Τελική κατρακύλα. Χωρίς σχόλια ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  Από το 1990 συζητιόταν μεταξύ μας, πιο έντονα από παλιότερα, η έκδοση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ οδηγός κατανόησης Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Μια ομάδα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
Πίστες. Συνεχίζουμε … ακάθεκτοι το λάδωμα; Κύριε Υπουργέ, Κύριοι συνάδελφοι  Το 2000 αγόρασα καινούργιο εκπαιδευτικό αυτοκίνητο. Είχε από την εταιρία.
Πρώτη γραμμή. Κύριε Υπουργέ του ΥΜΕ Ποιος από εσάς πίστευε ότι θα γίνονταν μία τόσο μεγάλη επανάσταση, μάλιστα ‘γραφειοκρατικής’ μορφής; Αναίμακτα; Όποιο.
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Απόσταγμα σκέψεων (26).
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Δρόμος αρετής και δύναμης
Η κατάσταση στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών:
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
Μια παρέα από άντρες κάθονται στη σάουνα και συζητούν για δουλειές και μετοχές, όταν ξαφνικά χτυπάει ένα κινητό...
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Κύριοι συνάδελφοι Ίσως κάποιοι ν’ ασχολούνται και μαζί μου, οπότε γνωρίζουν το σκεπτικό μου. Δεν πειράζει όμως, αν δεν με γνωρίζουν, ευκαιρία να.

Ερωτώ: Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Την τροχαία Τις Νομικές υπηρεσίες της χώρας Κάθε συνάδελφό μου & εξεταστή Κάθε υποψήφιο οδηγό & οδηγό.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Διάβολος Παράδεισος Ο παράδεισος και τα διαβολάκια.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ:
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Δηλαδή θα συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά και μετά τα 65 μας;
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τελική κατρακύλα

Χωρίς σχόλια

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  Από το 1990 συζητιόταν μεταξύ μας, πιο έντονα από παλιότερα, η έκδοση βιβλίου εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών.  Καθ’ όλη την δεκαετία, απ’ το ’90 έως το 2000, έχουν γίνει πολλές μάχες μεταξύ των συνδικαλιστών του κλάδου, αλλά και μη εκλεγμένων εκπαιδευτών, για το πώς θα έπρεπε να γίνει αυτό το βιβλίο.  Χωρίς να θυμάμαι λεπτομέρειες, σίγουρα δόθηκαν και κάποιες μάχες μεταξύ πολιτικών, διευθυντών του τμήματος μεταφορών, και φυσικά πολλών άλλων.

 Πως έρχονται όμως οι καταστάσεις!! Ο υπουργός που τελικά τόλμησε να υπογράψει και να εκδώσει τα βιβλία θεωρητικής εκπαίδευσης, κατηγορείτε σήμερα, όχι βέβαια για τα βιβλία, αλλά για άλλες καταστάσεις, ότι ‘έφαγε χρήμα’….. λες και ήταν μόνος… χωρίς γραμματείς,.. φαρισαίους… που ίσως σήμερα στις μέρες της καθαρότητας, να μας κυβερνάνε οι ίδιοι πάλι!!

 Ποτέ δεν έχω κατηγορήσει την έκδοση των βιβλίων. Έχω όμως κατηγορήσει, και θα συνεχίσω να κατηγορώ, τόσο την προχειρότητα συγγραφής και των λαθών του κεντρικού τουλάχιστο βιβλίου, όσο και την ανύπαρκτη υποδομή για να πατήσουν οι βάσεις της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών- οδηγών Ωραίες βάσεις

 Πριν καλά-καλά ξεκινήσει το σύστημα, φαίνονταν ξεκάθαρα ότι θα κατέρρεε.  Κι ο ίδιος προσωπικά, το έχω ήδη αναφέρει πολλές φορές, πριν τελειώσει η πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος θεωρητικών μαθημάτων, αφού διαμαρτυρήθηκα εγγράφως για την νοοτροπία και τα λάθη του βιβλίου! Σαν το αντικλεπτικό σύστημα

 Αρκετές φορές έγιναν κάποιες επιτροπές διόρθωσης, αλλά όλα, παρέμεινα έως και σήμερα, όπως ήταν τότε, αν εξαιρέσουμε κάποιες ελάχιστες προσθέσεις ερωτήσεων που έγιναν, μάλιστα εκτός βιβλίου, με σημειώσεις,!!  Κι ας σημειωθεί… ότι είχε γίνει συμφωνία, πως κάθε τρία χρόνια το βιβλίο θα ανανεώνονταν! Π40 Σημείον ενάρξεως περιπάτου Ο παράδεισος της σήμανσης

 Το 2003, συνάδελφος, έκανε συγκεκριμένη πρόταση για πίστα. Είχε γίνει απ’ όλους αποδεκτή. Έχω και εφημερίδα του σωματείου, που ο τότε υπουργός ανακοίνωνε ότι θα χρηματοδοτήσει τα γήπεδα που θα χρειαζόταν για την κατασκευή των ελιγμών!! Πάει κι αυτό… είχε προ πολλού ξεχαστεί, μέχρι τις μέρες μας!!  Το 2005, ως θαύμα, έγινε η τοποθέτηση υπολογιστών σε όλα τα τμήματα θεωρητικών εξετάσεων!! Θα πάμε όλοι οι Έλληνες κατευθείαν για αγώνες φόρμουλα 1!!

 Πόσο χάρηκα τότε!! Ήλπιζα ότι θα καθιερωθούν έστω ελάχιστα θεωρητικά μαθήματα, κι ότι την νέα τεχνολογία, δεν θα την ονομάζαμε σχεδόν αμέσως: ‘διάτρητο σύστημα’

 Πέρασαν από τότε, άλλα 6χρόνια. Δηλαδή: Επί 26χρόνια που κάνω ετούτη τη δουλειά, πάει από το κακό στο χειρότερο!! Από το ’85 έως το ’90 είχε μία φθίνουσα πορεία, κι από το 60% περίπου που έπαιρναν καθαρό δίπλωμα, έπεσε στο 40%. Από το ’90 περίπου έως’96, τα καθαρά διπλώματα έπεσαν περίπου στο 15-20%. Η πτώση τους συνέχισε έως το 2000, με αποκορύφωμα το 1999, που ίσως να είχε πέσει και κάτω από 5%! Με τα δύο χέρια κι αμέσως στη σακούλα

 Με το ανακάτεμα που είχε προκύψει λόγω αλλαγής του συστήματος στις αρχές του 2000, παρουσιάστηκε μία άνοδος της καθαρότητας, αλλά διήρκεσε λίγο. Μέχρι τέλους της χρονιάς, σχεδόν όλα είχαν καταρρεύσει, όπως τα υποχρεωτικά θεωρητικά, τα υποχρεωτικά πρακτικά, καθαρές εξετάσεις…  Κάτι παρόμοιο έγινε και το 2004, που όλοι ελπίζαμε ότι το νεότερο κόμμα που είχε αναλάβει την κυβέρνηση, θα είχε κάνει κάποια βήματα… όμως.. αποτέλεσμα; Μείον… έως 0 …

 Ας έρθουμε στο σήμερα. Δεν είμαι γνώστης πολλών σημερινών καταστάσεων, δεν μπορώ να ζω τα πάντα, στο μέγεθος που ζω την καθημερινή επαγγελματική μου κατάσταση. Έστω όμως κι αν γνωρίζω για τα γενικά πολλές λεπτομέρειες, εδώ θ’ ασχοληθώ μόνο με τα επαγγελματικά. Έτσι ερωτοτροπεί η παγκόσμια πολιτική… οικονομία Κι ο κοσμάκης…..!!

 Μια και έχω ως κύριο θέμα το ελληνικό κοινοβούλιο, θα πρέπει να υπενθυμίσω το κοινώς γνωστό όλων των ελλήνων, όπως και όλοι οι βουλευτές γνωρίζουν, ότι, αν όχι όλοι οι Έλληνες, τουλάχιστο η συντριπτική πλειοψηφία, απαξιοί για το πολιτικό σύστημα, και γενικότερα για τους πολιτικούς!!

 Και με το αποτέλεσμα της συμπεριφοράς τους, που θα προκύψει αμέσως μετά τις πράξεις που θα μας αναγκάσουν να προβούμε, θα σιχαθεί ο Έλληνας για μία φορά ακόμη, τον εαυτό του που τους ψήφισε, και το πολιτικό σύστημα μαζί με τους πολιτικούς του!!

 Οι άνθρωποι της βουλής, δεν θέλουν να ξέρουν πως γίνεται το λάδωμα, παρότι καθημερινά εμμέσως το κάνουν, μάλιστα όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά κι όλοι οι παρακατιανοί των κομμάτων που εκπροσωπούν!

 Αν ένας επιλαχών σύμβουλος ενός μικρού Καλλικρατικού δήμου, ή ένας απλός πολίτης, γνωρίζει κάποιον ή κάποιους υπαλλήλους που συμμετάσχουν στις εξετάσεις πορείας, και μιλήσει στον εξεταστή για κάποιον δικό του άνθρωπο, δεν μπορεί ο εξεταστής να τον περάσει;

 Οι βουλευτές της χώρας, πόσους εξεταστές γνωρίζουν; Πόσους θα μπορούν να εκβιάσουν αν χρειαστεί; Ποιος είναι εκείνος που δεν θέλει να περάσει στις εξετάσεις;  Ποιος εκπαιδευτής δεν θέλει να περάσει ο εκπαιδευόμενός του;  Ποιος εξεταστής θα τολμήσει να τα βάλει με το σύστημα; Με τους ανωτέρους του;

 Η ψηφοθηρία θα είναι πάντα το έμμεσο λάδωμα. Τι θα κάνουν οι εξεταστές και οι εκπαιδευτές, τόσο μαλάκες θα είναι; Αφού έτσι κι αλλιώς, την όλη υπόθεση θα την πουλήσουν, γιατί να μην την πουλήσουν εκ των προτέρων να ησυχάσουν.  Γιατί να θέλουν να εμπλέξουν πολιτικούς, μα, αν κάνουν την δουλειά τους σωστά, κατά την άποψή τους πάντα, κερδίζοντας μάλιστα και αρκετά χρήματα, δεν θα είναι καλύτερα;

 Ας τα πάρουμε πάλι από την αρχή. Ας υποθέσουμε ότι είσαι υποψήφιος. Είναι δεδομένο, στους πάντες γνωστό, πως αν θέλει ο εξεταστής σε συνεργασία μάλιστα με τον εκπαιδευτή, να σε κόψει, σε κόβει αμέσως μόλις μπεις. Οπότε τι κάνεις; Πληρώνεις για να πάρεις το δίπλωμα, γλιτώνοντας παραστάσεις και μαθήματα, και σιγά-σιγά μαθαίνεις όπως έμαθε όλος ο κόσμος. Επειδή όμως έγινε στους πάντες γνωστό, γι’ αυτό η πολιτεία θα επιστρατεύσει αυτό που οι εκπαιδευτές κάποτε πρότειναν, ώστε να μπορεί ο καθένας τουλάχιστο να το κινήσει λίγο, και να φαίνονται κι αυτοί πως κάτι έκαναν!

Με ενημέρωσαν με τα πιο κάτω:  […Σε κάθε κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας θα αντιστοιχούν 24 χλμ. κλειστών αυτοκινητοδρόμων, όταν στην Ελβετία αντιστοιχούν 18 χλμ., στη Γαλλία 17 χλμ. και στη Γερμανία «μόλις» 15 χλμ.  Ανά 1000 τετραγωνικά χιλιόμετρα ηπειρωτικού εδάφους μας, θα έχουμε 23 χλμ. αυτοκινητοδρόμων, όταν η Αυστρία έχει 20, η Γαλλία 17, η Βρετανία 16 Ένα τέτοιο φαραωνικό πρόγραμμα απαιτεί φυσικά και τους ανάλογους πόρους. Δεσμεύτηκε λοιπόν η μερίδα του λέοντος από τα κοινοτικά κονδύλια, εκταμιεύθηκαν μεγάλα ποσά για απαλλοτριώσεις, συμφωνήθηκαν με διάφορα προσχήματα γενναίες άμεσες και έμμεσες κρατικές πληρωμές…..] Όταν οι άλλοι επιστρέφουν εμείς ξεκινάμε!!.. Δυναμικά!!

