Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κλάσματα- κλασματικές μονάδες- κλασματικοί αριθμοί
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κλάσματα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Εμβαδόν Παραβολικού Χωρίου Έστω ότι θέλουμε να βρούμε το εμβαδόν του χωρίου που περικλείεται από τη γραφική παράσταση της συνάρτησης f (x)=x 2, τον άξονα.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Έ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ-Z.
Συναρτήσεις. Ας φανταστούμε μια «μηχανή» που τις βάζουμε αριθμούς Ότι σου δίνουν πολλαπλασίασέ το επι 3 και μετα πρόσθεσέ του το Συναρτήσεις.
ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ & MATLAB
9 Οκτώβρη 2002.
Γιάννης Σταματίου Μη αποδοτική αναδρομή και η δυναμική προσέγγιση Webcast 8.
Σχεδίαση Αλγορίθμων Προτεινόμενα βιβλία:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ Laplace.
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Ίσα ή ισοδύναμα κλάσματα
Γιάννης Σταματίου Μερικά προβλήματα μέτρησης
Γιάννης Σταματίου Ακολουθίες και Σειρές
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση)
Γιάννης Σταματίου Γεννήτριες συναρτήσεις
Ευστάθεια Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Δυναμική ενέργεια Ενέργεια ταλάντωσης.
Σχετικά με κλασματικές παραστάσεις
Κεφάλαιο 7: O Μετασχηματισμός Laplace
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Η Αρχή Συμπερίληψης - Εξαίρεσης
Σέρρες,Ιούνιος 2009 Τίτλος: Αυτόματος έλεγχος στο Scilab: Ανάπτυξη πακέτου για εύρωστο έλεγχο. Ονοματεπώνυμο Σπουδάστριας: Ευαγγελία Δάπκα Επιβλέπων Καθηγητής.
Ισοδύναμα κλάσματα Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Εξισώσεις-Ανισώσεις Σχολικό έτος G4XP
ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
Γιώργος Γεωργιάδης (σύμφωνα με τις παραδόσεις του Λευτέρη Κυρούση)
Επιπρόσθετες Ασκήσεις στην Μαθηματική Επαγωγή. Να δειχθεί ότι: 1*2+2*3+…+n(n+1)=[n(n+1)(n+2)]/3, ∀ n≥1. Άσκηση 1.
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Μέγιστη ροή TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A AA A A Συνάρτηση χωρητικότητας Κατευθυνόμενο γράφημα.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
2ο Γυμνάσιο Αριδαίας Α’ Γυμνασίου
Ο πολλαπλασιασμός με το 11 πολύ απλά και γρήγορα Επιμέλεια: Κων/νος Κλουβάτος (από το icks.html#20x20«)
ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Επίλυση Διακριτών Γραμμικών Συστημάτων Νικόλαος Καραμπετάκης Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών, Α.Π.Θ.
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ Διάλεξη 10: Συναγωγή και διάχυση (συνέχεια) Χειμερινό εξάμηνο.
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 3η Μετασχηματισμός Fourier.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 4η Δειγματοληψία.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Ορίζει και να υπολογίζει
Διάλεξη 11: Ανώτερης τάξης σχήματα στη μόνιμη συναγωγή
Ασκήσεις WEKA Νευρωνικά δίκτυα.
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 8: Αριθμητική υπολογιστών Ιωάννης Σταματίου
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 8: ΟΙ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ LAGRANGE
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
Μέγιστη ροή Κατευθυνόμενο γράφημα 12 Συνάρτηση χωρητικότητας
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Ονοματεπώνυμο Σπουδάστριας: Ευαγγελία Δάπκα
Οικονομικά Μαθηματικά
Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΦΑΣΗ φ ΤΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Μαθηματικά Ε΄ ¨ Ισοδύναμα κλάσματα¨
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιάννης Σταματίου Τεχνικές αντιστροφής γεννητριών συναρτήσεων Webcast 7

Συχνά εμφανιζόμενες γεννήτριες συναρτήσεις Όταν εργαζόμαστε με γεννήτριες συναρτήσεις, ανακύπτουν συχνά κάποιες συγκεκριμένες μορφές γεννητριών συναρτήσεων:

Συχνά εμφανιζόμενες γεννήτριες συναρτήσεις Όταν εργαζόμαστε με γεννήτριες συναρτήσεις, ανακύπτουν συχνά κάποιες συγκεκριμένες μορφές γεννητριών συναρτήσεων:

Συχνά εμφανιζόμενες γεννήτριες συναρτήσεις Όταν εργαζόμαστε με γεννήτριες συναρτήσεις, ανακύπτουν συχνά κάποιες συγκεκριμένες μορφές γεννητριών συναρτήσεων: Π.χ.:

Συχνά εμφανιζόμενες γεννήτριες συναρτήσεις Όταν εργαζόμαστε με γεννήτριες συναρτήσεις, ανακύπτουν συχνά κάποιες συγκεκριμένες μορφές γεννητριών συναρτήσεων: Π.χ.:

Συχνά εμφανιζόμενες γεννήτριες συναρτήσεις Όταν εργαζόμαστε με γεννήτριες συναρτήσεις, ανακύπτουν συχνά κάποιες συγκεκριμένες μορφές γεννητριών συναρτήσεων: Π.χ.:

Η περίπτωση n=1 είναι απλή: έχουμε άθροισμα άπειρων όρων γεωμετρικής προόδου Γεννήτριες της μορφής

Η περίπτωση n=1 είναι απλή: έχουμε άθροισμα άπειρων όρων γεωμετρικής προόδου Γεννήτριες της μορφής

Η περίπτωση n=1 είναι απλή: άθροισμα άπειρων όρων γεωμετρικής προόδου Γεννήτριες της μορφής Η ακολουθία μας είναι η

άθροισμα άπειρων όρων γεωμετρικής προόδου Η περίπτωση n = 1 είναι απλή: άθροισμα άπειρων όρων γεωμετρικής προόδου Γεννήτριες της μορφής Η ακολουθία μας είναι η Παράδειγμα:

Η περίπτωση n  1 είναι πιο ενδιαφέρουσα!

Στηριζόμαστε στο γενικευμένο διωνυμικό ανάπτυγμα:

Η περίπτωση n  1 είναι πιο ενδιαφέρουσα! Στηριζόμαστε στο γενικευμένο διωνυμικό ανάπτυγμα: Συνήθως χρησιμοποιούμε τη μορφή του για b = 1:

Η περίπτωση n  1 είναι πιο ενδιαφέρουσα! Στηριζόμαστε στο γενικευμένο διωνυμικό ανάπτυγμα: Συνήθως χρησιμοποιούμε τη μορφή του για b = 1: «Δουλεύει», βέβαια, και για εκθέτη = -1 αλλά μας βολεύει καλύτερα να δούμε την ακολουθία, σε αυτή την περίπτωση, από τη σκοπιά των γεωμετρικών προόδων

Θα εφαρμόσουμε, τώρα, το γενικευμένο διωνυμικό θεώρημα για να βρούμε την ακολουθία που κωδικοποιείται από τη γεννήτρια συνάρτηση

Θέτοντας, απλά, n=1/2 και όπου z το -4z έχουμε το εξής:

Θα εφαρμόσουμε, τώρα, το γενικευμένο διωνυμικό θεώρημα για να βρούμε την ακολουθία που κωδικοποιείται από τη γεννήτρια συνάρτηση Θέτοντας, απλά, n=1/2 και όπου z το -4z έχουμε το εξής: Οι πράξεις είναι λίγο κουραστικές και θέλουν προσοχή!

Εάν προσέξουμε τις πράξεις, τότε θα πάρουμε ότι

Γεννήτριες της μορφής

ρητή Έστω η ρητή γεννήτρια συνάρτηση

Γεννήτριες της μορφής ρητή Έστω η ρητή γεννήτρια συνάρτηση Αρχικά, αγνοούμε τον αριθμητή και ασχολούμαστε μόνο με την παράσταση

ρητή Έστω η ρητή γεννήτρια συνάρτηση αγνοούμε τον αριθμητή Αρχικά, αγνοούμε τον αριθμητή και ασχολούμαστε μόνο με τον αριθμητή αντεστραμένο: Γεννήτριες της μορφής ανάλυση σε μερικά κλάσματα Η μέθοδος που θα εφαρμόσουμε ονομάζεται ανάλυση σε μερικά κλάσματα και συνίσταται στη γραφή της πιο πάνω παράστασης ως άθροισμα απλούστερων παραστάσεων

Το πρώτο μας βήμα είναι η εύρεση των ριζών του πολυωνύμου στον παρονομαστή:

διαφορετικές Έχουμε δύο (καθώς το πολυώνυμο είναι βαθμού 2) διαφορετικές ρίζες. Συνεπώς, μπορούμε να γράψουμε τό εξής: για κάποια A και B.

Πολλαπλασιάζουμε και τα δύο μέλη με z – 1 και θέτουμε z = 1:

Πολλαπλασιάζοντας και τα δύο μέλη με z + 2 τώρα, παίρνουμε και την τιμή του B:

Άρα, η αρχική μας παράσταση έχει γραφτεί ως άθροισμα δύο απλούστερων κλασμάτων:

Στη συνέχεια τροποποιούμε λίγο τους παρονομαστές των απλούστερων κλασμάτων για να τους μετατρέψουμε από τη μορφή στη μορφή : Άρα, η αρχική μας παράσταση έχει γραφτεί ως άθροισμα δύο απλούστερων κλασμάτων:

Συνεπώς, η μέχρι τώρα δουλειά μας έχει οδηγήσει στο εξής:

αθροίσματα άπειρων όρων γεωμετρικών προόδων Προσέξτε τώρα! Τα δύο απλούστερα κλάσματα στα δεξιά δεν είναι παρά τα αθροίσματα άπειρων όρων γεωμετρικών προόδων με λόγους 1z και –(1/2)z αντίστοιχα

Συνεπώς, η μέχρι τώρα δουλειά μας έχει οδηγήσει στο εξής: αθροίσματα άπειρων όρων γεωμετρικών προόδων Προσέξτε τώρα! Τα δύο απλούστερα κλάσματα στα δεξιά δεν είναι παρά τα αθροίσματα άπειρων όρων γεωμετρικών προόδων με λόγους 1z και –(1/2)z αντίστοιχα Οι γενικοί όροι των αντίστοιχων ακολουθιών είναι:

Άρα, συνοψίζοντας, η γεννήτρια συνάρτηση

αντιστοιχεί στην ακολουθία

Άρα, συνοψίζοντας, η γεννήτρια συνάρτηση αντιστοιχεί στην ακολουθία

Άρα, συνοψίζοντας, η γεννήτρια συνάρτηση αντιστοιχεί στην ακολουθία Θυμάστε και τον αριθμητή, το 2 δηλαδή; Βάζοντάς το και αυτό έχουμε το τελικό αποτέλεσμα

μη σταθερό Λίγο περισσότερη προσοχή χρειάζεται στην περίπτωση που στον παρονομαστή υπάρχει μη σταθερό πολυώνυμο

πολλαπλέςμιγαδικές ρίζες Προσοχή στις πολλαπλές και μιγαδικές ρίζες του αριθμητή!

μη σταθερό Λίγο περισσότερη προσοχή χρειάζεται στην περίπτωση που στον παρονομαστή υπάρχει μη σταθερό πολυώνυμο πολλαπλέςμιγαδικές ρίζες Προσοχή στις πολλαπλές και μιγαδικές ρίζες του αριθμητή! Δεν θα επεκταθούμε στα πλαίσια της διάλεξης αυτής