ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος, Καθηγητής Ελπίδα Κολοκυθά, Επίκ. καθηγήτρια
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Ερωτήσεις και απαντήσεις σχολικού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ENTI : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ (Innovative Actions, under the ERDF ) Τελική Συνάντηση Ομάδας Εργασίας John Swarbrooke.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
Ημερίδα REACH & CLP, Αθήνα Νομοθεσία REACH & CLP – το στήσιμο του οικοδομήματος Δημήτριος Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & Κοιν.Σ.Επ. Χορμόβα Γιάννα Γενική Γραμματέας Δήμου Καρπενησίου – Κοιν.Σ.Επ. «Ευρυτανική»
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης Πτυχιακή Εργασία Έρευνα για την ηθική κατανάλωση,
Εσπερίδα REACH & CLP, Πάτρα Δραστηριότητες της Δ/νσης Περιβάλλοντος στον τομέα των χημικών – προοπτικές για τις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.
Η πρόκληση για την Επαγγελματική Κατάρτιση
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Συνέδριο Κοπενχάγης 7 – 18 Δεκεμβρίου 2009.
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Η περίπτωση της Γερμανίας
Η έννοια της επιχείρησης
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ GREENPEACE ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Υπεύθυνος καθηγητής: Χαραλαμπίδης Γιάννης Φοιτήτριες: Αυγέρη Νάνσυ, Γεωργίου Ειρήνη, Τσακουμάγκου Μένη

Λειτουργικό Περιβάλλον(1/5) Πελάτες (που σήμερα ονομάζονται Beneficiaries) Η Greenpeace παράγει υπηρεσίες, όχι αγαθά έτσι οι πελάτες είναι άτομα με περιβαλλοντική συνείδηση που προσφέρουν στον οργανισμό με τους εξής τρόπους: Μέλη μέσω πάγιας τραπεζικής εντολής ή πιστωτικής κάρτας. Δωρητές. Αγοραστές αναμνηστικών ειδών (εκδόσεις, μπλουζάκια, τσάντες και ημερολόγια) Συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις. Χαροκόπειο πανεπιστήμιο estia.hua.gr:8080/dspace/bitstream/.../727/1/papakwnstantinou.pdf

Λειτουργικό Περιβάλλον(2/5) Ανταγωνιστικές ΜΚΟ Γεωγραφική διασπορά. Μπορούν να διαχωριστούν με βάση τον χώρο δράσης τους σε: International, Continental, National. Ανάμεσα σε εκείνες που έχουν παρουσιάσει καλές πρακτικές βρίσκετε η WWF και το δίκτυο Μεσόγειο SOS. Παρουσιάζουν διαφορετικές κατευθύνσεις δραστηριοποίησης και παρουσιάζετε ανομοιογένεια απέναντι στις αναζητήσεις λύσεων. Ανταγωνισμός για εύρεση οικονομικών πόρων, στήριξη μελών και εθελοντισμού. Αλλά και υγιής σχέση μέσω συνεργασιών(Partnerships).

Λειτουργικό Περιβάλλον(3/5) Συνεργάτες (Partnerships) Επιδίωξη κοινών στόχων target areas /groups Εθελοντισμός Συνεργασίες με ΜΚΟ ή άλλους οργανισμούς. Παραδείγματα: NGOs risk reputational damage if a partnership goes wrong, and wasting scarce resources if the desired outcomes are not achieved. Οικολογική εταιρία ανακύκλωσης http://www.ecorec.gr/econew/index.php?option=com_weblinks&view=category&id=107&Itemid=87&lang=el Η Greenpeace Ελλάς και η ΟΕΑ συχνά συνεργάζονται για να προωθήσουν κοινές πολιτικές τους θέσεις σε μείζονα περιβαλλοντικά προβλήματα..