 Επιστρέφοντας αποκλειστικά στην εξέλιξη της οδήγησης, μεταφορικά, μέχρι τώρα συμπεριφερόμαστε σαν να περπατάμε, κι ενώ θα έπρεπε να έρθουμε στην σημερινή εξέλιξη του αυτοκινήτου, μόλις τώρα προσπαθούν να μας απαλλάξουν απ’ το περπάτημα, και να μας δώσουν γάιδαρους!! οδήγησης, μεταφορικά, μέχρι τώρα συμπεριφερόμαστε σαν να περπατάμε, κι ενώ θα έπρεπε να έρθουμε στην σημερινή εξέλιξη του αυτοκινήτου, μόλις τώρα προσπαθούν να μας απαλλάξουν απ’ το περπάτημα, και να μας δώσουν γάιδαρους!!

 Μου έλεγε κι ένας χωριανός μου, που παρά τις διαφωνίες μου για σωστή εκπαίδευση, απέκτησε και η γυναίκα του δίπλωμα, και ξανά μού ζήτησε: «Μάθνε ισυ να του κνάει πέρα, κι θα νε μάθω ιγώ μετά»  Είναι αλήθεια πάντως, ότι το καλύτερο που μπορεί να κάνει ο κάθε υποψήφιος, είναι να λαδώσει ξεκάθαρα χωρίς υπεκφυγές. Είναι καλύτερα επειδή θα ξέρει ότι το δίπλωμα το αγόρασε. Κι αν γνωρίζει ότι δεν ξέρει να οδηγεί, ίσως ασχοληθεί με αυτοεκπαίδευση, ή να κάνει και πάλι επανεκπαίδευση, ή ακόμη να παραμείνει όπως οι περισσότεροι ανεκπαίδευτοι, για συγκεκριμένες διαδρομές, καταστρέφοντας κάθε λίγα χρόνια κι ένα αυτοκίνητο, με 20-30χιλιάδες χιλιόμετρα!! Φυσικά, και την υπερβολική μόλυνση του περιβάλλοντος, που δεν θέλει να την καταλάβει κανείς!

 Τα τελευταία χρόνια, που η επιτυχία στις εξετάσεις έχει ξεπεράσει πανελλαδικά το 98%, και που έγινε ολοφάνερο στον απλό καθημερινό πολίτη το λάδωμα, σκέφτηκαν να το μειώσουν λίγο, αλλά το μεγάλο ποσοστό, να το ‘νομιμοποιήσουν’ και να παραμείνει, ίσως πιο ακριβό, για χρόνια ακόμη,.. Και βλέπουμε…. Ποιοι να είναι το πουλάκι; Ποιοι να είναι το φίδι

Ο σκύλος χορτάτος, και η πίττα ολόκληρη!! Αυτή είναι η φιλοσοφία της ελληνικής πολιτικής!!  Αμέσως πιο κάτω, ολόκληρη η συζήτηση στην Ελληνική βουλή για τις πίστες.  ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ.

 Αρχή της συζήτησης  Το λόγο έχει τώρα ο ερωτών συνάδελφος κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, προκειμένου να αναπτύξει προφορικά την ερώτησή του.  Ορίστε, κύριε Παναγιωτόπουλε.  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.  Κύριε Υπουργέ, χαίρομαι που είστε εδώ σήμερα, διότι γνωρίζετε το θέμα από προηγούμενη ερώτησή μου πάνω στο ίδιο ζήτημα.

 Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα ζήτημα πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά με μία ελλειμματική απόφαση της διοίκησης, η οποία καθιστά δυσχερή και προβληματική την εφαρμογή ενός νέου θεσμού, του νέου συστήματος εξέτασης υποψηφίων οδηγών στα εξεταστικά πάρκα, στις λεγόμενες «πίστες». Παράλληλα, δημιουργεί πρόβλημα σε έναν επαγγελματικό κλάδο ιδιαίτερης, θα έλεγα, κοινωνικής ευαισθησίας, όπως είναι ο κλάδος των εκπαιδευτών οδηγών αυτοκινήτων, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με το δύσκολο έργο να προετοιμάσουν τους νέους οδηγούς της χώρας και να διασφαλίσουν το βασικό κοινωνικό αγαθό, αυτό της οδικής ασφάλειας.

 Στην ουσία η υπουργική απόφαση που καθιέρωσε το σύστημα των εξεταστικών πάρκων, αντιβαίνει σε διάταξη νόμου, διότι ορίζει ότι κατά τη δεύτερη μέρα της δοκιμασίας ο υποψήφιος οδηγός θα οδηγεί μόνος του στην πίστα το όχημα που του παρέχεται, χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή, όπως ίσχυε με το παλιό σύστημα. Επομένως, αυτό αντίκειται στη διάταξη νόμου που απαγορεύει την παραχώρηση οχήματος σε άτομο που στερείται της νόμιμης άδειας οδήγησης. Έστω και μέσα στην πίστα, έστω με συνθήκες σχετικής ασφάλειας, στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα άτομο, το οποίο είναι εκπαιδευόμενος υποψήφιος οδηγός και δεν έχει την απαιτούμενη άδεια.  Παρά ταύτα ο εκπαιδευτής είναι υπόλογος για κάθε ποινική και αστική ευθύνη που μπορεί να προκύψει από την επέλευση κάποιου ατυχήματος. Και δεν είναι μηδενική η πιθανότητα επέλευσης ατυχήματος, ακόμη και μέσα στο εξεταστικό πάρκο.

