Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Βήμα 1ο α. Πριν από την έναρξη του συμβολαίου ο δάσκαλος καταγράφει σε μεγάλο χαρτί τα χαρακτηριστικά της «καλύτερης τάξης» που είχε ποτέ. β. Επίσης κάνει.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διαχείριση Σχολικής Τάξης
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες

Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός έργου –Κοινοί σκοποί και στόχοι –Κοινή αποστολή –Κοινή προσπάθεια –Κοινό αποτέλεσμα β) Εξασφάλιση καλών κοινωνικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη - Σωστή λειτουργία –Επικοινωνία –Ανατροφοδότηση –Δημιουργική συνεργασία

Η δουλειά στην ομάδα μας βοηθάει Ικανότητες επικοινωνίες Να μάθουμε να ακούμε τη γνώμη των άλλων, να τους σεβόμαστε. Να αποκτήσουμε θάρρος ώστε να εκφράζουμε τη γνώμη μας Να μάθουμε να εκφραζόμαστε με σαφήνεια Να αναπτύξουμε κριτική ικανότητα Να αποκτήσουμε αυτοκυριαρχία και αυτοπειθαρχία Ικανότητες συνεργασίας Να αποκτήσουμε ικανότητες προσφοράς θετικής ανατροφοδότησης εποικοδομητικής κριτικής, διαχείρισης διαφωνιών και συγκρούσεων, λήψης αποφάσεων με διαδικασίες διαλεκτικής σύνθεσης Να γίνουμε κοινωνικά ώριμοι και μέσα από τις συνεργασίες μας να αποκτήσουμε αυτογνωσία, κοινωνική αλληλεγγύη και στήριξη ανάμεσά μας Να αποκτήσουμε ικανότητες μεθοδολογικές (έρευνες πηγών, εκτέλεση πειράματος, σύνθεση και επεξεργασία ερωτηματολογίου κλπ)

Συνεργάζομαι Θέτω στόχους από κοινού Αντιμετωπίζω προβλήματα Μειώνω τον ανταγωνισμό και ατομικισμό Μοιράζομαι σκέψεις, απόψεις, απογοητεύσεις, προβληματισμούς, δράσεις Μοιράζομαι αισθήματα συντροφικότητας, συνυπευθυνότητας – πάω από το «εγώ» στο «εμείς» Καλλιεργώ τη δημιουργική σκέψη επικοινωνώ

Φάσεις της ομάδας 1.φάση προσανατολισμού και προσαρμογής 2.φάση των συγκρούσεων 3.φάση της σύνδεσης 4.φάση της απόδοσης 5.φάση της σταθερότητας

Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες πόσοι μαθητές θα συμμετέχουν σε κάθε ομάδα; 3-5 μέλη

Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες Με ποια κριτήρια θα γίνει η επιλογή των μελών κάθε ομάδας; Ομοιογενείς ή ανομοιογενείς; Ανομοιογενείς, ως προς το επίπεδο μαθησιακών ικανοτήτων και το φύλo

Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες Με ποιο τρόπο θα συγκροτηθούν οι ομάδες; - Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από τους μαθητές να δηλώσουν 4-5 μαθητές με τους οποίους θα ήθελαν να αποτελέσουν ομάδα και στη συνέχεια φροντίζουν να τους εντάξουν σε ομάδα στην οποία θα συμμετέχουν, αν είναι δυνατόν, δύο τουλάχιστον από τους προτεινόμενους συμμαθητές τους) (Ενδείκνυται) –Με βάση τις επιλογές των μαθητών (καλή συνοχή αλλά ροπή προς αλλότριες δραστηριότητες, κάποιοι μένουν εκτός) –Τυχαία, πχ. κλήρωση (δημιουργεί μη λειτουργικούς συνδυασμούς) –4 διαφορετικά καρτελάκια, σε αριθμό ανάλογο με το τμήμα

Διαμόρφωση πλαισίου όρων και υποχρεώσεων των μελών της ομάδας «Συμβόλαιο»: Ρητά διατυπωμένες οι ατομικές υποχρεώσεις των μελών έναντι της ομάδας: Για να προλάβουμε προβλήματα ασυνέπειας και ολιγωρίας Για να αναπτυχθεί το αίσθημα της ατομικής ευθύνης έναντι του συλλογικού (Στην ομάδα υπάρχει συνδυασμός ατομικής και συλλογικής ευθύνης)

Δημιουργία των ομάδων- συμβόλαιο συνεργασίας Συμβόλαιο: 1 χαρτόνι σε κάθε ομάδα όπου θα αναφέρονται οι υποχρεώσεις τους. Οι μαθητές καταγράφουν: Α. με ποιες συμφωνούν και γιατί Β. ποιες τους φαίνονται δύσκολες και τις τροποποιούν και γιατί Γ. ποιες διαγράφουν Δ. ποιες προσθέτουν Σε ολομέλεια: παρουσίαση των χαρτονιών της κάθε ομάδας, συζήτηση και σύνταξη ενός κοινού συμβολαίου, αποδεκτού από όλους

Ενδεικτικό συμβόλαιο ομάδας ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ: Τα όσα λέω για την προσωπική και σχολική μου εμπειρία είναι εμπιστευτικά και δε μπορούν να συζητηθούν έξω από την ομάδα. Θα σεβαστώ τις προσωπικές πληροφορίες των άλλων. Οι καθηγήτριες οφείλουν επίσης να σεβαστούν τις προσωπικές πληροφορίες κάθε συμμετέχοντα. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ: Μπορώ να είμαι ενεργητικό μέλος στις συναντήσεις. Μπορώ να εκφράζω τις επιθυμίες μου, να κάνω τις ερωτήσεις που θέλω να κάνω, μπορώ να δώσω συμβουλές και ανατροφοδότηση. Θα σεβαστώ επίσης τις ερωτήσεις των άλλων. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είμαι σημαντικός, επομένως μπορώ να μιλήσω για τις προσωπικές μου εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα. Μπορώ να έχω διαφορετικές απόψεις και οπτικές από τους άλλους. Θα σεβαστώ τις προσωπικές εμπειρίες των άλλων. ΑΚΡΟΑΣΗ: Είμαι πρόθυμος να ακούσω όσα οι άλλοι συμμετέχοντες έχουν να πουν και να προσπαθήσω να τους καταλάβω. ΕΠΙΛΟΓΕΣ: Μπορώ να επιλέξω τι θα πω και τι όχι. Δε θα υποχρεωθώ να αποκαλύψω γεγονότα και εμπειρίες που δεν επιθυμώ να γνωρίζουν οι άλλοι. Θα σεβαστώ επίσης τις επιλογές των άλλων. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ: Είμαι κατά κάποιους τρόπους διαφορετικός από τους άλλους ανθρώπους και εκείνοι είναι διαφορετικοί από εμένα. Δε θα υποβληθώ σε κρίσεις άλλων. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ: Λειτουργώ με τρόπο που κάνει τους άλλους να νιώθουν άνετα στη συνεργασία μαζί μου. Ενημερώνω εγκαίρως σε περίπτωση αδυναμίας να είμαι συνεπής απέναντι σε ευθύνες που τυχόν έχω αναλάβει. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Συνδιαμορφώνω και ακολουθώ το πρόγραμμα και τους όρους συνάντησης της ομάδας εργασίας και της ολομέλειας. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Μπορώ να ζητήσω την υποστήριξη των καθηγητριών, οποιαδήποτε στιγμή νιώσω ότι τη χρειάζομαι κατά το διάστημα των συναντήσεων. ΓΕΛΙΟ: Μπορώ να ευχαριστηθώ τη διαδικασία και να περάσω καλά.