να συγκρατώ τα νεύρα μου για να αντιμετωπίζω όταν με ενοχλούν και να λύνω τα προβλήματα Να συμπεριφέρομαι καλά και να μη μιλάω άσχημα και να σέβομαι τους συμμαθητές μου. Να κάνω φίλους, να αποφεύγω δύσκολες περιπτώσεις Έμαθα να συγκρατώ τα νεύρα μου Η φιλία Να είμαστε φίλοι Να μην κοροϊδεύω

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) 1. Έχεις πάρει ποτέ μέρος σε κάποιο ανάλογο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στο Σχολείο σου με θέματα όπως η εφηβεία, η φιλία, η επικοινωνία κλπ.;   α) ΝΑΙ (2) β) ΌΧΙ(8) 2. Πιστεύεις ότι με την τάξη σου αποτελείται μια Ομάδα ; α) ΝΑΙ(6) β) ΟΧΙ (1) γ) ΙΣΩΣ(2) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ (1)

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά)   3) Γενικά εκφράζεις εύκολα ή δύσκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ; α) ΕΥΚΟΛΑ (3) β) ΔΥΣΚΟΛΑ(7) 4) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει άσχημα συνεχώς, θα το συζητήσεις με : α) τους Γονείς;(8) β) τους φίλους;(2) γ) τον/την δάσκαλο/α ; δ) κάποιον άλλον;

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) 5) Εσύ, έχεις ποτέ κοροϊδέψει, ενοχλήσει ή μιλήσει άσχημα σε κάποιον συμμαθητή σου, ή αδελφό/αδελφή σου, ή κάποιον μικρότερο από εσένα;   α) ΝΑΙ (5) β) ΟΧΙ(5) Εάν έχεις απαντήσει ΝΑΙ , για ποιο λόγο πιστεύεις ότι το έκανες; α) για πλάκα(5)- (2 παιδιά απάντησαν όχι στην προηγούμενη ερώτηση όμως απάντησαν στο σημείο αυτό) β) γιατί έτσι λειτουργείς(2 παιδιά απάντησαν όχι στην προηγούμενη ερώτηση όμως απάντησαν στο σημείο αυτό) γ) γιατί σου έχουν συμπεριφερθεί και εσένα έτσι δ)άλλο λόγο ε) δεν ξέρω

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ(10 παιδιά) 6) Θα σε ενδιέφερε λοιπόν να συζητήσουμε στο πρόγραμμα που θα ακολουθήσει γύρω από τα θέματα της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της ομαδικότητας, των συναισθημάτων ;   α) ΝΑΙ(10) β) ΟΧΙ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 1). Σου άρεσε η συμμετοχή σου στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Εκφοβισμός και βία στο σχολείο;   α) ΝΑΙ (10) β) ΌΧΙ(2) 2). Υπήρξε κάτι που σε δυσκόλεψε; Α) ΝΑΙ(7) Β) ΟΧΙ (5)

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) Αν απάντησες ΝΑΙ τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε; Αν απάντησες ΝΑΙ τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε;   Κάποια παιδιά που δεν ήθελαν αυτή την συνάντηση Είναι ότι μερικά παιδιά μάλωναν και δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ Αυτό που με δυσκόλεψε ήταν και θα είναι που δεν συνεργαζόμασταν Με δυσκόλεψε γιατί ένα άτομο με κορόιδευε πολύ Μερικά παιδιά που δεν συνεργάζονταν Ότι δεν κάναμε γυμναστική Με δυσκόλευαν οι ζωγραφιές

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 3).Πιστεύεις ότι με την τάξη σου λειτουργήσατε ως Ομάδα ;   α) ΝΑΙ(1) β) ΟΧΙ(4) γ) ΙΣΩΣ(3) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ(3) κενό(1)

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 4) Η εμπειρία στο Πρόγραμμα σε βοήθησε να εκφράζεις πιο εύκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ; α) ΝΑΙ (11) β) ΟΧΙ Γ) ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ Δ) ΙΣΩΣ Κενό(1)

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 5) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει συνεχώς άσχημα, τι πιστεύεις ότι θα κάνεις;   α) θα τον αγνοήσω (7) β) θα τον αντιμετωπίσω;(1) γ) θα μιλήσω σε κάποιον ενήλικα ( οικογένεια, δασκάλους );(4) δ) θα τον κοροϊδεύω και εγώ

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 6) Τι είναι αυτό τελικά που έμαθες από την εμπειρία σου στο Πρόγραμμα τόσο για εσένα όσο και για τους συμμαθητές σου; Έμαθα ότι πρέπει να συνεργαζόμαστε και δεν πρέπει να αντιμιλάμε Ότι δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τους άλλους Να συνεργάζομαι Ότι δυσκολευόμαστε να γίνουμε ομάδα - Να είμαστε ομάδα και να κάνουμε συνεργασία  

