ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Advertisements

Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Κλίση ουσιαστικών Α΄ κλίσης.
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
FUTURE SIMPLE Μέλλοντας Απλός
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
Τι είναι το άρθρο; Άρθρα: ο, η, το, οι, οι, τα, ένας,μια, ένα
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πάτησε εδώ για να τη διαβάσεις
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
Παρατηρήστε αυτήν την καμπίνα, για λίγο!!
ΕισαγωγικΑ στοιχεια : ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Παρατηρήστε αυτήν την καμπίνα, για λίγο!! Απαιτείται μεγάλη ευφυΐα, σχεδιασμός, τεχνολογία και σοφία για να φτιαχτεί κάτι τόσο εκπληκτικό, έτσι δεν είναι;
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Η Β’ ΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
Βαθμοί και παραθετικά επιθέτων
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Ερευνητικές μέθοδοι Ψυχοφυσική Psychophysics.
21. Ησαΐας: ο προφήτης του Εμμανουήλ Τι σημαίνει η λέξη Εμμανουήλ; Διαβάστε το παράθεμα της σ. 108.
ΣΥΝΟΛΑ.
Έλενα Αναγνωστοπούλου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
Νέα μέτρα. Έλληνα, πως μας καταντήσανε; μας κοροϊδεύουν, και πλουτίσανε όλο για νέα μέτρα θέλουν να μας πουν με σκοπό πάντα, να μας ταλαιπωρούν!!
Η προσωπική αντωνυμία ἐγώ – σύ.
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Διαμόρφωση παρουσίασης
ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Βαθμοι του επιθετου.
Radio ads rule! Listen in! 1. Το ΡΑΔΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟ ΜΕΣΟ 100% ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ ΤΟ ΕΧΟΥΝ. ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. 2.
Στατιστικές Υποθέσεις
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Προετοιμασία της Βιβλικής
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
Με αξιοποίηση του 9 και του 8 Κων/νος Κλουβάτος, Σχ. Σύμβουλος
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Αρσενικά: -ος Θηλυκά: -ος Ουδέτερα: -ον
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΘΕΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ TWITTER
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
Χρηματοδότηση της Επιχείρησης σας
Στατιστικές Υποθέσεις
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! ΤΑ ΚΛΙΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΔΩ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΑΝΤΩΝΥΜΙΑ ΜΕΤΟΧΗ ΡΗΜΑ ΚΑΤΑΡΧΑΣ, ΑΣ ΤΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ: ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΑΝΤΩΝΥΜΙΑ ΜΕΤΟΧΗ ΡΗΜΑ

ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΑ ΚΛΙΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ 5, Ζωή νά ’χουνε...

Δεν είναι καθόλου απαραίτητο σ’ συτό το σεμινάριο να αγγίξουμε την απόλυτη σοφία...

Γι’ αυτό θα είμαστε σύντομοι!

Θα εξετάσουμε τα 4 πρώτα όλα μαζί αρχικά: ουσιαστικό, επίθετο, αντνωυμία και μετοχή.

Εφόσον λέμε ότι είναι κλιτά, θα πρέπει αφενός να Υπάρχουν διάφορες κλίσεις (τρόπους με τους οποίους κλίνονται).

Οι κλίσεις όμως προϋποθέτουν πτώσεις...

Και φτάνουμε στο καίριο ερώτημα:

Πόσες πτώσεις έχουμε στα λατινικά;

Επιλέξτε το σωστό: α. 2 β. 3 γ. 4 δ. 5 ε. 6 στ. Είμαι αναποφάσιστος/ η Επιλέξτε το σωστό: α. 2 β. 3 γ. 4 δ. 5 ε. 6 στ. Είμαι αναποφάσιστος/ η

Ονομαστική γενική δοτική αιτιατική κλητική αφαιρετική Οι πτώσεις στα λατινικά είναι 6: Ονομαστική γενική δοτική αιτιατική κλητική αφαιρετική

Αν υπολογίσουμε τις 6 πτώσεις του ενικού και του πληθυντικού, τότε Έχουμε 6+6=12 πιθανές μορφές που μπορεί να έχει το ουσιαστικό, το επίθετο, η μετοχή μας (οι αντωνυμίες δεν έχουν κλητική).

Γνωριμία με τις κλίσεις: Οικείες σελίδες της γραμματικής Τι παρατηρούμε; (αριθμός κλίσεων και πιθανές μορφές) Πώς μπορούμε να αναζητήσουμε ένα ουσιαστικό στα λεξικά το οποίο βρίσκουμε σε μια τυχαία πτώση; Ο ρόλος ενός διαδικτυακού λατινικού λεξικού

Θάρρος, τα δύσκολα πέρασαν... ΤΟ ΡΗΜΑ Θάρρος, τα δύσκολα πέρασαν...

ΤΟ ΡΗΜΑ Οικείες σελίδες της γραμματικής Τι παρατηρούμε; (ύπαρξη εγκλίσεων) Πόσοι είναι οι χρόνοι και πόσες οι φωνές; Είναι πάντα το ρήμα μονολεκτικό; Πώς μπορούμε να βρούμε σε ένα λεξικό τι σημαίνει ένα ρήμα που το συναντάμε σε μια τυχαία πτώση; Ο ρόλος ενός διαδικτυακού λατινικού λεξικού

Για να συνοψίσουμε...

Τα κλιτά μέρη του λόγου: Μπορούμε να τα βρούμε σε διάφορες πτώσεις, πρόσωπα ή αριθμούς, επομένως σε διαφορετικές μορφές, ή με άλλα λόγια, να έχουν διαφορετικές καταλήξεις. Για να βρούμε τη σημασία τους στο λεξικό πρέπει να ψάξουμε τη λέξη στη λημματική της μορφή, με άλλα λόγια, στη μορφή που έχουν συνήθως τα λεξικά την κάθε λέξη.

Πώς θα το καταφέρουμε αυτό; Καταρχήν: μπορεί να δυσκολευτούμε ή, κάποτε, να μην τα καταφέρουμε! Γενικά όμως, η πολύτιμη συμβουλή είναι να μην επηρεαζόμαστε από την κατάληξη και να ψάχνουμε το αρχικό κομμάτι της λέξης που υπολογίζουμε ότι είναι το σταθερό μέρος της, το θέμα χωρίς την κατάληξη.

Σε αυτήν την επιγραφή ψάξτε τις δύο λέξεις που δεν ξέρετε: καταφέρατε να τις βρείτε;