 Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Αχαιοί οι πρώτοι Έλληνες
 Να ορίσουμε την έννοια του εθνικού κινηματογράφου  Κριτήρια Ορισμού  Εφαρμογή στην ελληνική κινηματογραφία.
ΣΚΑΡΩΝΗ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΕΡΑΦΕΤΕΙΝΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ ΠΑΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Εργασία στην Τεχνολογία από τη μαθήτρια της Α’ τάξης του 1ου γυμνασίου Βέροιας Μαρία Μ.
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
Β΄ τμήμα μετανάστευσης μ Χ Χώρες προορισμού Αυστραλία, Ευρωπαϊκές χώρες και Δυτική Γερμανία.
Σωματικο θεατρο & μιμικη απο τον 20ο αιωνα και εξης
H πολιτική διαίρεση της Ευρώπης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
 Aν και το διεθνικό έχει συνδεθεί με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, σε πολλές περιπτώσεις έχει συνδεθεί με απειλές.
Εισαγωγη στην κοινωνιολογια
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
25η Μαρτίου.
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
ΛΥΚΕΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2012/2013
Επισκόπηση μεταναστευτικών ροών
ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ Η ΕΝΤΑΞΗ; ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.
Αμερική.
Διερευνητική Εργασία Α΄ Λυκείου ΠΤΥΧΙΟ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΙΔΕΩΔΗ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Ευθυμιάδης Παύλος.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΛΑΠΩΝΕΣ Ραφαέλλα Παφίτη. ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΟΙ ΛΑΠΩΝΕΣ Οι Λάπωνες ζουν στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου (Σουηδία, Νορβηγία, Φιλανδία) συμπεριλαμβανομένης.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Το φαινόμενο της υπερατλαντικής μετανάστευσης.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Κοινωνικό Ζήτημα
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Θεμα: "Η μεταναστευση απο την Ελλαδα στην Αμερικη, τελη 19ου - αρχεσ 20ου αιωνα.  Αποτυπωσεισ στη Λογοτεχνια και στον Κινηματογραφο"
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Robert Rosenstone, History on Film/Film on History
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Οι κάτοικοι της Β. Αμερικής
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
Τα προϊόντα του Νέου Κόσμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Πώς ο κινηματογράφος αντιμετώπισε τη μετανάστευση πριν το 1990  Υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση ή διαπιστώνονται διαφορές ανάμεσα σε Αμερική και Ευρώπη;  Πώς εμφανίζονται οι Έλληνες μετανάστες στον ξένο κινηματογράφο;  Πώς διαχειρίζεται τη μετανάστευση και τη διασπορά ο ελληνικός κινηματογράφος;

 Η εμφάνιση του κινηματογράφου στο τέλος του 19 ου αιώνα συνέπεσε με αυτό που ο E. P. Thompsonαποκαλεί πρώιμη παγκοσμιοποίηση, δηλαδή, την εντατικοποίηση οικονομικών και ανθρώπινων ροών  Aν και η μετανάστευση αποτέλεσε μέρος αυτής της ροής ο αντίκτυπός της ειδικά στις εθνικές φιλμογραφίες ήταν περιορισμένος μέχρι τα μέσα τουλάχιστον του 20 ου αιώνα

 Στις ΗΠΑ ήδη από τις αρχές του 20 ου η αποτύπωση των μεταναστευτικών κοινοτήτων είναι έντονη ξεφεύγοντας από την αποτύπωση μιας εθνικής ομοιογένειας. Αυτή η ορατότητα των μεταναστών μεταφράστηκε και σε συγκεκριμένα είδη (πχ μελόδραμα με μετανάστες) ή τύπους σε ταινίες (ο αφελής, χαρούμενος μαύρος)  Επίσης αρκετοί εκπρόσωποι μεταναστευτικών κοινοτήτων βρίσκουν δουλειά στη βιομηχανία του κινηματογράφου αφού είναι αποκλεισμένοι από άλλους επαγγελματικούς κλάδους  Δε λείπουν όμως τα στερεότυπα που πολύ συχνά σχετίζονται με την έννοια της φυλής

 Τhe Italian, 1915, Ince (ιταλοί μετανάστες), RgYttg  White Blossoms, 1919, Griffith (‘Ασιάτες’),  Co1xY  The Birth of a Nation, 1915, Griffith (‘Αφρο- αμερικανοί’), lzUOQ

 Ενώ η μετανάστευση παραμένει εκτός κινηματογράφου στην προπολεμική Ευρώπη, η μεταπολεμική περίοδος δίνει πρόσφορο έδαφος για νέες αντιμετώπιση του θέματος  Αυτό συνδέεται με τις μαζικές μεταναστεύσεις εντός της Ευρωπαϊκής ηπείρου (από το Νότο στο Βορρά). Κεντρική θέση σε αυτό έχει ο η Γερμανία που άλλωστε δέχεται μεγάλο αριθμό μεταναστών που ενώ στην αρχή οι γερμανικές αρχές θεωρούσαν ότι θα επιστρέψει, γρήγορα έγινε αντιληπτό ότι θα παραμείνουν και άρα άρχισαν να γίνονται στοιχείο της γερμανική κοινωνίας