Λειτουργικό Περιβάλλον (4/5) Χορηγοί και χρηματοδότες Με σκοπό την ανεξαρτησία η Greenpeace δέχεται χρηματική υποστήριξη μόνο από πολίτες-μέλη. Δεν γίνονται δέκτες επιχορηγήσεις από πολιτικά κόμματα, κυβερνήσεις ή εταιρίες. Selected Grants επιλεγμένες επιχορηγήσεις http://activistcash.com/organization_financials.cfm/o/131-greenpeace

Λειτουργικό Περιβάλλον(5/5) Προμηθευτές (Suppliers)- Εθελοντές Η νέα πολιτική προμηθειών της Greenpeace Όλα τα υφάσματα που αγοράζονται στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής πρέπει να κατασκευάζονται από 100% βιολογικό βαμβάκι, να προέρχονται από πρώτες ύλες δίκαιου εμπορίου και να έχουν πιστοποίηση GOTS ή άλλη ισοδύναμη. Τα χρώματα της εκτύπωσης πρέπει να είναι μη-τοξικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Οτιδήποτε άλλο δεν πληροί τις προδιαγραφές της Greenpeace. Έχει σταματήσει η πώληση όλων των υφασμάτινων προϊόντων, έως ότου οι προμηθευτές είναι σε θέση να διαβεβαιώσουν ότι  παράγουν ρούχα χωρίς επικίνδυνες τοξικές ουσίες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού τους. Έμμεση οικονομική υποστήριξη, μέσω άμισθης παράγωγης έργου- Εθελοντισμός. Με τον τρόπο αυτό παράγεται έργο με σχεδόν μηδενικό κόστος. http://www.greenpeace.org/greece/el/campaigns/-/toxics/politiki-promithion/

Ο Κύκλος Ζωής Life Cycle of an NGO Συμφωνά με το παραπάνω σχεδιάγραμμα και με δεδομένα την σημερινή κατάσταση της Greenpeace. Βρίσκετε στο στάδιο Stability. Ανάπτυξη έναρξη Γέννηση Προ-Ανάπτυξη Ανάπτυξη Εξέλιξη Σταθερότητα Μείωση Πηγή: http://tejas-iimb.org/articles/61.php

Porter’s Five Forces(1/2) Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝ Μπορεί εύκολα να επηρεάσει την κατεύθυνση μια ΜΚΟ καθώς οι όροι οι οποίοι μπορούν να τεθούν έχουν την δύναμη να επηρεάζουν και την αυτονομία μίας ΜΚΟ. Greenpeace Δεν δέχεται επιχορηγήσεις από πολιτικά κόμματα, κυβερνήσεις ή εταιρίες. Δέχεται ωστόσο επιλεγμένες επιχορηγήσεις. http://thorinsthinkspace.wordpress.com/2011/09/13/applying-porters-five-forces-model-to-the-ngo-sector/ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ Στον τομέα των ΜΚΟ τα εμπόδια εισόδου είναι εξαιρετικά χαμηλά. Μπορούν να είναι σε εθνικό, διεθνές ή τοπικό επίπεδο. Λόγω των αυξανομένων περιβαλλοντικών προβλημάτων η είσοδος νέων ΜΚΟ στον ίδιο τομέα είναι συχνή.

Porter’s Five Forces(2/2) ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ- ΑΝΑΓΚΕΣ. Στον τομέα της οικονομικής υποστήριξης μπορούν να υπάρχουν είτε ανάγκες για υποστήριξη σε διαφορετικούς τομείς ΜΚΟ για παράδειγμα: Γιατροί χωρίς σύνορα λόγω ενός πολέμου είτε στον ίδιο κλάδο λόγω προτεραιοτήτων. Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΙΡΙΚΤΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ Στην Greenpeace υπάρχουν 18.000 μέλη, ενώ τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στο ποσό των 1.322.485,63 ευρώ για το 2011.

