ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!
ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η 21η ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ: Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της εξάλειψης των φυλετικών.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Ρατσισμός.
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΒΑΚΑΛΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΔΑΟΥΛΤΖΗ ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Ομαδική εργασία power point των:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Μια εργασία του Φώτη Κανακάρη και του Γιάννη Κουτίδη
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
“Τι είναι τα Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Ρατσισμός.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
Ρατσισμός στα σχολεία Γιάννης Κοτσιρίλος Πηγές κειμένου: wikipedia
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ρατσισμός u Φυλετικός u Κοινωνικός u Αίτια u Συνέπειες u Λύσεις.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ρατσισμός-Μια διαχρονική μάστιγα
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Παλάνης Κωνσταντίνος Β΄3
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεις 2ο ΔΣ Χρυσούπολης
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Κομματικός Φανατισμός
Ρατσισμός & Προκατάληψη
2ο ΓΕΛ ΑΛΙΜΟΥ ''ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ'' ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΕΦΑΛΑ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
21ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ 4Ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ΣΤ2-Ε1 Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων καθιερώθηκε.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ρατσισμός.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Ρατσισμός ; Ένα συνήθης φαινόμενο βίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός) PROJECT ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕΙΣ. ΚΑΝΤΕ ΗΣΥΧΙΑ ΝΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Β’4 (φυλετικός)

Ορισμός: Ρατσισμός ονομάζεται η διάκριση σε βάρος ατόμων, κοινωνικών ομάδων ή κατηγοριών ατόμων που προσδιορίζονται με βάση τα φυλετικά ή και πολιτιστικά τους χαρακτηριστικά με συνέπεια την ανάπτυξη αισθήματος υπεροχής και ανωτερότητας προς αυτούς. Ειδικότερα, φυλετικός ρατσισμός ορίζεται ως η διάκριση που είναι βασισμένη στη διαφορετικότητα του χρώματος ή εναντίων φυλών του τρίτου κόσμου.

Φυλετικός Ρατσισμός. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, και αυτό που έχει δώσει την αρχική ονομασία στην λέξη (εκ της ιταλικής ("ράτσα") razza = φυλή), είναι ο φυλετικός ρατσισμός. Οι φυλετικοί ρατσιστές πιστεύουν σε βιολογικές διαφορές μεταξύ των φυλών, βάσει των οποίων και προσδιορίζουν αυτές σε ανώτερες και κατώτερες. Έτσι, με την θεωρία αυτή υποστηρίζουν ότι η φυλή με συγκεκριμένα (ανώτερα) εξωτερικά ή ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά, έχει το δικαίωμα να θεωρεί εαυτόν της ανώτερη από τις άλλες.

Αίτια.

Η αιτία του ρατσισμού διέρχεται από δύο όψεις Η αιτία του ρατσισμού διέρχεται από δύο όψεις. Από τη μία πλευρά βλέπουμε τη δική μας φυλή ότι είναι ανώτερη - πιο καλλιεργημένη, πιο έξυπνη, πιο πολιτιστική κτλ.- ενώ από την δεύτερη όψη, η άλλη φυλή με κάποιο τρόπο μας απειλεί (αίσθημα του φόβου) : είτε στρατιωτικά, είτε πολιτιστικά, είτε ακόμη και στο επίπεδο εξεύρεσης εργασίας.

Έπειτα επιγραμματικά άλλες αιτίες τoυ φαινομένου είναι: Οικονομικοί λόγοι ( π.χ Εκμετάλλευση μαύρων, σήμερα Αλβανών, που αποτελούν φθηνά εργατικά χέρια) Έλλειψη παιδείας (οι απαίδευτοι γίνονται εύκολα θύματα προπαγάνδας. Δεν μπορούν να κρίνουν. Οι επιτήδειοι μπορούν να καλλιεργήσουν στους ανθρώπους αισθήματα κατωτερότητας ή να τους φανατίσουν εναντίον άλλων ομάδων. Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα μιας κοινωνίας. (Η βία, η εγκληματικότητα, η ανεργία δημιουργούν ένταση η οποία εκτονώνεται πάνω στους ξένους που γίνονται τα εξιλαστήρια θύματα). Επιθυμία ατόμων και λαών για απόκτηση δύναμης και εξουσίας. Συμφέροντα οικονομικά, εδαφικά, κοινωνικά, πολιτικά)

Βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών. Ηθική εξαχρείωση. Οι άνθρωποι υιοθετούν ρατσιστικές αντιλήψεις προκειμένου να εκμεταλλευτούν τον συνάνθρωπο τους. Κοινωνική διαστρωμάτωση. Ανισότητα στην παροχή ευκαιριών. Η κοινωνική ισότητα είναι περισσότερο θεωρία παρά πρακτική. Προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια, την παράδοση, από το περιεχόμενο των σπουδών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Εθνικιστικά αίτια. (Οι μικροί λαοί φοβούνται την αφομοίωση τους από τους μεγάλους και ισχυρούς και χρησιμοποιούν τον εθνικισμό ως ασπίδα διασφάλισης της ταυτότητας τους).