 (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)  Ένα από τα πιλοτικά εκπαιδευτικά πάρκα οδήγησης λειτουργεί και στην εκλογική μου περιφέρεια. Εκεί διαμαρτυρήθηκε ο Σύνδεσμος των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών όταν έλαβε γνώση της απόφασης του Νομάρχη, που ως όφειλε όρισε ότι έπρεπε να ξεκινήσουν οι εξετάσεις στο εκπαιδευτικό πάρκο. Είχαμε μία αναστολή της απόφασης του Νομάρχη με νέα απόφασή του μέχρις ότου να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημά τους να τροποποιηθούν οι διατάξεις του νόμου που τους άφηναν εκτεθειμένους. Έκτοτε παρήλθε κάποιο διάστημα και δεν είχαμε καμία εξέλιξη.  Στο τέλος του έτους, στις 27 Δεκεμβρίου, με έγγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχίας Καβάλας τους γνωστοποιήθηκε ότι από θα πρέπει να προσέλθουν για τις εξετάσεις στα εξεταστικά πάρκα.

 Έκτοτε οι εκπαιδευτές απέχουν. Έγιναν κάποιες επαφές και συσκέψεις με παράγοντες του Υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι αναγνώρισαν το δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτών -αυτή τη νομική αντίφαση- και τους δόθηκε η υπόσχεση ότι θα γίνουν οι σχετικές τροποποιήσεις του νόμου έτσι ώστε πλέον η ευθύνη τους να μη συνδέεται με τη μη παρουσία τους κατά τη δεύτερη μέρα των εξετάσεων όταν ο υποψήφιος θα είναι μόνος του στο όχημα.  (Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

 Πράγματι υπάρχει ένα νομικό κενό και εκτιμούμε ότι έχει αντιληφθεί η ηγεσία του Υπουργείου την ύπαρξή του και έχει κάθε πρόθεση να διορθώσει τη σχετική διάταξη του νόμου, το άρθρο 99 παράγραφος 1 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  Εκτιμούμε ότι υπάρχει περιθώριο να λυθεί και το θέμα που έχει προκύψει με τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες ζητούν επιπλέον επασφάλιστρο για το ασφαλιζόμενο όχημα που παραχωρείται στον υποψήφιο οδηγό, φέρνοντας σε δυσχερέστερη θέση τους εκπαιδευτές.

 Μέχρι να προκύψει αυτή η σχετική τροποποίηση, νομίζω ότι θα είναι δίκαιο να υπάρξει και αναστολή της απόφασης για την εξέταση στα εξεταστικά πάρκα, ώστε να ικανοποιηθεί αυτή η προϋπόθεση να καλυφθούν οι εκπαιδευτές, να απαλλαγούν από κάθε ποινική και αστική ευθύνη, εφόσον οι ίδιοι δεν παρίστανται στο όχημα. Εάν παρίσταντο δεν υπάρχει κανένα θέμα, όπως αντιλαμβάνεστε.  Το νέο σύστημα εξέτασης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά καλό είναι να γίνει σωστά, χωρίς καμία τέτοια νομική εκκρεμότητα.  Σας ευχαριστώ.

Όσοι γνωρίζεται τον τότε υπουργό κερδίζεται: Θα καταλάβετε αμέσως την χρονολογία του τότε νέου συστήματος!!

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κύριο Παναγιωτόπουλο. Όπως αντιλαμβάνεστε, κύριε συνάδελφε, έχετε υπερκαταναλώσει και το χρόνο της δευτερολογίας σας. Θα το χειριστούμε κατ’ οικονομία.  Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπυρίδων Βούγιας έχει το λόγο.  ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΟΥΓΙΑΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

 Νομίζω πως είναι απ’ όλους αποδεκτό, κύριε συνάδελφε, ότι στην εξέλιξη της διαδικασίας εξέτασης των υποψηφίων οδηγών μέσα σ’ ένα προστατευμένο, καλά οργανωμένο και καλά σχεδιασμένο περιβάλλον όπως είναι οι πίστες - τουλάχιστον για το θέμα των ειδικών ελιγμών και το θέμα της στάθμευσης- υπήρξε πρόοδος εδώ και πολλά χρόνια. Κατά γενική ομολογία όλοι συμφωνούν ότι αυτές οι εκπαιδευτικές πίστες προσφέρουν διαφάνεια και αξιοπιστία και δημιουργούν άριστο κλίμα μεταξύ εξεταζομένων, εκπαιδευτών και εξεταστών.

 Θα ήθελα καταρχήν να διορθώσω κάτι που αναφέρατε στην επίκαιρη ερώτησή σας και το επαναλάβατε και τώρα: Οι εξετάσεις αυτές δεν γίνονται σε διάρκεια δύο ημερών. Πρέπει να ξέρετε ότι την ίδια μέρα μετά την πρώτη φάση της διαδικασίας με την οποία εξετάζεται ο υποψήφιος οδηγός στην ελεύθερη πορεία μέσα σ’ ένα φυσικό, κανονικό κυκλοφοριακό περιβάλλον και αφού και εφόσον έχει αξιολογηθεί θετικά η ικανότητά του - παρουσία βεβαίως του εκπαιδευτή μέσα στο όχημα ώστε να μην υπάρξουν κίνδυνοι όχι μόνο για φθορές αλλά και για σωματικές βλάβες για τον ίδιο, για τον εκπαιδευτή αλλά και για τους άλλους- συνεχίζεται η εξέταση με τη φάση των ελιγμών που γίνεται στην πίστα, χωρίς βεβαίως την παρουσία του εκπαιδευτή μέσα στο όχημα. Οι κίνδυνοι ατυχήματος εκεί είναι ελάχιστοι, ανύπαρκτοι –θα έλεγα- αφού αυτή η φάση γίνεται σε κλειστό, προστατευμένο χώρο, χωρίς άλλη κυκλοφορία και με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα δέκα χιλιόμετρα την ώρα.

 Κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, είναι υποχρεωτικό με πρώτη ταχύτητα να γίνονται αυτοί οι ελιγμοί δεξιοτεχνίας και αίσθησης του χώρου και όχι με υπέρβαση των δέκα χιλιομέτρων την ώρα. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως είναι ανύπαρκτος ο κίνδυνος είτε της σωματικής βλάβης είτε της βλάβης στο όχημα.  Η αστική και η ποινική ευθύνη βεβαίως βαραίνει τον υπεύθυνο της εκπαίδευσης γιατί αυτός είναι ο μόνος υπεύθυνος παροχής των αναγκαίων γνώσεων οδηγικής τακτικής και συμπεριφοράς προς έναν υποψήφιο ο οποίος την επόμενη μέρα -και εφόσον πάει καλά η εξέτασή του- θα βγει στο δρόμο και θα μπορεί με ασφάλεια για τον εαυτό του και για τους άλλους να κυκλοφορεί σ’ ένα δύσκολο κυκλοφοριακό περιβάλλον. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πώς είναι δυνατόν ο ίδιος ο εκπαιδευτής να θέτει σε εξέταση τελικής μορφής έναν υποψήφιο ο οποίος μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τον εαυτό του ή για το όχημα σ’ ένα προστατευμένο περιβάλλον χωρίς εμπόδια, χωρίς άλλη κυκλοφορία και με ταχύτητα κάτω από δέκα χιλιόμετρα την ώρα.

 Θα έλεγα πως το ίδιο ερώτημα που θέτετε θα έπρεπε να τεθεί για το ζήτημα της εξέτασης των υποψηφίων οδηγών δικύκλων οι οποίοι, όπως γνωρίζετε, εξετάζονται μέσα σ’ ένα δύσκολο κυκλοφοριακό περιβάλλον, φυσικά χωρίς τη δυνατότητα παρουσίας πάνω στο όχημα του ίδιου του εκπαιδευτή. Εκεί βεβαίως υπάρχει ένας πραγματικός κίνδυνος φθοράς είτε του δικύκλου είτε του ίδιου του υποψηφίου κάτω από ένα δύσκολο περιβάλλον. Πραγματικά εκεί έχουμε πολύ περισσότερα γεγονότα σωματικής βλάβης, δηλαδή ατυχημάτων, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης και δεν διαπίστωσα ποτέ να τίθενται επαναλαμβανόμενα ερωτήματα από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους για το ζήτημα αυτό το οποίο πραγματικά πρέπει να ξανακοιτάξουμε.

 Θα επιφυλαχθώ στη δευτερολογία μου να σας αναφέρω τα πρώτα δείγματα αξιολόγησης της εξέτασης μέσα στις πίστες. Θα σας έλεγα όμως ότι επειδή συζήτησα με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτών και στο γραφείο μου στη Θεσσαλονίκη αλλά και στο Υπουργείο παρουσία των ενώσεων των ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος, των υπηρεσιακών παραγόντων και των ίδιων των εκπαιδευτών, εκφράστηκε συνολικά η βεβαιότητα ότι πραγματικά δεν υφίσταται ανάγκη νέας ειδικής νομοθετικής ρύθμισης άμεσα.

 Ωστόσο επειδή στο Υπουργείο ανοίγουμε ξανά το θέμα της συνολικής αναθεώρησης όλου του θεσμικού πλαισίου –σχολές οδηγών, εκπαιδευτές, εξετάσεις των ίδιων των εκπαιδευτών και αξιολόγησή τους και εκπαίδευση των ίδιων των οδηγών και διαδικασία των εξετάσεων- όλα αυτά τα ζητήματα θα τεθούν ξανά ώστε ενδεχομένως να βελτιώσουμε, αν χρειάζεται, κάποια απ’ όλες αυτές τις διαδικασίες.  Σας ευχαριστώ.

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον Υπουργό, τον κ. Βούγια.  Παρακαλείται, εάν έχει κάτι νέο να προσθέσει, και όχι κατ’ επανάληψη, ο κ. Παναγιωτόπουλος να λάβει το λόγο.  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Με μεγάλη οικονομία χρόνου, κύριε Πρόεδρε. Σας διαβεβαιώ.  Άκουσα με προσοχή τον κύριο Υπουργό.  Πρώτον, συμφωνώ κι εγώ με το ότι και τα δίκυκλα θα έπρεπε να συμπεριληφθούν σε διατάξεις οι οποίες ενδεχομένως θα έπρεπε να αναθεωρηθούν. Διότι η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα το καθεστώς παραχώρησης ενός δικύκλου από τον εκπαιδευτή στον υποψήφιο ήταν πάλι ένα καθεστώς νομικής αντίφασης. Επομένως, κι εκεί θα μπορούσε να υπάρξει διόρθωση, για απαλλαγή ευθύνης του εκπαιδευτή κατά την παραχώρηση και του δικύκλου στον εξεταζόμενο.

 Τώρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες, που είναι τα κατ’ εξοχήν αρμόδια όργανα, κύριε Υπουργέ, για την εκτίμηση του κινδύνου –ασφαλώς αρμοδιότερα από εμάς- κρίνουν ότι όταν ο εξεταζόμενος μπαίνει μόνος στο όχημα, θα πρέπει να ζητούν επιπλέον επασφάλιστρο για το ασφαλιζόμενο αυτό όχημα από τους εκπαιδευτές. Αξιολογούν, δηλαδή, την παρουσία του εξεταζόμενου μόνου του μέσα στο όχημα ως κάπως πιο πρόσφορη για την επέλευση κάποιου απροόπτου, κάποιου ατυχήματος και άρα επικίνδυνη.  Επομένως, νομίζω ότι οι ίδιες οι ασφαλιστικές δείχνουν το δρόμο και το πνεύμα στο οποίο θα μπορούσε η ηγεσία του Υπουργείου να κινηθεί.

 Θέλω να επαναλάβω το εξής: Δεν έχουμε πρόβλημα ως προς την εφαρμογή του θεσμού. Απλά ζητούμε η εφαρμογή αυτού του θεσμού των εξεταστικών πάρκων, των πιστών, όπως λέγονται, και των πιλοτικών εφαρμογών τους σε δύο, τρεις, τέσσερις Νομούς στη χώρα, να γίνουν κατά τρόπο τέτοιο, ώστε να καλύπτονται οι εκπαιδευτές από αυτή τη νομική αντίφαση, η οποία λέει ότι παραχωρούν μεν το όχημα, αλλά υπέχουν, καίτοι εκτός του οχήματος, ποινική και αστική ευθύνη για κάθε ατύχημα που θα μπορούσε να προκύψει.  Επομένως, νομίζω ότι μπορείτε να το δείτε και να διορθωθεί αυτό το νομικό κενό.  Σας ευχαριστώ.

