Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα Ομάδα: Δανάη Φαλέκα Ελίνα Υφαντοπούλου Μαριαλένα Χρήστου
Αλλαγή Σχολείου Η αλλαγή σχολείου και περιβάλλοντος προκαλεί άγχος και ψυχολογικές διαταραχές στα παιδιά. Αυτό συμβαίνει επειδή οι άλλοι δεν δέχονται τις περισσότερες φορές τους καινούργιους μαθητές ευχάριστα.
Η ιστορία της Ζάιρα Η Ζάιρα είναι ένα κορίτσι από την Αίγυπτο. Ένα πρωί οι γονείς της, της είπαν ότι θα μετακόμιζαν μόνιμα στην Ελλάδα. Η Ζάιρα στενοχωρήθηκε, γιατί θα έχανε όλους τους φίλους της, όμως…
Στην Ελλάδα ...η απόφαση είχε παρθεί. Την επόμενη κιόλας μέρα, θα πήγαινε στο νέο της σχολείο . Το πρωί η μητέρα της την ξύπνησε και της είπε να ντυθεί. Η Ζάιρα σηκώθηκε κακόκεφα να ετοιμαστεί.
Στην τάξη Μόλις η Ζάρια μπήκε στην τάξη όλα πήγαιναν μία χαρά μέχρι που την είδαν να μπαίνει. Τότε άρχισαν να ακούγονται ψίθυροι και γέλια. Όταν κάθισε στη θέση της κάποια αγόρια της πέταγαν χάρτινα μπαλάκια.
Στο μάθημα …μπήκε ο δάσκαλος και το μάθημα άρχισε. Όλα τα παιδιά μου πέταγαν μπαλάκια από χαρτί και γελούσαν μαζί μου. Εγώ δεν έδωσα σημασία μα δεν μπόρεσα να κάνω κάτι. Όταν χτύπησε το κουδούνι για διάλλειμα όλοι με έσπρωχναν για να περάσουν σαν να ήμουν αόρατη.
Συναισθήματα Δεν το περίμενα από παιδιά της έκτης να κοροϊδεύουν έναν συμμαθητή τους. Τι λόγο έχουν να με κάνουν να νιώθω ασήμαντη και άσχημη. Αλλά όλα έγιναν χειρότερα όταν…
Όταν γύρισε …στο σπίτι της, χτύπησε το κουδούνι αγχωμένη γιατί δεν ήξερε τι να πει στους γονείς της που θα την δουν κλαμένη. Εκείνοι την ρώτησαν πως πήγε η πρώτη μέρα στο σχολείο. Το σκέφτηκε λίγο και είπε «Όλα πήγαν καλά.» Ανέβηκε στο δωμάτιο της να κλάψει. Γιατί με κοροϊδεύουν γιατί δεν μου μιλούν, γιατί μου μιλούν άσχημα, γιατί;
Ο νέος φίλος Την επόμενη μέρα στο σχολείο, ένα κορίτσι την πλησίασε που το έλεγαν Αφροδίτη. Έκατσαν παρέα στο διάλλειμα συζήτησαν και πέρασαν καλά. Δεν ήταν πια μόνη.
Στο δρόμο προς το σπίτι Τα δυο κορίτσια αποφάσισαν να γυρίσουν παρέα σπίτια τους. Έμεναν άλλωστε και κοντά. Καθώς περπατούσαν η Αφροδίτη τη ρώτησε «Γιατί σε κορόιδευαν;». Δεν ήξερε τι να απαντήσει. «Μην ανησυχείς. Όλα θα τακτοποιηθούν σε λίγο καιρό.»
Στο σπίτι Όταν έφτασαν στο σπίτι της Ζάιρα τα κορίτσια συνεννοήθηκαν να συναντηθούν πάλι στο πάρκο το απόγευμα. Η Ζάιρα στρώθηκε να τελειώσει τα μαθήματα της να για να βγει τη βόλτα της.
Στο πάρκο … ήταν κι άλλα παιδιά από το σχολείο. Αποφάσισε να τους μιλήσει. Εκείνες απλός την αγνόησαν και έφυγαν. Η Αφροδίτη την πλησίασε που την είδε πάλι κλαμένη και κάθισαν να συζητήσουν.
Η συζήτηση που τα άλλαξε όλα Αφροδίτη: Δεν μου απάντησες στην ερώτηση μου. Ζάρια: Δεν ξέρω αλήθεια γιατί με κορόιδευαν. Αφροδίτη: Νομίζω ότι πρέπει να το συζητήσουμε με το δάσκαλο μας στην τάξη.
Η επόμενη μέρα Το πρωί που μπήκε ο δάσκαλος στην τάξη, είχε να μας μιλήσει για κάτι σημαντικό. Η Ζάιρα δεν ήταν στην τάξη. Δάσκαλος: Η συμμαθήτρια σας η Ζάιρα είναι ένα κορίτσι που …
… είναι καινούργια μαθήτρια δώστε της χρόνο να τη γνωρίσετε, μιλήστε της, γελάστε μαζί της, ανακαλύψτε τα ενδιαφέροντα της. Της αξίζει να της συμπεριφέρονται με καλύτερο τρόπο, όπως και σε όλους εσάς.
Στο διάλλειμα Τα παιδιά πια στο διάλλειμα συζητούσαν συνέχεια για αυτό το θέμα. Ο Δάσκαλος είχε πολύ επηρεάσει τα παιδιά. Η Αφροδίτη έκανε πολύ καλά που του το συζήτησε. Όλα τα παιδιά μαζί κανονίζουν μια έκπληξη…
Το Σαββατοκύριακο Τα δυο κορίτσια συναντήθηκαν στο πάρκο κι έκατσαν σε ένα παγκάκι. Η Αφροδίτη της είπε να κλείσει τα μάτια της και την οδήγησε σε ένα μέρος του πάρκου. Όταν η Ζάρια άνοιξε τα μάτια της, είδε με έκπληξη όλους τους συμμαθητές της δίπλα της. Της ζήτησαν συγνώμη κι από εκείνη τη στιγμή κανένας δε μιλούσε πια άσχημα για εκείνη.
ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΣΟΥ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΜΙΛΗΣΕ ΤΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΟΝ