Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014
Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών (Σχοινάς Βασίλειος ΠΕ06) & της Φυσικής Αγωγής (Χαλκιοπούλου Αντιγόνη ΠΕ11) με θέμα: «Παγκόσμια Ημέρα κατά Ρατσισμού και Φυλετικών Διακρίσεων»
Όσον αφορά το μάθημα της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής Αφόρμηση- Αξιοποίηση των κεφαλαίων «Προκαταλήψεις & διακρίσεις σε βάρος ομάδων» (σελίδες 16-17) «Ισότητα» (σελίδες ) «Αθλητισμός & βία» (σελίδες ) του μαθήματος της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής της Γ΄ Τάξης
Διαθεματική δραστηριότητα - project Προετοιμασία: Οι μαθητές είχαν διδαχθεί τα ανωτέρω κεφάλαια με ερωταπαντήσεις, σχολιασμό & κατάθεση προσωπικών απόψεων. Στη συνέχεια ανατέθηκαν διερευνητικές εργασίες σε ομάδες μαθητών. Οι ομάδες εργασίας παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τις εργασίες τους με τη μορφή power point & κολλάζ με τα ανωτέρω θέματα. Έτσι οι μαθητές είχαν κατανοήσει τις μορφές προκαταλήψεων & ρατσισμού, τη σημασία της ισότητας όλων των ανθρώπων & του υγιούς αθλητισμού & είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για τη διαθεματική διδασκαλία.
Στις 17/3/2014 έγινε επίσκεψη στο Σχολείο μας του Απόλλωνα Πατρών για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Φυλετικών Διακρίσεων.
Ενδεικτικά παρατίθεται μια ομαδική εργασία για τον αθλητισμό σε μορφή ppt, γιατί τα κολλάζ τοποθετήθηκαν στους τοίχους των αιθουσών διδασκαλίας.
Αθλητισμός και βία
ΓΕΝΙΚΑ Το φαινόμενο της βίας παρουσιάζει έξαρση στους αθλητικούς χώρους και είναι πολύ συχνό. Αυτό το φαινόμενο είναι κοινωνικό και αντικατοπτρίζει τη γενική βία που διέπει όλους τους τομείς της ζωής μας. Η βία όμως ανεξάρτητα από τα αίτια της δημιουργεί αρνητική εικόνα στον αθλητισμό!!!!!!! Το φαινόμενο της βίας παρουσιάζει έξαρση στους αθλητικούς χώρους και είναι πολύ συχνό. Αυτό το φαινόμενο είναι κοινωνικό και αντικατοπτρίζει τη γενική βία που διέπει όλους τους τομείς της ζωής μας. Η βία όμως ανεξάρτητα από τα αίτια της δημιουργεί αρνητική εικόνα στον αθλητισμό!!!!!!!
Ιστορία της βίας Η βία έπαιξε σημαντικό ρόλο σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας Η βία έπαιξε σημαντικό ρόλο σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας Στον αθλητισμό ειδικά τη συναντάμε στην αρχαία Ρώμη με τους μονομάχους, στο Μεσαίωνα με τους αγώνες των ιπποτών αλλά και στην αρχή της καθιέρωσης του ποδοσφαίρου στην Αγγλία τον 13o αιώνα. Η βία τελικά εξαπλώνεται και παίρνει μεγάλες διαστάσεις στους επόμενους αιώνες μέχρι την εποχή μας ιδίως που ο αθλητισμός και κυρίως το ποδόσφαιρο είναι επαγγελματικό. Στον αθλητισμό ειδικά τη συναντάμε στην αρχαία Ρώμη με τους μονομάχους, στο Μεσαίωνα με τους αγώνες των ιπποτών αλλά και στην αρχή της καθιέρωσης του ποδοσφαίρου στην Αγγλία τον 13o αιώνα. Η βία τελικά εξαπλώνεται και παίρνει μεγάλες διαστάσεις στους επόμενους αιώνες μέχρι την εποχή μας ιδίως που ο αθλητισμός και κυρίως το ποδόσφαιρο είναι επαγγελματικό.
