Π.Π.Σ.Π.Α ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ 2013-2014 Θέμα : ‘’ Ο σωματότυπος των αθλητών ‘’ Εκτομορφία Ενδομορφία Μεσομορφία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
Advertisements

ΦΤΕΡΑ –ΑΝΩ ΠΛΑΤΗ Η ΠΛΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Πρόσληψη και δαπάνη ενέργειας
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΜΥΪΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Όνομα: Λεκάκης Κωνσταντίνος καθ. Τεχνολογίας
MYIΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΔΙΑ: Τετρακέφαλοι: 4 κεφαλές (ορθός-εσω-εξω-μέσος)
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Ομάδα 1 PROJECT Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ Θέμα: “Ο σωματότυπος των αθλητών”
Βιολογικές και Ψυχολογικές αλλαγές
Ο σωματότυπος των αθλητών
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Διατροφή & Άσκηση Όλο και πιο συχνά ακούει κανείς ότι η τακτική φυσική δραστηριότητα είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν στην απόκτηση.
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
Το κυκλοφορικό σύστημα
Δεδομένα σχετικά με τον πόνο και τον τραυματισμό!
Ως παχύσαρκο χαρακτηρίζεται το άτομο που έχει αυξημένο σωματικό βάρος και συγκεκριμένα κατά ένα ποσοστό μεγαλύτερο του % από αυτό που θα έπρεπε.
ΤΡΩΝΕ ΣΩΣΤΑ ΟΙ ΝΕΟΙ;.
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
 Για να πετύχουμε τους στόχους μας σε σχέση με την αερόβια άσκηση(π.χ. καύση λίπους, βελτίωση γενικής αντοχής) πρέπει να γνωρίζουμε σε ποιά ένταση.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ & ΣΤΗ ΜΥΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ
1o ΓΕΛ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μήκους – Μέση Τιμή Ηλ. Μαυροματίδης
Αύξηση-Ανάπτυξη των παιδιών
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Α ΤΑΞΗ
Επιπτώσεις στην Ψυχολογία  Μειώνει το στρες  Ενισχύει την ευεξία  Συντελεί στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  Οδηγεί πιο κοντά στη φύση  Αυξάνει.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
ΕΠΑΛ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΜΑΝΩΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. ΟΜΑΔΑ Β’ Γιωργής Νέττος Κορινα Παρασκευοπούλου Δημήτρης Σκουλούδης.
ΜΑΘΗΜΑ 6. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΟΡΙΟΥ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΑΠΟΘΕΣΗ ΛΙΠΟΥΣ ΣΤΟΝ ΛΙΠΩΔΗ.
Εκτιμητική ζώων: κεφαλή & τράχηλος Εργαστήριο Γενικής και Ειδικής Ζωοτεχνίας Γ.Π.Α. Τμήμα: Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών Διδάσκουσες:
Τι είναι τα αναβολικά στεροειδή; Τα αναβολικά στεροειδή είναι συνθετικά παράγωγα της τεστοστερόνης. Στους άντρες, η τεστοστερόνη παράγεται από τους όρχεις.
ΟΜΑΔΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΤΖΙΜΠΑΡΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΙΝΑΚΗΣ, ΝΙΟΒΗ ΦΘΕΝΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ 1.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΙΙΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Π ΡΑΚΤΙΚΗ Α ΣΚΗΣΗ Σ ΤΗΝ Κ ΟΙΝΟΤΗΤΑ Π ΕΠΡΑΓΜΕΝΑ Β’ Ε ΞΑΜΗΝΟΥ Φορέας Υποδοχής: Διαιτολογικό Γραφείο Δημητρίου Μαρίας Καραγλάνη Ευαγγελία Α.Μ ΑΘΗΝΑ.
Το ερειστικο συστημα.
Άθληση – άσκηση - Υγεία Ειμαστε Οι : Dream team Βασιλογλου Δημητρης Μαραζογλου Αλεξανδρος Καφαλιδης Χαραλαμπος Ριζος Αργυρης Χατζηκωνσταντινου πολυδευκης.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΒΆΡΟΥΣ Παπαηλιού Άννα -Διαιτολόγος.
Δασκαλάκη Δ. Δέσποινα Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Επ. συνεργάτιδα Medtronic Ηράκλειο, 10/9/2016 Διατροφικές συστάσεις & άσκηση σε ασθενείς με Διαβήτη.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους Energy Balance & Weight Control θεωρεία & Άσκηση Πράξης ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
Διατροφική Αγωγή ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Εργασία βιολογίας Σχολικό Έτος 2016/17 Γ. Αντώνης Α1
Ανάλυση Σύστασης Σώματος
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Εκτιμητική ζώων Πρόσθιο τμήμα κορμού και πρόσθια άκρα
Διατροφή και Ειδικές Δίαιτες
ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ) Φορέας: Διαιτολογικό γραφείο Πυρογιάννη Βασιλική Ρουμπάνης Δημήτριος,
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Project B3 Τορομάνι Εριόνα Τσεσμετζή Μαρία-Ζωή Τσιπώτη Μαρία
Άθληση και μαθητής Η ομάδα εργασίας μας ανέλαβε να ασχοληθεί με τη σημασία της άθλησης στη ζωή των μαθητών και τις θετικές επιπτώσεις της άθλησης στη.
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
Παχυσαρκία.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Μυοσκελετικά προβλήματα Φυσικοθεραπεία
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Π.Π.Σ.Π.Α ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ 2013-2014 Θέμα : ‘’ Ο σωματότυπος των αθλητών ‘’ Εκτομορφία Ενδομορφία Μεσομορφία

