Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC).

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)

2 Racce για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας

3 Στόχοι  Να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν το φαινόμενο των σεισμών  Να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα που αναπτύσσουν ως προς το συγκεκριμένο φαινόμενο  Να μάθουν τρόπους αποτελεσματικής προστασίας από τους σεισμούς

4  Οι ηλικίες στις οποίες απευθύνεται: 4-8  Συγκροτήθηκε μέσα από μία έρευνα δράσης σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο της 50 ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Πόπη Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη και δύο νηπιαγωγούς από το νομό Χανίων τις κυρίες Καίτη Γωνιωτάκη και Μαρία Σκορδύλη.

5 Η μουσειοβαλίτσα περιλαμβάνει:  πληροφοριακά κείμενα για παιδιά (2),  ένα μοντέλο της γης,  ένα μοντέλο ηφαιστείου  ένα μοντέλο πρόκλησης τσουνάμι  CD του ΟΑΣΠ και  οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς

6 Η μεθοδολογική προσέγγιση  Η μουσειοβαλίτσα της Προσχολικής υιοθετεί την προσέγγιση του σχεδίου εργασίας.  Το πιο σημαντικό στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της μουσειοβαλίτσας είναι η μεθοδολογική προσέγγιση.  Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε τη μεθοδολογία και τη φιλοσοφία των δραστηριοτήτων παρά τις δραστηριότητες οι οποίες μπορούν να γίνουν με διαφορετικό τρόπο ή διαφορετική σειρά από την κάθε τάξη.

7 Βασικές αρχές  Ξεκινάμε πάντα από αυτό που ξέρουν ή πιστεύουν τα παιδιά και με βάση αυτό σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα.  Επίσης δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις έννοιες τις οποίες δείχνουν να μην καταλαβαίνουν ή να μην έχουν κατακτήσει τα παιδιά και αφιερώνουμε χρόνο στη διερεύνηση και κατανόησή τους.  Επίσης βοηθάμε τα παιδιά να συνδέσουν την καινούρια γνώση με την προσωπική τους εμπειρία ώστε να επιτύχουμε την αλλαγή στη στάση και στα πιστεύω τους.

8  Σχεδόν κάθε δραστηριότητα περνάει από τρία κύρια στάδια:  ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: μαντεύουμε/κάνουμε μια υπόθεση/λέμε τι πιστεύουμε ή τι νομίζουμε για… (αυτό που θα πουν τα παιδιά καταγράφεται),  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: μελετάμε καινούριες πληροφορίες,  ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: επαληθεύουμε τις αρχικές μας εκτιμήσεις (και καταγράφουμε τα αποτελέσματά μας).

9  Στις περισσότερες δραστηριότητες τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες για να πειραματιστούν, να μελετήσουν πληροφορίες, να συζητήσουν και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους.

10 Η πορεία που ακολουθήθηκε από τα δύο νηπιαγωγεία που έλαβαν μέρος στην έρευνα δράσης :  Πρόκληση ενδιαφέροντος, ανάκληση βιωμάτων: βίντεο από το you Tube. - Τι είναι αυτό; -Σου έχει συμβεί ποτέ; -Τι αισθάνθηκες; -Τι έκανες;  Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για το σεισμό; - Τι θα θέλατε να μάθετε;

11 Ιστόγραμμα για την καταγραφή των επιμέρους διαστάσεων που ήθελαν να διερευνήσουν τα παιδιά

12 Τα επιμέρους ερωτήματα

13 Πώς είναι ο σεισμός;  Επίσκεψη και εργασία πεδίου στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης Στάδια  Πριν την επίσκεψη (Πρόκληση περιέργειας, εντοπισμός διαδρομών, προετοιμασία ταξιδιού)  Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης (πρόσληψη του σεισμικού φαινομένου μέσω των αισθήσεων, καταγραφή αισθητηριακών δεδομένων)

14

15

16

17  Μετά την επίσκεψη (καταγραφή εντυπώσεων, επανατροφοδότηση σχεδίου εργασίας)

