Η χρήση των wikis στις βιβλιοθήκες: δημιουργία "διαδραστικών" συλλογών- αποθετηρίων γνώσης Το wiki της Βιβλιοθήκης του Μουσείου Μπενάκη Πανωραία Γαϊτάνου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Κωνσταντίνος Κυπριανός Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής, Δομηνίκη-Μαρκησία Ρουγγέρη Βιβλιοθήκη Ελληνογαλλικής.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
WEB 2.O TOOLS Project Β 2 2 ο Γενικό Λύκειο Λευκάδας
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εκπαίδευση για τα Ψηφιακά αποθετήρια οργανισμών μνήμης
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Έρευνα για την εξοικείωση των Ελλήνων και Κυπρίων Επιστημόνων Πληροφόρησης με τις Web 2.0 υπηρεσίες Ανδρέου Ιωάννα, Βιβλιοθηκονόμος, MsA Cultural Management.
Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας και η συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά προγράμματα : Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Πειραματισμός, Ιωάννης Τροχόπουλος.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
19 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αθήνα, 3-5 Νοεμβρίου 2010, Πάντειον Πανεπιστήμιο. Βιβλιοθήκη-Υπηρεσία Πληροφόρησης Οι υπηρεσίες διαδανεισμού.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Β΄Γυμνασίου Κουτζαγιώτη Αγγέλα.  Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, γνωστό και ως (electronic mail), είναι μια από τις σημαντικότερες υπηρεσίες του διαδικτύου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η επιστήμη του Web.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
WEBLOGS «push-button publishing» Ηλεκτρονική δημοσίευση....με το πάτημα ενός κουμπιού Ζαρβαλά Χαρίκλεια Ιούνιος 2005.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Σύνταξη: ΥΠΕΠΘ Υλοποίηση: ΕΑΙΤΥ Ένα Σύγχρονο Ηλεκτρονικό Περιοδικό για την Εκπαιδευτική Κοινότητα
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Wikis Ο Cunningham εμπνεύστηκε τον όρο wiki από τα "wiki wiki", δηλαδή τα "γρήγορα" λεωφορεία πυκνών δρομολογίων στον αερολιμένα της Χονολουλού.
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση των wikis στις βιβλιοθήκες: δημιουργία "διαδραστικών" συλλογών- αποθετηρίων γνώσης Το wiki της Βιβλιοθήκης του Μουσείου Μπενάκη Πανωραία Γαϊτάνου Βιβλιοθηκονόμος MSc Βιβλιοθήκη Μουσείου Μπενάκη

2 Περιεχόμενα παρουσίασης  Νέες Τεχνολογίες και Web 2.0  Βιβλιοθήκη 2.0 (Library 2.0)  Wikis  Wikis και βιβλιοθήκες  Benaki Museum Library Wiki  Συμπεράσματα

3 Web 2.0=Social Web=Ιστός 2.0=Συμμετοχικός Ιστός 2004, Συνέδριο μεταξύ της O'Reilly Media και της MediaLive International  προτάθηκαν ιδέες για την αναβάθμιση του Παγκόσμιου Ιστού. Web 2.0  ξεπερνά τα όρια της περιορισμένης πλατφόρμας ενός υπολογιστή  σηματοδοτεί τη νέα νοοτροπία και τεχνοτροπία που κυριαρχεί πλέον στο χώρο του διαδικτύου. Βασικά χαρακτηριστικά Web 2.0:  διαδραστικότητα  επικοινωνία  μεταμόρφωση του χρήστη από παθητικό δέκτη πληροφοριών σε ενεργό μέλος μιας παγκόσμιας κοινωνίας.

4 Web 2.0-Κύρια χαρακτηριστικά  Συμμετοχή (Participation)  Διαμοιρασμός (sharing)  Έλεγχος από τους χρήστες (user control)  Αποτελείται από ενότητες (modularity)  Χρηστικότητα (usability)  Χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα (open source)  Δημιουργία κοινοτήτων (communities)

5 Βιβλιοθήκη 2.0 (Library 2.0)  Mοντέλο πιο ανθρωποκεντρικής βιβλιοθήκης που υιοθετεί τη χρήση του κοινωνικού λογισμικού στη διαδικασία παροχής υπηρεσιών (Casey, 2005)  Δε πρόκειται για απλή χρήση των νέων τεχνολογιών μέσα στο χώρο των βιβλιοθηκών  Νέα φιλοσοφία στο τρόπο παροχής των υπηρεσιών προς τους χρήστες.  Σηματοδοτεί μια νέα πραγματικότητα, στην οποία οι ίδιοι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες.

6 Wikis  Επιτρέπουν στους χρήστες να συμμετέχουν στη δημιουργία και την επεξεργασία του διαδικτυακού περιεχομένου, με τη χρήση απλών συντακτικών κανόνων.  Η μορφή τους είναι πολύ απλή και φιλική προς τον χρήστη  χρήση απλοποιημένης γλώσσας σήμανσης που μοιάζει με την HTML.  Δυνατότητα προσθήκης εικόνων και γραφικών  Απλοποιημένο περιβάλλον  εξισώνει τον απλό χρήστη με τον έμπειρο σχεδιαστή ιστοσελίδων.