 Ta τραγικά αποτελέσματα του Β’ΠΠ πολέμου τη Γερμανία στιγμάτισαν τη ζωή του Φασμπίντερ και το έργο του.  Η οικογένεια του γνώρισε και η ίδια τον ξεριζωμό αφού η μεριά της μητέρας του κατάγοντας από τη γερμανόφωνη κοινότητα του Γκντασκ της Πολωνίας που αναγκάστηκαν να φύγουν τις εστίες του στο τέλος του πολέμου  Η μη συμβατική ζωή της οικογένειας τον έφεραν σε επαφή με το περιθώριο ενώ και η δική του ομοφυλοφιλία έκαναν την κοινωνική του κριτική ιδιαιτέρως αιχμηρή

 Συμπίπτει με την εποχή του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου (1960) › Αμφίσημη σχέση με το Χόλλυγουντ: από τη μια ήθελαν να απεξαρτηθούν από την επιρροή του από την άλλη είχαν μεγαλώσει με τις αμερικάνικες ταινίες και κουλτούρα, ειδικά μέσα στα πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου και του αντικομουνισμού στη Δυτ. Γερμανία που κατέληξε στο να διαβάσουν ξανά το αμερικάνικο σινεμά (πχ ο Φασμπίντερ χρησιμοποίησε για την κριτική του το μελόδραμα του Ντάγκλας Σιρκ) › Επίδραση του σινεμά του δημιουργού και του γαλλικού νέου κύματος › Προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το γερμανικό παρελθόν του Ολοκαυτώματος και του Β’ΠΠ.

 Μεγάλη επιρροή ασκεί η ενασχόλησή του με το θέατρο  Και  Η αποστασιοποίηση του Μπρεχτικού θεάτρου

 Όρος από την αργκό της Βαβαρίας που αναφέρεται στο μετανάστη από το Μεσογειακό νότο  Δείτε το παρακάτω απόσπασμα και σχολιάστε την αναπαράσταση του μετανάστη

 Άλλα θέματα που αγγίζονται είναι η εσωτερική μετανάστευση (ύπαιθρος  Πόλεις) πχ Ιταλία, Ο Ρόκο και τα αδέλφια του  Πιο ευαίσθητες ματιές που προσπαθούν να προσεγγίσουν την εμπειρία του μετανάστη πχ Αμέρικα- Αμέρικα, Καζάν  Αλλά και η μεταποικιοκρατικές μεταναστεύσεις στα αποικιακά κέντρα (Στο Δάσκαλό μας με Αγάπη)

 Εμφανίζεται στον ελληνικό κινηματογράφο από το 1940 και μετά πχ Η Θεία από το Σικάγο, Δολάρια και όνειρα, Ο θειος από το Καναδά  Απεικόνιση της διασπορά ως ο «πλούσιο συγγενής», ο πιο προοδευτικός και εκσυγχρονισμένος.  Αλλά και μια κριτική για το χάσιμο της γλώσσας και των ελληνικών ηθών πχ ο Φανούρης και το σόι του  Ιδιαίτερη περίπτωση η ταινία Ο μετανάστης,

 Η μετανάστευση μπαίνει αργότερα στο κέντρο της κινηματογραφικής μυθοπλαστικής αφήγησης σε αντίθεση με το ντοκιμαντέρ που από πολύ νωρίς καταπιάνεται με διαφορετικές μορφές μετανάστευσης και διασποράς ( Λαμπρόπουλος και εργατική διασπορά, Γράμμα από το Σαρλερουά (1965) για τους έλληνες του Βελγίου, Η αφήγηση της Αντιγόνης, Νέτας 1974, Γράμματα από την Αμερικής, Παπαστάθης 1972  Ένα από τα πρώτα δείγματα μυθοπλασίας είναι το Μέχρι το Πλοίο του Δαμιανού 1966 και οι Αδίστακτοι, Κατσουρίδης 1965

 Παιδί του Εμφυλίου με σπουδές στη Γαλλία ο Αγγελόπουλος προσπάθησε να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην ελληνική παράδοση και τη σύγχρονη Ελλάδα γι’ αυτό και η ιστορία ήταν καθοριστική στη θεματολογία του αλλά και στη φόρμα που χρησιμοποιούσε (αργά πλάνα)

 Ένας μετανάστης επιστρέφει στον τόπο του και βρίσκει το θάνατο από τη σύζυγό του  Βασίζεται στο μύθο των Ατρειδών  Βασικό ρόλο παίζει το ελληνικό τοπίο  Ενώ η ταυτότητα όπως αυτή αλλοιώνεται μέσα από την ξενιτιά είναι κεντρικό θέμα

 Τα θέματα της πολιτική προσφυγιάς μένουν για καιρό στο περιθώριο της ελληνικής φιλμογραφίας μέχρι το 1980 και την αλλαγή της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα  Ενώ περιορισμένη είναι η αναπαράσταση ξένων μεταναστών στην Ελλάδα εκείνη της εποχής πχ Αγάπη μου Ουά Ουά, ΤΟ αράπη και εάν τον πλύνεις