Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Advertisements

ΟΙ ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΗΔΗ
ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ Ο ΓΝΩΜΩΝ Eίναι ένα μέσον με το οποίο Γνωρίζουμε κάτι: ένας Δείκτης. Αρχικά εμφανίζεται ως αστρονομικό όργανο μέτρησης χρόνου.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Δημιουργία Παρουσίασης
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Ένα σύντομο ταξίδι στην ιστορία του π
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ μια πολύ παλιά ιστορία…. Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Oι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η μέτρηση της περιμέτρου της Γης
Ένα μαθηματικό παράδειγμα με διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια αναφοράς Τα κλάσματα είναι ένα βασικό κεφάλαιο της μαθηματικής παιδείας. Πως αντιμετωπίζονται.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΓΚΟΥ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ
ΓΝΩΣΕΙΣ, ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ....
Μάθημα 4ο 03/11/2012.
Θεματική Ενότητα 3: Βία στο όνομα του Θεού
Το Στομάχιον Παιχνίδι της αρχαιότητας ή αρχές της συνδυαστικής ανάλυσης; Παντελής Ι. Σαλλιάρης Ιστορίες Αγνώστων Θ+Φ Νάουσα 2009.
ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η Εκτίναξη της Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας κατά την Αλεξανδρινή Περίοδο Ν. Καστάνη.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
Επιμέλεια: Ιρίνα Σάντου Β5
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Το μέγεθος και η απόσταση του Ήλιου
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Θεωρίες που αναπτύχθηκαν στην αρχαία Ελλάδα για το ηλιακό μας σύστημα
Το πείραμα του Ερατοσθένη
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Μιχαλακοπούλου Αθανασία Τμήμα: Α2
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Ο Διπλασιασμός του Κύβου για Μαθητές
Η ανάπτυξη των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών Τον 6ο αιώνα π.Χ. άρχισε να προβάλλει ένας νέος τρόπος σκέψης στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. Γιατί έγινε.
υπατιΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3
Θ.Ε.3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Σχολικό έτος: 2013 – 2014 Ονοματεπώνυμο: Άννα – Χριστίνα Φοντούλη Μάθημα: Θρησκευτικά Τάξη: Γ’3.
ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ. Η ζωή και το έργο του με λίγα λόγια Ο μεγαλύτερος μαθηματικός και Φυσικός της αρχαιότητας. Γεννήθηκε στις Συρακούσες το 287 π.Χ.Ο πρώτος του.
1 Δημιουργία Παρουσίασης Ms PowerPoint ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
Η ΥΠΑΤΙΑ Εργασία στο μάθημα: Διδακτική των μαθηματικών Εξάμηνο: Δ’
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑΣ
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΕρευνητιΚΗ εργασια ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
Αρχιμήδης ο Συρακούσιος
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Εργασία στην Ιστορία Έτος Πράππα Κωνσταντίνα Ροπόκη Στέλλα
Το πείραμα του Ερατοσθένη
Ερευνητική εργασία Β2 Λυκείου Σάμης σχ. Έτος
Μετρήσεις με μέτρο… τον άνθρωπο!
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
Μια μικρή παρουσίαση Επιμέλεια : Κοσόγλου Ιορδάνης , μαθηματικού
Άλυτα προβλήματα από την αρχαιότητα
Π≈3,14 Οι ιστορικές του ρίζες.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Οργανα παρακολουθηςης νυκτερινου ουρανου απο την αρχαιοτητα ως ςημερα
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Το πείραμα του Ερατοσθένη Νίκος Βουδρισλής Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Ντύσσελντορφ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη

Αρχιμήδης, (περ π. X.)

Τα έργα του Αρχιμήδη Περί σφαίρας και κυλίνδρου Κύκλου μέτρηση Περί κωνοειδών και σφαιροειδών Περί ελίκων Επιπέδων ισορροπιών Τετραγωνισμός παραβολής Οχουμένων Στομάχιον Περί των μηχανικών θεωρημάτων προς Ερατοσθένη έφοδος Βοεικόν πρόβλημα

Η μέθοδος της εξάντλησης

Κάποια χαρακτηριστικά της μαθηματικής σκέψης του Αρχιμήδη Ανάπτυξε σε υψηλότερο επίπεδο τη μαθηματική σκέψη των Αρχαίων Ελλήνων. Υπολόγισε εμβαδά και όγκους καμπυλόγραμμων σχημάτων και στερεών. Φαίνεται ότι εξέφραζε ένα διαφορετικό ρεύμα σκέψης, απ’ αυτό του Ευκλείδη [κι αργότερα του Απολλώνιου]. Κι αυτό γιατί χρησιμοποιούσε υπολογιστικές, προσεγγιστικές, διαδικασίες, που απουσιάζουν, παντελώς, από το έργο του Ευκλείδη. Πιθανότατα να σχετίζεται αυτή η συμπεριφορά του με τις ιδέες του Δημόκριτου, επηρεασμένος από τον πατέρα του, που ήταν αστρονόμος και σύγχρονος του Δημόκριτου. Όλα δείχνουν ότι δεν ήταν παγιδευμένος με την πλατωνική “ορθοδοξία”, που ο Ευκλείδης δεν φαίνεται να παρέκκλινε [όπως και ο Απολλώνιος]. Το ίδιο ρεύμα σκέψης ακολούθησε, αργότερα, ο Ήρωνας.

Ερατοσθένης ( π. Χ.) Υπήρξε διευθυντής της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Ήταν πλατωνικός, δηλ. οπαδός των φιλοσοφικών αντιλήψεων του Πλάτωνα Ήταν φίλος του Αρχιμήδη. Ασχολήθηκε με τον διπλασιασμό του κύβου και με τους πρώτους αριθμού. Έγραψε ένα βιβλίο Μαθηματικών με τίτλο: Περί μεσοτήτων. Και το σημαντικότερο υπολόγισε την ακτίνα της γης, όπως και την απόσταση Γης-Ήλιου.

Απολλώνιος, (περ π. Χ.)

Διοκλής

Ήρωνας ο Αλεξανδρινός, 1ος αιώνας μ. Χ.

Πτολεμαίος, 2ος αιώνας μ. Χ.

Πάππος ο Αλεξανδρινός, 4ος αιώνας μ. Χ.

Υπατεία (περ μ. Χ.)

Πρόκλος ( μ. Χ.) Νέο-Πλατωνική Σχολή του Πρόκλου