60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ
Κυκλοφοριακή αγωγή Ένα πρόγραμμα για να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Β΄ Δημοτικού 12ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Υπεύθυνοι προγράμματος : Θωμάς.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Μια πόλη για τους πεζούς
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
«Μέσα στον δρόμο περπατώ,όταν ο κ. Κ.Ο.Κ. είναι εδώ!»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Στ1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 1ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
Άντρη Ορθοδόξου Μιχαήλ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
Γυμνάσιο Χαβαρίου Σχ. έτος:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΠΕΖΟΥΣ Ελισάβετ Κατσαούνη Ανδριάνα Κοιλιά
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» Σχολικό έτος 2012-2013 60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μυλωνάκη Δήμητρα Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα Τάξη: Γ Τμήμα: 2

Είμαστε η τάξη Γ2 του 60 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας Είμαστε η τάξη Γ2 του 60 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Μέσα στην τάξη συνεργαστήκαμε 24 μαθητές, χωρισμένοι κυρίως σε 4 ομάδες: ΠΥΡΑΥΛΟΙ, ΑΕΤΟΙ, ΑΝΙΚΗΤΟΙ, ΣΑΪΝΙΑ Κάποιες φορές όμως δουλέψαμε και σαν ζευγάρια και κάποιες άλλες δουλέψαμε και ατομικά.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… για να μυηθούν τα παιδιά στους βασικούς κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής, να εξασκηθούν σε βασικές δεξιότητες ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες και να μπορούν έτσι να προστατεύουν τους εαυτούς τους όταν βρίσκονται στους δρόμους.

Αρχικά μοιράστηκε ερωτηματολόγιο στα παιδιά της τάξης με σκοπό να ανακαλύψω τις γνώσεις τους και τη συμπεριφορά που έχουν ως πεζοί, επιβάτες, ή ποδηλάτες. Τα ερωτηματολόγια έδειξαν ότι τα περισσότερα παιδιά είχαν καλή συμπεριφορά ως πεζοί και επιβάτες, όμως υπήρχαν  αρκετά παιδιά που δεν ήταν αρκετά προσεχτικά και δεν είχαν σαφή εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν όταν κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι γονείς δεν ήταν αρκετά προσεκτικοί με τη θέση που πρέπει να έχουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας μέσα στο αυτοκίνητο, ούτε επέμεναν στη ζώνη ασφαλείας. Μοιράστηκαν επίσης ερωτηματολόγια σε όλα τα παιδιά του σχολείου για τη μητέρα ή τον πατέρα τους, με σκοπό να ανακαλύψουμε μέσα από ένα μεγάλο δείγμα την κυκλοφοριακή αγωγή που διαθέτουν οι γονείς τους.  Τα ερωτηματολόγια έδειξαν ότι οι γονείς παραβίαζαν συχνά τον ΚΟΚ, αρκετοί είχαν προκαλέσει τροχαία, δεν αναγνώριζαν όλοι την αναγκαιότητα της συνεχής χρήσης της ζώνης ασφαλείας, χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο και για κοντινές αποστάσεις,  όπως το να πηγαίνουν το παιδί στο σχολείο, αν και αρκετοί είχαν θετική στάση απέναντι στο ποδήλατο. Προφανώς η κυκλοφοριακή αγωγή θα πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά, για να διαμορφώνουν σωστή συμπεριφορά ως οδηγοί και πεζοί από μικρή ηλικία.  

Πώς μετακινούμαστε στην πόλη; Άρχισα τις δραστηριότητες του Προγράμματος στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ζητώντας από τους μαθητές να ανακοινώσουν στην τάξη σε ποιες δραστηριότητες παίρνουν μέρος στις οποίες όμως πρέπει να χρησιμοποιούν μεταφορικό μέσο για να πάνε. Πόσο μακριά είναι από το σπίτι τους και τι μέσο χρησιμοποιούν; Μετά τις ποικίλες απαντήσεις που πήρα και τις συγκρίσεις που κάναμε στους χρόνους και την άνεση, ζήτησα από τις ομάδες να συμπληρώσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας για να έχω έτσι μια εικόνα για το πόσα και ποια μέσα συγκοινωνίας γνωρίζουν τα παιδιά μου. Αν και σχεδόν κανένας μαθητής μου δεν είχε μπει σε μετρό, ή τραμ, πάρα πολλοί δεν είχαν μπει ούτε σε απλό τρένο, οι ομάδες συμπλήρωσαν και αυτά τα μέσα ανακαλώντας σχετικές πληροφορίες που γνώριζαν. 6

Βολτάροντας στην Αθήνα με τα μέσα μεταφοράς Στην επόμενη συνάντησή μας μοίρασα στις ομάδες το κείμενο του Athens Voice.gr  "Βολτάροντας στην Αθήνα με τα μέσα μεταφοράς" που μιλά για τα μέσα μεταφοράς κατά τον καιρό της οικονομικής κρίσης, για τους Ρομπέν του μετρό και τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν. Αφού οι ομάδες διάβασαν το κείμενο και το συζητήσαμε, έκαναν άσκηση εμπλουτισμού λεξιλογίου δίνοντας ερμηνεία και βρίσκοντας στο λεξικό τη λέξη "αλληλεγγύη" και συμπλήρωσαν ένα σχετικό ερωτηματολόγιο σωστού - λάθους.  7

Βολτάροντας στην πόλη με τα μέσα μεταφοράς Τηλεοπτική εκπομπή: Βολτάροντας στην πόλη με τα μέσα μεταφοράς Συνεχίσαμε τη συζήτηση για τα μέσα συγκοινωνίας και εστιάσαμε στα προβλήματα που δημιουργεί το καθένα και στις ευκολίες που μας παρέχει. Κάθε ομάδα ανέλαβε την υπεράσπιση ενός οχήματος και στο τέλος κάναμε μια τηλεοπτική εκπομπή με τίτλο "Βολτάροντας στην πόλη με τα μέσα μεταφοράς". Το βίντεο έχει αναρτηθεί εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html 8

