ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών
Advertisements

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Εισαγωγή στους Η.Υ. Πανίκος Βρυωνίδης.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Προγραμματισμός Η/Υ Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
Το υλικό του Υπολογιστή
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Τα θέματα μας σήμερα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Υλικό και λογισμικό
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
Α’ Γυμνασίου Βιβλίο «Σημειώσεις» σελίδες Α2
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 9-b ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ Δρ. Στυλιανή.
Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον όρο «», δηλαδή ένα σύνολο συσκευών και προγραμμάτων. Αναφερόμαστε στους σημερινούς υπολογιστές με τον.
Το Υλικό Μέρος του Υπολογιστή
Το Υλικό του Υπολογιστή
Το Υλικό (Hardware) του υπολογιστή
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Το Υλικό του Υπολογιστή
Κεφάλαιο 3: Το υλικό των Υπολογιστών
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή. Λέξεις Κλειδιά: Υλικό υπολογιστή (Hardware), Προσωπικός Υπολογιστής (PC), συσκευή εισόδου, συσκευή εξόδου,
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μέρος 3 ο Προγραμματιστικά περιβάλλοντα § 6.7.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ. Περιφερειακές συσκευές  Περιφερειακές συσκευές ονομάζουμε τις συσκευές που συνδέονται εξωτερικά με την Κεντρική Μονάδα του υπολογιστή.
Υπολογιστής Υλικό (συσκευές) Λογισμικό (προγράμματα) Συσκευές Εξόδου Συσκευές Εισόδου Αποθηκευτικά Μέσα Λογισμικό Συστήματος Λογισμικό Εφαρμογών Κεντρική.
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Τίτλοσ μαθηματοσ: Το υλικό του υπολογιστή
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το ΥλικΟ του Υπολογιστη
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Ενότητα 1 (Γνωρίζω τον υπολογιστή) Κεφάλαιο 2 (Το υλικό του υπολογιστή) Υλικό (Hardware) Υλικό είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά μέρη του Η/Υ.
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Το υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών (Hardware)
Πληροφορική Α' Γυμνασίου 1 Κεφάλαιο 2 Το υλικό του Υπολογιστή.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Στο μάθημα αυτό θα περιγραφεί η βασική εσωτερική δομή ενός συστήματος υπολογιστή και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της Κεντρικής Μονάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ο υπολογιστής είναι μία μηχανή η οποία επεξεργάζεται δεδομένα με ένα σύνολο εντολών που λέγονται προγράμματα. Ο υπολογιστής αποτελείται από διάφορα τμήματα (πληκτρολόγιο, μνήμη, CPU κλπ.) που όλα μαζί λέγονται υλικό (hardware). Τα προγράμματα λέγονται λογισμικό (software).

ΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Η/Υ Ο υπολογιστής ανεξάρτητα από την ταχύτητα με την οποία δουλεύει ή ακόμα και τον τύπο ή το μέγεθός του, αποτελείται από λογικές μονάδες οι οποίες είναι: Μονάδα εισόδου, μονάδα εξόδου, πρωτεύουσα μνήμη (προσωρινή), αριθμητική και λογική μονάδα, κεντρική μονάδα επεξεργασίας και δευτερεύουσα μνήμη (μόνιμη).

ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ Μονάδες εισόδου είναι οι συσκευές εκείνες που εισάγουν τις πληροφορίες στον υπολογιστή για να τις επεξεργαστεί. Π.χ. keyboard, mouse, scanner, barcode reader κλπ.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΞΟΔΟΥ Μονάδες εξόδου είναι οι συσκευές εκείνες που στέλνει υπολογιστής τις πληροφορίες που έχει επεξεργαστεί προς διάθεση ή περεταίρω επεξεργασία. Π.χ οθόνη, εκτυπωτής, δίκτυο κλπ.

ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΝΗΜΗ Πρωτεύουσα μνήμη είναι η μονάδα εκείνη στην οποία μένουν τα εισαχθέντα δεδομένα για να επεξεργαστούν, αλλά και τα επεξεργασμένα δεδομένα που περιμένουν για την διάθεσή τους έξω από την υπολογιστή. Είναι μονάδα σχετικά μικρού μεγέθους αλλά γρήγορης πρόσβασης. Επειδή τα δεδομένα δεν μένουν πολύ σε αυτή λέγεται και προσωρινή μνήμη.

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Η Αριθμητική και Λογική Μονάδα (ALU) είναι η υπεύθυνη για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός κλπ) αλλά και την σύγκριση των περιεχομένων των θέσεων της μνήμης.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU) είναι το μυαλό του υπολογιστή. Είναι η μονάδα που δίνει τις εντολές για την λειτουργία όλων των άλλων μονάδων. Πως θα μπουν και θα βγουν τα δεδομένα, σε ποια θέση της μνήμης θα αποθηκευτούν, πως και πότε θα τα επεξεργαστεί η ALU κλπ.

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑ ΜΝΗΜΗ Η δευτερεύουσα μνήμη ή αλλιώς μόνιμη μνήμη είναι η μονάδα στην οποία αποθηκεύονται δεδομένα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και ανασύρονται από αυτή όποτε χρειαστεί. Είναι πολύ μεγάλης χωρητικότητας και μικρής ταχύτητας. Σκληρός δίσκος, CD, DVD. κλπ.

ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Γλώσσα μηχανής Γλώσσα assembly Γλώσσα υψηλού επιπέδου

ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Πιο κάτω βλέπουμε τα 5 βήματα για την επίλυση ενός προβλήματος με την χρήση αλγορίθμου και προγράμματος. Προσδιορισμός προβλήματος Ανάλυση προβλήματος Αλγόριθμος Μετατροπή αλγορίθμου σε κώδικα Δοκιμή και επιβεβαίωση.

ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Για την δημιουργία ενός προγράμματος ακολουθούμε τα πιο κάτω βήματα: Χρήση συντάκτη (editor) για την παραγωγή του πηγαίου κώδικα (source code). Μεταγλώττιση του πηγαίου κώδικα σε αντικειμενικό κώδικα (object code). Σύνδεση (linking) του αντικειμενικό κώδικα με τις βιβλιοθήκες συναρτήσεων και δημιουργία του εκτελέσιμου αρχείου και Εκτέλεση του προγράμματος (run) και εύρεση σημασιολογικών λαθών (run-time errors).