ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Πως διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας;
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ Ο κόσμος, η ύπαρξή μας, η φύση, η ηθική μας υπόσταση, η ζωή ολόκληρη περικλείεται σε δίπολα: Μέρα-νύχτα, μαύρο-άσπρο, πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά,
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
Αν το διαγράψεις αυτό μετά το διάβασμα… θα περάσεις ένα χρόνο κακής τύχης ! *** Αλλά… αν το στείλεις σε (2 τουλάχιστον) φίλους… θα έχεις 3 χρόνια καλής.
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Εαρινή Προσέγγιση 100 χρόνια Σεφέρης Με τα χρώματα του Σεφέρη… Έργα του Γ. Ψυχοπαίδη εμπνευσμένα από τις συλλογές του ποιητή.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Κώστας Βάρναλης.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ Φροσυνη μαρια τμημα – β2
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ.
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον θάνατο του πατέρα του η οικογένεια του εγκαταστάθηκε στην Αγγλία.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Μάτριξ. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι Ό,τι βλέπουμε είναι φτιαγμένο από ενέργεια συγκεκριμένου ηλεκτρομαγνητικού φάσματος Τα μάτια μας είναι ευαίσθητα.
Λογική-Σκέψη-Παράλογο Μπουρνού-Παναγάκη
Σχολή: Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών ΤΕΙ- Αθήνας
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
…Ιδανικός κι ανάξιος εραστής…
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
Κ.Καρυωτάκης: [ Είμαστε κάτι...]
Η γνώση μας βοηθά να κατανοήσουμε τις δυνάμεις μας, τις δημιουργικές τάσεις και τις δυνατότητες μας. Επίσης τις αδυναμίες ,τα πάθη μας και τις αρνητικές.
Οι κλεψύδρες του Αγνώστου
Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Η ΜΟΔΑ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ- Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
«Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό» ΤΜΗΜΑ: Δ1
Ο ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ & ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΤΟ ΑΛΩΝΑΚΙ
Διαθεματική δραστηριότητα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Αργυρώ Μοχιανάκη – 4 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου Αντώνης Φωστιέρης ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου

Ανήκει στον μοντερνισμό αλλά έχει ρυθμό και εσωτερική ομοιοκαταληξία – επηρεασμένος από τη γενιά του ’30 Δίνει μεγάλη έμφαση στους πρώτους και τελευταίους στίχους – χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης και τονισμού

Φως-σκοτάδι O Φωστιέρης θητεύει στη μονοκρατορία του μαύρου και σ' όλο το φάσμα των αποχρώσεων του. Το μαύρο, προέρχεται από τη μίξη όλων των άλλων. Τα εμπεριέχει και τα ανασυνθέτει. Υποδηλωτικός και ο τίτλος της τετραλογίας του (Σκοτεινός Έρωτας, Ό διάβολος τραγούδησε σωστά – Ο άρχοντας του σκότους- ,Το θα και το να του θανάτου, Το πένθος ανήκει στη σκέψη.) Η πεσιμιστική αισιοδοξία, ή μήπως η αγωνιστική απαισιοδοξία, διακρίνει τα ποιήματά του Προπαντός τολμά να τραμπαλίζεται στον Ίλιγγο των αντιθέσεων, να βλέπει το σκοτάδι του Άδη, το βάθος, τον κρημνό των λέξεων. Άλλωστε όπως λέγεται: « Όλοι μόνον διά της λύπης» είμαστε ποιητές.

Στην ποίηση του Φωστιέρη εντοπίζεται μια έξαρση στη χρήση του σκοτεινού χρώματος, πού αντιπροσωπεύεται κυρίως με το μαύρο «Ό διάβολος δέν ξέρει τίποτ' άπ' τή/σκοτεινή ομορφιά του» / «Περπάτησα ως εκεί που το σκοτάδι/Πυκνό απ’τα φώτα του ανοίγει στο σκοτάδι» Αρμονικότερη διασπορά παρουσιάζει τό άσπρο, του οποίου η παρουσία, έστω και με μια μοναδική εμφάνιση, ανεξάρτητα από λεκτική ενδυμασία, εντοπίζεται σε όλες τις συλλογές. Έτσι, συμπληρώνει αντιστικτικά το μαύρο. «Λάμπες φθορίου μου φωτίζουνε τον ύπνο»

Οι δύσκολες καταστάσεις ζωής παραλληλίζονται με τη γραφή του ποιήματος και αναλαμβάνουν τα χρώματα να καταγράψουν τις όψεις αυτές: «(Πέτρινοι κύλινδροι αλέθουν συλλαβές / Να μη μας λείψει το επιούσιο ποίημα). Μαύρο ψωμί/Με μαύρο αλεύρι αναρωτήθηκε άραγε κανείς / Γιατί στο τύπωμα βγαίνουν οι λέξεις / Μαύρες;» Ο λειτουργικός ρόλος του χρώματος ποικίλλει και σε καμιά περίπτωση ή χρωματική λέξη δεν χρησιμοποιείται ως απλό συμπλήρωμα του στίχου στον Φωστιέρη. Το μαύρο παρουσιάζεται σε 50 ποιήματα και σε 7 συλλογές και το άσπρο σε 18 ποιήματα και 7 συλλογές. Τα πάντα είναι διφορούμενα στη ποίηση του Φωστιέρη.. το καλό και το κακό, ο διάβολος και το φώς, ο έρωτας και ο θάνατος. Το σκοτάδι μεταποιείται σε παρήγορο φώς.

Γνωρίζει καλά μέχρι πού μπορούν να φτάσουν τα όρια της όποιας ποιητικής πραγματικότητας (φωτός) και ξέρει ακόμα ότι ή ζωή είναι τελικά μια προεμπειρία θανάτου, πού βιώνεται δραματικά μέσα στον αμείλικτο χρόνο (μαύρο). Το φως και το μαύρο μεταγγίζουν ένα συλλογικό αίσθημα ευθύνης για όσα συμβαίνουν και μας απειλούν, για όσα μας χαροποιούν και τελικά, συμπάσχοντες με τον ποιητή μέσα από την αντίθεση φωτός και σκότους οδηγούμαστε στην κάθαρση - λύτρωση. «Με περνάει ένα υπέρκοσμο φώς/΄Ένα υπέρλαμπρο/Ένα φως σκοτωμένο/Ένα μαύρο» Το φως και το σκοτάδι είναι μορφές του κόσμου μας