Θεωρία U: Ηγεσία από το μέλλον καθώς αυτό αναδύεται Dr. C. Otto Scharmer MIT Sloan School of Management

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
ΕΡΓΑΛΕΙΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Διευθύνων εταίρος.
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τα Μυστικά του Επιτυχημένου Ηγέτη
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Το Τουβλο.
Πολύ Αγαπημένο ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ…. Ο φίλος Πλάτωνας με ενημέρωσε για το ερώτημα που τέθηκε…
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Που αποβλέπει η εισαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών (ΕΕ) στο Λύκειο?
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
GENERATION “Y”.  Δεν έχουν καταλάβει την εξουσία ακόμη, αλλά ο κόσμος ανήκει σε αυτούς.  Εισβάλουν στον κόσμο μέσω των πρακτικών και του πολιτισμού.
«Συλλογισμός και λήψη αποφάσεων» Μια προσέγγιση πάνω στα πιθανά νευροβιολογικά θεμέλια των αποφάσεων.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
Μαρία Απειρανθίτου Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων Διεύθυνση σπουδών PEAC EDUCATION Ημερίδα “Erasmus Plus”, ΙΚΥ, 18 Δεκεμβρίου 2013.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Το Τουβλο.
Το Τουβλο.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ακούω – Προσέχω -Αφουγκράζομαι Δημητριάδης Δ., M.Sc. Public Health, P. Dipl. Adult Learning Κωστοπούλου Θ., M.Sc. Προσθετική.
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ποιος είναι ο τέλειος κριτής
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Θεματική Ενότητα: Αξίες Τάξη: A’ Λυκείου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία U: Ηγεσία από το μέλλον καθώς αυτό αναδύεται Dr. C. Otto Scharmer MIT Sloan School of Management Μάρτιος 2009 Μετάφραση στα Ελληνικά: Ναούμ Λιώτας / Arts in HRM

Δύο Πηγές Μάθησης, Δύο Κύκλοι Μάθησης A. Μαθαίνοντας με τον συλλογισμό πάνω στα γεγονότα του παρελθόντος δράσε – παρατήρησε – συλλογίσου – σχεδίασε – δράσε B. Ηγεσία από το μέλλον καθώς εμφανίζεται (presencing)

Τέσσερα Επίπεδα Ανταπόκρισης στην Αλλαγή 1. Αντιδραστικότητα: γρήγορα μπαλώματα 3. Επαναπλαισιώνοντας: αξίες, πιστεύω 2. Επανασχεδιασμός: πολιτικές 4. Αναγέννηση: πηγές δέσμευσης και ενέργειας Πηγή της ενέργειας, της έμπνευσης και της θέλησης Εκδηλούμενη Δράση Σκέψη Διαδικασία, Δομή

Το Τυφλό Σημείο της Ηγεσίας Πηγή: Ποιος Τυφλό σημείο: Εσωτερικό μέρος από το οποίο λειτουργούμε Διαδικασία: Πως Αποτελέσματα: Τι

“Η επιτυχία μιας παρέμβασης εξαρτάται από την εσωτερική κατάσταση αυτού που παρεμβαίνει.” William O’Brien, πρώην Γενικός Διευθυντής της Hanover Insurance Company

Σχετικά με την Κεντρική Διαδικασία της Εξαιρετικής Καινοτομίας

3 Κινήσεις του U Λήψη (downloading) Παρατήρησε, παρατήρησε, παρατήρησε Απομονώσου και συλλογίσου: Επέτρεψε στην εσωτερική γνώση να έρθει στην επιφάνεια Δράσε στη στιγμή

Θεωρία U αναστέλοντας επανακατευθύνοντας Αφήνοντας να φύγει Βλέποντας με νέα μάτια Αισθανόμενος το πεδίο Προτυποποιώντας το καινούριο συνδέοντας κεφάλι, καρδιά, χέρια Αποκρυσταλλώνοντας όραμα και πρόθεση ενσωματώνοντας δρώντας Επιτρέποντας να έρθει Presencing Σύνδεση με την πηγή Λήψη (downloading) παρελθοντικά μοτίβα Ποιος είναι ο Εαυτός μου? Ποια είναι η Εργασία μου; Πραγματοποιώ δρώντας από το όλον ΦτΦ Ανοιχτή Θέληση ΦτΚυ Ανοιχτή Καρδιά ΦτΚρ Ανοιχτό Μυαλό

