Πολιτιστικό πρόγραμμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αρχιτεκτονικές απεικονίσεις διαχρονική εξέλιξη και διερεύνηση των προβολικών και μετρικών συστημάτων ανδριοπούλου ευθυμία υπ. διδάκτορας Α’ παρουσίαση.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Αναλογίες Ορισμοί και Ιδιότητες
Ο χρυσός αριθμός φ Ιωάννης Αθανασίου Μαθητής Β΄ Λυκείου Επιβλέπων
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
1ο Λύκειο Γαλατσίου Θέμα: Η ιστορία των αριθμών Τάξη: Α
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μία εργασία (project) του Β2 τμήματος του 2ου ΓΕΛ Λευκάδας
Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Φ ΣΕ ΖΩΑ ΚΑΙ ΦΥΤΑ
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
Ακολουθία Fibonacci 5η συνάντηση 6/11/2013.
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Πεντάλφα Αρμονικό τρίγωνο Αρμονική γωνία.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Μαθηματικές καταγραφές Αιγυπτιακά μαθηματικά Θεώρημα του Πυθαγόρα Ημικυκλικό διδασκαλείο Μαθηματικά Βαβυλωνίων Ανακαλύψεις Τέχνη Ιδιότητες Κορυφαίοι.
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Μαθηματικά και καθημερινότητα
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ο μαγικός αριθμός π.
Κύκλος.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Ερευνητική εργασία (Project)
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
10 εντυπωσιακά παραδείγματα συμμετρίας στην φύση
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό πρόγραμμα 1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Σχ.Έτος:2013-2014 Εκπαιδευτικοί του προγράμματος: Κακοσαίου Σ.- Πέππα Δ.

Εφαρμογές της επιστήμης των μαθηματικών σε τομείς του καθημερινού βίου των ανθρώπων

ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ Ο χρυσός αριθμός φ, ανιχνεύθηκε για πρώτη φορά από τον Πυθαγόρα ο οποίος παρατήρησε ότι όλα πάνω στην γη, από τα φυτά μέχρι το ίδιο το ανθρώπινο σώμα, αναπτύσσονται βάσει μίας αναλογίας

Χρυσή τομή ενός ευθύγραμμου τμήματος ΑΒ είναι ένα σημείο Κ τέτοιο ώστε :

Ο Παραπάνω λόγος θεωρείται ότι δίνει αρμονικές αναλογίες, ισούται με 1 Ο Παραπάνω λόγος θεωρείται ότι δίνει αρμονικές αναλογίες, ισούται με 1.618…και συμβολίζεται με το γράμμα φ προς τιμήν του Φειδία του γνωστότερου ίσως γλύπτη της ελληνικής αρχαιότητας.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα εφαρμογής της χρυσής τομής Σε κάθε δάκτυλο του χεριού μας παρατηρούμε ότι η πρώτη άρθρωση είναι η χρυσή τομή του μήκους από το άκρο του δακτύλου μέχρι τη δεύτερη άρθρωση Ενώ η δεύτερη άρθρωση είναι η χρυσή τομή του μήκους από τη πρώτη μέχρι την τρίτη άρθρωση.

Η άρθρωση στον καρπό είναι η χρυσή τομή του μήκους από την άκρη των δακτύλων μέχρι τον αγκώνα.

Ο ομφαλός είναι η χρυσή τομή του ύψους ενός κανονικού ανθρώπου. Το γόνατο είναι η χρυσή τομή του μήκους από το πέλμα μέχρι τον ομφαλό.

Στην αρχιτεκτονική Η βάση και το ύψος της  πρόσοψης του Παρθενώνα έχουν λόγο ίσο με τη χρυσή τομή.

θέατρο της Επιδαύρου Η αναλογία σειρών των δύο διαζωμάτων 34/21=1,618=φ Η αναλογία του κάτω διαζώματος προς το σύνολο των σειρών  55/34=1,618=φ.

Παναγία Παρισίων Ο λόγος του άσπρου ευθύγραμμου τμήματος προς το σιέλ είναι ίσος με φ=1.618…

ΧΡΥΣΟ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ Οι αρχαίοι Έλληνες γλύπτες κι αρχιτέκτονες έκαναν ελεύθερη χρήση των χρυσών ορθογωνίων. Χρησιμοποιούσαν ορθογώνια, των οποίων οι αναλογίες της ελάχιστης και της μέγιστης πλευράς περιείχαν τον χρυσό αριθμό, δηλ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Παρθενώνας

Στο κτίριο του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη, συναντάμε χρυσά ορθογώνια.

Το κτίριο του ΟΗΕ από άλλη οπτική γωνία

Η Villa Stein στις Garches που σχεδίασε ο Λε Κορμπυζιέ το 1927. Χρησιμοποίησε ρητά τη χρυσή αναλογία στο Moduloro σύστημα του για την κλίμακα της αρχιτεκτονικής αναλογίας. Η ορθογώνια κάτοψη της βίλας το υψόμετρο και η εσωτερική δομή προσεγγίζονται από ορθογώνια με χρυσές αναλογίες

Villa Stein σε μακέτα

Weißenhofsiedlung, οικιστική μονάδα του Λε Κορμπυζιέ που χτίστηκε το 1927 στη Στουτγάρδη.

