Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901) Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς ή σκέψες απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλλονιά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Προοικονομία της Επανάστασης του από άγνωστο συγγραφέα στο βιβλίο:
Το Δημοτικό τραγούδι και η Αρκαδοκυπριακή διάλεκτος μέσα από το έργο του Ζακ Λακαριέρ «Το Ελληνικό καλοκαίρι»: πηγές διαχρονικότητας του ελληνισμού.
CULT-RURAL Η κοινωνικό-πολιτισμική συγκρότηση της ταυτότητας των αγροτικών κοινωνιών: από το υλικό στο συμβολισμό.
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Τι θα πει Δίκαιο; Δίκαιο είναι ένα σύστημα κανόνων που ρυθμίζουν με τρόπο δεσμευτικό την κοινωνική συμπεριφορά.
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Κωστής Παλαμάς
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
Από την ιστορική Ομιλία προς τους μαθητές στην Πνύκα του Γέρου του Μοριά 7/10/1838.
Ελισάβετ Μουτζάν - Μαρτινέγκου
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Το νερό, ένα πολύτιμο αγαθό
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Κοινωνική Ευθύνη. Κ. Γαλανάκης Υπερ-φιλελεύθεροι Η κοινωνική ευθύνη αφορά το κράτος Οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιολογούν τη απόδοση Στόχος των.
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Έλενα Τασίου Ε’ Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Εργασία Ομάδας: 1ης Σ. Άγγελος Τ. Νικόλαος Φ. Ιάσονας Φ. Φοίβος Χ. Αλέξανδρος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 1: Τι είναι μύθος; Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Εταιρικη Κοινωνικη Ευθυνη)
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Ένταξη χωρίς πίστη; Διαστάσεις του θρησκευτικού φαινομένου στην Ελλάδα
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ETTA HOLLINS “Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ.
Α) Κριτική Θεωρία.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΑΓΝΗ ΡΟΔΟΣΘΕΝΟΥΣ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ησαΐας Ο προφήτης του Εμμανουηλ
Κεφ. 40 Η Μασονία Η Μασονία ή Τεκτονισμός είναι μια μυστική παγκόσμια συγκρητιστική θρησκευτική οργάνωση, που τις απαρχές της έχει στο Μεσαίωνα. Mason=Τεχνίτης,
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΥΘΜΗΣΗ ΣΤΟΝ 16 ΑΙΩΝΑ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ 4. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανδρέας Λασκαράτος ( ) Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς ή σκέψες απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλλονιά

Ανδρέας Λασκαράτος Ληξούρι – Κεφαλλονιά Σπουδές στο εξωτερικό (Ιταλία, Γαλλία) Μαθητής του Ανδρέα Κάλβου στην Ιόνιο Ακαδημία Γνωριμία με τον Δ. Σολωμό Δικηγόρος Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς (1856) – κατά της Εκκλησίας και των Ριζοσπαστών Αφορισμός από την Εκκλησία «Ο Λύχνος» (1859)

Ανδρέας Λασκαράτος Απόκριση εις τον Αφορεσμόν του Κλήρου της Κεφαλλονιάς των 1856 (1868) Στιχουργήματα διάφορα (1872) Ιδού ο άνθρωπος. Ανθρώπινοι χαρακτήρες ή Ο άνθρωπος (1886) Ακύρωση του αφορισμού Ήθη, έθιμα και δοξασίες της Κεφαλονιάς (1924)

Ανδρέας Λασκαράτος Καταγγέλλει τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία, σατιρίζει τη θρησκοληψία και την επίσημη χριστιανική θεολογία· ελέγχει την αμάθεια του κόσμου, που οδηγεί σε προλήψεις και δεισιδαιμονίες «Ταξίδι στον πλανήτη Δία», «Όνειρο» «Ταξίδι στον πλανήτη Δία», «Όνειρο»

Ανδρέας Λασκαράτος...Αλλά το μεγαλύτερο όφελος που μου προσπόρισε ο αφορισμός ήταν η σωτηρία γενικά όλης της οικογένειάς μου, και ιδιαίτερα του πρωτότοκού μου γιου, από την ηθική διαφθορά του τόπου. Για πολλά χρόνια κανείς δε μας πλησίαζε, ζούσαμε χωριστά από την κοινωνία και τα παιδιά, έξω, διώχνανε με τις πέτρες τον γιο μου που, χάρη σε αυτή την απομόνωση, έμεινε τίμιος και αγνός... (Αυτοβιογραφία)...Αλλά το μεγαλύτερο όφελος που μου προσπόρισε ο αφορισμός ήταν η σωτηρία γενικά όλης της οικογένειάς μου, και ιδιαίτερα του πρωτότοκού μου γιου, από την ηθική διαφθορά του τόπου. Για πολλά χρόνια κανείς δε μας πλησίαζε, ζούσαμε χωριστά από την κοινωνία και τα παιδιά, έξω, διώχνανε με τις πέτρες τον γιο μου που, χάρη σε αυτή την απομόνωση, έμεινε τίμιος και αγνός... (Αυτοβιογραφία)

Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς Οικογενειακά, Θρησκευτικά, Πολιτικά Κοινωνική απόβλεψη του έργου Πρόθεση για κοινωνική κριτική Γάμος Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία Ηθικολόγος – «ο ηθικός εισαγγελέας της κοινωνίας του» Γλώσσα ακανόνιστη και ιδιωματική