Πολιτικό-Νομικό Πλαίσιο Μη κυβερνητικές Οργανώσεις Vs Μη κρατικές Οργανώσεις Νομική Μορφή Μη Κρατικά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα Νομικό πλαίσιο Παλαιωμένο Δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες Δημιουργεί προβλήματα στις δράσεις της Στο αστικό-φορολογικό δεν αναγνωρίζεται ο εθελοντικός χαρακτήρας Η εργατική νομοθεσία δεν αναγνωρίζει την έννοια του εθελοντή Απουσιάζει ένα ενιαίο μητρώο καταγραφής των ΜΚΟ Καταρχάς θα πρέπει να διευκρινιστεί ο όρος ΜΚΟ και επίσης πριν συνεχίσω θα ήθελα να πώ ότι πολλές φορες θα χρησιμοποιώ αυτό τον όρο για ευκολία αντι της greenpeace για την οποια ισχύουν όμως τα ίδια. Ο όρος μη κυβερνητικές οργανώσεις αποτελεί ουσιαστικά μετάφραση του αγγλικού όρου non governmental organisations (NGOs), δεν αποδίδει όμως την ακριβή έννοια του αγγλικού όρου. Ο τελευταίος παραπέμπει σε οποιοδήποτε οργανισμό δρα πέρα από τα όρια του κράτους. Γι’ αυτό και πιο δόκιμος είναι ο όρος μη κρατικές οργανώσεις, παρόλο που έχει επικρατήσει η ονομασία μη κυβερνητικές. Αυτό που όμως εννοούμε με τον όρο ΜΚΟ είναι ακριβώς οι μη κρατικές μη κερδοσκοπικές οργανώσεις που επιδιώκουν κοινωφελείς σκοπούς . Στο ελληνικό δίκαιο η νομική μορφή των οργανώσεων αυτών είναι τα Μη Κρατικά Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα. Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, τα Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα μπορούν να λάβουν τέσσερις μορφές: σωματείο, αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, ίδρυμα και επιτροπή εράνου. το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ΜΚΟ και κατ’ επέκταση η greenpeace είναι παλαιωμένο και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Αντιθέτως, δημιουργεί αρκετά προβλήματα στη λειτουργία της, με αποτέλεσμα αρκετές φορές να εμποδίζει σοβαρά το έργο της. Καταρχάς, στο υπάρχον αστικό και φορολογικό δίκαιο δεν αναγνωρίζεται ο εθελοντικός χαρακτήρας. Το κενό αυτό αφήνει γενικά όλες τις ΜΚΟ ξεκρέμαστες και εκτεθειμένες απέναντι στο νόμο, καθώς μια βασική αρχή τους, ο εθελοντισμός δε μπορεί ουσιαστικά να λειτουργήσει . Η εργατική νομοθεσία δεν αναγνωρίζει την έννοια του εθελοντή. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση ελέγχου από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, ο εθελοντής, για τη ΜΚΟ, είναι μαύρος εργάτης για το κράτος. Από όλα τα παραπάνω, γίνεται συνεπώς φανερό ότι τόσο το νομικό καθεστώς που διέπει τις μη κυβερνητικές οργανώσεις στην Ελλάδα όσο και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας τους και η σχέση τους με τη διοίκηση είναι προβληματικά. Το σημαντικό είναι ότι η κατάσταση αυτή επηρεάζει καθοριστικά τους ΜΚΟ, την ανάπτυξή τους και εν γένει την ίδια την επιβίωσή τους. Από όλα τα παραπάνω, γίνεται συνεπώς φανερό ότι τόσο το νομικό καθεστώς που διέπει τις μη κυβερνητικές οργανώσεις στην Ελλάδα όσο και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας τους και σχέση τους με τη διοίκηση είναι προβληματικά. Το σημαντικό είναι ότι η κατάσταση αυτή επηρεάζει καθοριστικά τους ΜΚΟ, την ανάπτυξή τους και εν γένει την ίδια την επιβίωσή τους.

