4ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
ΣΕΙΣΜΟΙ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Βασίλειος Πάσχος ΠΕ19.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Κ. ΑΧΑΪΑΣ
Τρέχει, τρέχει , τρέχει … το νερό.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC).
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το σεισμικό τόξο που μας ενώνει 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Προσχολική Παιδαγωγική
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
2o ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΛΑΙΑΣ Σχ.Έτος
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ «ΝΤΙΝΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ» ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΛΑΔΟ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ 4ο 2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ;«ΤΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ ΤΟΞΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ...ΕΝΩΝΕΙ» Κ.Π.Ε. ΛΙΘΑΚΙΑΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «Ο κύριος Εγκέλαδος»  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Γιαννούλα Σχίζα, Γεωργία Αντωνοπούλου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: Γιαννούλα Σχίζα ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: Γεωργία Αντωνοπούλου, Mαρία Παπά ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: 35 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2013-2014 Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Αργολίδας: Μάρα Ελένη  

ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ   1. Βλάσσης Σταύρος 2. Δρούλια Μαρία 3. Καρατζά Ελεάννα 4. Καραφωτιάς Δημήτρης 5. Λιακάκου Ευαγγελία 6. Παλαιολόγου Ναταλία . 7. Παντελάκης Δημήτρης 8. Παπαβασιλείου Κωνσταντίνα 9. Πετράς Μάριος 10. Τσετσένης Γιώργος   11. Καραμουσαλής Αργύρης 12. Μάλλιος Γιώργος 13. Ματράγκος Χρήστος 14. Μούγιου Νικολέτα 15. Παπαβασιλείου Γιώργος

ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ 1. Αγγελόπουλος Άγγελος- Ιωάννης 2. Αργύρης Νίκος 3. Αργυρίου Μαρία-Φωτεινή 4. Καζά Ευθυμία 5. Καλκούνου Κατερίνα 6. Καραμπή Αναστασία- Σοφία 7. Κωστόπουλος Γιώργος- Γιάννης 8. Κωνσταντόπουλος Στρατής 9. Μερκούρης Νικηφόρος 10. Μίχου Ραφαέλα 11. Μπάλι Άτζελα 12. Μπάρλα Ευγενία 13. Mαρνίκοβα Μάριο-Αχμέτ 14. Μπασούλος Νικόλαος-Κων/νος 15. Παππά Βασιλική 16. Σκοπετέα Αγγελική 17. Τσίρος Ελευθέριος 18. Τσίρου Μαρία-Ελένη  19. Κολιγκιώνη Μαρίνα 20. Μαρλαγκούτσος Μιλτιάδης  

Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται στην τάξη του Νηπιαγωγείου ( νήπια, προνήπια). Γενικός σκοπός του προγράμματος: Να καταφέρουν οι μαθητές να αποκτήσουν επιστημονική γνώση και την ικανότητα να χρησιμοποιούν τη γνώση για να εξηγούν φαινόμενα όπως ο σεισμός , οι επιπτώσεις του και τα μέτρα προστασίας. Στόχοι: Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ -Να γνωρίσουν τα νήπια πόσο επικίνδυνοι είναι οι σεισμοί και επομένως να οργανώσουν τη ζωή τους, έτσι ώστε να είναι πάντα έτοιμοι να τους αντιμετωπίσουν. -Να εξηγήσουν πώς προκαλούνται οι σεισμοί. -Να μάθουν τα νήπια μέτρα αυτοπροστασίας και να τα εφαρμόζουν. -Να μάθουν ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό προετοιμάζοντας και εκτελώντας με επιτυχία ασκήσεις σεισμού στο σχολείο.

-Να μάθουν να λειτουργούν με ψυχραιμία και θάρρος για να αποφεύγονται ενέργειες πανικού. -Να εξερευνήσουν, να μετρήσουν, να παρατηρήσουν, να καταγράψουν, να συσχετίσουν και να κατανοήσουν τελικά τις λειτουργίες της φύσης. Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ -Να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και την ανακάλυψη μέσα από τη συνεργατική μάθηση. -Να δραστηριοποιηθούν και να μεταδώσουν τις γνώσεις, τις εμπειρίες, που θα αποκτήσουν κατά την υλοποίηση του προγράμματος, στο περιβάλλον τους. -Να αποκτήσουν αισθήματα ευθύνης απέναντι στην προστασία της φύσης και να περάσουν από την ατομική στη συλλογική συνείδηση. -Να αναδείξουν και να κατακτήσουν τη φιλία.

Μεθοδολογικός σχεδιασμός του προγράμματος: Η ακολουθούμενη διδακτική μέθοδος είναι: η βιωματική με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών-μαθητριών, η ομαδοσυνεργατική- κοινωνικού εποικοδομισμού η ανακαλυπτική, διερευνητική. Ο ρόλος της νηπιαγωγού είναι βοηθητικός, διευκολυντικός, συνεργατικός ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών.

Α' ΦΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συγκέντρωση εποπτικού υλικού (φωτογραφίες, βιβλία, παραμύθια) και δημιουργία γωνιάς με θέμα «το σεισμό». Ενημέρωση των γονιών για το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε. Καταγραφή των πληροφοριών, που θέλουμε να μάθουμε για τους σεισμούς. Παρακολούθηση βιντεοκασετών και παιχνιδιών από το διαδίκτυο. Ερωτηματολόγιο, για να ερευνηθούν οι γνώσεις των παιδιών για το θέμα. Χωρισμός σε ομάδες (όνομα ομάδας, σύνθημα), ώστε να γίνεται καταμερισμός εργασιών.

Δραστηριότητες στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος   Β' ΦΑΣΗ: Οι εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές είναι: 1.Παιδί και Περιβάλλον 2. Παιδί και Μαθηματικά 3. Παιδί και Γλώσσα 4. Παιδί και Δημιουργία και Έκφραση 5. Παιδί και Πληροφορική

1. Παιδί και Φυσικό Περιβάλλον Επεξεργαζόμαστε το υλικό που σχετίζεται με τους σεισμούς: άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, αφίσες, φυλλάδια του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Συζητάμε και ερμηνεύουμε τις πληροφορίες και τις εικόνες. Μαθαίνουμε πώς προκαλούνται οι σεισμοί. Ρωτάμε τα παιδιά να μας αφηγηθούν εμπειρίες που έζησαν από σεισμούς ή να μας πουν ό,τι άκουσαν στην τηλεόραση για το μεγάλο σεισμό που έγινε στην Κεφαλλονιά. Ενημερώνουμε για το τι κάνουμε α) πριν το σεισμό στο σπίτι και στο σχολείο, και τι κάνουμε β) την ώρα του σεισμού, και γ) μετά το σεισμό.

Ανθρωπογενές Περιβάλλον Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας, της ομάδας ΕΟΔ (Εθελοντικής Ομάδας Διάσωσης) Παράρτημα Αργολίδας, όπου εξηγούν στα παιδιά πως πρέπει να προστατευτούν σε περίπτωση σεισμού και πραγματοποιούν μια άσκηση ετοιμότητας σεισμού. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Βρίσκουμε στον παγκόσμιο χάρτη, χώρες με μεγάλη σεισμική δραστηριότητα όπως η Ιαπωνία και συγκρίνουμε τις αποστάσεις από την Ελλάδα. Βρίσκουμε στο χάρτη της Ελλάδας τις σεισμογενείς περιοχές της χώρας μας. Η Πελοπόννησος που ανήκει το Ναύπλιο, έχει αρκετές πόλεις με έντονη σεισμική δραστηριότητα και ενημερωνόμαστε γι΄αυτές.

ΙΣΤΟΡΙΑ Μιλάμε για την ιστορία του σεισμού της Θήρας και εξηγούμε την έκρηξη του ηφαιστείου, που προηγήθηκε και τις συνέπειές του. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ Μαθαίνουμε για τον «Εγκέλαδο», το Γίγαντα που πολέμησε εναντίον των θεών και το πάθημά του από τη θεά Αθηνά. Δείχνουμε εικόνες στα παιδιά από το Διαδίκτυο με το πώς απεικονίζεται ο Εγκέλαδος σε αγάλματα.

