Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
“Αξιολόγηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής”
Διδακτικοί στόχοι.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ 7 Σεπτεμβρίου 2012 Εισηγητής: Χαράλαμπος Χαραλάμπους.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό κάποιου που δεν γυμνάζεται όταν ακούει τη λέξη 'άσκηση' είναι κούραση, πόνος, ταλαιπωρία. Κι όμως ξεχνάμε.
Το νέο μαθησιακό περιβάλλον:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή

Θέματα εργασίων Κίνητρα στη φυσική αγωγή. Ο ρόλος του κλίματος κινήτρων στη διαμόρφωση θετικών στάσεων των μαθητών Μέθοδοι διδασκαλίας στη φυσική αγωγή Μέθοδοι εξάσκησης δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή Αξιολόγηση – βαθμολόγηση στην φυσική αγωγή

Θέματα εργασιών Γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου Αναγνώριση και έπαινος στη φυσική αγωγή Συνεργατική διδασκαλία στη φυσική αγωγή Σχεδιασμός και προγραμματισμός διδακτικού πλάνου Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία

Αξιολόγηση Σκοπός: Να αποκτήσει ο μαθητής επίγνωση για τις διαδικασίες εκτίμησης και αξιολόγησης των επιδόσεών του. Στρατηγικές: α) Πρέπει να μειωθεί η έμφαση που δίνεται στις κοινωνικές συγκρίσεις. β) Πρέπει να δημιουργούνται συνθήκες και διαδικασίες που δίνουν στους αθλητές ευκαιρίες για να βελτιώσουν οι ίδιοι την απόδοσή τους.

γ) Πρέπει να υπάρχουν κάρτες και πίνακες βαθμολόγησης και αξιολόγησης όπου θα καταγράφεται η πρόοδος των αθλητών. δ) Πρέπει να ενθαρρύνονται οι αθλητές να συμμετέχουν και οι ίδιοι στη διαδικασία της αξιολόγησης.

Αξιολόγηση ως μέσο διδασκαλίας Διαγνωστική αξιολόγηση (αρχή της διδασκαλίας) βοηθά στη διάγνωση του επιπέδου των μαθητών και παράλληλα στη βελτίωση τους (ανατροφοδότηση – παρακίνηση) Διαμορφωτική αξιολόγηση Κατά τη διάρκεια της εξάσκησης παρέχεται ανατροφοδότηση που οδηγεί σε επιπλέον βελτίωση Τελική αξιολόγηση Αξιολόγηση της προόδου των μαθητών και επίτευξης των στόχων

Αξιολόγηση στο γυμνάσιο Αξιολόγηση ψυχοκινητικού τομέα Αξιολόγηση συναισθηματικού τομέα Αξιολόγηση γνωστικού τομέα Η αξιολόγηση στοχεύει στον έλεγχο της εκμάθησης των κινητικών-αθλητικών δεξιοτήτων και λιγότερο της αθλητικής επίδοσης. Έμφαση δίνεται στην ατομική πρόοδο

Είδη αξιολόγησης Ποιότητα εκτέλεσης της κίνησης (διαδικασία) Αποτέλεσμα εκτέλεσης (αποτέλεσμα) Ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιεί λίστα κριτηρίων (ποιοτική εκτέλεση)

Προϋποθέσεις αξιολόγησης Εγκυρότητα Αντικειμενικότητα Αξιοπιστία

Αυθεντική αξιολόγηση Αναφέρεται στην αξιολόγηση του μαθητή σε συνθήκες παιχνιδιού Λήψη αποφάσεων Εκτέλεση δεξιότητας Κινήσεις χωρίς μπάλα

Κριτήρια αξιολόγησης -βαθμολόγησης Κινητική γνώση (κινητικός στόχος) 40% Προσπάθεια, ενδιαφέρον, συμπεριφορά, γνώσεις (κοινωνικός και γνωστικός στόχος) 40% Φυσικές ικανότητες (βιολογικός στόχος) 20%

Αξιολόγηση ψυχοκινητικού τομέα Λίστες κριτηρίων Οικονομία χρόνου Ανατροφοδότηση στους μαθητές Αξιοπιστία της αξιολόγησης Κινητικές δοκιμασίες - δοκιμασίες ΦΚ Έμφαση στην ατομική βελτίωση Καθορισμός στόχων

Αξιολόγηση συναισθηματικού τομέα Παρατήρηση Γραπτές ερωτήσεις (π.χ. αυτοαξιολόγηση της υπευθυνότητας) Συμπεριφορά Λίστες κριτηρίων

Αξιολόγηση γνωστικού τομέα Γραπτές ερωτήσεις Η έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση του κινητικού στόχου και της προσπάθειας. Συστήνεται η αποφυγή γραπτών εξετάσεων για βαθμολόγηση.

