ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή ‘’Άγιος Παύλος’’
Advertisements

Πλωτό αναπηρικό όχημα παραλίας και θάλασσας Mobi-Chair Το Mobi-Chair είναι ένα πλωτό αναπηρικό όχημα παραλίας και θάλασσας υψηλής ποιότητας. Παρέχει ανεμπόδιστη.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
Αρχή.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Joe Logano Ο Joe Logano είναι ένας από τους μεγάλους οδηγούς του κόσμου.
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΦΟΡΔΑΚΟΣ
Ο Υπολογιστής των Αντικυθήρων, 80 μ.Χ. Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Η ιστορία του αυτοκινήτου.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ Χημικοί και χημικοί μηχανικοί έχουν κάνει πολλές παρεμβάσεις για την ενέργεια και τις μεταφορές που μας επιτρέπουν.
ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ-ΜΜΜ,ΖΩΝΕΣ ΗΠΙΑΣ ΚΗΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΠΟΔΗΛΑΤΑ
Ομάδα 2 Παναγιώτης Μπελτάος Μάριος Μπορόβας Βασίλης Κανελλόπουλος
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Κεφάλαιο 5 Εφαρμογές των Νόμων του Νεύτωνα: Τριβή, Κυκλική Κίνηση, Ελκτικές Δυνάμεις Chapter Opener. Caption: Newton’s laws are fundamental in physics.
ΕΠΙΣΩΤΡΑ Ή ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ. Πιθανά σημεία προβληματισμού: Πώς μετέφερε αρχικά την τροφή του ο προϊστορικός άνθρωπος και ποιες δυσκολίες.
ΚΥΚΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ Μ.Ε.Κ. ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ Ι
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Μηχανές αγωνιστικές Μαρία Τσαλαπάτη.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
1ο ΓΕΛ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ   2η Ερευνητική Εργασία σχολικού έτους     ΘΕΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ    
Λολίτα Λέρας Στέργιος Στεργίου
Επανάληψη Προηγούμενου Μαθήματος
ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ)
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σχολείο: 7ο Λύκειο Πάτρας Τμήμα: Α’1
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
ΟΜΑΔΑ 2 ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΡΑΜΙΩΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΠΛΑΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ποδήλατο Νικόλας Μ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ Σχολικό Έτος Τάξη ΣΤ ’2.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΄΄Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ΄΄ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασικές πληροφορίες Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ιστορική αναδρομή Χάρτης εννοιών Σχετικό βίντεο EXCEL Ερωτήσεις.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Νέος κινητήρας πετρελαίου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
(ΔΑΣΚΑΛΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΧ.Τ.)
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1 ΕΠΑΛ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Tο φαινόμενο ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ 2 Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δεν μένει σταθερή.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Επαναληπτικές ερωτήσεις στην ενέργεια
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Λεωφορείο Εργασία project: Από: Βρουσάι Αμάντα, Γιατρά Νικολέτα, Ιλιάζη Ζερίνα, Ισλαμάι Γιάννη.
Έργο Ισχύς = ΙΣΧΥΣ W P = t χρονικό διάστημα Σύμβολο : P
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΘΕΤΙΚΕΣ Η βιομηχανία του αυτοκινήτου είναι από τις σημαντικότερες δραστηριότητες σε παγκόσμιο επίπεδο, άμεσα συνδεδεμένη με τη βιομηχανία χάλυβα, αλουμινίου, χαλκού, ψευδαργύρου, γυαλιού, δέρματος και πλαστικού . Κυρίως λόγω του αυτοκινήτου, αναπτύχθηκε στα σημερινά επίπεδα ο τομέας των υγρών καυσίμων (εξόρυξη, μεταφορά, διύλιση, διανομή και πώληση πετρελαίου και των παραγώγων του: βενζίνης, φυσικού αερίου). Τεχνικοί κλάδοι, όπως η οδοποιία, η γεφυροποιία και η διάνοιξη οδικών σηράγγων, είχαν ως αιτία ανάπτυξης την εξάπλωση και ευρεία χρήση του αυτοκινήτου Ενώ σημαντικό μέρος των τραπεζικών δραστηριοτήτων καλύπτουν τον "κλάδο αυτοκινήτου". ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ Ρύπανση του περιβάλλοντος. Προβληματικές συνθήκες διαβίωσης και μετακίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τροχαία ατυχήματα με πολλούς νεκρούς και ανάπηρους οδηγούς, επιβάτες ή πεζούς κάθε χρόνο. Η πρόληψη, η ελαχιστοποίηση των συνεπειών, ο διακανονισμός των διαφορών των εμπλεκόμενων στα παραπάνω ατυχήματα και η περίθαλψη των τραυματιών, αποτελούν επίσης σημαντικό μέρος των επαγγελματικών, οικονομικών και οργανωτικών δραστηριοτήτων των σημερινών κοινωνιών.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ - ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εφεύρεση της ατμομηχανής, το 1712 . Το πρώτο όχημα που κινήθηκε με δική του ισχύ ήταν το ατμοκίνητο όχημα του Γάλλου αξιωματικού του μηχανικού Νικόλα Κινιό το 1769