Εκδηλώσεις βίας Η βία στα γήπεδα εκδηλώνεται με πολεμική διάθεση και φανατισμό ανάμεσα σε δυο «στρατούς» με δικά τους χρώματα, σύμβολα, ήθη και έθιμα.Οι οπαδοί δεν εκτονώνονται, μόνο με τις φωνές αλλά βρίζουν, πετούν πράγματα στον αγωνιστικό χώρο και το χειρότερο καταλήγουν σε συμπλοκές τους οπαδούς και το πράγμα ξεφεύγει Η βία στα γήπεδα εκδηλώνεται με πολεμική διάθεση και φανατισμό ανάμεσα σε δυο «στρατούς» με δικά τους χρώματα, σύμβολα, ήθη και έθιμα.Οι οπαδοί δεν εκτονώνονται, μόνο με τις φωνές αλλά βρίζουν, πετούν πράγματα στον αγωνιστικό χώρο και το χειρότερο καταλήγουν σε συμπλοκές τους οπαδούς και το πράγμα ξεφεύγει
ΑΙΤΙΕΣ Πρώτη βασική αιτία είναι η οργάνωση του σύγχρονου τρόπου ζωής,που η επιθετικότητα είναι συχνή. Σοβαρή αιτία είναι επίσης η έλλειψη επικοινωνίας στην οικογένεια,στο διαλυμένο σχολείο, ο αδιάφορος δάσκαλος, τα λάθος μηνύματα από την τηλεόραση. Ο αθλητισμός με τη λειτουργία του επιτρέπει τη ταύτιση των ατόμων με την ομάδα τους ως υποκατάστατο της έλλειψης επικοινωνίας και πληρότητας. Το άτομο αναζητά μέσα στην ομάδα την συντροφικότητα και την αναγνώριση που δεν είχε αλλού. Τα στημένα παιχνίδια και η μη τήρηση των νόμων και των κανόνων αμβλύνουν το πρόβλημα. Πρώτη βασική αιτία είναι η οργάνωση του σύγχρονου τρόπου ζωής,που η επιθετικότητα είναι συχνή. Σοβαρή αιτία είναι επίσης η έλλειψη επικοινωνίας στην οικογένεια,στο διαλυμένο σχολείο, ο αδιάφορος δάσκαλος, τα λάθος μηνύματα από την τηλεόραση. Ο αθλητισμός με τη λειτουργία του επιτρέπει τη ταύτιση των ατόμων με την ομάδα τους ως υποκατάστατο της έλλειψης επικοινωνίας και πληρότητας. Το άτομο αναζητά μέσα στην ομάδα την συντροφικότητα και την αναγνώριση που δεν είχε αλλού. Τα στημένα παιχνίδια και η μη τήρηση των νόμων και των κανόνων αμβλύνουν το πρόβλημα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Ίσως να μην μπορούμε να βρούμε τρόπους να μην υπάρχει βία γενικά αλλά σίγουρα υπάρχουν τρόποι να μην παρατηρούμε αυτά τα φαινόμενα στα γήπεδα. Οι παράγοντες του αθλητισμού και κυρίως η πολιτεία θα πρέπει να πάρει μέτρα κατασταλτικά αλλά κυρίως προληπτικά για να είναι ο αθλητισμός μια υγιής άμιλλα και ένα θέαμα για τους θεατές ευχάριστο. Ίσως να μην μπορούμε να βρούμε τρόπους να μην υπάρχει βία γενικά αλλά σίγουρα υπάρχουν τρόποι να μην παρατηρούμε αυτά τα φαινόμενα στα γήπεδα. Οι παράγοντες του αθλητισμού και κυρίως η πολιτεία θα πρέπει να πάρει μέτρα κατασταλτικά αλλά κυρίως προληπτικά για να είναι ο αθλητισμός μια υγιής άμιλλα και ένα θέαμα για τους θεατές ευχάριστο.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!!!! Κονδύλη Μυρτώ Κονδύλη Μυρτώ Μάγνη Αλεξία Μάγνη Αλεξία Κάραλη Ανδριανή Κάραλη Ανδριανή Καπόλος Δημήτρης Καπόλος Δημήτρης Παύλος Μπαλαρούτσος Παύλος Μπαλαρούτσος Τμήμα: Γ1