. Όλοι θέλουμε να ταξιδέψουμε στο χώρο για κάποιο χρονικό διάστημα και ύστερα να επιστρέψουμε στη Γη. Για τους ανθρώπους που έμειναν στον πλανήτη μας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΤΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
Advertisements

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 ZOOM Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο .
Σχέση έντασης – διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτρικό πεδίο
Μηχανικά κύματα.
Εισαγωγή στο χειρισμό της φωτογραφικής μηχανής
Μέτρηση ταχύτητας του φωτός στο σπίτι
Συμμετρία & Σχετικότητα στον κόσμο μας Κατερίνα Ζαχαριάδου.
Aπ ό το μεγαλύτερο στο μικρότερο του σύμ π αντος.
Το μάθημα της Αστρονομίας και Μάτια στο Ηλιακό Σύστημα
SN 1987A Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης. 1. Υπερκαινοφανείς Ορισμένοι αστέρες κατά το τέλος της ζωής τους (αφού κάψουν όλο το υδρογόνο που περιέχουν)
Δείκτης Διάθλασης Το φώς διαδίδεται μέσα στο νερό με μικρότερη ταχύτητα από ότι στο κενό. Αυτό περιγράφεται με το δείκτη διάθλασης Η διαφορετική ταχύτητα.
Θεωρία της σχετικότητας. Η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι η θεωρία βαρύτητας π ου π ροτάθηκε α π ο τον Άλμ π ερτ Αϊνστάιν, και η ο π οία π εριγράφει.
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
Η αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟI LORENTZ
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
Ενέργεια που συνδέεται με τη θέση σωμάτων σε ένα σύστημα – δίνει τη δυνατότητα παραγωγής έργου:
Ηλιακή καταιγίδα.
Οι ταξιδιώτες του Β2 «….Βγαίνοντας από το σχολείο»
Δυνάμεις του 10: κοσμικό ταξίδι, από το Σύμπαν των γαλαξιών μέχρι το άτομο.
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
. ZOOM ZOOM Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο.
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
Φαινόμενο Doppler- Fizeau
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Συμβολή κυμάτων.
Η ατμόσφαιρα.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Η θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ. ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ Ν. ΠΙΖΑΝΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θανάσης Θεοφιλόπουλος
Kίνηση.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 2 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
γ Ο ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ φανάρι διαστημόπλοιο φαγητό στολή. κράνος
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Υπεύθυνος καθηγητής : Σιμάτος Νικόλαος Έτος 2014 Μαθητές : Γκιόζα Αλέξιος Κοτσερώνης Γεώργιος Καλογεροπούλου Κατερίνα Στέφου Σωσάννα Υφαντή Βικτωρία.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΣ Δ1.
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
Κωνσταντίνα Σέρβου Βεσσάριος Γαζής Σπύρος Κούρτης Γιώργος Παππάς.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας Στιγμιαία ταχύτητα 0 10m 20m 30m 40m 50m 60m Τρεις κύριοι,εφοδιασμένοι με χρονόμετρα, παρατηρούν την διέλευση ενός αυτοκινήτου.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
. ZOOM ZOOM Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 5: Μη Αδρανειακά Συστήματα Αναφοράς Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ. Παράδοξο χαρακτηρίζεται κάθε φαινόμενο το οποίο φαίνεται ν’ αντιβαίνει τους κανόνες της κοινής λογικής, επειδή.
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ. ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Η Αφροδίτη είναι ο δεύτερος σε τον Ήλιο πλανήτης του Ηλιακού Συστήματος. Είναι το πιο λαμπρό αντικείμενο στον νυκτερινό.
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΙΑΣΩΝ ΓΕΡΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
Global Positioning System
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Πρώτη προσελήνωση στο Φεγγάρι της NASA το 1969 ΑΛΗΘΕΙΑ Η΄ ΨΕΜΑ;
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (αντιμετωπίζοντας τις κρίσεις που
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ;
2. Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
Κεφάλαιο 6 Το ηλιακό μας σύστημα.
Ας θαυμάσουμε το σύμπαν μαζί!!!. Το διάστημα όπως δεν το έχεις ξαναδεί!
Πολιτιστικό πρόγραμμα: «Χρόνος ο Χορόνους» σχολ. Έτος
2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός.
Ηλιακό Σύστημα.
Προσσελήνωση αλήθεια ή ψέμα;
2/Θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αγίων Σαράντα Χανίων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