Η πρώτη μηχανή εσωτερικής καύσης που λειτουργούσε ικανοποιητικά κατασκευάστηκε από τον Ζαν-Ζοζέφ-Ετιέν Λενουάρ ( 1822-1900), έναν Γάλλο εφευρέτη γεννημένο στο Βέλγιο. Χρησιμοποιούσε ως καύσιμο ένα μίγμα από κάρβουνο, φωταέριο και αέρα. Το 1860, ο Λενουάρ τοποθέτησε μια τέτοια μηχανή σε ένα μικρό όχημα και έτσι δημιούργησε μια "άμαξα χωρίς άλογα". Ο Αυστριακός Ζίγκφριντ Μάρκους έκανε πειράματα με μηχανές που χρησιμοποιούσαν ως καύσιμο τη βενζίνη. Ο Μάρκους τοποθέτησε μια τέτοια μηχανή πάνω σε μια χειράμαξα το 1864 και η κατασκευή αυτή θα πρέπει να θεωρηθεί ως το πρώτο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Ο Γερμανός μηχανικός Νικολάους Άουγκουστ 'Οττο ( 1832-1891) κατασκεύασε μια τροποποιημένη μορφή του κινητήρα, στην οποία το έμβολο πραγματοποιούσε τέσσερις κινήσεις σε μία πλήρη περιστροφή (1876). Η σχεδίαση και η φιλοσοφία του κινητήρα αυτού αποτέλεσαν τη βάση των σημερινών εξελιγμένων μηχανών εσωτερικής καύσης.

Ανέπτυσσε ανώτατη ταχύτητα 15 χιλιομέτρων την ώρα. Λίγα χρόνια αργότερα, στις αρχές του 1885, ο Γερμανός μηχανολόγος-μηχανικός Καρλ Φρήντριχ Μπέντς ( 1844-1929) κατασκεύασε, τον πρώτο πραγματικά αποδοτικό βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης, τον οποίο τοποθέτησε σε ένα όχημα δικής του κατασκευής. Ανέπτυσσε ανώτατη ταχύτητα 15 χιλιομέτρων την ώρα. Το όχημα αυτό ήταν επίσης εφοδιασμένο με έναν οριζόντιο υδρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα, τοποθετημένο επάνω από τον οπίσθιο άξονα. Ο κυλινδρισμός του κινητήρα ήταν 984 cm3. Απέδιδε 0,9 hp ή 0,7 kw στις 400 στροφές ανά λεπτό. Το συνολικό βάρος του οχήματος αυτού ήταν 313 κιλά.

