Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Advertisements

Η Οθωμανική αυτοκρατορία
Η βασιλεία του Όθωνα.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Όταν έφτασαν οι Βενετοί στο νησί ένα από τα μελήματά τους ήταν να αποξενώσουν τον κρητικό λαό από τις ρίζες και τις παραδόσεις του, για να το επιτύχουν.
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
 Ήταν εθελοντική και ειρηνική, με οικονομικά κυρίως αίτια.  Πολλοί Έλληνες κατοίκησαν σε πόλεις που βρίσκονταν κατά μήκος των εμπορικών δρόμων που διέσχιζαν.
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
Βυζαντινά Μονοπάτια. Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή Ορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή απλά Οικουμενικ ὸ ν Πατριαρχείον είναι η ονομασία.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Οι Οθωμανοί και η ραγδαία προέλασή τους
Δημιουργία παρουσίασης :Βάσω Ραμπαούνη
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
1 Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών 11 ος αιώνας Βενετοί έμποροι στις προκυμαίες της Κων/λης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
5η Συνάντηση 1/11/2016 Παρακμή και πτώση του Βυζαντίου 1204 –1453
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ανατολικο ζητημα κριμαϊκοσ πολεμοσ
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Ο Νομός Σερρών κατά την Εποχή του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας
ΘΕΜΑΤΑ Τι ήταν τα θέματα ; Στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία με την ονομασία
Όλγα Κλάδη- Μόρφη Α2 Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Η Θράκη, η Μικρά Ασία και ο Πόντος, ακμαία ελληνικά κέντρα
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων. ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Πατριάρχης Στα χρόνια της Οθωμανικής κυριαρχίας την θρησκευτική και πολιτική ηγεσία των υπόδουλων αποτελούσαν οι: Φαναριώτες Προεστοί

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Φ Α Ν Ρ Ι Ω Τ Ε Σ

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Π Ρ Ο Ε Σ Τ

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Οι Οθωμανοί Τούρκοι Κατήργησαν τη βυζαντινή διοίκηση Φάνηκαν ανεκτικοί στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Διεύρυναν τις αρμοδιότητές του

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Πατριάρχης και υπόδουλοι

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Οι Οθωμανοί Τούρκοι Ρουμ μιλέτ: όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί υπήκοοι του σουλτάνου ανεξαρτήτως εθνικότητας Κατήργησαν τη βυζαντινή διοίκηση Φάνηκαν ανεκτικοί στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Ήταν εκπρόσωπος του Ρουμ Μιλέτ Διεύρυναν τις αρμοδιότητές του Πατριάρχης εκτός από θρησκευτικός ηγέτης

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Ο Πατριάρχης λογοδοτούσε για τις ενέργειές του στο σουλτάνο Δεν ασκούσε μόνο θρησκευτικά καθήκοντα αλλά αποφάσιζε για ποικίλες υποθέσεις Μπορούσε να ιδρύει σχολεία και να επιβάλλει ειδική φορολογία στους πιστούς Πέρα λοιπόν από τα θρησκευτικά του καθήκοντα ο Πατριάρχης είχε και κοσμικές αρμοδιότητες

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Το Οικουμενικό Πατριαρχείο - Ο πατριαρχικός Θρόνος – Το έμβλημα του Πατριαρχείου

Κ Υ Ρ Ι Λ Ο Σ Α Η Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς Πατριάρχες και λάτρης των γραμμάτων

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος. Σε αυτόν οφείλεται ουσιαστικά η ανασυγκρότηση και λειτουργία της Μεγάλης του Γένους Σχολής, που αποτέλεσε τον πνευματικό φάρο όλων των Ελλήνων

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Ο Πατριάρχης με τη συνοδεία του

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Οι ορθόδοξοι κληρικοί δεν είχαν τις ίδιες απόψεις . Κάποιοι πίστευαν πως η κατάκτηση ήταν σταλμένη από το θεό ως θεραπεία για τα σφάλματα των Βυζαντινών. Άλλοι, όπως ο Πατριάρχης Νεόφυτος Β΄, αμφισβητούσαν την υποταγή στους Τούρκους. Άλλοι, όπως ο μοναχός Μάξιμος ο Γραικός, καλλιέργησαν περαιτέρω σχέσεις με τη Ρωσία. Οι Ρώσοι ταυτίστηκαν στη σκέψη των υπόδουλων με το «ξανθό γένος» που θα ελευθέρωνε την Πόλη από τους άπιστους.

Εξαρτημένοι από τις διαθέσεις του σουλτάνου. Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Πλούσιες οικογένειες που ζούσαν στο Φανάρι Φ Α Ν Ρ Ι Ω Τ Ε Σ Αποτελούσαν την άρχουσα τάξη στην Κωνσταντινού-πολη. Ήταν μορφωμένοι και γνώριζαν ξένες γλώσσες. Αναλάμβαναν υψηλά αξιώματα στην Οθωμανική διοίκηση. Εξαρτημένοι από τις διαθέσεις του σουλτάνου.

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Φ Α Ν Ρ Ι Ω Τ Ε Σ

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Α Ι Γ Ο Π Ε Λ Τ Η Σ Ρ Τρίτο πυλώνα εξουσίας αποτελούσαν οι κοινοτικοί άρχοντες Ήταν γνωστοί με πολλά ονόματα: Επίτροποι, Προεστοί, Δημογέροντες, Κοτζαμπάσηδες, Πρόκριτοι Οι Οθωμανοί λόγω έλλειψης οργανωμένου διοικητικού μηχανισμού: Αναγκάστηκαν να σεβαστούν την τοπική ηγεσία. Χρησιμοποίησαν τους Προεστούς για τον υπολογισμό και τη συλλογή των φόρων. Με τον καιρό απέκτησαν μεγάλη περιουσία και πολιτική δύναμη.

Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των ελλήνων Έλληνας Προεστός του 18ου αιώνα Καταλάμβαναν κάποιες διοικητικές θέσεις και πολλοί διατηρούσαν καλές σχέσεις με τους Τούρκους