Βαθμολόγηση του μαθητή Σύνθεση όσο το δυνατόν περισσότερων παραγόντων Σύνδεση των βαθμών με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων Παροχή πληροφόρησης σε μαθητές και γονείς για περαιτέρω βελτίωση

Εκπαιδευτική αξιολόγηση ‘Η συστηματική και οργανωμένη διαδικασία, κατά την οποία διεργασίες, συστήματα, άτομα, μέσα ,πλαίσια ή αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού μηχανισμού εκτιμιούνται με βάση προκαθορισμένα κριτήρια και μέσα και προκαθορισμένους σκοπούς’ (Δημητρόπουλος, 1999)

Βασικοί σκοποί της εκπαιδευτικής αξιολόγησης Ποιοτική βελτίωση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος Επαγγελματική ανέλιξη των αποτελεσματικών εκπαιδευτικών Ποιοτική βελτίωση και αναβάθμιση της μάθησης που λαμβάνει χώρα στα σχολεία

‘κακή’ αξιολόγηση Μέσο πίεσης και ελέγχου Μέσο πίεσης από τις εκάστοτε πολιτικές ιδεολογίες και τους κρατούντες Επιβολή της κυρίαρχης ιδεολογίας στην εκπαίδευση Συμβάλλει στη διατήρηση της κοινωνικής ανισότητας Αντιβαίνει στην ιδέα της ελευθερίας δράσης και πνευματικής ανεξαρτησίας του εκπαιδευτικού Επηρεάζει αρνητικά τη σχέση εκπαιδευτικού και φορέων αξιολόγησης Κυριαρχούν προβληματικές προσεγγίσεις αξιολόγησης που δεν εξασφαλίζουν τις βασικές προϋποθέσεις επιστημονικής εγκυρότητας Επιβάλλει την υπαλληλοποίηση Χρησιμοποιείται για προαγωγή ‘κατ’ εκλογήν’

‘καλή αξιολόγηση’ Ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το δικό του μερίδιο στην επιτυχία-πρόοδο του μαθητή Ο καλύτερος εκπαιδευτικός μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερος Διαπίστωση ορίων, δυνατοτήτων ή επιδόσεων, ανάθεση καθηκόντων, αρμοδιοτήτων και ρόλων στην εκπαιδευτική διαδικασία Προσδιορισμός αναγκών των εκπαιδευτικών για βελτίωση, αδυναμιών και ελλείψεων, επιστημονική και διδακτική αναβάθμιση και εξέλιξη των εκπαιδευτικών Αξιοκρατική επιλογή για συγκεκριμένες θέσεις ή ρόλους Διδάσκει τον εκπαιδευτικό να αναζητά πληροφορίες και δεδομένα για τον εαυτό του, τη διδακτική του συμπεριφορά, να αυτό-αξιολογείται και να βελτιώνεται Εξασφαλίζει την αξιοκρατία στην εκπαίδευση

Κριτήρια αξιολόγησης Η συμπεριφορά του εκπαιδευτικού μέσα και έξω από την τάξη Η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί Η αποτελεσματικότητα της προσπάθειας του Η παιδαγωγική και επιστημονική του κατάρτιση Το επιστημονικό του έργο

Μέθοδοι αξιολόγησης Παρατήρηση Διαπίστωση της απόδοσης των μαθητών Διαπίστωση της παιδαγωγικής και επιστημονικής κατάρτισης/επάρκειας Αυτό-αξιολόγηση Αλληλοαξιολόγηση Τήρηση και μελέτη αρχείων Διάφορες εξετάσεις Ατομικός φάκελος Συνδυασμοί μεθόδων