Ύφεση και εξαγωγική δραστηριότητα ανά περιφέρεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Παρουσίαση στην ΕΧΑΕ 18 Νοεμβρίου 2013
ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
€ $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Καλωσορίσατε.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Η Ουκρανική αγορά και οι προοπτικές ανάπτυξης των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.
ΤΡΟΦΙΜΑ Κατάταξη Διαφορά με Μ.Ο. EU27 (%) , ΠΗΓΗ: EUROSTAT ΠΗΓΗ: ΕΛΣΤΑΤ Η Ελλάς στη γενική κατηγορία Τροφίμων βρισκόταν στην 14η θέση.
Περιφέρεια Πελοποννήσου Νέα Προγραμματική Περίοδος
YOUR LOGO ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣΠΟΥΔΩΝ Θ. Στεφανίδου – Τιβερίου Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας.
Διαρκής Έρευνα Benchmarking Ελληνικών Ξενοδοχείων Νοέμβριος 2011.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ– ΓΣΕΒΕΕ, Αριστοτέλους 46, , Αθήνα Τηλ , Fax
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Τυρί-Φέτα Η φέτα και γενικότερα το τυρί είναι ένα πολύ διαδεδομένο προϊόν στην χώρα μας και μαζί με το ελαιόλαδο αποτελούν βασικά προϊόντα της διατροφής.
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Ημερίδα Τράπεζας της Ελλάδος Ελληνική αγορά εργασίας: Χαρακτηριστικά, εξελίξεις και προκλήσεις Περιφερειακές αποκλίσεις και εμμονή της ανεργίας Εμπειρικές.
Διανεμητικές επιπτώσεις της λιτότητας και της ύφεσης Μάνος Ματσαγγάνης Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
1 Έρευνα για την οικονομία Ελλάδα 2004 Ετοιμάστηκε ειδικά για την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ημερομηνία: 5 Νοεμβρίου 2003 TNS ICAP 64, Vas. Sofias Ave.,
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ανάπτυξη και Εκτίμηση Ξενοδοχείων 25/06/05 Ανάλυση Εσόδων - Εξόδων Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
1 Μελέτη για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου των αγροτικών προϊόντων Παρουσίαση Στοιχείων.
+14 Σεπτέμβριο 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +1 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΣΕΒΕ – ΕΛΟΤ – ΣΜΗΒΕ INFACOMA 2009 Ευρωπαϊκά Πρότυπα, Δόμηση- Κατασκευή και Εποπτεία της Αγοράς Β. Θωμαΐδης Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΟΤΟΠΟΙ» ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΛΟΥΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2005 – 2012 Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών Ομάδα.
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΕΤΠΑ : ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ Π/Υ ΕΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΟΠΩΣ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ιούλιος 2012.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
Κύρια Ευρήματα Μελετών – Ερευνών για την εξαγωγική δραστηριότητα Θοδωρής Λιανός.
Αγροτική Επιχειρηματικότητα: Ελληνικά Προϊόντα & Τεχνολογίες Αιχμής «Οι Επιδόσεις του Ελληνικού Αγροτικού Τομέα » Βασίλειος Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης Πρακτική Άσκηση Ονοματεπώνυμο:
ΘΕΜΑ: Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΙΓΟΕΙΔΩΝ ΜΑΚΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ.
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ 12 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ EUROPEAN REGIONAL SCIENCE ASSOCIATION.
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση
Συνάντηση ΠΑΣΕΓΕΣ – ΕΑΣ Θεσ/νικη
Ξενοδοχείο DOMOTEL XENIA ΒΟΛΟΥ Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Καταγραφής Ενδιαφέροντος των Επιχειρήσεων – Μελών του ΕΒΕΘ για τις Αγορές του Εξωτερικού.
Η ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Αναστασιος Παπαθωμάς Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Βρυξέλλες ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ.
Ημερίδα Τράπεζας της Ελλάδος
Οι Ελληνικές Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών – Ο Ρόλος του ΣΕΒΕ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ύφεση και εξαγωγική δραστηριότητα ανά περιφέρεια

Δομή παρουσίασης Εξαγωγική δραστηριότητα ανά περιφέρεια Χαρτογράφηση εξαγωγών περιφερειών ανά κλάδο Βασικοί εξαγωγικοί προορισμοί ανά περιφέρεια

