. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Ένα απαραίτητο στοιχείο στην ζωή μας. Εργασία Α’ εξαμήνου (Internet)  Τμήμα:1Ι-ΙΝΠ01  Έτος:  Ονοματεπώνυμο : Αντώνης Δημητριάδης  Μάθημα: Τεχν.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
WEB PAGE VIA WEEBLY. Α’ ΦΑΣΗ •Ενημέρωση Β’ ΦΑΣΗ •Συντονισμός Γ’ ΦΑΣΗ •Συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών Δ’ ΦΑΣΗ •Υλοποίηση.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Διαδίκτυο.
Εικόνα 4.1: Τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (Αττική οδός)
Ανοικτή εξ απόστασεως μάθηση και Διαδίκτυο
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media).
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
Ηλεκτρονικός Κατάλογος Βιβλιοθήκης (OPAC). ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ. Βιβλιοθήκη Από την αρχική σελίδα της βιβλιοθήκης (
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Σύνδεση online Επίπεδο γνώσεων:
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Χρήση των βασικών εργαλείων πληροφορικής, πολυμεσικών εργαλείων και του διαδικτύου 3.3 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ.
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Τι είδαμε στο προηγούμενο μάθημα
 Πούλη Ειρήνη  Ριζοπούλου Έλενα  Ρογκοζίνσκα Νάντια  Τάτση Αμαλία.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΕΣΦΙΓΓΗΣ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο για το "What I know is" δηλαδή "Αυτό που εγώ ξέρω είναι"
Εισαγωγή στο Blackboard
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Το Διαδίκτυο - Internet
Σπoυδαστής: Γιώργoς Μεvεξιάδης Εισηγητής : Νίκ o ς Ζαρά v ης ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ H διδασκαλία τω v Μαθη µ ατικώ v στη v Πρωτ o βάθ µ ια Εκπαίδευση µ ε τη.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση

Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών. Οι µ αθητές καθίστανται « ερευνητές πληροφοριών » λόγω της εύκολης πρόσβασης σε δεδο µ ένα. Οι µ ηχανές αναζήτησης είναι γρήγορες, αποτελεσ µ ατικές και εύκολες στη χρήση τους.

Σε επίπεδο επικοινωνίας ∆υνατότητα ά µ εσης σύνδεσης µ ε µ έρη και ανθρώπους Παγκόσ µ ια διάχυση της πληροφορίας Κίνητρο να µ οιραστούν οι µ αθητές online τη δουλειά τους µ ε άλλους οπουδήποτε.

Εξεικόνιση και μοντελοποίηση Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών που αφορούν πολύπλοκα αντικεί µ ενα με τη χρήση εξεικονιστικών αναπαραστάσεων. Περισσότερος έλεγχος µ άθησης από µ έρους τω µ αθητών, (εποικοδο µ ητισ µ ός), ανακαλύπτουν, παρά βλέπουν και απο µ νη µ ονεύουν.

Επιφυλάξεις σε σχέση µ ε τη διδακτική χρήση του ∆ιαδικτύου Σε επίπεδο πηγών: μεγάλος όγκος πληροφορίας, επιτακτική η ανάγκη ποιοτικού ελέγχου στα δεδο µ ένα πολλές µ ηχανές αναζήτησης παρουσιάζουν αποτελέσ µ ατα µ ε βάση ε µ πορικά και οικονο µ ικά κριτήρια αντί για ακαδη µ αϊκά και κοινωνικά είναι ανεπαρκής ο χρόνος εκπαίδευσης για να επιτευχθεί µ ια αποτελεσ µ ατική χρήση των µ ηχανών

Επιφυλάξεις πνευ µ ατικά δικαιώ µ ατα, αναφορά των πηγών που χρησι µ οποιούν από το ∆ιαδίκτυο, κριτική σύνθεση πληροφοριών και όχι στην απλή παράθεσή τους ( “ copy-paste ” ), οι µ αθητές θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν στους « κανόνες » του νέου τρόπου επικοινωνίας µ έσω δικτύων Η.Υ.

