Η Εμπειρία της διοργάνωσης ενός Εντατικού Προγράμματος: από τη θεωρία στην πράξη Θανάσης Κίζος Επικ. Καθηγητής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ONLINE
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
TΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΚΡΗΤΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2010 Οικονομική.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας Οικονομική.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
“We mean Business” Επενδύουμε στους νέους, στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα Ιφιγένεια Γεωργιάδου ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 16 Οκτωβρίου.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 4 Χρήση Βιβλιοθήκης TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Πρόγραμμα «Αγρο-οικοσυστήματα στα νησιά του Αιγαίου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ Πρωτοβουλίες Νέων ΣΠΑΤΠΕ Σύλλογος Περιβαλλοντικής Αγωγής Τμήματος Περιβάλλοντος Παρουσίαση.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
Τελική Έκθεση: Πώςαποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός Σχεδίου Κινητικότητας Τελική Έκθεση: Πώς αποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Περίγραμμα μαθήματος
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Erasmus EMaTTech.
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Το κόστος Ποιότητας    
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εμπειρία της διοργάνωσης ενός Εντατικού Προγράμματος: από τη θεωρία στην πράξη Θανάσης Κίζος Επικ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Γεωγραφίας

Η Προετοιμασία Σημεία που πρέπει να προσεχθούν κατά την προετοιμασία ΕΠ: Η πρόταση: επίκαιρη διεπιστημονική θεματολογία, ενδιαφέρουσα για όλους τους συμμετέχοντες. Οι θεματικές ενότητες: η συνάφεια με την εξειδίκευση των υπευθύνων καθηγητών για κάθε ομάδα. Οι ομάδες: η καλή διασπορά εθνικοτήτων εντός των ομάδων Οι υπεύθυνοι καθηγητές: πολύ χρήσιμη η συνάντηση προετοιμασίας (επιλέξιμη δαπάνη) για την γνωριμία και εξοικείωση των συμμετεχόντων καθηγητών ιδιαίτερα όσον αφορά στην κατανομή θεματολογίας και εργασίας. Αναγκαία η προετοιμασία τους τόσο στον οργανωτικό (αριθμός συμμετεχόντων, ημερομηνίες, ρόλος στην ομάδα) όσο και στον επιστημονικό τομέα, (απαιτούμενη προετοιμασία ως προς βιβλιογραφία, σημειώσεις, υλικό, κτλ.). Ο διοργανωτής: πολύ σημαντικός και απαιτητικός ρόλος.

Η Προετοιμασία ΙΙ Η προετοιμασία: τρία βασικά μέρη: –το ακαδημαϊκό μέρος: πρόταση, αλλά και επιπλέον το ημερήσιο ακαδημαϊκό πρόγραμμα, οι διαλέξεις, το πεδίο, οι εργασίες, η αξιολόγηση –η εξυπηρέτηση των συμμετεχόντων: διαμονή, μετακινήσεις, γεύματα, υποδομές διδασκαλίας, υποδομές εργασίας φοιτητών, διαδικτυακός χώρος για εργασίες και υλικό, εξοπλισμός πεδίου, φάκελος με υλικό για συμμετέχοντες, κτλ. –η οικονομική διαχείριση: κανόνες διαχείρισης δαπανών, ρόλος ΕΛΕ, κατηγορίες δαπανών σε ΕΛΕ, επικοινωνία με συμμετέχοντες, γραφειοκρατία διαχείρισης. –Ιστότοπος –Κανόνες δημοσιότητας

Η Διοργάνωση Το πρόγραμμα: πολύ σημαντικό το επιστημονικό μέρος, αλλά πρέπει να προβλεφθεί ελεύθερος χρόνος για φοιτητές και καθηγητές. Στο συγκεκριμένο ΕΠ το ημερήσιο πρόγραμμα ήταν πολύ απαιτητικό το πρωί με διαλέξεις ή πεδίο, και το απόγευμα δουλειά για τις εργασίες. Ενδιάμεσα και η ημερήσια εκδρομή πεδίου. Οι συμμετέχοντες: σημαντική η έγκαιρη ειδοποίηση των συμμετεχόντων για την περιοχή, τις παροχές, το πρόγραμμα, τις απαιτήσεις (ακαδημαϊκές και πρακτικές). Οι παροχές: πολύ σημαντική η παροχή γευμάτων, υποδομή διαμονής (καλύτερα μια οικονομική λύση, κοντά στο Τμήμα, για όλους), ασύρματη ή ενσύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο, αίθουσες για την εργασία των ομάδων. Τα οικονομικά: αναγκαίος ο αναλυτικός προϋπολογισμός δαπανών, το χρονοδιάγραμμα καθώς και ο κατάλογος των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Η φιλοσοφία του ΕΠ Το θέμα: Sustainable land management and climate change- case studies in different regions of Europe Η προσέγγιση: Μάθηση μέσα από πρακτική εξάσκηση στο πεδίο 6 Ιδρύματα (Ελλάδα, Ισπανία, Γερμανία, Φιλανδία, Αγγλία και Πολωνία) Στόχοι : –Παροχή εκπαίδευσης στην ολοκληρωμένη, βιώσιμη διαχείριση της γης, –Παροχή εντατικής εκπαίδευσης στο πεδίο, –Να μελετηθούν θέματα βιωσιμότητας στα πλαίσια των συγκρουόμενων αναγκών των χρήσεων γης, –Να επιτραπεί στους φοιτητές να συνδυάσουν τις διαφορετικές ακαδημαϊκές απόψεις για τη χρήση γης και την βιωσιμότητα