2. Παιδί και Μαθηματικά Κάνουμε συγκρίσεις και ταξινομήσεις υλικού που απεικονίζει κτίρια πριν το σεισμό και μετά από αυτόν. Γίνεται αποτύπωση των λιθοσφαιρικών πλακών της Γης, ατομικά από κάθε παιδί, αφού πρώτα καταλάβουν τις κινήσεις τους στη γη( οι πλάκες πλησιάζουν, οι πλάκες απομακρύνονται, οι πλάκες μετατοπίζονται οριζόντια) . Διατυπώνουμε ερωτήματα το εσωτερικό της γης( φλοιός, μανδύας, πυρήνας), τα μέρη που την αποτελούν και βρίσκουμε λύση σε προβληματισμούς. Φτιάχνουμε έναν πίνακα με τις βασικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθούνται την ώρα του σεισμού και τα απαραίτητα εφόδια που πρέπει να υπάρχουν σε ένα σάκο (π.χ. ένα κουτί με πρώτες βοήθειες, ένα φακό, ένα ραδιόφωνο με μπαταρίες, ένα μπουκάλι με νερό κλπ.) Μαθαίνουμε απλές χωροχρονικές έννοιες ( π. χ. «μπαίνουμε κάτω από τα τραπέζια», «βγαίνουμε ο ένας πίσω από τον άλλο», «τι κάνουμε πριν ή μετά το σεισμό»). Μαθαίνουμε χρήσιμα τηλέφωνα π.χ. 199 της Πυροσβεστικής, 166 του ΕΚΑΒ, 100 της Αστυνομίας.

3. Παιδί και Γλώσσα Διαβάζουμε το παραμύθι «Ο Πάκι δε φοβάται τους σεισμούς» και περιγράφει κάθε παιδί τι έμαθε από την ιστορία αυτή. Δίνουμε φύλλα εργασίας με ασκήσεις, σχετικές με το σεισμό. Παρατηρούμε τη λέξη ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ σε χειρόγραφη και έντυπη μορφή. Επιχειρούμε να γράψει το κάθε παιδί ένα «σεισμογράφημα». Γράφουμε το γράμμα Σ σ και σχηματίζουμε λέξεις από αυτά ( σεισμός, σεισμικότητα, σεισμικό κύμα, σεισμογενής, σεισμογράφος, σεισμολόγος, σεισμοπαθής, σεισμόπληκτος).

4. Παιδί και Δημιουργία και έκφραση ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - Προσποιούμαστε μια κατάσταση εικονικού σεισμού και οργανώνουμε ασκήσεις αντισεισμικής προστασίας σε προκαθορισμένη μέρα και ώρα και σε απρόσμενη στιγμή. - Αλλάζουμε μορφή και περπατάμε με διάφορους τρόπους, σε έδαφος που γλυστρά, που βουλιάζει, που καίει.  ΜΟΥΣΙΚΗ - Εκφράζουν τα νήπια τα συναισθήματά τους ακούγοντας διαφορετικά μουσικά κομμάτια και κινούνται ρυθμικά. - Επιλέγουν μουσικά όργανα για να αποδώσουν εικόνες που απεικονίζουν καταστροφές μετά από το σεισμό. - Ακούνε το τραγούδι των Ημισκούμπρια «Σεισμός, σεισμός!» και το τραγουδάμε όλοι μαζί.

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Κάνουμε δραματοποιήσεις όπως, 1) μια μέρα γίνεται σεισμός, πως αντιδρούμε και πως θα προφυλαχθούμε. 2)μοιράζουμε ρόλους στα παιδιά και άλλος παριστάνει τη θεά Αθηνά που ρίχνει το νησί της Σικελίας πάνω στον Εγκέλαδο που είναι κάποιο άλλο παιδί και αυτός προσπαθεί να κουνηθεί και να βγει πάλι στην επιφάνεια. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - Ομαδική Ζωγραφική του γίγαντα «Εγκέλαδου». - Ατομική ζωγραφική του γίγαντα «Εγκέλαδου». - Ομαδική ζωγραφική των οδηγιών προστασίας για το σεισμό σε μορφή βιβλίου. - Ομαδική εργασία με θέμα την εικόνα του γίγαντα Εγκέλαδου. Δημιουργία, ατομική ενός βιβλίου, ζωγραφίζοντας τις οδηγίες- κανόνες προστασίας από το σεισμό. Ομαδικό κολάζ, με εικόνες που έφεραν τα νήπια με σπίτια, δρόμους που υπέστησαν ζημιές από σεισμό, συναισθήματα ανθρώπων, αντίδραση ζώων.