Φαινόμενα φυλετικού Ρατσισμού.

Μεροληπτική αντιμετώπιση έγχρωμων από τους λευκούς. -εθνικιστικές αντιλήψεις. Αντιμετώπιση μειονοτήτων ή παρεπιδημούντων ( που μένουν προσωρινά σε ένα τόπο) ατόμων. (τσιγγάνοι, Αλβανοί , άτομα από τριτοκοσμικές χώρες) Αναβίωση ναζιστικών θεωριών. Αντιμετώπιση γυναίκας. Κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ομοφυλόφιλοι, ναρκομανείς, άτομα με AIDS , άτομα με ειδικές ανάγκες). Ρατσισμός που πηγάζει από την επαγγελματική θέση, την οικονομικοί κατάσταση, την θρησκευτική πίστη, την καταγωγή των ατόμων.

Συνέπειες.

Οικονομική εκμετάλλευση ατόμων και λαών. Το άτομο αποδέχεται σκοταδιστικές αντιλήψεις με αποτέλεσμα την παρακώλυση της κριτικής σκέψης. Πνευματική ελευθερία. Υπονομεύεται η δημοκρατική λειτουργία των θεσμών από την κυριαρχία της αδικίας, αναξιοκρατίας, την περιφρόνηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες. Παρεμποδίζεται η δημιουργική τους συμμετοχή στην κοινωνία και η εξέλιξη τόσο των ίδιων όσο και της κοινωνίας. Στερεί από τους λαούς, θύματα του ρατσισμού, την ευκαιρία να αναπτύξουν πολιτισμό. Κυριαρχεί ο φόβος ανάμεσα στους ανθρώπους, δημιουργείται κοινωνική δυσλειτουργία. Τα άτομα δεν συνεργάζονται αρμονικά. Συχνό είναι το φαινόμενο εκδηλώσεων βίας από τους ρατσιστές. Ο εθνικισμός μπορεί να οδηγήσει σε πολεμικές συγκρούσεις.

Τρόποι Αντιμετώπισης.

Παιδεία του λαού. Όποιος έχει λάβει την κατάλληλη παιδεία, τότε μπορεί να κρίνει σωστά, να μην πέφτει θύμα προπαγάνδας. Η παιδεία πρέπει να είναι ανθρωπιστική. Πολιτική ηγεσία. Δεν θα πρέπει να ενθαρρύνει ρατσιστικές εκδηλώσεις. Παράλληλα πρέπει να ασκεί υπεύθυνη πολιτική για τα άτομα με ειδικές ανάγκες , για τους αλλοεθνείς, για τις μειονότητες. Η διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης πρέπει να γίνεται στη σωστή της διάσταση. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι πολιτισμοί αλληλοσυμπληρώνονται και δεν υπάρχουν στεγανά ανάμεσά τους. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης πρέπει να μην καλλιεργούν ρατσιστικές αντιλήψεις και να μην προβάλουν λανθασμένα μηνύματα. Να προβάλλουν τα μηνύματα και των πνευματικών ανθρώπων

Οι πολιτισμικές ανταλλαγές μεταξύ των λαών και η επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους είναι ένα μέσο καταπολέμησης του ρατσισμού. Ο κάθε πολίτης πρέπει να διαθέτει κοινωνική συνείδηση. Να μπορεί να θέτει το συλλογικό καλό πάνω από το ατομικό. Η οικογένεια πρέπει να μην περνάει απαρχαιωμένες ιδέες και προκαταλήψεις στα νεαρά μέλη της. Οι Διεθνείς Οργανισμοί από τη μεριά τους μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις, οικονομικές ή διπλωματικές, σε όλους όσους καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και δεν σέβονται την ανθρώπινη υπόσταση του κάθε ατόμου.

Ελλάδα και φυλετικός ρατσισμός.

Στην Ελλάδα παρατηρούνται όλα τα είδη ρατσισμού Στην Ελλάδα παρατηρούνται όλα τα είδη ρατσισμού. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε μείωση του ποσοστού εμφάνισης του. Δυστυχώς όμως δεν κράτησε για πολύ. Σήμερα ο φυλετικός ρατσισμός εκφράζεται ολοένα και πιο έντονα. Η αιτία αυτού βασίζεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει φτάσει και "φιλοξενεί" περισσότερους μετανάστες από όσο βαστά η τσέπη των Ελλήνων. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο Έλληνας φορολογείτε για την "διάσωση" της χώρας, ο αλλοδαπός όχι. Ο Έλληνας που δεν είναι ασφαλισμένος, θα πληρώσει το νοσοκομείο, εάν όμως δηλώσει ξένο όνομα, θα τον εξυπηρετήσουν δωρεάν. Γιατί; Ο Έλληνας θα φορολογηθεί, θα υπηρετήσει στο στρατό, ενώ ο αλλοδαπός όχι. Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα όταν είσαι μετανάστης στην Ελλάδα, αλλά σκοπός της εργασίας δεν είναι ποια είναι τα πλεονεκτήματα, αλλά ποιος ευθύνεται γι' αυτά, αυξάνοντας έντονα το χάσμα ρατσισμού στην χώρα μας.

