ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: «WEB 2.0 ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΕΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΡΤΟΥΝ» Βασισμένο στο άρθρο: «ADDING USER- EDITING TO A CATALOGUE OF CARTOON DRAWINGS» του John Bovey
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή Τι είναι ακριβώς το Web 2.0; Το Παράδειγμα του Καταλόγου με Σχέδια Καρτούν Εισαγωγικά Παρουσίαση του Καταλόγου Χρήστες και Κατάλογος Τεχνικά Χαρακτηριστικά Παρούσα Κατάσταση και Μελλοντικές Τάσεις Συμπεράσματα 2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ British Cartoon Archive Ίδρυση: 1978 Τόπος: Templeman Library του Πανεπιστημίου του Kent > σχέδια, κοινωνικοπολιτικά και pocket καρτούν Συλλογή 1904 – Δωρεές – Δανεισμός έργων Στόχοι Online ΒΔ John Bovey & Jane Newton Χρηματοδότηση οδηγός για τα αποσπάσματα καρτούν και τα πρωτότυπα έργα του Αρχείου > καρτούν των τελευταίων 100 χρόνων. 3
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ WEB 2.0; Web 2.0 περιγράφει το νέο ρεύμα στη χρήση των τεχνολογιών του Παγκόσμιου Ιστού που στοχεύει στη βελτίωση της δημιουργικότητας, της ανταλλαγής πληροφοριών και της συνεισφοράς τω ν χρηστών. Tim O'Reilly Αν και ο όρος Web 2.0 μας παραπέμπει σε μια νέα έκδοση του Παγκόσμιου Ιστού, στην πραγματικότητα δεν αναφέρεται σε μια αναβάθμιση της χρησιμοποιούμενης τεχνολογίας αλλά σε μια αλλαγή στον τρόπο χρήσης του web από τους προγραμματιστές και τους χρήστες. Wikipedia Πλεονεκτήματα- Μειονεκτήματα 4
5
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΡΤΟΥΝ (1/2) Εισαγωγικά Cartoon Centre 1973 – Κατάλογος Παρουσίαση του Καταλόγου Οnline κατάλογος, «ανοιχτός» προς τους χρήστες Τρόπος λειτουργίας Χρήστες και Κατάλογος Έλεγχος των εγγραφών Παρέμβαση του χρήστη στις εγγραφές Τρόπος ελέγχου των αλλαγών του χρήστη 6
7
8
ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΡΤΟΥΝ (2/2) Τεχνικά Χαρακτηριστικά Linux PC & Apache Web server Python & C MySQL Στοιχεία επεξεργασίας & Ιστορικά στοιχεία Παρούσα Κατάσταση και Μελλοντικές Τάσεις 1 ος στόχος μετά την εφαρμογή του User- Editing Το μέλλον του καταλόγου 9
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (1/4) ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ & ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ WEB 2.0 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Οι Web 2.0 ιστότοποι επιτρέπουν στους χρήστες τρέχουν λογισμικά- εφαρμογές εξ’ ολοκλήρου μέσω ενός browser. 2. Οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα ενός ιστοτόπου σαν να ήταν δικά τους και να τους ανήκουν καθώς και να ασκήσουν έλεγχο σε αυτά τα δεδομένα. 3. Οι ιστότοποι ενθαρρύνουν τους χρήστες να παρέμβουν στα δεδομένα και να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές που επιθυμούν, 4. Οι Web 2.0 ιστότοποι παρέχουν ένα πολύ πλούσιο και φιλικό στο χρήστη interface. 10
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (2/4) Βασικά Χαρακτηριστικά η εμπειρία και συνεισφορά του χρήστη, το δυναμικό περιεχόμενο, τα μεταδεδομένα, τα web πρότυπα, η ανοιχτή πρόσβαση, η συλλογική διανόηση και η ελευθερία αναφορικά με την ελεύθερη συμμετοχή του χρήστη. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την επαγγελματική σταδιοδρομία κάποιου ατόμου. 2. Μεγάλο ποσοστό των Βρετανών υψηλόβαθμων στελεχών διατηρεί profile στο Facebook, το MySpace και άλλα κοινωνικά δίκτυα και το εκμεταλλεύεται για να “συλλέξει” πληροφορίες για τους υποψήφιους εργαζόμενους. 3. Μεγάλο ποσοστό των εργοδοτών χρησιμοποιεί τα social networks για να ελέγξει πώς οι υποψήφιοι εργαζόμενοι παρουσιάζουν τον εαυτό τους σε αυτά. 11
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (3/4) ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ & ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΚΑΡΤΟΥΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Συνεχής αναβάθμιση και αξιοποίηση της πληροφορίας από ένα μεγάλο αριθμό ατόμων ανάλογου του συνόλου των χρηστών του καταλόγου. 2. Η πληροφορία ενημερώνεται συνεχώς και οι ίδιοι οι χρήστες νιώθουν πως συνεισφέρουν στον κατάλογο. 3. Φιλική ατμόσφαιρα και επικοινωνία μεταξύ των χρηστών. 4. Φιλικό περιβάλλον προς τους χρήστες. 5. Δημόσιος χαρακτήρας του περιεχομένου του καταλόγου. 12
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (4/4) ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ & ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΚΑΡΤΟΥΝ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. «Παρακολούθηση» των χρηστών. 2. Αυστηρά κριτήρια ελέγχου. 3. Πιθανότητα απώθησης των χρηστών. 4. Αισθήματα περιορισμού «Είναι άραγε θεμιτό το να υπάρχει γνώση του ποιος είναι ο πομπός της πληροφορίας και ποιος ο βαθμός αξιοπιστίας του; Η γνώση αυτή μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε τυχόν κρούσματα παραπληροφόρησης ή μήπως αποτελεί άσκηση λογοκρισίας;». 13
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ 14