6. Παιδί και Πληροφορική Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο. Παρακολούθηση cd-rom αντισεισμικής προστασίας του ΟΑΣΠ και ΥΠΕΧΩΔΕ «Τι είναι ο σεισμός και πώς μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε». Παίζουμε παιχνίδια στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ «Για μικρούς και μεγάλους» π.χ. Ο Θαλής μέσα στο σπίτι, Ο Θαλής επιλέγει Εφόδια επιβίωσης, Το παζλ του σεισμού, Η Χαρά εκπαιδεύεται, Ζωγράφισε με τη Σοφία, Βρες τη σωστή απάντηση. Πληκτρολόγηση λέξεων σχετικών με το σεισμό.   Δημοσιοποίηση- Παρουσίαση προγράμματος Θα γίνει παρουσίαση του προγράμματος και στους γονείς των μαθητών του Νηπιαγωγείου Ναυπλίου. Βασικά συμπεράσματα και αποτελέσματα του προγράμματος Η τελική αξιολόγηση στηρίχτηκε στα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, στη συμμετοχή των παιδιών καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος, την ανταπόκριση των γονιών. Οι Νηπιαγωγοί διαπίστωσαν ότι τα παιδιά συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις και οι αρχικοί στόχοι επιτεύχθηκαν.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1.Πλανήτης Γη, Παιδική Εγκυκλοπαίδεια DISNEY. 2.Ρώσση-Ζαίρη Ρ., Ο Πάκι δε φοβάται τους σεισμούς, εκδόσεις Μίνωας. 3.Ξέρεις πώς να προστατευτείς; Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. 4.Διαβάστε το τώρα, Προστατευτείτε από τους σεισμούς, ΟΑΣΠ. 5.Προετοιμάσου από Τώρα για το σεισμό, ΟΑΣΠ. 6.Σεισμός, Ας είμαστε προετοιμασμένοι, Εκδόσεις ΟΑΣΠ, ενημερωτικό φυλλάδιο. 7. Σεισμός- Η Γνώση είναι Προστασία, ΟΑΣΠ.

8. Μνημόνιο ενεργειών για την προστασία από το σεισμό στα σχολεία, ΟΑΣΠ. 9. Προληπτικά Μέτρα Αντισεισμικής Προστασίας στο σπίτι σας, ενημερωτικό φυλλάδιο, ΟΑΣΠ . 10 .Οδηγίες για μέτρα αντισεισμικής προστασίας στο σχολείο, ΟΑΣΠ. 11. Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. 12. Ουρανός και Γη, Παιδική Εγκυκλοπαίδεια, Εκδόσεις Time Life. 13. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν... η επιστήμη- Οι Κινέζοι, εκδόσεις Deagostini.

ΓωνιΑ σεισμΟΥ- εγκΕλαδου

ΒιβλΙα ομαδικΑ για το σεισμΟ απΟ τους μαθητΕς

Η κΙνηση των τεκτονικΩν πλακΩν

Ο ΕγκΕλαδος

Η επΙσκεψη της «ΕΟΔ» στο νηπιαγωγεΙο μας

ΑσκΗσεις ετοιμΟτητας

ΑσκΗσεις ετοιμΟτητας

ΠαιχνΙδια – δραματοποΙηση του σεισμοΥ

ΕργασΙες ομαδικΕς και ατομικΕς ΕργασΙες ομαδικΕς και ατομικΕς

ΕργασΙες ομαδικΕς και ατομικΕς ΕργασΙες ομαδικΕς και ατομικΕς

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