. Όλοι θέλουμε να ταξιδέψουμε στο χώρο για κάποιο χρονικό διάστημα και ύστερα να επιστρέψουμε στη Γη. Για τους ανθρώπους που έμειναν στον πλανήτη μας, ο χρόνος στον μεγάλης ταχύτητας πύραυλο μας προχωρά πιο αργά από τον πλανητικό χρόνο. Επομένως, όταν το πλήρωμα του πυραύλου προσγειωθεί στη Γή, ο χρόνος που θα έχει περάσει στη Γη θα είναι μεγαλύτερος από εκείνον που θα έχουν μετρήσει τα ρολόγια των αστροναυτών. Επομένως, οι ταξιδιώτες φθάνουν στο μέλλον του πλανήτη τους.

Τ Ο ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ 2 εικοσάχρονοι δίδυμοι αδελφοί ο Γρηγόρης και ο Αργούλης.

Υ ΠΟΘΕΣΗ : O Γρηγόρης, όντας ο πιο ανήσυχος από τους δυο αδελφούς αποφασίζει να μπει σε ένα διαστημόπλοιο και να ταξιδέψει σε ένα αστέρα, ο οποίος απέχει 30 έτη φωτός από την Γη. Το διαστημόπλοιό του μπορεί να επιταγχυνθεί σε ταχύτητα που πλησιάζει την ταχύτητα του φωτός. Αφού φτάσει στον αστέρα, ο Γρηγόρης αισθάνεται νοσταλγία και επιστρέφει αμέσως στη Γη με την ίδια μεγάλη ταχύτητα που είχε όταν έφυγε. Όταν φτάνει στη Γη εκπλήσσεται με τις αλλαγές που βλέπει γύρω του.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗΣ…. Τελικά, βρίσκει τον δίδυμο αδελφό του Αργούλη ο οποίος είναι πλέον 80 χρονών. Ο ίδιος όμως ο Γρηγόρης έχει μεγαλώσει μόνο 10 χρόνια.

Κ ΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΝΤΑΝ …. Ποιος από τους διδύμους ταξίδεψε με ταχύτητα που πλησιάζει την ταχύτητα του φωτός;

Ο Αργούλης έμεινε ακίνητος ενώ ο Γρηγόρης έφυγε με μεγάλη ταχύτητα. Ο Γρηγόρης νόμιζε ότι ο Αργούλης μαζί με τη Γη απομακρύνθηκαν με πολύ μεγάλη ταχύτητα και κατόπιν επέστρεψαν. Σύμφωνα με το σύστημα αναφοράς του Αργούλη…. Σύμφωνα με το σύστημα αναφοράς του Γρηγόρη…

Το ταξίδι δεν είναι τόσο συμμετρικό όσο φαίνεται. Ο Γρηγόρης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του υπέστη επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις και επομένως δεν κινούνταν πάντοτε ισοταχώς δηλαδή,ο Γρηγόρης βρισκόταν επί αρκετό διάστημα σε μη αδρανειακό σύστημα αναφοράς. ο Αργούλης, που έμεινε στη Γη, βρισκόταν σε αδρανειακό σύστημα αναφοράς επομένως μπορεί να κάνει σωστές προβλέψεις χρησιμοποιώντας την ειδική θεωρία της σχετικότητας.

Σ ΥΜΠΕΡΑΣΜΑ … Οι δύο αδελφοί δεν βρίσκονται σε συμμετρικές περιπτώσεις και για τον λόγο ότι ο Γρηγόρης χρειάστηκε να στρίψει το διαστημόπλοιο για να γυρίσει στη Γη και υπόκεινται σε δυνάμεις που δεν δρούσαν πάνω στον Αργούλη. Επομένως, ο Γρηγόρης είναι εκείνος που ήταν νεότερος όταν επέστρεψε στη Γη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. « Σύγχρονη Φυσική» - Κεφάλαιο 1 ο των R.A.Serway – C.J.Moses – C.A.Moyer, Εκδόσεις Λ. Κ. Ρεσβάνη 2. “Μηχανή του χρόνου”, του αστροφυσικού Igor Novikov στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Εκδόσεις Τραυλός.

Εργασία Φυσικής της Μαρίας Κοτταρίδη Α’ τετραμήνου