α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή ‘’Άγιος Παύλος’’
Advertisements

Κρητική Φορεσιά Δήμητρα Καρκάνη Κτιστάκη
4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Από τον Ηλεκτρισμό στο Μαγνητισμό Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κ.ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΕΤΟΣ :
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
ΟΜΑΔΑ : ΚΑΜΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΜΥΡΣΙΝΗ
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Μουσείο Μουσείο ονομάζεται ένα κτίριο, μέσα στο οποίο υπάρχουν έργα τέχνης όπως αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής ή πράγματα που χρησιμοποι-ούσαν οι άνθρωποι.
Το Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Θεσσαλονίκη
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Παραδοσιακά Επαγγέλαματα της Κύπρου
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 2.2.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.3: Ο μαθητής να μπορεί να,
Μέτρηση μήκους.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Α Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Α Π Ο Υ Χ Α Θ Η Κ Α Ν Σ Τ Ο Χ Ρ Ο Ν Ο ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΜΑΤΙΑ…
Υφαντική Τέχνη.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΣΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ -
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Σύγκριση Λαγούτο - Ούτι
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑΤΟΣ ΔΟΝΤΙΩΝ ΚΑΤΑ BASS
Ο ΚΑΡΒΟΥΝΙΑΡΗΣ ΤΗΣ ΓΙΑΛΟΒΑΣ
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
ΑΙΓΥΠΤΟΣ Ένα απίστευτο ταξίδι! Από τους μαθητές της Στ΄ τάξης
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΠ
Πάνινεσ κούκλεσ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Παλια επαγγέλματα Xαρά. Ο αργαλειός είναι μηχανή που χρησιμοποιούνταν για την ύφανση σε παλαιότερες εποχές. Χρησιμοποιήθηκε ευρύτατα κατά την προβιομηχανική.
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Μαραγκός Γαρύφαλλος Σχολικό Έτος Η εξέλιξη των μέσων αναπαραγωγής της Μουσικής.
ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Παραδοσιακές τέχνες που χάνονται Xαρουλα Πανιοπουλου ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΣΙΜΕΝΤΕΡΙΔΟΥ ΣΤ’2.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Πάσχα Γερμανικά Έθιμα  Όπως και στην Ελλάδα τα αυγά συμβολίζουν την Ανάσταση. Εκεί τα ζωγραφίζουν πολύχρωμα και με πολύ φαντασία για το στόλισμα των σπιτιών.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Παραδοσιακά Επαγγέλματα b Αγγειοπλάστης Αγγειοπλάστης b Καλαθάς Καλαθάς b Καρεκλάς Καρεκλάς b Ταλιαδώρος Ταλιαδώρος b Τσαγκάρης Τσαγκάρης.
ΕΠΙΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ 28/04/2014.
Ίνες-κλωστές- υφάσματα Περιεχόμενα Το ύφασμα στη ζωή μας Κλωστές Ύφασμα Βαμβάκι Λινάρι Μαλλί Μετάξι Υφή υφασμάτων Σχέδια υφασμάτων.
Δημοσθένης Τσελεπίδης Ανέστης Παπάς Άννα Μαρία Τζώρτζη Βασιλική Σούτη.
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
Συγκέντρωση υλικού και επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η Προϊστορική εποχή στη Θράκη 2015
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Άσκηση 3 Φυσικής Β Λυκείου Γενικής Παιδείας
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Ιστορία της μάσκας Η μάσκα δεν γνωρίζει σύνορα και κάθε λαός της δίνει τη δική του ερμηνεία και τη χρησιμοποιεί σύμφωνα με τις παραδόσεις του. Η μάσκα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης Ορισμός: Η τέχνη της μετατροπής του νήματος σε ύφασμα. Η υφαντική αποτελεί μία από τις βασικές οικοτεχνικές δραστηριότητες τόσο στην αρχαιότητα, όσο και μέσα στο πλαίσιο της ελληνικής προβιομηχανικής κοινωνίας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη γυναικεία δραστηριότητα, καθώς προορίζεται για αυτοκατανάλωση μέσα στα όρια του οίκου.

Η θέση της υφαντικής στην οικιακή οικονομία Η υφαντική αποτελεί σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας της οικογένειας της οικίας και για το λόγο αυτό συναντάται στη γλώσσα, στους μύθους, στη λατρεία, αλλά και στις διάφορες μορφές της τέχνης των αρχαίων, πηγές χάρη στις οποίες αντλούμε σήμερα ένα σύνολο σχετικών πληροφοριών για όλα τα επιμέρους στάδια των υφαντικών εργασιών. Επίσης αποτελεί αγαθό με συσσωρευμένη εργασία, με χρόνο που υπερβαίνει τη μία ή και περισσότερες γενιές, συσχετιζόμενη αποκλειστικά με τη γυναίκα στην οποία ανήκε η ευθύνη για την παραγωγή των υφαντών, κατά την προϊστορική και κλασική αρχαιότητα, όταν δηλαδή προοριζόταν για αυτοκατανάλωση μέσα στα όρια του σπιτιού και της οικογένειας.

β) ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Η λανάρα ήταν δυο σανίδια με πυκνά σύρματα ή καρφιά καρφωμένα στην επιφάνειά τους. Ας πούμε σα δυο μεγάλες συρμάτινες βούρτσες. Το ένα απ’ αυτά ήταν σταθερό και το τοποθετούσαν με τα σύρματα προς τα πάνω. Το άλλο είχε μια λαβή απ’ όπου το κρατούσαν οι γυναίκες και το χρησιμοποιούσαν με τα σύρματα προς τα κάτω.

Στη ρόκα που ήταν μια διχαλωτή βέργα έβαζαν τις τούφες από το μαλλί. Στη ρόκα που ήταν μια διχαλωτή βέργα έβαζαν τις τούφες από το μαλλί. Το αδράχτι ήταν ένα κυλινδρικό ξύλο που στη μέση ήταν πιο χοντρό και στις άκρες ήταν στην κάτω μυτερό για να μπορεί να γυρίζει και στην πάνω είχε ένα αυλάκι σαν βίδα για να μπορεί να κατευθύνει την κλωστή να τυλίγεται. Στο κάτω μέρος το αδράχτι είχε το σφoντίλι Αυτό ήταν ένα στρόγγυλο ξυλάκι με μια τρύπα στη μέση για να περνάει από κει το αδράχτι. Αυτό το έβαζαν για να γυρνάει καλύτερα το αδράχτι. Έβαζαν μια κλωστή και στην άκρη της τύλιγαν λίγο μαλλί. Στη συνέχεια, γύριζαν δυνατά το αδράχτι όπως γυρίζουμε τη σβούρα και έτσι λίγο λίγο το μαλλί περιστρέφονταν και γίνονταν κλωστή. ΡΟΚΑ ΑΔΡΑΧΤΙ

Γι’ αυτό είχαν το τ(υ)λιγάδι Γι’ αυτό είχαν το τ(υ)λιγάδι. Κι αυτό, όπως και η ρόκα , ήταν μια διχαλωτή βέργα μόνο που στην άλλη άκρη του είχε μια τρύπα όπου έβαζαν κάθετα ένα μικρό ξυλάκι. Το μαλλί από το αδράχτι το τύλιγαν στο τ(υ)λιγάδι στη διχάλα της κορυφής και στο ξυλάκι της βάσης. Αν δεν είχαν τ(υ)λιγάδι μπορούσαν να το κάνουν και με τα χέρια τους χρησιμοποιώντας τη διχάλα που σχηματίζει ο αντίχειρας και ο δείκτης με τον αγκώνα. Έτσι η κλωστή γινόταν μια κουλούρα. Αυτή θα πήγαινε στην ανέμη και με τη τσιγκρίκα (ροδάνι) θα τυλιγόταν στα μασούρια για να πάει για ύφανση.

Η κουλούρα που είχε γίνει η κλωστή στο τ(υ)λιγάδι έπρεπε να τυλιχτεί στα μασούρια. Έμπαινε λοιπόν στην ανέμη που μπορούσε να περιστρέφεται γύρω από έναν κάθετο άξονα και μαζευόταν με την βοήθεια της τσικρίκας στα μασούρια. ΑΝΕΜΗ ΜΑΣΟΥΡΙ Η τσικρίκα ήταν μια ρόδα που γύριζε με το χέρι γύρω από ένα άξονα. Έτσι που γύριζε μετέδιδε την κίνηση με ένα σκοινί στο μασούρι κι έτσι τυλιγόταν η κλωστή. Τα μασούρια τώρα ήταν έτοιμα να πάνε για να χρησιμοποιηθούν στον αργαλειό. Τα μασούρια ήταν μικρά κυλινδρικά καλάμια περίπου 15 εκατοστά που ήταν τρύπια κατά μήκος. ΤΣΙΚΡΙΚΑ

Αργαλειός

γ) ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Υφαντά :

Υφάντρες :

δ) ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ http://www.youtube.com/watch?v=RSpqF-Xb7u8

ε) ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΗΜΟΥ ΖΑΛΟΓΓΟΥ Τμήμα έργων κεντητικής, υφαντικής Τα εκθέματα της υφαντικής αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της συλλογής του λαογραφικού μουσείου. Τα υφαντά κάλυπταν τις ανάγκες της ενδυμασίας και του σπιτιού. Ήταν φτιαγμένα από ζωικές ύλες και βαφόταν με φυτικές χρωστικές ουσίες. Τα πιο διαδεδομένα υφαντά εκείνης της εποχής ήταν τα μπαστά, τα φλοκάτα, τα κιλίμια, τα μαξιλάρια, οι ποδιές, οι φούστες, όλα μάλλινα με πολύχρωμες κλωστές που έφτιαχναν οι γυναίκες μόνες τους από μαλλί στην ανέμη, στο αδράχτι και στη συνέχεια στον αργαλειό. Οι κάλτσες ή τσουράπια ήταν μάλλινες και πλεγμένες στο χέρι με βελόνες. Τα τσουράπια ήταν πολύχρωμα και ήταν συμπλήρωμα της φορεσιάς. Παρουσιάζονται επίσης ταγάρια, ή σακούλια για τη μεταφορά του φαγητού. Οι καθημερινοί τρουβάδες ήταν μάλλινοι υφαντοί με ρίγες και οι γιορτινοί με λίγα στολίδια

Εικόνες εκθεμάτων

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΤΕ !!! Φάνης Φωτόπουλος Τμήμα : Β΄2 Σχ. Έτος : 2012-13