ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Το σημαντικότερο χάρισμα ενός αποτελεσματικού ηγέτη είναι η επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με.
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 4 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 4 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΡΑΣΕΠ ΓΥΜΝ.-ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ Ιανουάριος 2009
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Πειθαρχία.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 3 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΓΙΑΝΝΑ ΡΗΓΟΥ & ΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Ανυπακοή Συγκρούσεις-Επιθετική συμπεριφορά Σχολικός εκφοβισμός Παρέμβαση στο σχολείο.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Το σώμα ως μια μηχανή.
Το σώμα ως μια μηχανή.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΜΑΘΗΣΗ.
Πολιτική διαχείρισης της συμπεριφοράς στην τάξη
Ποιά η καλύτερη προσέγγιση για την επιβολή πειθαρχίας στα παιδιά;
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
διαχείριση της τάξης: ΓΟΘΕ Δρ. Νικολέττα Ταλιαδώρου
ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΡΕΤΣΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΥΣΙΚΟΣ, ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, MSc.
Φυσιολογικό και παθολογικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Σχέση ΑΝΑΜΕΣΑ γονέων και εφήβων: ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ

5 η Συνεδρία Στόχοι:  Προσδιορισμός των απόψεων που σχετίζονται με την πειθαρχία και τη γονική εξουσία.  Προσδιορισμός των αποτελεσματικών και αναποτελεσματικών προτύπων πειθαρχίας.  Προσδιορισμός των εναλλακτικών μεθόδων πειθαρχίας. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

 Πως ανακοινώνω στο παιδί μου τις βασικές απαιτήσεις που έχω από εκείνο;  Υπάρχουν σαφείς κανόνες για σημαντικότερα ζητήματα;  Έχω δυσκολία στην εφαρμογή των κανόνων;  Τι συμβαίνει όταν το παιδί μου σέβεται ή δεν σέβεται τους κανόνες;  Είμαι ικανοποιημένος/η σε ότι αφορά το ρόλο μου στην εφαρμογή της πειθαρχίας; Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης 5 η Συνεδρία

