5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ - ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ » Φωτεινή Παπαγερίδου – Κοιν. Λειτουργός Μαρία Κομνηνού - Ψυχολόγος
«Γνωρίζω τον εαυτό μου, γνωρίζω τους άλλους»
Αγωγή Υγείας Ποικίλα προγράμματα με σκοπό την προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής και σωματικής υγείας και της κοινωνικής ευεξίας των μαθητών, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την διαμόρφωση ατόμων με κριτική στάση μέσα από την ενεργητική βιωματική μάθηση.
«Ψυχική Υγεία και Διαπροσωπικές Σχέσεις» Ο εαυτός μου ( ταυτότητα, διαφορετικότητα, συναισθήματα) Η σχέση μου με τους άλλους (συμμαθητές, δασκάλους, γονείς)
Στόχοι του προγράμματος Να γνωρίσουν τον εαυτό τους Να γνωρίσουν τους άλλους Να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να διαχειρίζονται συναισθήματα Να εκπαιδευτούν σε Κοινωνικές Δεξιότητες
Κοινωνικές Δεξιότητες Κοινωνικές Δεξιότητες Δεξιότητες που αντικατοπτρίζουν την ικανότητα του ατόμου να εκδηλώνει την κατάλληλη συμπεριφορά σε διάφορες κοινωνικές συνθήκες. Αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη βελτίωση και ανάπτυξη πολλαπλών τομέων της προσωπικής και κοινωνικής ζωής. Καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό το είδος των σχέσεών του ατόμου με τους άλλους καθώς και την ποιότητα ζωής του ως ενήλικας.
Επικοινωνία: η αποτελεσματική λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία η δυνατότητα προσωπικής έκφρασης και κατανόησης του άλλου, η ανάπτυξη ενσυναίσθησης αρχίζω διάλογο με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο περιμένω τη σειρά μου δε διακόπτω τον συνομιλητή
Διαπροσωπικές σχέσεις: συνεργασία συναλλαγή με τους άλλους η κατάκτηση των κατάλληλων αντιδράσεων σε ποικίλες συνθήκες οργάνωση της συμπεριφοράς σύμφωνα με κοινωνικούς κανόνες τήρηση ορίων η αναγνώριση της προσωπικής ευθύνης στις ενέργειες
Αυτοαντίληψη – Αυτοεκτίμηση: η κατανόηση από τον κάθε μαθητή της μοναδικότητάς του η αποδοχή των προσωπικών του αδυναμιών και δυνατοτήτων. προσδιορισμός του κοινωνικού ρόλου του κάθε ατόμου και της αξίας του
Μακροπρόθεσμος Στόχος: Τα παιδιά μέσα από ευχάριστες εκπαιδευτικές διαδικασίες να βιώσουν εμπειρίες, οι οποίες θα αναδείξουν τις δυνατότητές τους, θα ενισχύσουν την Αυτοεκτίμησή τους και θα επιτρέψουν την ένταξή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Η ομάδα μας… 14 μαθητές (10 αγόρια, 4 κορίτσια) Η ομάδα μας… 14 μαθητές (10 αγόρια, 4 κορίτσια) Χωρίστηκαν σε 2 υπο-ομάδες των 7 μαθητών, που λειτουργούσαν παράλληλα Μεικτή ομάδα: οι 6 μαθητές έχουν διαγνωσθεί με Μέτρια Νοητική Υστέρηση, οι 4 με Σύνδρομο Down, οι 3 με Εγκεφαλική Παράλυση και 1 με Αυτισμό
Νοητική Καθυστέρηση προβλήματα λόγου Νοητική Καθυστέρηση προβλήματα λόγου διαταραχές συμπεριφοράς, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα σοβαρά γνωστικά ελλείμματα δυσκολίες στη φυσική και κινητική τους ανάπτυξη περιορισμένη κοινωνική αντίληψη και συναισθηματική ωριμότητα δυσκολίες στην κατανόηση και οργάνωση των συναισθημάτων δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις και στην κοινωνική προσαρμογή
Μέθοδος Εργασία με ομάδες Ενεργητική μάθηση Βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες 2 συντονίστριες, με υποστηρικτικό και κατευθυντικό ρόλο
Τεχνικές Η ώρα του κύκλου (Circle Time) Παιχνίδια και ψυχοκοινωνικές δραστηριότητες Καλλιτεχνικές δραστηριότητες Παιχνίδι ρόλων Παραμύθια Κοινωνικές Ιστορίες
Συνεργασία με τους γονείς των μαθητών Διαθεματική σύνδεση και με τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα και εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιούνται στο σχολείο μας Συνεργασία με τους γονείς των μαθητών