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Η ερώτηση και οι παρατηρήσεις που κάνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, δεν έχουν να κάνουν με την ευστοχία της μεθόδου εξετάσεως, αλλά με αυτό το νομικό κενό ή τη νομική ρύθμιση. Και νομίζω ότι περιλαμβάνεται ή θα περιληφθεί σε αυτό που είπατε στην κατακλείδα της πρωτολογίας σας, ότι καθώς εξετάζετε συνολικά το όλο θέμα, μπορείτε να δείτε και αυτή την εύστοχη παρατήρηση.  Ορίστε, κύριε Βούγια, έχετε το λόγο.  ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΟΥΓΙΑΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Σωστά, κύριε Πρόεδρε. Νομίζω ότι έτσι συμβάλλετε στην κοινή αποδοχή πως θα ξαναδούμε όλο το σύστημα…

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Έτσι το βλέπω. Ναι.  ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΟΥΓΙΑΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Και, βέβαια, στις ομάδες εργασίας που έχουμε συστήσει για να διαμορφώσουν τις θέσεις, τελικά συμμετέχουν και εκπρόσωποι των ίδιων των εκπαιδευτών.  Επομένως, τα θέματα αυτά που έθεσε ο συνάδελφος με την ερώτησή του, είναι απολύτως γνωστά στο Υπουργείο.  Απλώς κι εγώ, κατ’ οικονομίαν, θα ήθελα να αναφέρω μερικά πρώτα συμπεράσματα μιας πρώτης περιόδου πιλοτικής εφαρμογής που έχουν και ορισμένα στατιστικά στοιχεία, παρότι δεν αποτελούν ένα δείγμα. Εδώ υπάρχουν και εκθέσεις των ίδιων των εκπαιδευτών στο Νομό Δράμας και Σερρών, κύριε συνάδελφε, που και αυτοί στην αρχή είχαν τις ίδιες ανησυχίες, οι οποίες, όμως, καλύφθηκαν στη συνέχεια. Λένε, λοιπόν, πως σε γενικές γραμμές το σύνολο των εξεταζομένων υποψηφίων οδηγών είναι ευχαριστημένο με το νέο τρόπο διεξαγωγής. Το γεγονός της μη παρουσίας εκπαιδευτή και εξεταστών στο όχημα, τους προσδίδει αυτοπεποίθηση και συμπεριφέρονται με καλύτερο τρόπο στην εκτέλεση των δοκιμασιών.

 Δεν ξέρω αν θυμάται κανείς –όλοι πήραμε το δίπλωμα μας πριν από πολλά χρόνια- πόσο, αν θέλετε, δύσκολο, ανασφαλές και αμήχανο ήταν να προσπαθείς να εξεταστείς, έχοντας μέσα στο όχημα δύο ή τρεις ανθρώπους ακόμη, οι οποίοι προσπαθούσαν να καταλάβουν πόσο καλά γνωρίζεις. Το γεγονός ότι σε ένα πεδίο, ελεγχόμενο πάντοτε, μπορείς να δείξεις μόνος σου το επίπεδο της γνώσης και της εκπαίδευσης που έχεις, νομίζω ότι σου δίνει ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης. Η διαφάνεια, δε, στην όλη διαδικασία της πρακτικής εξέτασης, δημιουργεί μη αμφισβητήσιμες σχέσεις μεταξύ εξεταζομένων, εκπαιδευτών και εξεταστών.  Κάποια πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ πριν στο κομμάτι αυτό της εξέτασης, τον ελιγμό, δηλαδή, και τη στάθμευση, είχαμε ποσοστά επιτυχίας σχεδόν 100% -δηλαδή στην ουσία δεν ήταν ουσιαστική η εξέταση- το ποσοστό μειώθηκε στο 65%, πράγμα που σημαίνει αξιοπιστία, διαφάνεια και μεγαλύτερη, επιτρέψτε μου να πω, ασφάλεια για όλους, κύριε Πρόεδρε, την επόμενη ημέρα, όταν ο οδηγός βγει στο δρόμο.

 Κλείνω με την τοποθέτηση των ίδιων των εκπαιδευτών Δράμας. Το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Δράμας «Ομόνοια» είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτές που λένε: «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε από τη λειτουργία της πίστας εκπαίδευσης και εξέτασης. Οι όποιοι αρχικοί προβληματισμοί μας όσον αφορά την ασφάλεια των οχημάτων και των υποψηφίων οδηγών ελαχιστοποιήθηκαν, αφού η πράξη έδειξε ότι η ταχύτητα με την οποία κινούνται οι υποψήφιοι μέσα στην πίστα και η βελτίωση της εκπαίδευσής τους από τις σχολές μας, δεν δίνουν πιθανότητα ατυχήματος με σωματικές βλάβες.  Υπάρχει βεβαίως μια μικρή πιθανότητα υλικών ζημιών στα οχήματα, η οποία μπορεί με ασήμαντες παρεμβάσεις να ελαχιστοποιηθεί.

 Εδώ, δηλαδή, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις στην τοποθέτηση ορισμένων πασάλων που υπάρχουν εκεί για την υπόδειξη των διαδρομών, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ή να μηδενιστεί και η πιθανότητα κάποιων μικρών υλικών βλαβών στα οχήματα των εκπαιδευτών.  Πάντως, επαναλαμβάνω –και κλείνω μ' αυτό που είπε και ο κύριος Πρόεδρος- ότι στη διαδικασία της επαναθεώρησης όλου του συστήματος εκπαίδευσης και ελέγχου εκπαιδευτών μπορούμε να ξαναδούμε όλα τα θέματα αυτά από την αρχή.  Ευχαριστώ.  ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό κ. Σπυρίδωνα Βούγια.