- Η μητέρα έρχεται σε σύγκρουση με το παιδί και χρησιμοποιεί δυσανάλογες απειλές, - Η μητέρα μιλά στο παιδί δίνοντας ορισμένες κατευθύνσεις χωρίς να τον/την τιμωρεί ή να απαιτεί αλλαγή της συμπεριφοράς του/της, - Η μητέρα λέει στο παιδί: «Εξαρτάται από τον πατέρα σου τι θα αποφασίσει», - Η μητέρα αποφεύγει να απαιτεί από το παιδί ώστε να μην έχει από εκείνο καμία ενόχληση. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία ΕΠΑΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑ Δείχνω τα συναισθήματα μου / τον ενθουσιασμό μου, όταν αντιμετωπίζω την κατάλληλη συμπεριφορά ; Έχω ορίσει σαφείς κανόνες και συνέπειες για τη μη τήρηση τους; Δίνω προσοχή στις αρνητικές συμπεριφορές; Πρέπει να αφαιρέσω προνόμια εξαιτίας της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς; Μέθοδοι Πειθαρχίας Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία Καθορίστε όρια και κανόνες Κανόνες  Ορίστε λογικούς κανόνες.  Καθορίστε ρητούς, σαφείς, συγκεκριμένους και θετικούς κανόνες.  Ορίστε ένα λογικό αριθμό κανόνων.  Καθορίστε τον κανόνα που θα ακολουθήσει και τις συνέπειες για τη μη τήρηση του (απώλεια προνομίων).  Μην ορίζετε κανόνες που δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να επιβάλλετε.  Προσπαθήστε να ορίσετε γενικούς κανόνες για όλη την οικογένεια.  Ζητήστε συστηματική εκπλήρωση των καθορισμένων κανόνων. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία Δώστε Προσοχή/ Αγνοήστε Δίνοντας προσοχή σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές, ακόμη και με αρνητικό τρόπο (επίπληξη, κατηγορία) βοηθάτε να ενταθεί αυτή η συμπεριφορά. Τρόποι περιορισμού ανεπιθύμητων συμπεριφορών:  Στην εμφάνιση μιας τέτοιας συμπεριφοράς προσποιηθείτε ότι δεν την είδατε ή δεν την ακούσατε,  Εάν είναι εφικτό, απομακρυνθείτε από τον έφηβο κατά το χρονικό διάστημα που βρίσκεται στον ίδιο χώρο.  Αποφύγετε την επαφή με το βλέμμα,  Εφαρμόστε έναν ουδέτερο συναισθηματικό τόνο και μην χρησιμοποιείτε αρνητική λεκτική,  Δώστε προσοχή στον έφηβο μόλις διακόψει την ανεπιθύμητη συμπεριφορά.  Εκτιμήστε τη θετική συμπεριφορά. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία Λήψη προνομίων / Κόστος ανυπακοής Απώλεια των αγαθών, δραστηριοτήτων ή προνομίων που απολάμβανε ο έφηβος επειδή επέδειξε ανεπιθύμητη συμπεριφορά 1.Προσδιορίστε την ανεπιθύμητη συμπεριφορά. 2.Διαπραγματευτείτε με τον έφηβο τον τρόπο με τον οποίο θα συνδέεται το κόστος που θα έχει η ανυπακοή του με τη συμπεριφορά που προσπαθεί να περιορίσει 3.Επιλέξτε το κόστος ανυπακοής να είναι λογικό σε σχέση με τη συμπεριφορά που θέλετε να εξαλείψει 4.Αποσύρετε αγαθά ή προνόμια ή διακόψτε ευχάριστες δραστηριότητες όταν έρθετε αντιμέτωποι με μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά Παραδείγματα: Εάν δεν τελειώσεις με τη μελέτη σου, δεν θα βγεις έξω με τον Μιγκέλ Εάν δεν τακτοποιήσεις το δωμάτιο σου, δεν θα καλέσεις τη Μαρία να έρθει για το Σαββατοκύριακο. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία Τιμωρία / Διόρθωση Απόδοση της αρνητικής συνέπειας κατά την εμφάνιση μιας ανάρμοστης συμπεριφοράς. !Δευτερογενείς Επιπτώσεις! Μπορεί να είναι απαραίτητες σε περίπτωση κινδύνου για το ίδιο το παιδί αλλά και για τους άλλους. Επισήμανση της αρνητικής αξίας και της αποδοκιμασία σας για τη συγκριμένη συμπεριφορά Επισήμανση της αρνητικής αξίας και της αποδοκιμασία σας για τη συγκριμένη συμπεριφορά. Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία 1. Επιλέξτε μια συνέπεια που έχει αρνητική αξία για τον έφηβο και είναι ανάλογης βαρύτητας.  Να κάνει μια δραστηριότητα η οποία θα είναι δυσάρεστη ή βαρετή 2. Προειδοποιήστε για τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν στην εμφάνιση μιας απαγορευμένης συμπεριφοράς καθώς και τον λόγο για τον οποίο την απαγορεύσατε. 3. Εφαρμόστε τις επιπτώσεις ελέγχοντας τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά σας (χωρίς να είστε θυμωμένοι, ενοχλημένοι ή ανεξέλεγκτοι). 4. Συνοδεύστε την εφαρμογή των επιπτώσεων με σαφή εξήγηση της απαγορευμένης συμπεριφορά καθώς και των συνεπειών της.  Εφόσον δεν μάζεψες το πιάτο σου από το τραπέζι, θα βάλεις όλα τα πιάτα στο πλυντήριο. Τιμωρία / Διόρθωση Τιμωρία / Διόρθωση (συνέχεια) Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

5 η Συνεδρία Τι θα ήθελα να αλλάξω στον τρόπο που αντιμετωπίζω την ανυπακοή του γιού ή της κόρης μου; Ομάδα Επιλεκτικής Παρέμβασης

Μεθοδολογία EPIS