Το πρόβλημα δεν είναι οι μετανάστες.!

Ως σώφρονες άνθρωποι, αξίζει να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν φταίει κανένας αλλοδαπός γι' αυτή την κατάσταση. Στην πραγματικότητα, οι μετανάστες είναι άνθρωποι οι οποίοι έψαξαν σε ξένη χώρα ένα καλύτερο αύριο. Όπως έκαναν οι Έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό. Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τους κατηγορήσει γι' αυτό. Το πρόβλημα εντοπίζεται καθαρά ως κυβερνητικό. Πολύ απλά, αν πρέπει σε αυτή την “φιλόξενη” χώρα να επιβιώσουμε Έλληνες και αλλοδαποί, θα πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι το ίδιο, διαφορετικά θα χαθεί η ευημερία μεταξύ Έλληνα και αλλοδαπού. Συγκεκριμένα χρειάζεται αναπροσαρμογή των δικαιωμάτων. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξουν και συνέπειες, που στην απλή τους μορφή οδηγούν σε μια υποτίμηση μιας ομάδας ατόμων, ενώ σε πιο βαριά μορφή, μπορεί να γεννήσουν τα αίτια για τρομοκρατικές ενέργειες ή ακόμα και πόλεμο στο αποκορύφωμα τους. Ακούγεται ακραίο, αλλά ωστόσο έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν.

Ο ρατσισμός είναι ένα ευαίσθητο θέμα που χρειάζεται πολλή προσοχή Ο ρατσισμός είναι ένα ευαίσθητο θέμα που χρειάζεται πολλή προσοχή. Κατά τους ειδικούς, ο ρατσισμός θεωρείται παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος του ανθρώπου στην ισότητα, στους τομείς της εργασίας, της πολιτικής, της οικονομίας και άλλων παραγόντων της καθημερινότητας. «Σπουδαίοι αγωνιστές κατά του ρατσισμού, αναγνωρισμένοι παγκοσμίως, και μάλιστα χωρίς χρήση βίας, είναι οι βραβευμένοι με βραβείο Νόμπελ, Νέλσον Μαντέλα που αγωνίσθηκε κατά του Απαρτχάιντ και ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ που αγωνίστηκε ενάντια των φυλετικών διακρίσεων στις ΗΠΑ».

Περίληψη Εργασίας.

Ο ρατσισμός γεννιέται και δημιουργείται σε κάθε σημείο του πλανήτη Ο ρατσισμός γεννιέται και δημιουργείται σε κάθε σημείο του πλανήτη. Και θα συνεχίσει. Πρόκειται για μία «μάστιγα» των ανθρώπων δύσκολης και μακρόχρονης αντιμετώπισης. Κατά την οποία μία φυλή ανθρώπων θεωρεί και αισθάνεται ανώτερη από μία άλλη φυλή είτε ότι θεωρεί να έχει περισσότερα ή ακόμα και ανώτερα δικαιώματα ή προνόμια συγκριτικά με την άλλη φυλή ή ομάδα. Ο ρατσισμός διακρίνεται σε φυλετική διάκριση, κοινωνική διάκριση, θρησκευτική διάκριση και τα ενδιάμεσα είδη τους. Κύρια αίτια του Ρατσισμού είναι : οικονομικά, παιδείας , πολιτικά , εθνικιστικά, προκαταλήψεις, δύναμης και εξουσίας , θρησκευτικά, ηθικά κλπ. Οι τρόποι αντιμετώπισής του είναι πολλοί αλλά ο βασικότερος παράγοντας είναι ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και με συνδυασμό την εκπαίδευση, δίνουν μία μόνιμη λύση στην κοινωνική «μάστιγα». Η αποδοχή της διαφορετικής ταυτότητας του ανθρώπου δεν θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί , αλλά να μας προκαλεί το ενδιαφέρον για το ξεχωριστό και για το μη κατεστημένο. Οι κοινωνικές προκαταλήψεις ξεκινάνε ακριβώς από την αντιμετώπιση των ταυτοτήτων σαν να ήταν φυσικές και άρα αυθεντικές.

Πηγές: - www.help-net.gr, www.imlarisis.gr, http://el.wikipedia.org

ΤΕΛΟΣ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.