Διαδικασία U: 1 Διαδικασία, 5 Στάδια 1. Συν-εκκίνηση: ξεσκεπάστε την κοινή πρόθεση σταματήστε και ακούστε τους άλλους και αυτό που η ζωή σας καλεί να κάνετε 2. Συν-αίσθηση: παρατήρηση, παρατήρηση, παρατήρηση συνδεθείτε με ανθρώπους και μέρη για να αισθανθείτε το σύστημα από το όλον 5. Συν-εξέλιξη: ενσωματώστε το νέο σε οικοσυστήματα τα οποία επιτρέπουν την δράση από το όλον 4. Συν-δημιουργία: προτυποποιώντας το καινούριο με ζώντα παραδείγματα για να εξερευνήσετε το μέλλον με δράση 3. Presencing: συνδεθείτε με την πηγή της έμπνευσης και της θέλησης πηγαίνετε στο σημείο της σιωπής και επιτρέψτε στην εσωτερική γνώση να αναδυθεί

Επίπεδα τρόπων που ακούμε απορρίπτω [νέα] δεδομένα Ακούγοντας 2: από έξω Ακούγοντας τα γεγονότα προσέχοντας τις διαφορές βλέποντας μέσα από τα μάτια κάποιου άλλου συναισθηματική σύνδεση Ακούγοντας 3: από μέσα Ακούω με ενσυναίσθηση επαναβεβαιώνοντας παλιές απόψεις και κριτικές Λήψη (Downloading) συνήθειες της κριτικής Ακούγοντας 1: από συνήθειες σύνδεση με μια ολότητα μέλλοντος που αναδύεται; αλλαγή στον εαυτό και την ταυτότητα Ακούγοντας 4: από την Πηγή Ακοή που παράγει (από το μέλλον που θέλει να αναδυθεί) Ανοιχτή Θέληση Ανοιχτή Καρδιά Ανοιχτό Μυαλό

Πεδίο: Δομή της Προσοχής 1 Λήψη (downloading): Μιλώντας όμορφα 2 Αντίλογος: Μιλώντας στα ίσια 3 Διάλογος: Συλλογιστική Διερεύνηση 4 Presencing: Γεννεσιουργός ροή Πεδίο Μιλώντας από αυτό που σκέφτομαι Αποκλίνουσες απόψεις: Είμαι ο τρόπος σκέψης μου Προσαρμοστικό σύστημα (πες αυτό που σκέφτεσαι) Μιλώντας βλέποντας τον εαυτό μου ως μέρος του όλου Από την υπεράσπιση στη διερεύνηση των διαφορετικών απόψεων Αυτο-ανακλαστικό σύστημα (συλλογισμός πάνω στη θέση σου) Μιλώντας από αυτό που οι άλλοι θέλουν να ακούσουν Ευγενείς ρουτίνες, άδειες εκφράσεις Αυτιστικό σύστημα (το να μην λες αυτό που σκέφτεσαι) Μιλώντας από αυτό που κινείται στο τώρα Ηρεμία, συλλογική δημιουργικότητα, ροή Γεννεσιουργό σύστημα (αλλαγή ταυτότητας: αυθεντικός εαυτός) Εγώ-σε-εμένα Εγώ-σε-αυτό Εγώ-σε-εσένα Εγώ-στο-τώρα

Εγώ-σε-εμένα Εγώ-σε-αυτό Εγώ-σε-εσένα Εγώ-στο-τώρα Πεδίο: Δομή Της Προσοχής Δράση με Εστιασμένη Προσοχή Ακούγοντας 1: Λήψη (Downloading) Συνηθισμένοι τρόποι σκέψης Ακούγοντας 2 : Εστιαζόμενοι στο αντικείμενο και στα γεγονότα Ακούγοντας 4 : Ακοή που γεννά Ακούγοντας 3 : Ακούγοντας με ενσυναίσθηση