Σκοπός της μελέτης Εξετάζοντας το διάστημα Ιαν-Ιούνιος : ΜΕΡΟΣ Α’ Να διαπιστώσει ποιοι κλάδοι αντιστάθηκαν στην κρίση και κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση στις εξαγωγές τους. Ποιες περιφέρειες συνέβαλλαν στην αύξηση των εξαγωγών ανά κλάδο; Ποιες είναι οι περιφέρειες που εξάγουν προϊόντα αιχμής για την ελληνική οικονομία; Να αναδείξει τις περιφέρειες που μπορούν να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για την Εθνική Στρατηγική Εξαγωγών της χώρας μας Να αναδείξει τις περιφέρειες με πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο. Ποιες είναι οι περιφέρειες που παρά την ύφεση πέρασαν από ελλειμματικό σε πλεονασματικό εμπορικό ισοζύγιο; ΜΕΡΟΣ Β’ Να χαρτογραφήσει την σύνθεση των περιφερειών ανά κλάδο στις εξαγωγές Να εντοπίσει τους βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς ανά περιφέρεια

ΜΕΡΟΣ Α’

Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος % των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες Αττική και Κεντρική Μακεδονία Σημαντική άνοδος Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας και πτώση Πελοποννήσου στην κατάταξη Νησιωτική Ελλάδα: συνεισφορά μόλις 3% στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών

Συνολική μεταβολή ελληνικών εξαγωγών Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος /13 περιφέρειες βρίσκονται πάνω από το αντίστοιχο επίπεδο εξαγωγών του Ιαν-Ιούνιος 2008 Για τις περιφέρειες: Αττική, Στερεά Ελλάδα, Δυτική Ελλάδα και Δυτική Μακεδονία, η ανάκαμψη των εξαγωγών εμφανίστηκε από το 2011 και μετά Για την Κρήτη και το Ιόνιο, η πτώση των εξαγωγών κάτω από τα επίπεδα του 2008 εμφανίστηκε το 2012 Οι εξαγωγές της Ηπείρου διαγράφουν ανοδική πορεία στο σύνολο της πενταετίας Ιαν-Ιούνιος

Δείκτης επικάλυψης (εξαγωγές/ εισαγωγές) Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος Δείκτης επικάλυψης = καθρέπτης του εμπορικού ισοζυγίου 9/13 περιφέρειες το α’ 6μηνο 2012 έχουν πλεονασματικό εμπορικό ισοζύγιο (δείκτης επικάλυψης > 100%). Οι 3 από τις 9 περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα, Κρήτη, Ήπειρος), μέχρι και το 2011 είχαν ελλειμματικό εμπορικό ισοζύγιο. Παρόλα αυτά ο Εθνικός Μέσος Όρος παραμένει χαμηλά στο 55%, εξαιτίας κατά κύριο λόγο της Αττικής (35%)

Ποιοι κλάδοι σημείωσαν αύξηση; Από ποιες περιφέρειες προήλθε η αύξηση; Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος

Ποιοι κλάδοι σημείωσαν μείωση; Από ποιες περιφέρειες προήλθε η μείωση; Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος

ΜΕΡΟΣ Β’: Β.1 ΚΛΑΔΟΙ

 Για τις 6/13 περιφέρειες, πάνω από το 50% των εξαγωγών τους προέρχεται από τα τρόφιμα-ποτά-καπνά  Κεντρική Μακεδονία: Καθοριστικός ρόλος στις εξαγωγές των τροφίμων-ποτών-καπνών, με μερίδιο 35% στο α’ 6μηνο Το 41% των εξαγωγών της περιφέρειας πραγματοποιείται από τον κλάδο. Βασικά προϊόντα: παρ/να λαχανικά&φρούτα, νωποί καρποί&φρούτα, Βασικοί νομοί: Θεσσαλονίκη  Δυτική Ελλάδα, Ήπειρος: μεγάλη δυναμική στις εξαγωγές του κλάδου. Βασικά προϊόντα: λίπη&έλαια, νωποί καρποί&φρούτα, ψάρια&ιχθυηρά, γαλακτοκομικά, Βασικοί νομοί: Αχαΐα, Ιωάννια-Πρέβεζα  Πτωτική τάση για τις 6/13 περιφέρειες στην πενταετία, χωρίς σημαντική επίδραση στις εξαγωγές του κλάδου, λόγω μικρής συνεισφοράς τους.

 Για τις 8/13 περιφέρειες σημειώνεται κάμψη στην πενταετία  56% των εξαγωγών χημικών – πλαστικών προέρχονται από την Αττική  Στερεά Ελλάδα: το ανερχόμενο «αστέρι» στην εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου. Απ’ το 2008 μέχρι το α’ 6μηνο 2012, συνεισφορά της περιφέρειας στις εξαγωγές του κλάδου αυξήθηκε από 7% σε 14%. Σήμερα το 1/3 των εξαγωγών της περιφέρειας είναι χημικά – πλαστικά. Βασικά προϊόντα: πλαστικές ύλες Βασικοί νομοί: Βοιωτία  Ήπειρος: μεγάλη δυναμική στις εξαγωγές του κλάδου. Στην πενταετία διπλασίασε της εξαγωγές της. Ωστόσο, η συνεισφορά της στο σύνολο παραμένει μικρή (3% το α’ 6μηνο 2012)  Ο κλάδος αποδεικνύεται σημαντικός για τη εξαγωγική επίδοση της Στερεάς Ελλάδας (36% στις εξαγωγές της περιφέρειας), την Κρήτη (25%), την Αττική (21%), την Ήπειρο (20%),την Κεντρική Μακεδονία (14%)