Το 1911, ο Αμερικανός εφευρέτης Τσαρλς Φράνκλιν Κέττερινγκ (1876-1958) επινόησε έναν ηλεκτρικό εκκινητήρα (μίζα) που έθετε σε κίνηση τη μηχανή με το γύρισμα ενός κλειδιού και την ταυτόχρονη παροχή ρεύματος. Τον εκκινητήρα αυτόν πρωτοχρησιμοποίησε η αυτοκινητοβιομηχανία Κάντιλακ, το 1912, και γρήγορα τον υιοθέτησαν και άλλοι κατασκευαστές.

Το μοντέλο "Τ" της FORD: Έτος κατασκευής 1909 Κυλινδρισμός 2896 cm3 Ιπποδύναμη 20 hp ή 15 kw στις 1600 στροφές ανά λεπτό Συνολικό βάρος 660 kg.

Το μοντέλο «Type 35» της Bugatti: Έτος κατασκευής 1926 Κυλινδρισμός 2262 cm3 Ιπποδύναμη 130 hp ή 96kw στις 5000 στροφές ανά λεπτό Συνολικό βάρος 802 kg.

Το μοντέλο «Chummy» της Austin Seven: Έτος κατασκευής 1924 Κυλινδρισμός 747,5 cm3 Ιπποδύναμη 10,5 hp ή 7,7 kw στις 2400 στροφές ανά λεπτό Συνολικό βάρος 419 kg

Το αυτοκίνητο, κατά τα είκοσι πρώτα χρόνια της ύπαρξης του βελτιωνόταν σταθερά και παραγόταν σε όλο και μεγαλύτερες ποσότητες. Παρέμενε, ωστόσο, σε μεγάλο βαθμό ένα «παιχνίδι» των πλουσίων. Αυτή η κατάσταση άλλαξε χάρη στον Αμερικανό βιομήχανο Χένρυ Φορντ (1863-1947), ο οποίος κατασκεύασε το πρώτο του αυτοκίνητο το 1893 και το 1899 Σκοπός του ήταν να παράγει αυτοκίνητα με μεγάλους αριθμούς (μαζική παραγωγή), ώστε να μειωθεί η τιμή τους και να μπορεί να το αγοράσει η μεσαία τάξη Χώρισε την κατασκευή ενός αυτοκινήτου σε στάδια, το καθένα από τα οποία θα μπορούσε να εκτελεστεί, κατά τρόπο απλό από έναν εργάτη. Κατόπιν, τοποθέτησε το μελλοντικό αυτοκίνητο πάνω σε έναν ταινιομεταφορέα, ο οποίος το μετέφερε, διαδοχικά, σε διαφορετικούς εργάτες. Ο καθένας εκτελούσε μια συγκεκριμένη εργασία, έχοντας κοντά του όλα τα απαραίτητα εργαλεία και εξαρτήματα. Έτσι, στην αρχή του ταινιομεταφορέα υπήρχε ένας σκελετός αυτοκινήτου και όταν τελείωνε όλη η διαδικασία της συναρμολόγησης, είχε παραχθεί ένα πλήρες αυτοκίνητο, που ήταν εφοδιασμένο ακόμη και με βενζίνη, ώστε να μπορεί να κινηθεί.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ & ΚΥΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΥΠΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Αυτοκίνητο είναι ένα όχημα που μπορεί να κινείται σε ένα δρόμο με τα δικά του κατάλληλα μέσα , χρησιμοποιώντας την ενέργεια ενός καυσίμου ή την ηλεκτρική ενέργεια ή και συνδυασμό Το αυτοκίνητο είναι ένα σύνολο μηχανισμών και συστημάτων που πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ΑΜΑΞΩΜΑ Προορισμός του είναι η άνετη και ασφαλής μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ. Είναι ένα σύνολο μηχανισμών που δίνουν την απαιτούμενη κινητική ενέργεια για την λειτουργία του αυτοκινήτου . Σύστημα παραγωγής και μετατροπής της κίνησης Σύστημα διανομής καυσίμου & εξαγωγής καυσαερίων Σύστημα ψύξεως Σύστημα λίπανσης Σύστημα τροφοδοσίας Σύστημα ανάφλεξης Ηλεκτρονικό σύστημα