Ε΄ΤΑΞΗ (12 παιδιά) 6) Τι είναι αυτό τελικά που έμαθες από την εμπειρία σου στο Πρόγραμμα τόσο για εσένα όσο και για τους συμμαθητές σου Ότι δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τους συμμαθητές μας Έμαθα να μην κοροϊδεύω τους συμμαθητές μου και να είμαι καλός με όλους Ότι όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί Ότι δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε ο ένας τον άλλον και ότι αν συμβεί κάτι να το πω σε κάποιον ενήλικα Η συνεργασία και η ομαδικότητα Αυτό που έμαθα στο πρόγραμμα ήταν το παιχνίδι και πως πέρναγαν όλοι οι συμμαθητές.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗ (17 παιδιά) 1. Έχεις πάρει ποτέ μέρος σε κάποιο ανάλογο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στο Σχολείο σου με θέματα όπως η εφηβεία, η φιλία, η επικοινωνία κλπ.;   α) ΝΑΙ (11) β) ΌΧΙ (6) 2. Πιστεύεις ότι με την τάξη σου αποτελείται μια Ομάδα ; α) ΝΑΙ (16) β) ΟΧΙ γ) ΙΣΩΣ (1) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (17 παιδιά) 3) Γενικά εκφράζεις εύκολα ή δύσκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ;   α) ΕΥΚΟΛΑ (11) β) ΔΥΣΚΟΛΑ(6) 4) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει άσχημα συνεχώς, θα το συζητήσεις με : α) τους Γονείς; (10) β) τους φίλους;(9) γ) τον/την δάσκαλο/α ; δ) κάποιον άλλον; Κενό (2)

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (17 παιδιά) 5) Εσύ, έχεις ποτέ κοροϊδέψει, ενοχλήσει ή μιλήσει άσχημα σε κάποιον συμμαθητή σου, ή αδελφό/αδελφή σου, ή κάποιον μικρότερο από εσένα;   α) ΝΑΙ (10) β) ΟΧΙ (7) Εάν έχεις απαντήσει ΝΑΙ , για ποιο λόγο πιστεύεις ότι το έκανες; α) για πλάκα (6) β) γιατί έτσι λειτουργείς (2) γ) γιατί σου έχουν συμπεριφερθεί και εσένα έτσι (5) δ)άλλο λόγο (1), ε) δεν ξέρω κενό(4)

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (17 παιδιά) 6) Θα σε ενδιέφερε λοιπόν να συζητήσουμε στο πρόγραμμα που θα ακολουθήσει γύρω από τα θέματα της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της ομαδικότητας, των συναισθημάτων ;   α) ΝΑΙ (15) β) ΟΧΙ (2)

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) 1). Σου άρεσε η συμμετοχή σου στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα «Εκφοβισμός και βία στο σχολείο;   α) ΝΑΙ (17) β) ΌΧΙ (1) 2). Υπήρξε κάτι που σε δυσκόλεψε; Α) ΝΑΙ (2) Β) ΟΧΙ (16) Αν απάντησες ΝΑΙ τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε;

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18παιδιά) 3).Πιστεύεις ότι με την τάξη σου λειτουργήσατε ως Ομάδα ;   α) ΝΑΙ(15) β) ΟΧΙ γ) ΙΣΩΣ(3) δ)ΔΕΝ ΞΕΡΩ

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18παιδιά) 4) Η εμπειρία στο Πρόγραμμα σε βοήθησε να εκφράζεις πιο εύκολα τα συναισθήματα σου σε σχέση με τον εαυτό σου ή και τους άλλους (φίλους, συμμαθητές, οικογένεια) ;   α) ΝΑΙ (15) β) ΟΧΙ (1) Γ) ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ(2) Δ) ΙΣΩΣ

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18παιδιά) 5) Εάν κάποιος στο σχολείο ή στη γειτονιά σου σε κοροϊδεύει , σε ενοχλεί ή σου μιλάει συνεχώς άσχημα, τι πιστεύεις ότι θα κάνεις;   α) θα τον αγνοήσω (6) β) θα τον αντιμετωπίσω;(2) γ) θα μιλήσω σε κάποιον ενήλικα ( οικογένεια, δασκάλους );(10) δ) θα τον κοροϊδεύω και εγώ

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά)  6) Τι είναι αυτό τελικά που έμαθες από την εμπειρία σου στο Πρόγραμμα τόσο για εσένα όσο και για τους συμμαθητές σου; Να είμαι μια ομάδα και να μην κοροϊδεύω αφού δεν θέλει να τον κοροϊδεύω Ότι πρέπει να συνεργαζόμαστε με τους άλλους, να μην ασκούμε βία και να μην κοροϊδεύουμε, να μην ξεχωρίζουμε τους ανθρώπους και να λέμε τα συναισθήματα μας. Να συνεργαζόμαστε Πως δεν πρέπει να χτυπάμε Με βοήθησε Όλοι είμαστε ίσοι Ότι όλοι δεν είμαστε ίδιοι Να συνεργάζομαι, να ζω μοναδικές στιγμές και να μοιράζομαι τα συναισθήματα μου με όλους Όταν με κοροϊδεύουν να μην κάνω το ίδιο αλλά να το αντιμετωπίζω με αλλιώτικο τρόπο.

ΣΤ΄ΤΑΞΗ (18 παιδιά) 6) Τι είναι αυτό τελικά που έμαθες από την εμπειρία σου στο Πρόγραμμα τόσο για εσένα όσο και για τους συμμαθητές σου; Πώς να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα με τους φίλους μας Ότι τελικά όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι αλλά ο καθένας έχει κάτι ξεχωριστό, μοναδικό. Όλοι αντιμετωπίζουμε διαφορετικά τα προβλήματα μας. Ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μας Μάθαμε πολλά πράγματα Έμαθα πολλά πράγματα και καλά και πολύ ωραία Να μην κοροϊδεύουμε με και να δουλεύουμε σε ομάδες Όλα τα πράγματα με τα παιχνίδια Έμαθα ότι δεν πρέπει να ασκούμε βία σε κανέναν Εγώ πέρασα ωραία σήμερα όμως νιώθω και λίγο λύπη γιατί είναι η τελευταία μέρα που είναι η κυρία εδώ.