 Μαζί με τα χημικά – πλαστικά, τα μέταλλα είναι ο 2 ος σημαντικότερος ελληνικός εξαγωγικός κλάδος για το 2012 (μερίδιο 18%)  Οι εξαγωγές μετάλλων δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα στην απαρχή της κρίσης (α’ 6μηνο 2009) και από το 2010 ξεκίνησε η σταδιακή ανάκαμψη των εξαγωγών του κλάδου  Μικρή διασπορά στην εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου σε επίπεδο περιφερειών. Το 90% των εξαγωγών πραγματοποιείται από 3 περιφέρειες (Αττική – 59%, Στερεά Ελλάδα – 17%, Κεντρική Μακεδονία – 13%)  Θεσσαλία: Από το 2008 μέχρι το α’ 6μηνο 2012 διπλασίασε τη συνεισφορά στις εξαγωγές μετάλλων (από 5% σε 10%). Βασικά προϊόντα: χυτοσίδηρος, σίδηρος, χάλυβας Βασικοί νομοί: Μαγνησία, Λάρισα

 Μικρή διασπορά στην εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου σε επίπεδο περιφερειών. Τα ¾ των εξαγωγών πραγματοποιούνται από την Αττική. Τα 18% των εξαγωγών της Αττικής είναι μηχανές – συσκευές.  Δυτική Μακεδονία: Τριπλασιασμός εξαγωγών από το 2008 στο α’ 6μηνο 2012 (αύξηση συνεισφοράς από 0,3% σε 3%)  Εκτός από τις Αττική και Δυτική Μακεδονία, το σύνολο των περιφερειών καταγράφουν έντονη πτώση στις εξαγωγές του κλάδου. Εντονότερη πτώση καταγράφεται στην Δυτική Ελλάδα με πτώση του μεριδίου στις εξαγωγές του κλάδου από 4% στις αρχές του 2008 σε 0,4% το 2012

 Οι εξαγωγές κλωστοϋφαντουργίας – ένδυσης εξακολουθούν την φθίνουσα πορεία τους καθ’ όλη την πενταετία Το μερίδιο του κλάδου στις συνολικές ελληνικές εξαγωγές από 12% το 2008 μειώνεται σε 10% το Οι εξαγωγές του κλάδου το 2012 βρίσκονται στα επίπεδα του α’ 6μηνου 2009, μειωμένες κατά 16% συγκριτικά με το διάστημα της απαρχής της κρίσης (α’ 6μηνο 2008)  Η πλειοψηφία των εξαγωγών του κλάδου προέρχονται από την Κεντρική Μακεδονία (35% για το α’ 6μηνο 2012) και από την Αττική (23%). Ωστόσο, στο σύνολό της η Βόρεια Ελλάδα συνεισφέρει στο 59% των εξαγωγών του κλάδου  Δυτική Μακεδονία: 65% των εξαγωγών της περιφέρειας προέρχονται από τα γουνοδέρματα - γουναρικά  Θεσσαλία: ανερχόμενη δύναμη στον κλάδο. Οι εξαγωγές της περιφέρειας έχουν διπλασιαστεί από το 2008 στο 2012, όπως και η συνεισφορά της στις εξαγωγές του κλάδου. Το αντίθετο παρατηρείται στην Κεντρική Μακεδονία και την Αττική

 Στο διάστημα οι εξαγωγές μη μεταλλικών ορυκτών δείχνουν στασιμότητα, με σταθερό μερίδιο 4% στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών  Τα 2/3 των εξαγωγών μη μεταλλικών ορυκτών προέρχονται από την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία. Ωστόσο, μόλις το 3% των εξαγωγών της Αττικής και το 5% της Κεντρικής Μακεδονίας είναι μη μεταλλικά ορυκτά  Κεντρική Μακεδονία: Σημειώνεται σημαντική αύξηση στο σύνολο της πενταετίας κατά 23%. Βασικά προϊόντα: αλάτι, θείο, γύψος, ασβέστης, τσιμέντα, Βασικοί νομοί: Θεσσαλονίκη  Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα: ανερχόμενες δυνάμεις στις εξαγωγές μη μεταλλικών ορυκτών. Από το 2008 μέχρι το 2012 και οι δύο περιφέρειες διπλασίασαν τις εξαγωγές μη μεταλλικών ορυκτών και την συνολική συνεισφορά στον κλάδο