Κύριες δραστηριότητες: εντατική εργασία πεδίου στη Λέσβο (Δήμος Γέρας) σε μικρές μικτές από άποψη εθνικότητας ομάδες με υπεύθυνο ένα διδάσκοντα από κάθε χώρα και με διαφορετική θεματική ενότητα 1.Χρήση γης και διαχείριση του δομημένου περιβάλλοντος (υπεύθυνος FI); 2.Χρήση γης και διαχείριση της γεωργίας (υπεύθυνος PO); 3.Χρήση γης και διαχείριση της βιοποικιλότητας (υπεύθυνος GE); 4.Χρήση γης και διαχείριση του αγροτικού τοπίου (υπεύθυνος ES); 5.Χρήση γης και διαχείριση των αγροδασικών οικοσυστημάτων (υπεύθυνος GR). Το ημερήσιο πρόγραμμα: (a) Πρωινό: 08:00 to 09:30 στη Πανεπιστημιακή Λέσχη (b) Ακαδημαϊκή εργασία (Εργασία πεδίου ή μελέτη ή διαλέξεις): 10:00 to 14:00 (c) Γεύμα στη Πανεπιστημιακή Λέσχη : 14:00 to 16:00 (d) Ομαδική εργασία για άρθρα και εργασίες: to Τελική παρουσίαση: πολύ επιτυχημένη, καλές εργασίες και παρουσιάσεις Δραστηριότητες

Προβλήματα κατά τη διάρκεια της εφαρμογής: Υγεία των συμμετεχόντων Καιρός Συνεργασία καθηγητών με φοιτητές: διαφορετικές χώρες, διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικοί τύποι οργάνωσης και συνεργασίας. Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά με μικρές τριβές και παράπονα εκατέρωθεν. Σύντομος χρόνος Πεδίο Γνώση Αγγλικών Η εμπειρία του ΕΠ

Μετά τη διοργάνωση Οικονομικός απολογισμός και αποστολή χρημάτων  προβλήματα με την συλλογή αποδεικτικών των δαπανών (κυρίως boarding passes και λιγότερο e-tickets)  τελικός οικονομικός απολογισμός, απαιτούνται μικρές μετακινήσεις μεταξύ των κατηγοριών, ιδίως προς δαπάνες διαβίωσης εξαιτίας περισσότερων συμμετεχόντων. Αξιολόγηση 1.από ερωτηματολόγιο ΙΚΥ και 2.με ειδικό ερωτηματολόγιο με ποιοτικές και ποσοτικές ερωτήσεις. Αποτελέσματα αξιολόγησης  Θετικά: α. η δουλειά στο πεδίο β. το θέμα γ. η εμπειρία των μικτών ομάδων (εθνικά και επιστημονικών σπουδών).  Αρνητικά: α. περιορισμένος χρόνος, β. αδυναμία επικοινωνίας με κάποια μέλη άλλης εθνικότητας και με κάποιους διδάσκοντες γ. προβλήματα της διοργάνωσης (σχετικά με τα νοικιασμένα αυτοκίνητα, την ημερήσια εκδρομή, τη διαφορετική ποσότητα εργασίας των ομάδων).

Τα επόμενα χρόνια Συμπεράσματα και επόμενα βήματα Σταδιακή συσσώρευση γνώσης και εμπειρίας από την ομάδα για τη θεωρία και την πράξη ενός τέτοιου προγράμματος Καλύτερη διοργάνωση με ίδιους διδάσκοντες και παρόμοια θεματική ενότητα. Διοργάνωση επόμενου προγράμματος στην ίδια περιοχή. Πλεονεκτήματα: συσσώρευση γνώσης, εξοικείωση διδασκόντων με την περιοχή. Γενικό συμπέρασμα Μια απαιτητική αλλά πολύ ενδιαφέρουσα και ανταποδοτική εμπειρία.