Επιφυλάξεις Σε επίπεδο επικοινωνίας: η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας, ελλοχεύει ο κίνδυνος µ εγέθυνσης του χάσ µ ατος µ εταξύ αυτών που έχουν και αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία.

Επιφυλάξεις Εξεικόνιση και μοντελοποίηση: ε ίναι πολύ εύκολο να θεωρηθεί ότι έχοντας µ ια επιφανειακή γνώση αυτό συνεπάγεται πραγ µ ατική κατανόηση, ε ίναι πολύ εύκολο να παρερ µ ηνευτούν δεδο µ ένα που βρίσκονται σε µ ορφή γραφικών, δ η µ ιουργείται µ ια τάση προς την τακτική « κάνε κλικ και µ άντεψε » παρά « σκέψου πρώτα ».

Τεχνικές Αναζήτησης στο ∆ιαδίκτυο Χρήση Αρχειοκαταλόγων Χρήση µ ηχανών αναζήτησης Εργαλεία µ ετα-αναζήτησης Πρόκειται για ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλαπλές µ ηχανές αναζήτησης (metacrawler, dogpile, webcrawler,...)

Παρά µ ετροι αποτελεσ µ ατικής αναζήτησης Για το σωστό προσδιορισ µ ό τη αναζητού µ ενης πληροφορίας βοηθούν τα ερωτή µ ατα: α) ποιος ή τι είναι αυτό(ς) που αναζητώ, β) πού βρίσκεται, γ) πότε συνέβη, δ) πώς συνέβη, ε) γιατί.

Αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά Ο ι κεντρικές λέξεις-κλειδιά: πρέπει να είναι ουσιαστικά να εκφράζουν µ ε σαφήνεια την αναζητου µ ένη πληροφορία, όσο πιο σαφής γίνο µ αι τόσο ελαττώνεται ο όγκος της διαθέσι µ ης πληροφορίας πολλές φορές η χρήση συνώνυ µ ων καλύπτει τις απαιτήσεις µ ιας αναζήτησης, χρήση φράσεων όπου απαιτείται.

Τελεστές Αναζήτηση µ ε βάση Boolean τελεστές (χρήση AND, OR, NOT): η χρήση του AND ση µ αίνει: « Θέλω κεί µ ενα που να περιλα µ βάνουν και τους δυο όρους », η χρήση του OR δίνει κεί µ ενα που περιλα µ βάνουν τον έναν ή τον άλλο όρο, ενώ το ΝΟΤ αποκλείει την ε µ φάνιση συγκεκρι µ ένων όρων στο αναζητού µ ενο κεί µ ενο.

Ορθογραφία και φίλτρα Προσοχή στην ορθογραφία Είναι καλό να χρησι µ οποιείται περιορισ µ ένος αριθ µ ός λέξεων-κλειδιά (6 ως 8 το πολύ). Όταν περιορίζεται η έρευνα σε πολύ συγκεκρι µ ένη κατεύθυνση είναι καλό να γίνεται χρήση φίλτρων. Ένα είδος φίλτρων είναι η απόληξη του URL: com για εταιρείες και εμπορικές σελίδες, edu για εκπαιδευτικά ιδρύματα, gov για κρατικούς οργανισμούς, mil για στρατιωτικούς οργανισμούς, net για παροχείς υπηρεσιών Internet, org για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

∆υνατοί τρόποι αξιοποίησης ιστοσελίδων και ιστοχώρων Προετοιμασία μαθήματος από τον εκπαιδευτικό # δηµοσίευση στο www (από τον εκπαιδευτικό και από τους μαθητές). # συλλογή πληροφοριών από τους µαθητές.

. Αξιοποίηση της τελευταίας γενιάς δη µ οσιευ µ ένων σελίδων στο ∆ιαδίκτυο wikis e-Portfolio (Ηλεκτρονικός χαρτοφύλακας) εικονικό Εποπτικό Υλικό εικονικά εργαστήρια, µ ουσεία, « εκπαιδευτικοί χώροι »