Τίτλος εργασίας: ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Υπεύθυνη εργασίας: Παναγιώτα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ταξινόμηση Κειμένων με Νευρωνικά Δίκτυα. Γ. Ταμπουρατζής Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ10/12/2002 INSTITUTE FOR LANGUAGE.
Advertisements

Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Εργαστήριο Προγραμματισμού και τεχνολογίας Ευφυών συστημάτων (intelligence) Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
ΠΜΣ ΔΥΝΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Semantic Overlay Networks in P2P systems A. Crespo, H. Garcia-Molina Κρεμμυδάς Νίκος Σκυβαλίδας Πάνος Παππάς Θεοχάρης.
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Resource Description Framework
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Αναγνώριση Προτύπων.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Εξόρυξη Δεδομένων και Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Λάζαρος Πολυμενάκος, καθηγητής ΑΙΤ Ηρακλής Καπρίτσας, telia.co.gr
Hierarchical Organization and Description of Music Collections at the Artist Level Ιεραρχική Οργάνωση και Περιγραφή Μουσικών Συλλογών σε Επίπεδο Καλλιτέχνη.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΜΕ ΘΕΜΑ: A Comparison of Methodic Segmentation Techniques for.
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: MULTI-DOCUMENT SUMMARIZATIONS.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
MELVYL the catalog of the universities of California Digital Libraries MELVYL ο κατάλογος των ψηφιακών βιβλιοθηκών των πανεπιστημίων της Καλιφόρνια.
T OPICAL CRAWLING FOR BUSINESS INTELLIGENCE Θ ΕΜΑΤΙΚΟ C RAWLING ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
IΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: «ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 11: Τύποι Ευρετηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
1 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2008 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Domain Name System DNS. Αντιστοίχηση διευθύνσεων ΙΡ με συμβολικά ονόματα Π.χ. Στο εργαστήριο Η/Υ1 o user10 είναι ο user10.osk.local Σε περίπτωση που ένας.
1 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ανακάλυψη Γνώσης από Βιολογικές Αλληλουχίες Αλεξανδρίδου Αναστασία.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
A SURVEY OF DIGITAL LIBRARY AGGREGATION SERVICES ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Καμπουρούδη Αναστασία Β Μαγκούτα Ιωάννα Β Παρασκελίδου Χρυσούλα Β
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΟΜΑΔΕΣ Δημιουργία Ομάδων
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΙΜΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Που και πως ψάχνουμε.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος εργασίας: ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Υπεύθυνη εργασίας: Παναγιώτα Μπατσή

Περιεχόμενα: 1.Εισαγωγή-Σκοπός 2.Σχετικές εργασίες 3.Υπολογισμός της ομοιότητας 4.Ιεραρχική ομαδοποίηση (ιεραρχικό clustering) 5.Περιβάλλον διεπαφής χρήστη 6.Επιλογή όρων για την περιγραφή των κόμβων 6.1Λεξικό ειδικού πεδίου 7.Αποτελέσματα & προβληματισμοί 8.Συμπεράσματα

1.Εισαγωγή-Σκοπός Elias Pampalk, Arthur Flexer and Gerhard Widmer) Η μελέτη (Elias Pampalk, Arthur Flexer and Gerhard Widmer) είναι αποτέλεσμα της έρευνας του Τμήματος του Αυστριακού Ινστιτούτου Ερευνών για την Τεχνητή Νοημοσύνη και του Τμήματος Υπολογιστικής Αντίληψης του Πανεπιστημίου Johannes Kepler του Λίντζ στην Αυστρία.  Οι μουσικές ψηφιακές συλλογές και η άμεση ανάγκη για την αυτόματη οργάνωσή τους.  Αναλύεται το περιεχόμενο ιστοσελίδων οι οποίες έχουν ιεραρχηθεί από το Google έτσι ώστε να υπολογιστεί η ομοιότητα των καλλιτεχνών.  Εξετάζεται πως αυτή η ομοιότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αυτοματοποιημένη οργάνωση καλλιτεχνών σε επικαλυπτόμενες ιεραρχικές ομάδες (overlapping hierarchical clusters)

2.Σχετικές εργασίες  Δεδομένα βασισμένα στο δίκτυο (χρησιμοποιούν μέθοδο ταξινόμησης με τεχνικές ανάσυρσης δεδομένων)  Λίστες μουσικών ραδιοφωνικών σταθμών και βάσεις δεδομένων με cd μουσικών συλλογών  Ιστοσελίδες (όπου γίνεται αξιολόγηση ακουστικών τεχνικών και των υποκειμενικών τους στοιχείων π.χ All Music Guide)  Ανάλυση που να βασίζεται στην ομοιότητα των ηχογραφήσεων μεταξύ 2 καλλιτεχνών  Κριτικές δίσκων (ακροατής μηχανών)  Ανάλυση στίχων τραγουδιών  Ανάλυση ηχητικών σημάτων (το Island of Music είναι ένα καλό παράδειγμα)

3.Υπολογισμός της ομοιότητας Χρησιμοποιείται το πρωτόκολλο επικοινωνίας SOAP του Google και για κάθε καλλιτέχνη πραγματοποιείται μια σειρά αναζητήσεων αποτελούμενες από: όνομα καλλιτέχνη + music + review Μετακινούνται όλες οι ετικέτες (tag) HTML και λαμβάνεται υπ΄όψιν μόνο το περιεχόμενο απλού κειμένου και χρησιμοποιείται μια λίστα αποκλειόμενων λέξεων (stop word list) Αποκλείουμε για κάθε καλλιτέχνη τους όρους που δεν εμφανίζονται τουλάχιστον σε 3 ιστοσελίδες για τον ίδιο. Τελικά αποκλείουμε από τη λίστα για όλους τους καλλιτέχνες, τους όρους που δεν εμφανίζονται σε τουλάχιστον 10 ιστοσελίδες. Με συγκεκριμένους μαθηματικούς υπολογισμούς υπολογίζουμε τη βαρύτητα του όρου για κάθε καλλιτέχνη. Με βάση τη συχνότητα εμφάνισης του κάθε όρου για κάθε καλλιτέχνη, υπολογίζουμε την «απόσταση» ανάμεσα σε 2 καλλιτέχνες. Για το σύνολο των 224 καλλιτεχνών (χειροκίνητα καταχωρημένους σε 14 είδη) το οποίο χρησιμοποιούμε στα πειράματά μας, παίρνουμε μια ακρίβεια μετρήσεων 85%.

4.Ιεραρχική ομαδοποίηση (ιεραρχικό clustering) Μορφή Clusrering:

SOM (self organazing map) Μονοδιάστατος χάρτης με ικανότητα αυτοοργάνωσης που μπορεί να δομηθεί ιεραρχικά Είναι ο δημοφιλέστερος τεχνητός νευρικός αλγόριθμος δικτύων στην ανεπιτήρητη κατηγορία εκμάθησης Ο SOM ομαδοποιεί παρόμοια αντικείμενα σε ομάδες (clusters) και τοποθετεί παρόμοιες ομάδες(clusters) τη μια κοντά στην άλλη Αφού έχει εκπαιδευτεί ο SOM αυξάνεται το μέγεθος της ομάδας (cluster) κατά 20% προσθέτοντας τους καλλιτέχνες που είναι πιο κοντά στο όριο

5.Περιβάλλον διεπαφής χρήστη Απλό περιβάλλον διεπαφής χρήστη HTML Δύο μέρη 1.Οι ομάδες του πρώτου επιπέδου στην ιεραρχία οπτικοποιούνται με τη χρήση πέντε κουτιών στην πρώτη (κορυφαία) σειρά. 2. Ο αριθμός των καλλιτεχνών που είναι χαρτογραφημένοι σε μία ομάδα οπτικοποιείται μέσω μίας μπάρας δίπλα από την ομάδα όρων.