Ερευνητική Ομάδα : ΡΟΥΒΙΤΣΕΣ Γραμματικού Κων/να Γρυπιώτης Γιάννης Καμαριανός Νίκος Καψάλη Τζωρντίνα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ανθρωπομετρία είναι η μελέτη των διαστάσεων του ανθρώπινου σώματος για ανθρωπολογική κατηγοριοποίηση και σύγκριση. Ο επιστημονικός αυτός κλάδος δημιουργήθηκε από την ανάγκη να υπάρχει πιο αντικειμενική περιγραφή της ανθρώπινης μορφής. Την ανθρωπομετρία ως σύγχρονο επιστημονικό κλάδο εγκαινίασε ο Βέλγος Αντόλφ Κετελέ (1796-1874) με τη θεωρία του περί μέσου ανθρώπου, ενός ιδανικού δηλαδή ατόμου, του οποίου οι σωματικές διαστάσεις αντιστοιχούν σε αυτές που συναντώνται συχνότερα μέσα στην ομάδα στην οποία ανήκει. Ο σωματότυπος, όπως πρώτος διατύπωσε ο William Sheldon, είναι η ιδιότητα που χαρακτηρίζει κάθε άτομο. Ανάλογα με τη δομή του, την προδιάθεση του να χτίζει μυική μάζα και να αποθηκεύει λίπος. Έτσι κάθε σωματότυπος έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που του δίνουν τη δυνατότητα να προσαρμόζεται και να αποδίδει καλύτερα σε διαφορετικά είδη προπόνησης. Ο σωματότυπος είναι λοιπόν συνδυασμός μυϊκής μάζας, δομής σκελετού και πυκνότητας.

Είδη σωματότυπου: Ο σωματότυπος αποτελείται από τρία συστατικά: την ενδομορφία, την μεσομορφία και την εκτομορφία. Το πρώτο συστατικό βαθμολογεί την λιποβριθεία, το δεύτερο την μυοσκελετική ανάπτυξη και το τρίτο την έκταση της δερματικής επιφάνειας του σώματος.

ΕΝΔΟΜΟΡΦΙΚΟΣ Είναι ο σωματότυπος με υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους, συσσωρεύει εύκολα λίπος, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς και των γοφών και έχει γενικά πλαδαρό σώμα. Το μυϊκό του σύστημα είναι ανεπτυγμένο, δεν είναι όμως ευδιάκριτο, αφού ‘’κρύβεται‘’ κάτω από στρώμα λίπους. Θα πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια για να πετύχει το σωστό βάρος. Επίσης, χάνει πολύ δύσκολα λίπος και κατά την διάρκεια της δίαιτας χάνει και αρκετούς μύς. ‘Εχει στενούς ώμους , φαρδιά λεκάνη και στρογγυλό πρόσωπο.