Το χρυσό ορθογώνιο και στη ζωγραφική Στο έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος», γίνεται ευρεία χρήση του χρυσού ορθογωνίου

Piet Mondrian Ολλανδός ζωγράφος(1872-1944) (1942)

Piet Mondrian (1926)

Mondrian vespa Mondrian Sandwich

Ο «ΧΡΥΣΟΣ» ΚΑΝΟΝΑΣ Είναι όργανο ρυθμισμένο έτσι ώστε να αντιστοιχεί στην αρχή "χρυσής αναλογίας" (1:1.618)

ΧΡΥΣΟ ΕΛΙΚΟΕΙΔΕΣ Έστω ότι έχουμε δημιουργήσει το χρυσό ορθογώνιο (1ο σχήμα) Αν, στη συνέχεια σχεδιάσουμε διαφορετικά τεταρτημόρια περιφέρειας ακτίνας ίσης με την πλευρά καθενός από τα τετράγωνα που σχηματίζονται, και με κέντρο την κορυφή του καθενός από αυτά τότε το σχέδιο που προκύπτει είναι το χρυσό ελικοειδές(2ο σχήμα) 1ο σχήμα 2ο σχήμα

Το χρυσό ελικοειδές ή η χρυσή σπείρα μπορεί να παρατηρηθεί στις τέχνες πολλών πολιτισμών και σε πολλά είδη και μέρη του φυσικού κόσμου, όπως: Στο Ναυτίλο

Στους Γαλαξίες

Στο τριαντάφυλλο Στο ανθρώπινο σώμα

Σους γεωγραφικούς σχηματισμούς

Στην αλόη

Στην αρχιτεκτονική

Η σειρά αυτή των θετικών ακεραίων αριθμών παράγεται ως εξής: Ακολουθία Fibonacci Τον 12ο αιώνα ο Leonardo Fibonacci, ανακάλυψε μία ακολουθία αριθμών που είχαν την ιδιότητα να εμφανίζουν την χρυσή αναλογία. Η σειρά αυτή των θετικών ακεραίων αριθμών παράγεται ως εξής: Ξεκινώντας από το 0 και 1 κάθε νέος αριθμός της σειράς παράγεται από το άθροισμα των δύο προηγούμενων όρων. Έτσι έχουμε τη σειρά:

0,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,233,377, 610, 987,… Το περίεργο είναι ότι τα  διαδοχικά πηλίκα των όρων αυτής της φυσικής ακολουθίας τείνουν προς τον χρυσό αριθμό φ.  2/1=2 3/2 = 1.500 5/3 = 1.666… 8/5 = 1.600 13/8 = 1.625 21/13= 1.616 …

Η ακολουθία φιμπονάτσι στη φύση Τα πέταλα που βρίσκονται στο κέντρο του χαμομηλιού σχηματίζουν σπείρες, σύμφωνα με τη ακολουθία Φιμπονάτσι.  Υπάρχουν 21 πιο σκούρες μπλε σπείρες και 13 σπείρες με τυρκουάζ χρώμα. Το 13 και το 21 είναι διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci. 

Στους κώνους των κωνοφόρων δένδρων ο αριθμός των δεξιόστροφων και αριστερόστροφων ελίκων είναι αριθμός Fibonacci.

Επίσης μερικά φυτά αναπτύσσουν κλάδους σε κάθε ψηλότερο επίπεδο κατά τη σειρά 2, 3, 5, 8, …που είναι αριθμοί Fibonacci.

Οι αριθμοί Fibonacci, άρα και ο αριθμός φ, εμφανίζονται ακόμα και στην κίνηση της χρηματιστηριακής αγοράς. Ειδική χρήση τους γίνεται στη τεχνική ανάλυση μιας μετοχής και στη θεωρία του Eliot όπου η κίνηση της αγοράς συμπληρώνεται πάντοτε σε 5 κύματα.

ΤΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ M.C. ESCHER «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ» ΤΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ M.C. ESCHER (1898-1972) Οι πίνακές του διακρίνονται για την επιμονή τους, θα λέγαμε, στη συμμετρία. Χαρακτηριστική είναι η προσπάθειά του να γεμίσει ο πίνακας με σχήματα και με τέτοιον τρόπο ώστε να μην αφήνουν κενά . Η μέθοδος αυτή, που ονομάζεται ψηφίδωση και για τον σχεδιασμό τους χρησιμοποιούσε κανονικά πολύγωνα.

Ψηφίδωση:

Συμμετρία:

Απεικόνιση της έννοιας του απείρου

Κτίρια που δημιουργούν διάφορες οφθαλμαπάτες στο θεατή, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των έργων του Escher.

Στο χαρακτικό που απεικονίζεται εδώ ο Escher παρουσιάζει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο τη σχέση των αφηρημένων Μαθηματικών, των επιστημών και του πραγματικού κόσμου.

ΒΟΤΣΑΛΩΤΑ ΧΙΟΥ Οποιοδήποτε γεωμετρικό σχήμα γίνεται με το χάρακα και τον διαβήτη από τον τεχνίτη

Γεωμετρικό θέμα από βοτσαλωτή αυλή

Κυκλικά θέματα σε αυλή κατοικίας της Χίου

Αυτοσχέδιος διαβήτης του μάστορη

Εκπαιδευτική εκδρομή στο μουσείο Ηρακλειδών 8/5/2014

Παρουσίαση των έργων του Escher και V Παρουσίαση των έργων του Escher και V. Vasarely στην αίθουσα διαλόγου και αλληλεπίδρασης

Στην είσοδο του εκθεσιακού χώρου