Οικονομικό Πλαίσιο Economic Forces 2005-2009 Σταθερή αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που πιστεύουν στη δράση της Σταθερή εισροή εσόδων κυρίως από παλαιούς υποστηρικτές αλλά και τις πωλήσεις των διαφόρων αναμνηστικών της. 2010-2012 Οι υποστηρικτές της παραμένουν δυναμικά στο πλευρό παρά την οικονομική ύφεση στην οποία έχουν περιέλθει πολλές χώρες Ωστόσο τα έσοδα του 2010 και 2011 είναι λιγότερα από τα απαραίτητα έξοδα καθώς έχει μειωθεί το ποσό εισφοράς του κάθε μέλους-εθελοντή ,αλλά έχουν κρατηθεί σταθερές ή έχουν ακόμη και αυξηθεί οι περιβαλλοντικές δράσεις της οργάνωσης Yπάρχει Σταθερή αύξηση του αριθμού των ανθρώπων που πιστεύουν στη δράση της Σταθερή εισροή εσόδων κυρίως από παλαιούς υποστηρικτές αλλά και τις πωλήσεις των διαφόρων αναμνηστικών της. Ο οικονομικός απολογισμός του 2010 καταδεικνύει ότι, παρά την βαθιά κρίση της ελληνικής οικονομίας και γενικά της ευρώπης οι υποστηρικτές μας παραμένουν δυναμικά στο πλευρό μας παρ’ όλη την οικονομική στενότητα των περισσοτέρων ελληνικών ωστόσο τα έσοδα του 2010 και 2011  λιγότερα από τα απαραίτητα έξοδα. Παρ’ όλα αυτά, και με δεδομένη την οικονομική ύφεση η greenpeace δεν περιορίσε τις δράσεις της. Αντιθέτως, ενέτεινε την δράση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές σε μεγάλο βαθμό, καθώς η οικονομική κρίση οδηγεί σε ακόμη εντονότερα περιβαλλοντικά προβλήματα και εκεί ακριβώς έπερε να παρέμβει με τρόπο δυναμικό. Γιατί αυτός είναι ο ρόλος της: να αναδεικνύει περιβαλλοντικά προβλήματα και να προτείνει λύσεις εκεί που καμία κυβέρνηση, πολιτικό κόμμα ή εταιρία δεν παρεμβαίνει.

Στατιστικά Τα έσοδα του 2011 ήταν 15.153 €  λιγότερα από τα απαραίτητα έξοδα. Ενώ του 2010 ήταν 178.000 ευρώ λιγότερα από τα απαραίτητα έξοδα. http://www.greenpeace.org/greece/el/about/financial-reports/oikonomika_2011/ Συμπερασματικά μπορούμε να δούμε ότι το σημείο ακμής βρίσκονταν στο 2009. η Κρίση φαίνεται ότι έχει επηρεάσει την δυναμική της Greenpeace Ελλάς καθώς το 2011 και το 2010 τα έσοδα ήταν λιγότερα από τα απαραίτητα έξοδα.

Στατιστικά 2 Το 2011 το ακαθάριστο εισόδημα από τη χρηματοδότηση για την Greenpeace σε όλο τον κόσμο ήταν € 237 m δηλαδή 5% περισσότερο από του 2010. Η σημαντική αύξηση στα έσοδα προέρχεται από συνεχιζόμενους υποστηρικτές .Το συνολικό εισόδημα του 2011 είναι € 241 m (€ 231 m ήταν το 2010). Συμπερασματικά μελετώντας τα στατιστικά στοιχειά σχετικά με το ακαθάριστο εισόδημα από χρηματοδότηση (πρώτος πίνακας) η Γερμάνια φαίνεται να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό εισοδήματος σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες τόσο το 2011 όσο και το 2010. Στην Δεύτερη θέση το 2011 είναι οι ΗΠΑ ενώ για το 2010 η Ολλανδία. Στο δεύτερο πίνακα (των οικονομικών υποστηρικτών) η γερμάνια για άλλη μια φορά έχει την πρώτη θέση 2010-201, ενώ ξεκάθαρη παραμένει η δεύτερη θέση για την Ολλανδία 2010-2011. http://www.greenpeace.org/greece/el/about/financial-reports/oikonomika_2011/