ΜΕΣΟΜΟΡΦΙΚΟΣ Μεγάλο άνοιγμα ώμων, στενή μέση και νορμάλ μέγεθος γοφών. Τρώει χωρίς να προσέχει ιδιαίτερα την διατροφή του, αφού δεν παίρνει εύκολα λίπος και όταν πάρει μοιράζεται ομοιόμορφα σε όλο του το σώμα και μπορεί να το ξαναχάσει εύκολα. Έχει αρκετά αναπτυγμένο μυϊκό σύστημα. Το πρόσωπό του έχει έντονες γωνίες και συνήθως έχει αρκετά βαριά χροιά φωνής. Γενικά είναι ο σωματότυπος του ‘’αθλητή’’. Δυνατό γεροδεμένο σώμα με χαμηλό ποσοστό λίπους.

ΕΚΤΟΜΟΡΦΙΚΟΣ Επίπεδος θώρακας, στενοί ώμοι και γοφοί, στενό στήθος και μέση, αδύνατο μυϊκό σύστημα. Έχει λεπτά και μακρά άκρα, μακρύ λαιμό και συνήθως το ύψος του είναι πάνω από το μέσο όρο. Παίρνει πολύ δύσκολα λίπος αλλά και βάρος και ακόμη δυσκολότερα μυς.

Σκοπός Μελετήσαμε: Τί είναι σωματότυπος και ποιά τα είδη του Πώς υπολογίζεται ο σωματότυπος Πώς επηρεάζει ο σωματότυπος την επιλογή της αθλητικής ειδίκευσης Πώς επηρεάζει η αθλητική ειδίκευση τον σωματότυπο Ποιός είναι ο σωματότυπος μαθητών Λυκείου

Σημασία του σωματότυπου για τη φυσική αγωγή Ο σωματότυπος κάθε ανθρώπου παίζει σημαντικό ρόλο στη φυσική αγωγή. Καταρχάς πρέπει να έχει τον κατάλληλο σωματότυπο για το άθλημα με το οποίο ασχολείται. Αυτό προϋποθέτει καλύτερη απόδοση στην προσπάθεια στην οποία καταβάλει. Στη συνέχεια βελτιώνει τη φυσική του κατάσταση με αποτέλεσμα να είναι πιο υγιής. Τέλος , ο άνθρωπος φαίνεται πιο μυώδης και καλογυμνασμένος.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Πληροφορίες από διαδίκτυο. Πληροφορίες από εγκυκλοπαίδεια. Πληροφορίες από τη βιβλιοθήκη της Γυμναστικής Ακαδημίας. Ανθρωπομετρήσεις σε παιδιά διαφορετικής ηλικίας. Μετρήσεις στον υπολογιστή. Δημιουργία διαγράμματος.

Όργανα μέτρησης Μεζούρα Αναστημόμετρο (μέτρο) Παχύμετρο Δερματοπτυχόμετρο Ζυγός (ζυγαριά)

Δείγμα 2 μαθήτριες των 16 ετών. 1 μαθητής των 16 ετών. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 17 ανθρωπομετρήσεις.

Υπολογισμός σωματότυπου Είδος Ενδόμορφου: =0,1451X-0,00068x2+0,0000014x3-0,7182 όπου x είναι το σύνολο των δερματοπτυχών του τρικεφάλου, του υποπλάτιου και του υπερλαγονίου. Είδος Μεσόμορφου: =0,858 (Ε) + 0,601 (Κ) + 0,188 (Α) + 0,161 (C) – 0,131 (Η) + 4,5 όπου Ε= πλάτος αγκώνα Κ= πλάτος γονάτου A= διορθωμένη περιφέρεια βραχίονα [περιφέρεια βραχίονα (cm) – περιφέρεια δερματοπτυχής βραχίονα (mm)] C= διορθωμένη περιφέρεια κνήμης [περιφέρεια κνήμης (cm) – δερματοπτυχή γαστροκνημίου (mm)] H= ύψος Είδος Εκτόμορφου Αναλογία = ύψος/ (βάρος-0,333) Εάν η αναλογία > 40,75 Εκτόμορφος= 0,732 αναλογία – 28,58 Εάν αναλογία <= 40,75 > 38,25 Εκτόμορφος = 0,463 αναλογία – 17,63 Εάν αναλογία <= 38,25 Εκτόμορφος = 0,1

Σωματότυποι στο Βόλλεϋ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Σωματότυποι στο Βόλλεϋ Μερικές μετρήσεις ενηλίκων και νεανίδων της Εθνικής ομάδας βόλλευ. Οι ενήλικες αθλήτριες είναι υψηλότερες , λιγότερο λιπώδεις και ενδομορφικές και περισσότερο εξωμορφικές από τις αθλήτριες της Α2 κατηγορίας. Οι νεάνιδες έτειναν να είναι περισσότερο λιπώδεις και μυώδεις σε σχέση με τις ενήλικες συναθλήτριές τους. Γενικά από διάφορες μελέτες συμπεραίνουμε ότι ο σωματότυπος που επικρατεί στις πετοσφαιρίστριες είναι ο μεσο-ενδομορφικός.

Ανθρωπομετρικά Χαρακτηριστικά Μαθητών ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ανθρωπομετρικά Χαρακτηριστικά Μαθητών Κωδικός Ηλικία ΣΜ ΣΜ_χπ ΣΑ ΣΑ_χπ ΠΑ ΔΠΓ ΠΔ ΠΓΑ ΔΠ_ΤΒ ΔΠ_ΧΩ ΔΠ_ΥΛ ΔΠ_ΟΜΦ ΔΠ_ΠΜ ΠΜ ΠΓ 1 16,0 60,0 59,0 183,0 182,0 5,2 8,0 23,5 35,5 17,0 11,0 15,0 74,0 91,0 2 65,0 166,0 165,0 5,4 27,0 38,5 20,0 18,0 19,0 76,0 100,0 3 76,5 75,3 200,0 197,0 6,6 9,5 28,0 37,0 5,0 4,0 7,0 70,0 120,0 4 86,5 85,5 192,0 190,0 6,5 40,0 29,0   ΠΜ/ΠΓ Σ3ΔΜ Σ4ΔΠ ΣΠ ΣΛ ΑΛΜ ΛΜ ΔΜΣ ΕΝΔΟ ΜΕΣΟ ΕΚΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ 0,813 36,0 59,0 1,1 7,6 54,5 4,5 17,8 3,7 0,1 5,6 Εκτόμορφη 0,760 47,0 73,0 10,2 58,4 6,6 23,9 4,7 3,6 1,5 Ενδόμορφη 0,583 17,0 45,0 5,0 71,5 3,8 19,4 1,6 1,3 Εκτόμορφος   μεσομορφος

Αποτελέσματα Ανθρωπομετρήσεων

Βιβλιογραφία Bayios IA, Bergeles NK, Apostolidis NG, Noutsos KS, Koskolou MD., 2006. Anthropometric, body composition and somatotype differences of Greek elite female basketball, volleyball and handball players. J Sports Med Phys Fitness, Jun;46(2):271-80. Bloomfield J.B., Ackland R., Elliot B.C., 1994. Body Typing, in: Applied Anatomy and Biomechanics in Sports, Ackwell Scientific Publications, Australia, pp.299-303. Gaurav V, Singh M, Singh S, 2010. Anthropometric characteristics, somatotyping and body composition of volleyball and basketball players. Journal of Physical Education and Sports Management, 1(3), 28-32. Heath, B.H., & Carter, J.E.L., 1967. A modified somatotype method. American Journal of Physical Anthropology, 27, 57-74. Jackson, A. S., & Pollock, M. L. (1978). Generalized equations for predicting body density of men. British Journal of Nutrition, 40, 497-504. Jackson, A. S., Pollock, M. L., & Ward, A. (1980). Generalized equations for predicting body density of women. Medicine and Science in Sports and Exercise, 12, 175-182. Malousaris Grigoris G, Bergeles Nikolaos K, Barzouka Karolina G, Bayios Ioannis A, Nassis George P, Koskolou Maria D, 2008. Somatotype, size and body composition of competitive female volleyball players, Journal of Science and Medicine in Sport; 11(3):337-44. Norton K, Olds T., 2001. Morphological evolution of athletes over the 20th century: causes and consequences. Sports Medicine;31(11):763-83.