Ετυμολογικά Ενότητας 6 Το πρόσωπο που ενεργεί Ενέργεια, πάθος ή κατάσταση Αποτέλεσμα μιας ενέργειας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Υιοθεσία Αρχαίου Θεάτρου Αχαρνών» 7 Φεβρουαρίου 2013
Advertisements

H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Η Γενική ως ετερόπτωτος προσδιορισμός διακρίνεται στα ακόλουθα είδη:
Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Παρουσίαση Περιστατικού
Κλίση ουσιαστικών Γ΄ κλίσης.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 16 ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΓΕΝΙΚΗ
Πίνακες και επεξεργασία τους
4o Μάθημα.
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ.
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Επιμέλεια: Βέρα Δακανάλη
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Διονύσιος Σολωμός “Ελεύθεροι Πολιορκημένοι” Σχεδίασμα Β΄ Απόσπασμα 1ο
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ.
Αυτό το ποίημα γράφτηκε από μια έφηβη που πάσχει από καρκίνο.
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
Δευτερεύουσες προτάσεις
Η Αιτιατική ως ετερόπτωτος προσδιορισμός
Έντυπη ειδησεογραφία.
Οι τιμές ελέγχονται από τους ιππότες. Στην αγορά μπορείς να δεις και δρώμενα.
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 13 ΜΕΣΗ ΦΩΝΗ.
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Τιτίνα, η κότα σ
Ελληνική Επιγραφική Εκδοτικά σύμβολα.
Ετυμολογικά Ενότητας 7 Όργανο ή μέσο Τόπος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Παρώνυμα εθνικά πατρωνυμικά - γονεωνυμικά
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ. . Να γράψετε τα επίθετα που δίνονται στην παρένθεση στον κατάλληλο τύπο, ώστε να συμφωνούν με τα αντίστοιχα ουσιαστικά; οἱ (ἀγαθός)
Παράγονται από ΕΠΙΘΕΤΑ
26. ‘ Ευλογημένος ο ερχόμενος’
9. Οι Ισραηλίτες ελευθερώνονται: η Έξοδος
Εμπρός για το νηπιαγωγείο Σπηλίου στο Ρέθυμνο…λίγο ακόμα και..
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 ο : ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΕΡΓΙΑ Παράγραφος 4 η : ΑΝΕΡΓΙΑ Υπεύθυνοι Καθηγητές: Γαλανάκης Γιάννης & Μαλαγκονιάρη Μαρία, Οικονομολόγοι.
Active and middle Future tense Athenaze ch.17a. ἐ -λυ-σα ἐ -λυ-σα-ς ἐ -λυ-σ-ε(ν) ἐ -λυ-σα-μεν ἐ -λυ-σα-τε ἐ -λυ-σα-ν Revision of weak/ 1 st aorist active.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 11: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 2 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
τις κεραίες του κουνάει και το σπίτι του φοράει.
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Τι χαρά! Σήμερα θα μάθουμε τα ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ των επιθέτων! Ζήτω!!!
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
Αυτό το ποίημα γράφτηκε από μια έφηβη που πάσχει από καρκίνο.
Με το σεις και με το σας (3)
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Προσφυγή κατά παραλείψεως
για να σχηματίσω τη λέξη
Homework Exercise 6 α. ἡ ὥρα ἔρχεται (he/she/it comes)
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς ·
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ετυμολογικά Ενότητας 6 Το πρόσωπο που ενεργεί Ενέργεια, πάθος ή κατάσταση Αποτέλεσμα μιας ενέργειας

γραφεύς < γράφω ἀρωγός < ἀρήγω (= βοηθώ) κριτής < κρίνω φυγάς < φεύγω ἡγεμών < ἡγέομαι, ἡγοῦμαι σωτήρ < σῲζω πράκτωρ < πράττω ποίημα < ποιέω, ποιῶ γραμμή < γράφω ψεῦδος < ψεύδομαι φύσις < φύω δοκιμασία < δοκιμάζω φυγή < φεύγω χαρά < χαίρω μανία < μαίνομαι βασιλεία < βασιλεύω τρόμος < τρέμω ὀδυρμός < ὀδύρομαι τρυγητός < τρυγάω, τρυγῶ

-μα -σις, -εία -ός, -τήρ, -εύς

Να αντιστοιχίσετε τα ρήματα που δίνονται στη στήλη Α′ με τα παράγωγα ουσιαστικά τους στη στήλη Β′: Α′ Β′ 1. θεάομαι, θεῶμαι α. παίδευμα β. θεατής 2. βόσκω γ. τιμητής δ. παίδευσις 3. φθείρω ε. φθορά στ. τίμημα 4. τιμάω, τιμῶ ζ. βοσκή η. θέαμα 5. παιδεύω θ. βοσκός ι. παιδευτής Αποτέλεσμα ενέργειας Πρόσωπο που ενεργεί Πρόσωπο που ενεργεί Πρόσωπο που ενεργεί Πρόσωπο που ενεργεί

Χρησιμοποιώντας την κατάλληλη κατάληξη να σχηματίσετε παράγωγα ουσιαστικά της α.ε. που να δηλώνουν ό,τι ζητείται στην παρένθεση: παύω > ἡ παῦ- ____ (κατάσταση, ενέργεια) στρέφω ἡ στροφ- ____ (ενέργεια) αὐλέω, αὐλῶ ὁ αὐλη- ____ (πρόσωπο που ενεργεί) πέμπω ὁ πομπ-____ τίκτω ὁ τοκ- ____ ποιέω, ποιῶ τὸ ποίη- ____ (αποτέλεσμα ενέργειας) μηνύω τὸ μήνυ- ____ σις ή τής ός ος μα μα