ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ο Οδυσσέας & οι σύντροφοι στη σπηλιά του Κύκλωπα Πολύφημου – Τύφλωση του Κύκλωπα & απόδραση (ραψ. Ι , ενοτ. 14) Σε ποιο χρονικό σημείο της Οδύσσειας βρισκόμαστε; Ο Οδυσσέας φιλοξενείται στο νησί των Φαιάκων και αφηγείται τις περιπέτειές του στο βασιλιά Αλκίνοο. Έχει προηγηθεί η εξιστόρηση στο βασιλιά της περιπέτειάς του στους Κίκονες και στους Λωτοφάγους. Σειρά έχει η φοβερή περιπέτεια στο νησί των Κυκλώπων: Ο Οδυσσέας κρύβει το καράβι στο απέναντι λιμάνι και διαλέγει 12 από τους συντρόφους για να εξερευνήσει το νησί. Παίρνει μαζί του και εκλεκτό κρασί. Φτάνει στη σπηλιά του γίγαντα Πολύφημου, ο οποίος, αφού τρώει 6 συντρόφους, κλείνει με θεόρατο βράχο την είσοδο της σπηλιάς. Ο Οδυσσέας, όμως, καταφέρνει να γλιτώσει τον εαυτό του και τους υπόλοιπους συντρόφους και να δραπετεύσει από τη σπηλιά... ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣ Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δ ιερευνούμε το χαρακτήρα του Οδυσσέα & τον συγκρίνουμε με άλλους ήρωες Γινόμαστε σύντροφοι του ήρωα – μέλη μιας ομάδας Καταγράφουμε την κοινωνία των Κυκλώπων & τη συγκρίνουμε με αυτήν των Φαιάκων Διαπιστώνουμε τον παραμυθιακό χαρακτήρα της Κυκλώπειας Βασικός μας οδηγός η «Οδύσσεια» αλλά και άλλες δευτερογενείς πηγές. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣ Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η δημιουργία πολυτροπικού κειμένου σε μορφή παρουσίασης (ppt) που θα εμπεριέχει τη διερεύνηση & τα συμπεράσματα στα προηγούμενα θέματα. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣ Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Χωριζόμαστε σε 3 ομάδες- παίρνουμε ρόλους ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι ήρωες Ηθογραφούν τον Οδυσσέα σε σχέση με τον Κύκλωπα Ψάχνουν στην Ιλιάδα & την Οδύσσεια χαρακτηρισμούς του από άλλα πρόσωπα Εντοπίζουν άλλους ήρωες μυθολογίας ή θρύλων που αντιμετώπισαν υπερφυσικά όντα και συγκρίνουν Δημιουργούν μία πολυμεσική παρουσίαση (ppt) Φύλλο εργασίας 1 ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι σύντροφοι Παρουσιάζουν τη σχέση τους με τον Οδυσσέα- συζητούν για τη δυναμική της ομάδας για τον κοινό στόχο Διερευνούν σε άλλες εποχές αντίστοιχες ομάδες με κοινό σκοπό Δημιουργούν (χωρισμένοι σε 2 υπο- ομάδες) από ένα διαφορετικού θέματος αφηγηματικό κείμενο σε μορφή Word Δημιουργούν μία πολυμεσική παρουσίαση (ppt) στην οποία ενσωματώνουν τα 2 έγγραφα Word Φύλλο εργασίας 2 ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Φαίακες & Κύκλωπες Βρίσκουν μυθολογικές πληροφορίες για τους 2 λαούς Συγκρίνουν τις κοινωνίες τους Διερευνούν την επιβίωση του μύθου & του ονόματος «Κύκλωπας» σε άλλα έργα αρχαία & μεταγενέστερα (παραμυθιακός χαρακτήρας Κυκλώπειας) Δημιουργούν μία πολυμεσική παρουσίαση (ppt) Φύλλο εργασίας 3 ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Διατύπωση Παρουσίαση ΠΗΓΕΣ Προσβασιμότητα Λειτουργία Περιεχόμενο ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Με την ομάδα Με τον καθηγητή ΤΟ ΘΕΜΑ Μέτριος -α -ο Eπαρκής-ές Καλός -ή -ό Εξαιρετικός-ή-ό ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΠΗΓΕΣ
C103/88/698,2632/ C103/88/698,2632/ C103/88/698,2633/unit= C103/88/698,2633/unit= C103/88/698,2634/ C103/88/698,2634/ B1%CF%82 B1%CF% BD_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%94%CE%B1%CF%83%CF%8E%CE%BD BD_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%94%CE%B1%CF%83%CF%8E%CE%BD ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
A112/346/2305,8803/ A112/346/2305,8803/ A112/346/2305,8804/ A112/346/2305,8804/ CF%80%CE%B5%CF%82 CF%80%CE%B5%CF%82 CE%B5%CF%82 CE%B5%CF%82 A115/461/3044,12230/ A115/461/3044,12230/ ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράματος της Οδύσσειας Διδακτική μεθοδολογία: Ερμηνευτική- διερευνητική Ρόλος της καθηγήτριας: οργανωτικός και καθοδηγητικός Εμπλεκόμενα αντικείμενα: αρχαία ελληνική γραμματεία, ιστορία/μυθολογία, λογοτεχνία, γλώσσα Προαπαιτούμενες γνώσεις: Η ανάγνωση/ εξομάλυνση του κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, χρήση MS-WORD, MS-PPT Υπάρχει πλήρης αντιστοιχία με τους στόχους του Αναλυτικού Προγράματος της Οδύσσειας Διδακτική μεθοδολογία: Ερμηνευτική- διερευνητική Ρόλος της καθηγήτριας: οργανωτικός και καθοδηγητικός Εμπλεκόμενα αντικείμενα: αρχαία ελληνική γραμματεία, ιστορία/μυθολογία, λογοτεχνία, γλώσσα Προαπαιτούμενες γνώσεις: Η ανάγνωση/ εξομάλυνση του κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, χρήση MS-WORD, MS-PPT ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στόχοι: Α)γνωστικοί: Να συγκρίνουν το ήθος/συμπεριφορά του Οδυσσέα με άλλους ήρωες Να ανιχνεύσουν τη σχέση Οδυσσέα- συντρόφων, όπως και τη δυναμική άλλων ομάδων (ιεραρχία-ευθύνη-αλληλοβοήθεια-υπακοή) Να γνωρίσουν την (προ)πολιτισμική ουτοπική κοινωνία των Κυκλώπων και να την συγκρίνουν με την ιδανική κοινωνία των Φαιάκων Να διαπιστώσουν την επιβίωση του μύθου του Κύκλωπα σε άλλα κείμενικά είδη και τέχνες (πχ εικονογράφηση, σατυρικό δράμα, σύγχρονο θέατρο, ποίηση) Να διαπιστώσουν, τελικά, τον ανθρωπιστικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του επεισοδίου (ο άνθρωπος με την επιβολή του νου κερδίζει την ωμή σωματική δύναμη ) Να ασκηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Β)παιδαγωγικοί: Να ασκηθούν στην ομαδική συνεργασία Να αναπτύξουν την αναλυτική-συνθετική τους σκέψη Να καλλιεργήσουν την αισθητική τους μέσα από αναπαραστάσεις του επεισοδίου ασκηθούν στην αναζήτηση πηγών στο Διαδίκτυο και στην επιλογή των κατάλληλων για την εργασία διευρύνουν τις γνώσεις τους στα λογισμικά MS-WORD και MS- PPT ΤΟ ΘΕΜΑΕΙΣΑΓΩΓΗΣΤΟΧΟΙΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΠΗΓΕΣΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