18 Γιατί γίνεται σεισμός; (Πρώτη διερεύνηση) ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Τι νομίζετε ότι προκαλεί το σεισμό;  (Επεξεργασία της έννοιας προκαλώ)  (Μη επιστημονικές και πρωτο-επιστημονικές απαντήσεις)

19 Πού γίνεται ο σεισμός; Γνωριμία με το ε σωτερικό Γης ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση όπως το πορτοκάλι: - Πώς θα είναι; - Τι θα συναντήσουμε; ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Επεξεργασία εννοιών: κόβω στη μέση (τομή)  Έρευνα διαφόρων πηγών (συμπεριλαμβανομένου του κειμένου ‘Η Δομή της Γης’)  Παρατήρηση μοντέλου της γης  Επεξεργασία εννοιών: Πυρήνας, μανδύας, εσωτερικός, εξωτερικός, στρώμα, μέταλλο, λιωμένο μέταλλο, πέτρωμα, κ.λπ.  Προσπάθεια να γνωρίσουν με τι μοιάζει η λάβα  Κόψιμο βρασμένου αυγού και παρατήρηση στρωμάτων  Κατασκευή προπλάσματος με πλαστελίνη ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση όπως το πορτοκάλι: - Πώς θα είναι; - Τι θα συναντήσουμε;

20

21 Το πείραμα με το βράσιμο του αβγού δημιούργησε νέα ερωτηματικά στα παιδιά:  Τι γίνεται με τη λάβα που βγαίνει από τις ρωγμές των λιθοσφαιρικών πλακών; ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Εισαγωγή στο φαινόμενο των ηφαιστείων  Πρόκληση ενδιαφέροντος με παρακολούθηση βίντεο από το you Tube. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Μελέτη μοντέλου του ηφαιστείου  Κατασκευή ηφαιστείου με πλαστελίνη  Πειράματα με σόδα και ξύδι  Παρατήρηση ηφαιστειακής πέτρας ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Καταγραφή συμπερασμάτων των παιδιών

22 Γιατί γίνεται σεισμός; Μαθαίνουμε για τις Λιθοσφαιρικές πλάκες ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Πειράματα με πλάκες από φελιζόλ

23  Τα παιδιά κινούσαν τις πλάκες παράλληλα, τις έφερναν σε σύγκρουση ή τις απομάκρυναν

24  Επεξεργασία κειμένου – PowerPoint ‘Οι λιθοσφαιρικές πλάκες’

25  ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  Τα παιδιά ρωτήθηκαν τι είναι σεισμός ;  Ομαδικά έδωσαν το λειτουργικό ορισμό:  Σεισμός είναι αυτό που γίνεται όταν κουνιούνται οι λιθοσφαιρικές πλάκες (συγκρούονται, τρίβονται ή απομακρύνονται)

26 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  ΑΤΟΜΙΚΑ απάντησαν ξανά στο ερώτημα:  Τι προκαλεί το σεισμό;  (Επιστημονικές και ένα μικρό ποσοστό από πρωτο- επιστημονικές απαντήσεις)

27 Τι κάνουμε όταν…..;  Aναγνώριση συναισθημάτων

28 Τι κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς όταν γίνεται σεισμός;  Συνεντεύξεις από ειδικούς  Μελέτη υλικού του ΟΑΣΠ (πληροφορίες, διδαδραστικά παιχνίδια, κ.λπ.)  Θεατρικό παιχνίδι

29 Καταληκτική Δραστηριότητα - Αξιολόγηση  Συμπέρασμα  Δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε θα γίνει σεισμός  Μπορούμε να προφυλαχτούμε με δράσεις:  Πριν  Κατά  Μετά το σεισμό

30  Δημιουργία τρίπτυχου και τετράπτυχου Συμπληρωματικές δράσεις που αποφάσισαν τα παιδιά

31  Ενημέρωση Γονέων

32 RACCE για την Α’ και Β’ τάξη του Δημοτικού  Διαφοροποίηση με βάση το αποτέλεσμα

33  Συντελεστές προγράμματος:  Μαρία Αμπαρτζάκη, Πόπη Κασσωτάκη- Ψαρουδάκη, Μαρία Σκορδύλη, Καίτη Γωνιωτάκη.


Κατέβασμα ppt "NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google