Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ
ΝΗΣΤΕΙΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Βιοηθική και επιβίωση…αλλά…για ποιόν? Εισήγηση : Καλαντζής Δ. Παναγιώτης Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Μεταπτυχιακός Φοιτητής ΠΤΔΕ Κοινωνιοβιολογία.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Μάθημα 6ο.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Εργασία και παρουσίαση στο μάθημα της Ιστορίας από τον Κωνσταντίνο Πολ. και τον Χρήστο Μπιτ.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Εκλογικό σώμα Στο εκλογικό σώμα ανήκουν οι πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα. Ποιοι όμως έχουν εκλογικό δικαίωμα; Όσοι έχουν ελληνική ιθαγένεια ανεξάρτητα.
ΤΟΥ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΚΑΣΚΑΡΕΛΗ.  Μέ απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, από το 1968 και κάθε χρόνο, κατά τη Β΄εβδομάδα των Νηστει ῶ ν, η Ἀ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Δ.Ε.7 Η Αποστολική Σύνοδος: συλλογική λήψη αποφάσεων.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
για να σχηματίσω τη λέξη
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ Θεοφάνεια σημαίνει Φανέρωση το ῦ Θεο ῦ, ἀ πό τίς λέξεις Θεός + φαίνομαι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος από το επίθετο έκκλητ-ος..

Εκκαλώ σήμαινε προσκαλώ άτομα εκ του συνόλου να σχηματίσουν ομάδα. Αποτέλεσμα αυτής της έκ-κλησης ο σχηματισμός σύναξης, συνέλευσης

Με τη λέξη Εκκλησία περιγράφεται τόσο η διαδικασία της συνέλευσης, όσο και το αποτέλεσμά της.

Η Εκκλησία του Δήμου Η Εκκλησία του Δήμου ήταν ηΕκκλησία του Δήμου βασική δημοκρατική συνέλευση στηνδημοκρατική αρχαία Αθήνα. Ήταν ανοιχτή σε όλουςΑθήνα τους άρρενες πολίτες (που είχαν πολιτικά δικαιώματα) με ηλικίαπολιτικά δικαιώματα μεγαλύτερη των 18 ετών, και καθιερώθηκε από τον Σόλωνα το 594Σόλωνα594 π.Χ..π.Χ.

Η συνέλευση ήταν αρμόδια για γενικά θέματα της πόλης, αλλά και για την κήρυξη του πολέμου, τις επιλογές στρατιωτικής στρατηγικής, και για την εκλογή στρατηγών και άλλων ανώτερων αξιωματούχων. Η ημερήσια διάταξη για την εκκλησία του δήμου γινόταν από την Βουλή. Οι ψηφοφορίες γινόντουσαν με ανάταση του χεριού.

Για τους Χριστιανούς ο όρος σημαίνει την πρόσκληση για συγκέντρωση προκειμένου να κοινωνήσουν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.

Ο όρος Εκκλησία, στη Χριστιανική Πίστη, δηλώνει την ιδρυθείσα κοινωνία από τον Ιησού Χριστό, την οποία αποτελούν όλοι οι πιστεύοντες στο Χριστό, με σκοπό την προσωπική τους σωτηρία. Με αυτή την έννοια, Εκκλησία είναι η Βασιλεία του Θεού, που ο Ιησούς Χριστός θεμελίωσε στη γη για την πραγμάτωση της Θείας Βούλησης και σημαίνει Κοινωνία ανθρώπων, οι οποίοι με την πίστη τους στον Ιησού αποτελούν μέλη της.

Κατά Ματθαίον, ιστ' "18 κ ἀ γ ὼ δέ σοι λέγω ὅ τι σ ὺ ε ἶ Πέτρος, κα ὶ ἐ π ὶ ταύτ ῃ τ ῇ πέτρ ᾳ ο ἰ κοδομήσω μου τ ὴ ν ἐ κκλησίαν, κα ὶ πύλαι ᾅ δου ο ὐ κατισχύσουσιν α ὐ τ ῆ ς.Κατά Ματθαίον, ιστ' Πάλιν ἀ μ ὴ ν λέγω ὑ μ ῖ ν ὅ τι ἐὰ ν δύο ὑ μ ῶ ν συμφωνήσωσιν ἐ π ὶ τ ῆ ς γ ῆ ς περ ὶ παντ ὸ ς πράγματος ο ὗ ἐὰ ν α ἰ τήσωνται, γενήσεται α ὐ το ῖ ς παρ ὰ το ῦ πατρός μου το ῦ ἐ ν ο ὐ ρανο ῖ ς."

επιστολή προς Κορινθίους Α', ιβ':27 " ῾ Υμε ῖ ς δέ ἐ στε σ ῶ μα Χριστο ῦ κα ὶ μέλη ἐ κ μέρους."

επιστολή προς Κολοσσαείς, α':18 "κα ὶ α ὐ τός ἐ στιν ἡ κεφαλ ὴ το ῦ σώματος, τ ῆ ς ἐ κκλησίας·"

Ναός και όχι εκκλησία

Ιεραρχία της Εκκλησίας

Σκοπός της Εκκλησίας Να συνεχίσει το σωτηριώδες έργο του Χριστου έτσι ώστε όλοι να μπορούν να επιδιώξουν τη σωτηρία τους

Η εκκλησία είναι μέρος του κόσμου. Νοηματοδοτεί τον κόσμο (τρόπος σκέψης, ζωής, ανθρώπινης δημιουργίας)

Πηγές μελέτης της εκκλησιαστικής ιστορίας Αρχαιολογικές Κείμενα

Τρόπος μελέτης εκκλησιαστικής ιστορίας Αντικειμενικότητα Αμεροληψία