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Έχει προορισμό μετάδοση της κίνησης από τον κινητήρα στους τροχούς . ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ Έχει προορισμό την ελαστική στήριξη του αυτοκινήτου στο δρόμο και την απορρόφηση των διαφόρων ανωμαλιών του εδάφους με κύριο σκοπό την άνεση των επιβατών . ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Έχει προορισμό την οδήγηση του αυτοκινήτου . ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ Έχει προορισμό την επιβράδυνση και το σταμάτημα του αυτοκινήτου σε φυσιολογικές συνθήκες ή σε συνθήκες έκτατης ανάγκης . ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Έχει προορισμό την εξασφάλιση και παροχή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας και την λειτουργία των διάφορων ηλεκτρικών καταναλωτών .

MEΡΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Κινητήρας Σύστημα μετάδοσης κίνησης Σύστημα διεύθυνσης Σύστημα πέδησης Αμάξωμα Τροχοί Σύστημα ανάρτησης Σύστημα εξαγωγής καυσαερίων Σύστημα ψύξης

Η επιστήμη της Φυσικής και οι εφαρμογές της στην τεχνολογία των Μ.Ε.Κ. και του αυτοκινήτου. «τελική ταχύτητα», είναι προφανές ότι υποδηλώνει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ένα αυτοκίνητο, κάτω όμως από ποιες συνθήκες και πότε; κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κινητήρα. το είδος του οδοστρώματος . τα ελαστικά «κατεβάζουν τα άλογα της μηχανής στο δρόμο» με την πιο πάνω τριβή που ονομάζεται «πρόσφυση» αεροδυναμική του αμαξώματος. ιπποδύναμη του κινητήρα ή, αλλιώς, «στα άλογα που βγάζει η μηχανή». (τα άλογα τραβούσαν την άμαξα ασκώντας ελκτική δύναμη ) υπάρχει η ροπή του κινητήρα, η οποία είναι και η κινητήρια δύναμη του σύγχρονου αυτοκινήτου (τρόπο κίνησης του ποδηλάτου)

Σε γενικές γραμμές, οι στροφές περιστροφής σχετίζονται με την ταχύτητα, η ροπή με το φορτίο, το μεταφερόμενο δηλαδή βάρος ή η δυνατότητα ανόδου σε ανηφορικό έδαφος, ενώ ο συνδυασμός και των δύο σχετίζονται με την επιτάχυνση του οχήματος. Η επιτάχυνση αλλά και η επιβράδυνση, ο αντίστοιχος δηλαδή ρυθμός μείωσης της ταχύτητας, έχουν άμεση σχέση με την αδράνεια του αυτοκινήτου. Αδράνεια είναι η τάση κάθε σώματος (του αυτοκινήτου στην περίπτωση μας) να διατηρήσει την κινητική του κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς του κινητήρα, για να επιταχύνει ένα αυτοκίνητο (από στάση ή «εν κινήσει») σε σχέση με την ισχύ που χρειάζεται για να διατηρήσει σταθερή μια ταχύτητα που ήδη έχει αποκτήσει.

Είναι γνωστό ότι όταν ένα σώμα κινείται σε κυκλική τροχιά, αναπτύσσεται επάνω του η φυγόκεντρη δύναμη. Η δύναμη αυτή, της οποίας το μέγεθος είναι τόσο μεγαλύτερο όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, με την οποία κινείται το όχημα, το ωθεί έξω από τη στροφή και, λόγω της αδράνειας του, αυτό τείνει να κινηθεί ευθύγραμμα. Στην περίπτωση αυτή, αν η πρόσφυση των ελαστικών στο οδόστρωμα δεν είναι καλή, αν δηλαδή τα ελαστικά δεν έχουν καλό «κράτημα», τότε το αυτοκίνητο θα «βγει από το δρόμο».