 Μικρή διασπορά στην εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου σε επίπεδο περιφερειών. Το 78% των εξαγωγών πραγματοποιούνται από την Αττική το α’ 6μηνο Τα 4% των εξαγωγών της Αττικής είναι οχήματα  Κεντρική Μακεδονία: πτώση συνεισφοράς από 15% το 2008 σε 9% το 2012  Στερεά Ελλάδα: αύξηση συνεισφοράς στις εξαγωγές του κλάδου από 2% το 2008 σε 9% το 2012  Δυτική Ελλάδα: πτώση εξαγωγών κατά 83% συνολικά στην πενταετία

ΜΕΡΟΣ Β’: Β.2 ΑΓΟΡΕΣ

1,3% Ιταλία 15% Κύπρος 10% Γερμανία 9% Ην.Βασίλειο 6% Βουλγαρία 5% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Αττικής – α’ 6μηνο % 4%4% 1%1% 2%2% 4%4% 9%9%

1,3% Γερμανία 14% Βουλγαρία 12% Ρωσία 6% Τουρκία 6% Ιταλία 4% ΠΓΔΜ 5% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – α’ 6μηνο % 6%6% 1%1% 1%1% 10% 5% 2% Κίνα 3%

1,3% Βοσνία- Ερζεγοβίνη 25% Τουρκία 10% Ιταλία 5% Γερμανία 3% Βουλγαρία 3% 64% 1%1% 1%1% 7%7% 5%5% 22% ΗΠΑ 21% Καναδάς 1% Ην.Αραβικά Εμιράτα 2% Κίνα 2% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας – α’ 6μηνο 2012

1,3% Γερμανία- 15% Τουρκία 10% Ιταλία 5% Αλβανία 4% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Θεσσαλίας – α’ 6μηνο % 4%4% 2%2% 3%3% 14% Ινδονησία 4% Κίνα 2% 19% Αλγερία 12%

1,3% Γερμανία 14% Βουλγαρία- 13% Τουρκία 9% Ιταλία 6% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης – α’ 6μηνο % 4%4% 1%1% 2%2% 18% Κίνα 7% 6%6%

1,3% Ιταλία 12% Γερμανία 8% Βουλγαρία 5% Ισπανία 4% Αλβανία 4% 67% 6%6% 1%1% 1%1% 21% 6% 5% Λιβύη 13% Αίγυπτος 5% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Πελοποννήσου – α’ 6μηνο 2012

1,3% Ιταλία 19% Γερμανία 10% Βουλγαρία 10% Ρωσία 7% Ην.Βασίλειο 3% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας – α’ 6μηνο % 6%6% 2%2% 9%9% 6%

1,3% Αλβανία 17% Ρωσία- 15% Ιταλία 12% ΠΓΔΜ 7% Γερμανία 6% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας – α’ 6μηνο % 1%1% 23% Ην.Αραβικά Εμιράτα 14% Κίνα 3%

1,3% Γερμανία 26% Ιταλία 20% Τσεχία 4% Αυστρία 4% Βουλγαρία 3% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Κρήτης – α’ 6μηνο % 4%4% 1%1% 1%1% 8%8% 5%5%

1,3% Αλβανία 29% Ολλανδία- 23% Ιταλία 10% Γερμανία 5% Βουλγαρία 4% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Ηπείρου – α’ 6μηνο % 4%4% 3%3% 2%2% 2%2%

1,3% Ιταλία 23% Γαλλία 21% Πορτογαλία 11% Ισπανία 10% Ην.Βασίλειο 9% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Βορείου Αιγαίου – α’ 6μηνο % 1%1% 3%3% 1%1%

1,3% Ιταλία 16% Ουκρανία 9% Γερμανία % Ρωσία 3% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Νότιου Αιγαίου – α’ 6μηνο % 1%1% 48% ΗΠΑ 33% Καναδάς 15% 11%

1,3% Ιταλία 75% Ρωσία 13% Γερμανία 6% Ην.Βασίλειο 2% Εξαγωγικοί προορισμοί περιφέρειας Ιονίου – α’ 6μηνο % 1%1% 1%1%

Βασικά στοιχεία: Περιφέρειες: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Αττική, Βόρειο Αιγαίο, Δυτική Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνιο, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη, Νότιο Αιγαίο, Πελοπόννησος, Στερεά Ελλάδα Περίοδος ανάλυσης: Ιαν-Ιούνιος Ανάλυση προϊόντων: Συνδυασμένη Ονοματολογία - 2ψήφια Πηγή στοιχείων: Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) Επεξεργασία: Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ)

Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ) Tel.: Fax.: