Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Μέσα από τον υπολογιστή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων 1/15 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης,
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
1 Πολυμέσα 1 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Θ. ΜΑΝΑΒΗΣ Εισαγωγή.
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
MACROMEDIA FLASH ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Τι είναι το flash; To macromedia flash είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη γρήγορη και εύκολη δημιουργία κινούμενων εφέ υψηλής.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής,χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΚΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ. Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
Μορφές των χωρικών δεδομένων
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Από τα αναλογικά στα ψηφιακά γραφικά Μέχρι τις αρχές του ‘80 τα στάδια συλλογής και επεξεργασίας της εικόνας περιοριζόταν σε αναλογικούς τρόπους (φωτογραφικές.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Διανυσματικές & Ψηφιογραφικές Εικόνες
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Διανυσματικές Εικόνες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου) Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου) Μάθημα 10ο : Κεφάλαιο 2: Τα δομικά στοιχεία των πολυμέσων 1. Εικόνες και γραφικά Θεοχάρης Ταντανάσης

Εικόνες και γραφικά (1) Σήμερα η οπτικοποίηση της πληροφορίας δεν περιορίζεται μόνο στα πολυμέσα αλλά αποτελεί το κύριο χαρακτηρισμό των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας. Η εικόνα και τα γραφικά είναι κυρίαρχα στις υπολογιστικές και δικτυακές εφαρμογές. Θεοχάρης Ταντανάσης

Εικόνες και γραφικά (2) Οι παλαιότεροι υπολογιστές δεν είχαν γραφικό περιβάλλον διεπαφής. Τα σύγχρονα περιβάλλοντα διεπαφής στα λειτουργικά συστήματα των υπολογιστών όπως τα Windows και το MacOS βασίζονται πολύ στην δύναμη της εικόνας. Θεοχάρης Ταντανάσης

Εικόνες και γραφικά (3) Η έρευνα των διαδικασιών μάθησης έχει δείξει ότι, ο άνθρωπος αφομοιώνει τις πληροφορίες κυρίως μέσω τον οπτικού ερεθίσματος. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι: το 1% της γνώσης είναι αποτέλεσμα της γεύσης, το 1,5% της αφής, το 3,5% της όσφρησης, το 11% της ακοής και το 83% της όρασης. Η χρήση κατάλληλων εικόνων αποτελεί, κατά συνέπεια, ένα ισχυρότατο μέσο πληροφόρησης. Θεοχάρης Ταντανάσης

Η ψηφιακή εικόνα (1) Στα πολυμέσα χρησιμοποιείται ο όρος στατική εικόνα ή γραφικά για να περιγράψει ένα σχέδιο, ένα διάγραμμα, έναν πίνακα ζωγραφικής, μία φωτογραφία ή οποιαδήποτε άλλη εικόνα περιλαμβάνεται στις διάφορες εφαρμογές. Από την άλλη μεριά ο όρος κινούμενη εικόνα, αναφέρεται στην προσομοίωση κίνησης (animation) και το βίντεο. Θεοχάρης Ταντανάσης

Η ψηφιακή εικόνα (2) Η ενσωμάτωση γραφικών σε μια εφαρμογή πολυμέσων δεν είναι απαραίτητη μόνο για την περιγραφή τον πληροφοριακού υλικού αλλά υποστηρίζει επιπλέον και την αλληλεπίδραση χρήστη-εφαρμογής. Θεοχάρης Ταντανάσης

Τρόποι χρήσης των εικόνων στα πολυμέσα Τρόποι χρήσης των εικόνων στα πολυμέσα Υπόβαθρο οθονών (background) Φωτογραφίες Τρισδιάστατα γραφικά Γραφικές παραστάσεις Διαγράμματα ροής Διαγράμματα οργάνωσης Πλήκτρα ενεργειών Εργαλεία πλοήγησης Θεοχάρης Ταντανάσης

Στόχοι χρήσης των εικόνων στα πολυμέσα Στόχοι χρήσης των εικόνων στα πολυμέσα Απεικόνιση και αναπαράσταση εννοιών, αρχών ή διαδικασιών Γραφική αναπαράσταση αριθμητικών δεδομένων Προσομοίωση φαινομένων ή καταστάσεων Ενσωμάτωση κειμένων Επισήμανση και έμφαση σημαντικών πληροφοριών Πρόκληση ενδιαφέροντος και προσοχής Περιβάλλον αλληλεπίδρασης χρήστη-εφαρμογής Αισθητική επένδυση της εφαρμογής Θεοχάρης Ταντανάσης

Μορφές ψηφιακής εικόνας (1) Τα προγράμματα διαχείρισης γραφικών δημιουργούν, επεξεργάζονται και αποθηκεύουν ψηφιακές εικόνες δύο μορφών: τις χαρτογραφικές ή ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap graphics) τις διανυσματικές εικόνες (vector ή draw-type graphics). Θεοχάρης Ταντανάσης

Μορφές ψηφιακής εικόνας (2) Διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη εικόνων: διανυσματικές εικόνες ψηφιογραφικές εικόνες Θεοχάρης Ταντανάσης

Μορφές ψηφιακής εικόνας (3) Διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη εικόνων: διανυσματικές εικόνες ψηφιογραφικές εικόνες Θεοχάρης Ταντανάσης

Χαρτογραφικές εικόνες (bitmap graphics) (1) Μία χαρτογραφική εικόνα δημιουργείται (ατό μία διάταξη κουκίδων (ψηφίδων), που είναι γνωστές ως εικονοστοιχεία (picture elements ή pixels). Για την περιγραφή του κάθε pixel αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά το χρώμα και τη θέση του. Θεοχάρης Ταντανάσης

Χαρτογραφικές εικόνες (bitmap graphics) (2) από όλα τα προγράμματα δημιουργίας και επεξεργασίας εικόνας με ψηφιοποίηση συμβατικών εικόνων μέσω σαρωτή με σύλληψη εικόνων από την οθόνη του υπολογιστή με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού με χρήση ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής με ψηφιοποίηση εικόνας βίντεο ή τηλεόρασης μέσω ειδικής κάρτας σύλληψης εικόνας βίντεο Θεοχάρης Ταντανάσης

Παράμετροι των χαρτογραφικών εικόνων Ανάλυση (resolution): Εκφράζει την πυκνότητα των εικονοστοιχείων της εικόνας σε κάθε διάσταση και μετριέται σε σημεία ανά ίντσα (dots per inch, dpi). Μεγαλύτερη ανάλυση συνεπάγεται υψηλότερη ποιότητα της εικόνας Χρωματικό βάθος:Σχετίζεται με τον αριθμό των χρωμάτων που είναι διαθέσιμα για τη δημιουργία μιας εικόνας. Χρωματικό βάθος 8 bits αποδίδει 28=256 χρώματα και 24 bit αποδίδει 16,8 εκατομμύρια χρώματα. Μέγεθος: Η εικόνα, ανεξάρτητα από το σχήμα της, καταλαμβάνει το χώρο ενός ορθογώνιου παραλληλογράμμου που την περιβάλει. Θεοχάρης Ταντανάσης

Διανυσματικές εικόνες Στις εικόνες διανυσματικού τύπου τα στοιχεία τους απεικονίζονται με γεωμετρικό τρόπο, με τη βοήθεια γραμμών, ορθογωνίων, ελλείψεων ή τόξων. Το μέγεθος των διανυσματικών αρχείων εξαρτάται από την πολυπλοκότητα των σχημάτων που περιγράφουν. Είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα χαρτογραφικά αρχεία, επειδή αποθηκεύονται μόνο οι πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τον σχεδιασμό των σχημάτων. Τα διανυσματικά αρχεία παρέχουν δυνατότητες μεγέθυνσης, σμίκρυνσης και περιστροφής των σχημάτων, χωρίς να προκαλούνται αλλοιώσεις. Θεοχάρης Ταντανάσης