Πεδίο: Δομή Της Προσοχής Εγώ-σε-εμένα Εγώ-σε-αυτό Εγώ-σε-εσένα Εγώ-στο-τώρα Δράση με Εστιασμένη Προσοχή Δράση Συζήτησης Ακούγοντας 1: Λήψη (Downloading) Συνηθισμένοι τρόποι σκέψης Downloading: Μιλώντας όμορφα, ευγένεια, Επανεκτέλεση των κανόνων Ακούγοντας 2 : Εστιαζόμενοι στο αντικείμενο και στα γεγονότα Αντίλογος: Μιλώντας στα ίσια, Αποκαλύπτοντας τους κανόνες Ακούγοντας 4 : Ακοή που γεννά Presencing: Συλλογική Δημιουργικότητα, Ροή, παραγωγή κανόνων Ακούγοντας 3 : Ακούγοντας με ενσυναίσθηση Διάλογος: Διερεύνηση, Συλλογισμός πάνω στους κανόνες

Πεδίο: Δομή Της Προσοχής Δράση με Εστιασμένη Προσοχή Δράση Συζήτησης Οργανωσιακή Δράση Παγκόσμια Δράση Ακούγοντας 1: Λήψη (Downloading) Συνηθισμένοι τρόποι σκέψης Downloading: Μιλώντας όμορφα, ευγένεια, Επανεκτέλεση των κανόνων Επικεντρωμένο: Μηχανιστική γραφειοκρατεία Ιεραρχία: Κεντρικός σχεδιασμός Ακούγοντας 2 : Εστιαζόμενοι στο αντικείμενο και στα γεγονότα Αντίλογος: Μιλώντας στα ίσια, Αποκαλύπτοντας τους κανόνες Αποκεντρωμένο: Διαιρεμένο Αγορά: Ανταγωνισμός Ακούγοντας 4 : Ακοή που γεννά Presencing: Συλλογική Δημιουργικότητα, Ροή, παραγωγή κανόνων Οικοσύστημα: Ba Συλλογική Παρουσία: Δρώντας από το αναδυόμενο Όλον. Ακούγοντας 3 : Ακούγοντας με ενσυναίσθηση Διάλογος: Διερεύνηση, Συλλογισμός πάνω στους κανόνες Δικτύωση: Σχεσιακή Διάλογος: (Αμοιβαία προσαρμογή) Εγώ-σε-εμένα Εγώ-σε-αυτό Εγώ-σε-εσένα Εγώ-στο-τώρα

Επιλέγοντας Πρωτότυπες Ιδέες για Αλλαγή Μεγάλων Συστημάτων 1.Σχετικότητα: Έχει σημασία για τους κύριους ενδιαφερόμενους που εμπλέκονται; 2.Ορθότητα: Έχετε τις σωστές διαστάσεις; Αντικατοπτρίζει ο μικρόκοσμος το σύνολο; 3.Επαναστατικότητα: Μπορεί να αλλάξει το σύστημα; Αντιμετωπίζει τα κυρίαρχα συστηματικά θέματα; 4.Ταχύτητα: Μπορείτε να το κάνετε γρήγορα 5.Δυσκολία: Μπορείτε να το κάνετε σε μικρή κλίμακα; 6.Σχεσιακά αποδοτικό: Ενισχύετε τα υπάρχοντα δίκτυα και τις υπάρχουσες δεξιότητες; 7.Αντιγραφή: Μπορείτε να το επεκτείνετε σε μεγαλύτερη κλίμακα;

Πόροι και Βιβλιογραφία Scharmer, C. Otto (2007). Theory U: Leading from the Emerging Future As It Emerges. The Social Technology of Presencing), Cambridge, MA: SoL Press. Senge, P., C. O. Scharmer, J. Jaworski, and B. S. Flowers. (2004). Presence: Human Purpose and the Field of the Future, Cambridge, MA: SoL Press.