ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ– ΓΣΕΒΕΕ, Αριστοτέλους 46, 104 33, Αθήνα Τηλ. 210 8846852, Fax. 210 8846853

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Hotel Branding Seminar Franchising στα Ξενοδοχεία 23/09/2005 Dr. Άρης Ίκκος Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
Advertisements

ΤΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
« Ο ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ » Νοέμβριος 2013 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ιούλιο ς 2013 Αριστοτέλους 46, 10433, Αθήνα - Τηλ: Fax: website:
«Μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με υψηλό κόστος ενέργειας ;» Investing in Energy 2014 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Σύστημα Bonus • Κατηγορία Β: Στόχοι Εταιρείας : Συντελεστής Βαρύτητας:
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Public Power Corporation SA Corporate Presentation November ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργειας, «Ενέργεια & Ανάπτυξη 2012» Αρθούρος Ζερβός Πρόεδρος και.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Η τιμή των προϊόντων καπνού ως εργαλείο της αντικαπνιστικής πολιτικής στην εποχή της κρίσης Τομέας Οικονομικών της Υγείας 1 Γιάννης Κυριόπουλος MD, MPH,
Ερωτήσεις Televoting 9 th HealthWorld 21/4/2010. Α – Β Γ Την περίοδο η απασχόληση στις φαρμακευτικές.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1 Πραγματικοί Οικονομικοί Κύκλοι. 2 Βραχυχρόνιες διακυμάνσεις Σε συναθροιστικά οικονομικά μεγέθη: Προϊόν, απασχόληση, ανεργία. Ιδιωτικές επενδύσεις, κατανάλωση,
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ 10η Διάλεξη.
Διαμεσολάβηση και πραγματική οικονομία
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΣΕΕ, ΚΩΔ. ΟΠΣ Π.2.3 «Έρευνα πεδίου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα ΜΜ.
30/10/001 Η Απελευθέρωση της Ενεργειακής Αγοράς Παντελή Κάπρου Προέδρου Ρ.Α.Ε. Καθηγητή ΕΜΠ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Ιούνιος 2009.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Έρευνες Οικονομικής Συγκυρίας ΙΟΒΕ - DG ECFIN Μάιος 2012.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Ζήτηση χρήματος: εξαρτάται από ονομαστικό επιτόκιo, i
Α ΝΩΤΑΤΟ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Ι ΔΡΥΜΑ Σ ΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΑΙΤΙΕΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 4η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 5η
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση Στόχοι Γιατί υπάρχει (αγροτική) πολιτική; Πως αξιολογούμε εναλλακτικές πολιτικές; Πλεονάσματα και ανάλυση.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
Μακροοικονομία Διάλεξη 8. Ισορροπία στο Υπόδειγμα IS-LM Καμπύλη IS: ισορροπία στην αγορά αγαθών Υ = C(Y – T) + I(r) + G Καμπύλη LM: ισορροπία στην αγορά.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Μακροοικονομία Διάλεξη 6. Ανεργία Τριβής: (βραχυχρόνια) είναι το ελάχιστο επίπεδο ανεργίας σε μια οικονομία. Η ανεργία που οφείλεται στο χρόνο που είναι.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
BA (Hons) Economics for Business Year 2 B2099 APPLIED MICROECONOMICS Lecture 2 Ελαστικότητα - Elasticity Panagiotis Koutsouvelis (Module leader) Maria.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ– ΓΣΕΒΕΕ, Αριστοτέλους 46, , Αθήνα Τηλ , Fax

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (ΕΚΔΟΧΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ) 2

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 3 1)Υπάρχουν περισσότερες των 2 εκδοχών, με εναλλακτικές περιπτώσεις ενδιάμεσα. Θα πρέπει να ελεγχθεί το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των επιχειρήσεων και τα ωράρια 2)Χώρες όπως η Ιταλία εισήλθαν σε περίοδο κρίσης παρά την πλήρη απελευθέρωση 3)Χώρες όπως η Ολλανδία δεν παρουσίασαν έως σήμερα σε έντονο βαθμό προβλήματα μακροοικονομικής ισορροπίας, παρά το περιορισμένο πλαίσιο λειτουργίας

4 ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΓΟΡΑΣ- ΑΡΧΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ τιμή ποσότητα P1P1 Q1Q1 ΚΑΜΠΥΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΜΠΥΛΗ ΖΗΤΗΣΗΣ Στην περίπτωση ενός ανταγωνιστικού κλάδου, η τιμή προκύπτει από την εξίσωση προσφοράς και ζήτησης ΣΗΜΕΙΟ Α

5 ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΓΟΡΑΣ- ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ τιμή ποσότητα P1P1 P2P2 Q1Q1 Q2Q2 ΚΑΜΠΥΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 1 ΚΑΜΠΥΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 2- ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΖΗΤΗΣΗΣ Το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές θα επιφέρει σύμφωνα με το Υπουργείο μείωση τιμών και όφελος για τον καταναλωτή επειδή θα διατεθεί περισσότερο προϊόν και θα ενταθεί ο ανταγωνισμός ΣΗΜΕΙΟ Α ΣΗΜΕΙΟ Β

ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ 6 1)Παραμένει σταθερό το κόστος επιχείρησης 2)Παραμένει σταθερή η ζήτηση 3)Έχουμε ομοιογενείς ανταγωνιστικές αγορές

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 7 1)Η καμπύλη προσφοράς προκύπτει από τις καμπύλες κόστους της επιχείρησης. Τα βασικά στοιχεία κόστους των επιχειρήσεων δεν έχουν παρουσιάσει μειώσεις (φόροι, πρώτες ύλες, ενέργεια). Η διεύρυνση του ωραρίου θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας, έστω οριακά. 2)Η καμπύλη προσφοράς έχει άλλα χαρακτηριστικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και άλλα για τις μεγαλύτερες. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν μεγαλύτερη δυσκαμψία στη μείωση του κόστους (menu costs προμηθευτών), ενώ οι μεγάλες έχουν κλίμακες από τη διεύρυνση λειτουργίας. 3)Η καμπύλη προσφοράς είναι διαφορετικά διαρθρωμένη ανά κλάδο, δεν είναι ενιαία. Σε μερικές αγορές υπάρχει ολιγοπώληση 4)Η αύξηση της δαπάνης δεν μπορεί να συντελεστεί με την υφιστάμενη πολιτική εσωτερικής υποτίμησης και την περιορισμένη δανειοδότηση

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 8 5) Η ζήτηση συρρικνώνεται λόγω συνεχών εισοδηματικών μειώσεων και φορολογικών επιβαρύνσεων 6) Το πλεόνασμα καταναλωτή θα πρέπει να αντιδιασταλεί με τις μεταβολές του διαθεσίμου εισοδήματος και την υποκατάσταση στην κατανάλωση. Κάποιοι κλάδοι ενδέχεται να σημειώσουν αρνητικά αποτελέσματα, λόγω του ανοίγματος καταστημάτων τις Κυριακές 6) «Η προαιρετικότητα» δε συνεπάγεται ίδιους όρους λειτουργίας. Ακόμη και αν η επιχείρηση απoφασίσει να μη λειτουργεί, έχει αλλάξει η δομή του ανταγωνισμού 7) Δε λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μεταβολές στο ΑΕΠ, στον κύκλο εργασιών, αλλά ούτε και στον πληθωρισμό

ΑΛΛΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ 9 1)Σύμφωνα με το ν/σ του υπουργείου, 7 Κυριακές το χρόνο θα παραμένουν ανοιχτά όλα τα καταστήματα (συμπεριλαμβανομένων των Κυριακών των εκπτώσεων). Ουσιαστικά, εξανεμίζεται κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πρόσφατη έρευνα του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ έχει καταδείξει ότι το 70% των καταναλωτών αναμένει τις εκπτώσεις για να κάνει αγορές ακόμη και σε βασικά αγαθά. 2) Το Υπουργείο υπολογίζει ότι οι θέσεις απασχόλησης θα αυξηθούν κατά 30,000 με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Από αυτές περίπου οι μισές αφορούν τα μεγάλα καταστήματα και τα supermarkets. Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τελικά τα μεγάλα πολυκαταστήματα, τις 7 εβδομάδες ή το σύνολο της αγοράς 3)Η έρευνα που επικαλείται το Υπουργείο ότι έχει γίνει σε 30 χώρες της ΕΕ, έχει διεξαχθεί μια περίοδο όπου υπήρξε οικονομική άνθιση. Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα από το άνοιγμα των καταστημάτων είναι αμφίσημα. Σήμερα, η Ελλάδα είναι σε ύφεση για 5 η συνεχή χρονιά.

ΑΛΛΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ 10 Στην Ελλάδα ο παρακάτω πίνακας καταγράφει τις τάσεις στην απασχόληση (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ): ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΧΟΝΔΡΙΚΟ, ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (α’ τρίμηνο) 650,500 (α’ τρίμηνο 2013) -165,000 ΕΜΠΟΡΙΟ (%, 2005= ΕΤΟΣ ΒΑΣΗΣ) 104,195,6-8,5 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΔΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 106,9107,5+0,6 ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ 10184,2-16,8

11 ΠΙΝΑΚΑΣ «ΜΕΛΕΤΗΣ» ΟΟΣΑ- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την πρόθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης να είναι ανοιχτά τα καταστήματα και τις Κυριακές ; -ΒΑΣΗ: ΕΜΠΟΡΙΟ- 12 Συμφωνώ & Μάλλον συμφωνώ: 16,3% Διαφωνώ & Μάλλον διαφωνώ: 81,5%

Ένα τέτοιο μέτρο θα συμβάλει στην ανάκαμψη της αγοράς ή όχι; -ΒΑΣΗ: ΕΜΠΟΡΙΟ- 13

Θα συμβάλει στην αύξηση της απασχόλησης ή όχι; -ΒΑΣΗ: ΕΜΠΟΡΙΟ- 14

Χρησιμοποιήσατε κάποιον από τους παρακάτω τρόπους προμήθειας βασικών αγαθών; Το 68,8% αναμένει τις εκπτώσεις για να αγοράσει αγαθά βασικής ανάγκης Αναμονή για εκπτώσεις