Τι είχες Γιάννη;….  Τι είχα πάντα;...

 Ξεκαθαρίζω την θέση μου, ότι είμαι εναντίον των εξεταστικών πάρκων, όχι γι’ αυτά που ίσως κάποιοι άλλοι συνάδελφοι θέλουν, αλλά επειδή έτσι νομιμοποιείται ξεκάθαρα το λάδωμα!!  Μας το λέει και η ξεκάθαρη παραδοχή του υφυπουργού: (είχαμε ποσοστά επιτυχίας σχεδόν 100% -δηλαδή στην ουσία δεν ήταν ουσιαστική η εξέταση- το ποσοστό μειώθηκε στο 65%, πράγμα που σημαίνει αξιοπιστία, διαφάνεια και μεγαλύτερη,…) Έτσι παραμένει η εξέταση να μην είναι ουσιαστική, ή αν θέλετε, να είναι ουσιαστική, μόνο στους ελιγμούς;

Τέλειος οδηγός!!  Με απλά λόγια:  Στον χειρότερο υποψήφιο οδηγό, αν του κάνω καμιά δεκαριά μαθήματα μόνο τυποποιημένη γωνία, τυποποιημένο παρκάρισμα, και τυποποιημένη αναστροφή

 Για τους λόγους της ασφάλισης, αναφέρεται και η ομοσπονδία εκπαιδευτών στον διευθυντή του τμήματος μεταφορών Δράμας, όπου κι εκεί μας λένε για το ίδιο ποσοστό επιτυχίας, αλλά και για το άλλο σκεπτικό που αφορά τους εξεταστές!!  ( Ο κλάδος μας θέλει και επιμένει στις πίστες, διότι έτσι και προσφορά στην οδική ασφάλεια έχουμε, καθώς επίσης ‘’διαφάνεια και αξιοπιστία’’ και εν τέλει θα πρέπει να αναλυθεί το γεγονός, που αναφέρεσθε ότι ‘’έξω από τις πίστες έχουμε επιτυχίες 95%, ενώ μέσα 65%’’, ποσοστά που δεν είναι κολακευτικά για τους συμμετέχοντες στην εξέταση υπαλλήλους.)

 Νομίζω ότι μπορούν οι πάντες ξεκάθαρα να καταλάβουν, ότι αν το ‘δαιμόνιο’ του Έλληνα, δεν μετατρέψει τις πίστες όπως με τα μηχανάκια, τότε οι ελιγμοί που γίνονται με κατ’ ανώτατο όριο 10χιλ./ω. και μόνο με πρώτη ταχύτητα, τότε και μόνο τότε θα είναι καθαρές οι εξετάσεις ελιγμών! Επαναλαμβάνω, μόνο των ελιγμών!!  Επί τέλους, ύστερα από 100χρόνια ύπαρξης και στην χώρα μας του αυτοκινήτου, καταφέραμε να εμπιστευόμαστε μεταξύ μας την κίνηση του, με 10χιλ./ω., μάλιστα σε επίπεδο δρόμο, και με προστατευτικά κιγκλιδώματα!!  Εξέλιξη!!!

 Σήμερα, σε δύο υποψήφιες τους είπα ότι πρέπει να μάθουν τουλάχιστο την αντίδραση του ενός δευτερολέπτου που λέει το βιβλίο εξετάσεων!  Τους είπα επίσης, ότι καλύτερα θα ήταν στο θέμα αντιδράσεων, να βγάλουμε κατά την εκπαίδευση διό και τρις συνεχόμενες αντιδράσεις και να δούμε και τον χρόνο μεταξύ τους.  Ποιος μπορεί να κάνει έτσι εκπαίδευση αν δεν έχει διπλά πεντάλ; Κι αν δεν έχει την σχετική πείρα;

 Μήπως θα πρέπει οι διπλωματούχοι πια οδηγοί, μόλις πάρουν το δίπλωμα να κατευθυνθούν στους ειδικούς που τους πετάνε μπροστά τους αχυράνθρωπους;  Λέτε οι αρχηγοί μας να στηρίζουν τέτοια συμφέροντα; Παιγνίδια πολιτικά: Το ένα σηκώνεται πιο ψηλά Και το άλλο γυρίζει το κεφάλι ανάποδα

 Εντάξει, ν’ αντιστρέψω το σκεπτικό μου, και να προτείνω:  Φτιάξτε όσες πίστες μπορείτε, ή μην φτιάχνετε καμία.  Αν το σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης δεν το πιστέψει ο απλός καθημερινός Έλληνας, είναι εκ των προτέρων αποτυχημένο!!  Αν ως πολιτικοί, δεν έχετε την ικανότητα, με τόσα πολλά καθημερινά στοιχεία, να πείσετε τους Έλληνες να μην σκοτώνονται στους δρόμους… τι μπορεί να πει ο καθένας;;

 Από την πλευρά μου πάντως, έχω βαρεθεί να υποστηρίζω, δεν αντέχω άλλο, ότι:  Δεν πειράζει ρε παιδιά, ας μας κοροϊδεύουν, τι να κάνουμε; Μάθε εσύ να οδηγείς σωστά, κι άσε τους άλλους να κάνουν ότι θέλουν!!  Με ημερομηνία 26 Απριλίου :42 έστειλα ένα προς το υπουργείο μεταφορών, και με κοινοποίηση προς την ομοσπονδία που ανήκει το σωματείο εκπαιδευτών της πόλης  Σας παραθέτω μόνο το κομμάτι που απευθύνομαι στην ομοσπονδία.