7 Wikis WikiWikiWeb: το πρώτο wiki, από τον Ward Cunningham το  Κύριος στόχος: να διευκολύνει την εύκολη ανταλλαγή των ιδεών μεταξύ των προγραμματιστών «Η πιο απλή online βάση δεδομένων που μπορεί να υπάρξει» (Leuf and Cunningham, 2001) Wiki = γρήγορα (χαβανέζικη λέξη) Wiki (Wikipedia) «ένας τύπος ιστοτόπου που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει και να επεξεργαστεί τις σελίδες του»

8 Wikis-Βασικά χαρακτηριστικά Εργαλεία δημιουργίας και διαμόρφωσης διαδικτυακών κειμένων, τόπος ελεύθερης δημοσίευσης και ανταλλαγής αρχείων. Μέσο διαμοιρασμού της πληροφορίας. Δυνατότητα ανταλλαγής ιδεών και απόψεων. «Διαχρονική» οικοδόμηση της γνώσης. Επίλυση προβλημάτων. Συνδυασμός, σύνθεση και αξιολόγηση εννοιών και ορισμών σε διάφορες γνωστικές περιοχές.

9 Wikis και βιβλιοθήκες  Κύριος στόχος των wikis: να αποτελέσουν ένα διαμοιραζόμενο χώρο συνεχώς επεκτεινόμενης γνώσης (Godwin-Jones, 2003)  Charles Allan (2007):  παρουσιάζει τη δημιουργία ενός wiki στη βιβλιοθήκη που εργάζεται, το οποίο λειτουργεί ως το βασικό συστατικό για τη διαχείριση και οργάνωση ενός επιτυχημένου εκπαιδευτικού προγράμματος.  μέσω του wiki, οι βιβλιοθηκονόμοι επιτυγχάνουν το διαμοιρασμό της γνώσης, και συνεργάζονται για τη δημιουργία πηγών και οδηγών πληροφόρησης.

10 Biz wiki

11 LibraryWikis

12 Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας

13 Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λειβαδιάς

14 Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λειβαδιάς

15 Benaki Museum Library Wiki benakimuseumlibrary.wikidot.com / benakimuseumlibrary.wikidot.com /

16 Δημιουργία ενός wiki "WikiMatrix: compare them all” ( Δύο δυνατότητες: επιλογή µιας online υπηρεσίας φιλοξενίας εγκατάσταση σ’ έναν εξυπηρετητή Wikidot: online υπηρεσία φιλοξενίας, διατίθεται δωρεάν και προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες και ευελιξία στους χρήστες.

17 Μουσειακές βιβλιοθήκες στην Ελλάδα

18 Μουσειακές βιβλιοθήκες εκτός Ελλάδος

19 Βάσεις δεδομένων-ψηφιακές βιβλιοθήκες-project

20 Διεθνείς οργανισμοί και φορείς

21 Πρότυπα περιγραφής μουσειακής/πολιτισμικής πληροφορίας

22 Συνέδρια-Ημερίδες-Workshops

23

24

25

26

27

28

29 Forum

30 RSS feeds

31 Υπηρεσίες συγχρονισμένης ανταλλαγής μηνυμάτων

32 Συμπεράσματα  Η εμφάνιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών επιφέρει σημαντικές μεταβολές στο χώρο της πληροφόρησης.  Οι βιβλιοθήκες οφείλουν να υιοθετήσουν τις νέες εξελίξεις, προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, να αναπτυχθούν και να «επιβιώσουν» στη νέα ψηφιακή εποχή.  H μετάβαση στη νέα πραγματικότητα θα πρέπει να γίνει με προσοχή και μεθοδικότητα!!!   οι υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν να στοχεύουν στη κάλυψη πραγματικών πληροφοριακών αναγκών Web 2.0 τεχνολογίες και wikis  προσφέρουν νέες δυνατότητες στο χώρο των βιβλιοθηκών  παρέχουν νέους τρόπους για τη δημιουργία και διάχυση της πληροφορίας  επαναπροσδιορίζουν την ηλεκτρονική δημοσίευση  προωθούν τη συμμετοχικότητα και τη συνεργασία  συμβάλλουν στην ουσιαστική οικοδόμηση της γνώσης

33 Μελλοντικές κατευθύνσεις Στόχος του wiki της Βιβλιοθήκης του Μουσείου Μπενάκη  ανάπτυξη ενός διαδραστικού και δυναμικού αποθετηρίου γνώσης  συγκέντρωση και επιλογή σημαντικού διαδικτυακού υλικού που αφορά τις βιβλιοθήκες τέχνης και τα μουσεία  συνεχής εμπλουτισμός  ανανέωση του περιεχομένου και με νέες ενότητες για πολύπλευρη κάλυψη (ενεργό συμμετοχή των ίδιων των χρηστών)  ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μουσειακών βιβλιοθηκών

34 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!!