Κοινωνικό-Πολιτισμικό Πλαίσιο Social-Cultural Forces Το κοινωνικό πλαίσιο είναι ο ουσιαστικός λόγος ύπαρξης της Greenpeace. Εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια, η Greenpeace δίνει έναν πολύπλευρο αγώνα για να προλάβει και να αντιμετωπίσει τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη με στόχο μια καλύτερη κοινωνία Πίστη κάθε μέλους και βασική αρχή είναι ότι το μέλλον του πλανήτη εξαρτάται αποκλειστικά από τα εκατομμύρια των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που μοιράζονται τα ίδια πιστεύω. και συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις της. Η αναγκαιότητα της προστασίας του περιβάλλοντος έχει γίνει αντιληπτή από κάθε κοινωνική ομάδα σήμερα. Βασικό μέλημα της είναι η προώθηση κοινωνικά δίκαιων λύσεων που θέτουν τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον για την τωρινή και τις επόμενες γενιές.

Τεχνολογικό Πλαίσιο Technological Forces Οι νέες τεχνολογίες δίνουν δυνατότητες που παλιότερα δεν υπήρχαν για την Greenpeace. Δυνατότητα μέσω των νέων τεχνολογιών για ενημέρωση από τα μέλη της διεύθυνσης για τυχόν αλλαγές ή για νέα προβλήματα που παρουσιάζονται. Καταρρίπτονται οι γεωγραφικές αποστάσεις, πχ κάνοντας μετρήσεις σε διαφορετικά μέρη του πλανήτη και στέλνοντας τις μετρήσεις στο δίκτυο της Greenpeace. Όλα τα παραπάνω και μέσω του παγκόσμιου ιστού και των νέων τεχνολογιών έχουν την δυνατότητα να επηρεάζουν καθώς επίσης και να αλλάζουν τις δομές και λειτουργίες της Greenpeace.

Greenpeace (20.000 υποστηρικτές) Υποστηρικτές νέοι 169.062,75€ Αναμνηστικά & Εκδηλώσεις 30.932,69 € Υποστηρικτές παλιοί 1.122.490,19 € 85% 13% 85% 2% 85% Greenpeace (20.000 υποστηρικτές) 85 34% 85% 85 24% 85% 85 8% 85% Προμήθειες για Εκστρατείες 480.841,64 € Εθελοντές Διαφήμιση 117.313,48 € Προμήθειες για δημιουργία αναμνηστικών 40.157,09 €

Greenpeace SWOT analysis Strengths W Weaknesses Διαφορετικότητα των μελών Δυνατή βάση εθελοντών-σταθερή βάση εσόδων Κοινή δράση(χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς) Χρήση πηγών ενέργειας φιλικές προς το περιβάλλον Η ύπαρξη των γραφείων και τον «μονίμων» υπαλλήλων αποτελεί τη βάση για κάθε δράση Εμπειρία και συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δράσεις από το 1970 Πλήρως ανεξάρτητη από κάθε παράγοντα (κυβερνήσεις-εταιρείες-οργανισμούς) Διαφορετικότητα των μελών(εξυπηρετεί διαφορετικές ομάδες με διαφορετικές ανάγκες ) Κύρια πηγή εσόδων οι δωρεές(πρόβλημα σε περιόδους κρίσης) Εξαρτάται ολοκληρωτικά σχεδόν (πλην των γραφείων από τους εθελοντές της) Μικρό budget για marketing απαραίτητο για κάθε τύπο επιχείρησης Υψηλά επίπεδα διοικητικών αναγκών για μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων T Threats O Opportunities Προκειμένου να αναδείξουμε το μέλλον της οργάνωσης πραγματοποιήσαμε Swot ανάλυση για να εντοπίσπυμε τις δυνάμεις, τις αδυναμίες τις ευκαιρίες και τις απειλές που διέπουν την οργα΄νωση Οικονομική Κρίση Anti-NGO προσεγγίσεις από τα μέσα επικοινωνίας και μια μερίδα ανθρώπων (θεωρείται ότι σπαταλούνται ασκοπα οικονομικοί πόροι) Κατανόηση και αναγνώριση της αναγκαιότητας για την προστασία του περιβάλλοντος από κάθε λαό και κυβέρνηση Θέσπιση νόμων για την προστασία του περιβάλλοντος

ΕΥΧΑΡΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!