Τι να πούμε τι; Τι να τραγουδήσουμε;

 …..Κύριοι συνάδελφοι, προσγειωθείτε. Πάνε οι παχιές αγελάδες, ακόμη και οι ισχνές, όχι μόνο δεν έχουν σταγόνα γάλακτος, αλλά δεν στέκονται καλά-καλά στα πόδια τους. Πρέπει να τις βοσκήσουμε, κι αν ύστερα από κάποιο καιρό συνέλθουν, ίσως,.. μας δώσουν κανα μοσχαράκι να το μεγαλώσουμε, και λίγο γάλα να πιούν τα παιδιά μας, αλλιώς….  Ωραίες είναι οι πίστες, οι έξτρα παραστάσεις, και τέτοιες σκέψεις, αλλά ήταν της εποχής, όχι του 2003, αλλά του 1983!! Εξάλλου, μην σκέφτεστε ότι ο κόσμος θα έρθει να βγάλει δίπλωμα, αν εξαιρέσουμε κάποια τρελόπαιδα, όλοι οι άλλοι θα το αφήσουν για αργότερα…. Ακόμη κι όσοι έρθουν, τι νομίζετε, ότι θα μείνουν ικανοποιημένοι με τυποποιημένη γωνία και παρκάρισμα, και με πακέτο στην πορεία, ώστε να δείχνουμε καθαροί;

 Σας παρακαλώ πολύ, δείτε την πραγματικότητα, ήρθε η εποχή που πρέπει μόνο και μόνο να δουλέψουμε, να μας εμπιστευτεί ο κόσμος, όχι ότι είμαστε μάγκες και του τα παίρνουμε, και η μαγκιά μας επεκτείνεται και στο πλαστικοποπιημένο πια χαρτί. Αλλά ήρεμα και αποτελεσματικά, τον μαθαίνουμε μόνο να οδηγεί, να κάνει οικονομία, και να μην σκοτώνεται στους δρόμους.  Αν οι μισοί συνάδελφοί μας κλείσουν, δεν σημαίνει ότι οι άλλοι μισοί θα έχουν δουλειά. Αν δεν εργαστούμε ως σύνολο, έτσι που να εμπνέουμε εμπιστοσύνη, το επάγγελμα θα κλείσει. Ίσως μείνουν κάποιες υπηρεσίες, με ………… εξεταστές, που θα παίρνουνε παράβολα, και θα μοιράζουν διπλώματα!!

 Προτείνω κάτι το πολύ απλό. Διεκδίκηση μηδενικού κόστους, όπως πιο πάνω ζητάω από το υπουργείο, για τα χαρτιά. Το φτηνό δίπλωμα είναι υπέρ μας, δεν ανήκει στις τράπεζες, και στους γιατρούς. Όσο για τους κρατικούς λειτουργούς, τους πληρώνει το κράτος. Κατάργηση των υποχρεωτικών μαθημάτων. Δωρεάν θεωρητικά, και παραστάσεις. Να πληρώνει ΜΟΝΟ, τα μαθήματα οδήγησης, όσα κάνει. Αν μάλιστα καθαρίσει και το τοπίο στις εξετάσεις, τότε νομίζω ότι θα εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη, θα κρατήσουμε τη δουλειά μας, κι αν η οικονομία τής χώρας ανέβει, κι αν επιβιώσουμε, θα ξανά μιλήσουμε για πίστες, και για καθαρά υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα, εξάλλου τώρα, οι υπεύθυνες δηλώσεις τα κάνουν!

 Προς το παρόν, απλά, συνιστώ να σιωπήσουμε, είμαστε όλοι ένοχοι για το χάλι των τελευταίων δεκαετιών, ας θεωρήσουμε σήμερα ότι ήρθε η ευκαιρία, μια και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο, κι ας καθαρίσουμε το χώρο μας, για να μπορέσουμε ετούτη την περίοδο να συντηρηθούμε.  Ας ελπίσουμε ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες, και καλά είναι να μας βρούνε υγιείς, να μην, ξανά, παραπαίουμε!  Πάντως, έστω κι αν διαφωνείτε, το βέβαιο είναι, ότι οι καταστάσεις μάς επιβάλλουν νέους τρόπους σκέψεων και εφαρμογών, για να κρατήσουμε το επάγγελμά μας.  Η εποχή των τεράστιων οικονομικών πακέτων που συμπεριελάμβαναν τα πάντα, καθώς και η εποχή με τα πακέτα των υπεύθυνων δηλώσεων, ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΑΝ!!

 Κύριε υφυπουργέ, κύριοι συνάδελφοι.  Σας ευχαριστώ, και σας παρακαλώ, μην τα βλέπετε πια αφ’ υψηλού, ας μην επιτρέπουμε άλλο πια, τον καθένα να μας κατηγορεί, που βρίσκεται στη χώρα μας, ή και στα πέρατα του κόσμου όπως τελευταία συνηθίζεται!!  Σας ευχαριστώ και πάλι.  Εκπαιδευτής Στ. Αγγελής. Μπαϊμπά 30 Αγρίνιο. Τηλ &

Της πορείας κάποιος το τσίμπησε Ενώ της πίστας μικρότερο και πιο γερό!! Τα θέλει και τα δύο

Ένα κομμάτι από την αρχική μου σελίδα  Όσο για την βελτίωση της εκπαίδευσης  ευκολότερη είναι η βελτίωση της αποχέτευσης  κι αν έχουμε δολιοφθορά, να μην αφήνει μυρωδιά  όλα να γίνονται πακέτο, να χαίρετε η σιγανοπαπαδιά

Τέλος συστημάτων!!  Παρακαλώ πάρα πολύ, κάθε άνθρωπο που κάνει κουμάντο, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στην ανθρωπότητα, να παραδώσει την παγκόσμια κυβέρνηση εκεί που την έχουν ήδη οδηγήσει!!  Ο μηχανισμός της παγκοσμιοποίησης δεν θα μπορέσει να πάρει αντίθετες στροφές, χωρίς παγκόσμιες τεράστιες καταστροφές!  Οι νέες τεχνολογίες θα λειτουργήσουν και πάλι σαν την φωτιά, που όταν πάμε πολύ κοντά θα καούμε, κι όταν απομακρυνθούμε θα κρυώσουμε!!  Και η φωτιά αν επεκταθεί και γίνει επικίνδυνη, θα σβήσει,… το παράδοξο της φύσης… με το άφθονο… που αν κι αυτό διασπαστεί… καίγονται και τα διό του στοιχεία!!!

ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ Τέλος