6.Επιλογή όρων για την περιγραφή των κόμβων Η επιλογή των όρων είναι θεμελιώδες συστατικό του περιβάλλοντος διεπαφής χρήστη Στόχος είναι να γίνει επιλογή λέξεων οι οποίες να συνοψίζουν με τον καλύτερο τρόπο τα χαρακτηριστικά μιας ομάδας καλλιτεχνών 3 υποθέσεις: 1.Οι καλλιτέχνες είναι κατά βάση άγνωστοι στον χρήστη 2.Δεν είναι γνωστό επίσης ποιους καλλιτέχνες γνωρίζει ο χρήστης 3.Ο χώρος είναι περιορισμένος και πρέπει να γίνει περιγραφή του κάθε κόμβου με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις

Στα εν λόγω πειράματα γίνεται σύγκριση πέντε τεχνικών επιλογής όρων και δύο διαφορετικών τρόπων προσέγγισης σχετικά με το σύνολο των όρων εξ αρχής και προτείνεται ειδικό λεξικό 1. tf x idf 2. LabelSOM 3. χ² 4. Lagus και Kaski 5. χ² Lagus και Kaski (LK) Υποκειμενικά πάντως, η γενικότερη εντύπωση των μελετητών, ήταν πως η προσέγγιση από τους Lagus & Kaski απέδωσε ελαφρώς καλύτερα από τις υπόλοιπες.

6.1.Λεξικό ειδικού πεδίου  Η χρήση λεξικού είναι πολύ σημαντική ώστε να αποφευχθεί η περιγραφή των ομάδων, με ονόματα καλλιτεχνών, δίσκων και άλλων εξειδικευμένων λέξεων που είναι πολύ πιθανό να είναι άγνωστες στον χρήστη  Περιέχει γενικές λέξεις που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή της μουσικής, όπως τα ονόματα των ειδών της  Περιλαμβάνει λήμματα, εκ των οποίων εμφανίζονται σε σχετικά τεκμήρια

6.1.Λεξικό ειδικού πεδίου  Συντάχθηκε χειροκίνητα από τους συγγραφείς αντιγράφοντας καταλόγους από διάφορες πηγές όπως η Wikipedia, η μηχανή αναζήτησης Yahoo, το allmusic.com και άλλες πηγές που περιλάμβαναν είδη μουσικής (και υποείδη), μουσικά όργανα ή επιθετικούς προσδιορισμούς  Απέχει πολύ από το να θεωρηθεί πλήρες και περιέχει όρους που θα έπρεπε να απομακρυνθούν (π.χ. world, uk, band και song)  Δεν τροποποιήθηκε, ωστόσο, με στόχο την καλύτερη κατανόηση των πιθανών μειονεκτημάτων

7.Αποτελέσματα & προβληματισμοί  Ένα από τα κύρια προβλήματα είναι πως η συγκεκριμένη προσέγγιση βασίζεται σε ονόματα καλλιτεχνών  Πολλοί καινούργιοι και όχι και τόσο γνωστοί καλλιτέχνες δεν εμφανίζονται σε ιστοσελίδες  Η δυναμική των περιεχομένων του δικτύου  Σημαντικές αλλαγές στις ιεραρχήσεις που δίνει το Google, αλλά αυτές δεν είχαν σημαντική επίδραση ως προς τον υπολογισμό των ομοιοτήτων

8.Συμπεράσματα Σε αυτήν τη μελέτη έγινε παρουσίαση κάποιων εκδοχών σχετικά με την ιεραρχική οργάνωση των ψηφιακών μουσικών συλλογών σε επίπεδο καλλιτέχνη. Συγκεκριμένα η εν λόγω εργασία προτείνει τη χρήση ιεραρχικής ομαδοποίησης με επικαλυπτόμενες ομάδες (clusters) που περιγράφονται με τη χρήση ειδικού λεξικού. Τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα. Σε μελλοντική μελέτη σχεδιάζεται να διεξαχθεί μικρής έκτασης μελέτες χρηστών και να συνδυαστεί αυτή την προσέγγιση με άλλες οι οποίες βασίζονται στην ανάλυση ηχητικού σήματος.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! Μπατσή Παναγιώτα