Παρατήρηση τροχοφόρων στην οδό Ακρωτηρίου και συμπεράσματα Στις 30/3/2013 πήγαμε στην Οδό Ακρωτηρίου και παρατηρήσαμε το δρόμο για δέκα λεπτά.  9

Οι ομάδες κατέγραψαν: Συμπεράναμε ότι ο δρόμος αυτός είναι αρκετά μεγάλης κυκλοφορίας. Είναι διπλής κατεύθυνσης. Ένας πεζός και ιδιαίτερα ένα παιδί είναι δύσκολο να τον περάσει. Θα έπρεπε να έχει φανάρια. Θεωρήσαμε ότι τα 88 αυτοκίνητα που πέρασαν μέσα στα 10 λεπτά είναι πάρα πολλά και προκαλούν αρκετά προβλήματα όπως καυσαέρια, ατυχήματα, μποτιλιάρισμα. Κάναμε συγκρίσεις με τα μηχανάκια και τα λεωφορεία στα οποία σταθήκαμε και περισσότερο.  10

Μοίρασμα ερωτηματολογίων στους κατοίκους της περιοχής μας σχετικά με τα δημόσια μέσα μεταφοράς Την ίδια μέρα πήγαμε επίσης στην διασταύρωση Ανθείας και Ευβοίας και μοιράσαμε στον κόσμο ερωτηματολόγια σχετικά με τα μέσα συγκοινωνίας στην πόλη μας. Η αποδελτοποίηση των ερωτηματολογίων έδειξε ότι τελικά το δείγμα μας ήταν αρκετά μεγάλο. Το λεωφορείο δε φαίνεται να κερδίζει τους συμπολίτες μας. Το 38% που το χρησιμοποιεί είναι πολύ μικρό για μια πόλη σαν την Πάτρα.  Και από αυτούς που το χρησιμοποιούν οι περισσότεροι δεν είναι ευχαριστημένοι. 11

Τα οχήματα του μέλλοντος Τα παιδιά ζωγράφισαν τα οχήματα έτσι όπως φαντάζονται ότι θα είναι στο μακρύ μέλλον. 12

Τι είναι οι δρόμοι; Ζητήθηκε από τις ομάδες να δώσουν ορισμούς. Οι δρόμοι είναι πίσσα που απάνω τους κυκλοφορούν τα μέσα μετακίνησης. Τα αμάξια, τα μηχανάκια και τα λοιπά. ΑΝΙΚΗΤΟΙ 13

Τι είναι αυτό που μας βοηθά να κινούμαστε στους δρόμους με ασφάλεια; Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην παραπάνω ερώτηση για να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα των σημάτων.  Αυτό που βοηθά το να μπορούν όλοι να χρησιμοποιούν τους δρόμους με ασφάλεια και αρμονία είναι οι ταμπέλες. ΑΝΙΚΗΤΟΙ 14

Σήματα Οδικής Κυκλοφορίας Οι μαθητές διδάχτηκαν τα σήματα μέσα από το κεφάλαιο 3 της Μελέτης, συμπλήρωσαν άσκηση αντιστοίχησης και χρωμάτισαν. Κατόπιν μοιράστηκαν στις ομάδες κάρτες με σήματα στις οποίες έπρεπε να γράψουν τον ορισμό τους. Για βοήθεια είχαν το βιβλίο της Μελέτης,  τις προηγούμενες φωτοτυπίες και ένα βιβλιαράκι τσέπης με τα σήματα που είχαμε φέρει στην τάξη, για τα πολύ δύσκολα. Αφού έγραψαν τον ορισμό, χρωμάτισαν. Τέλος έδειξαν και ανακοίνωσαν στην τάξη την εργασία τους. Με αυτήν την εργασία κατασκευάστηκαν πάνω από 80 σήματα. Απαγορεύεται η προσπέραση. Σημαίνει ότι εδώ κοντά υπάρχει βενζινάδικο. 15

Το παιχνίδι των σημάτων Αφού οι ομάδες έγραψαν τους ορισμούς των σημάτων και τα χρωμάτισαν, οι καρτέλες ήταν έτοιμες να χρησιμοποιηθούν. Έτσι παίξαμε το παιχνίδι των σημάτων, που ενθουσίασε πραγματικά τα παιδιά και τα έκανε να μάθουν και τα πιο δύσκολα με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο.  16

Ταξινόμηση σημάτων Αργότερα παίξαμε το παιχνίδι της ταξινόμησης των σημάτων ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους και το τι σημαίνουν. Χρησιμοποιήθηκαν για το παιχνίδι αυτό οι κάρτες που είχαν φτιάξει οι μαθητές σε προηγούμενη δραστηριότητα. Οι ομάδες διαγωνίστηκαν μεταξύ τους με σκοπό να κάνουν το μικρότερο χρόνο και τα λιγότερα λάθη. Το βίντεο του παιχνιδιού βρίσκεται εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/04/blog-post_9421.html 17

Σχηματοποιήματα Οι μαθητές στο μάθημα της Γλώσσας έγραψαν σχηματοποιήματα με θέματα από την κυκλοφοριακή αγωγή. Stop, stop, stop! Απαγορεύεται το parking εδώ! Σας το λέμε ευγενικά, παρκάρετε μακριά! ΧΡΗΣΤΟΣ + ΑΓΓΕΛΙΚΗ 18

Τι είναι οι διαβάσεις; Τύποι διαβάσεων Οι ομάδες έδωσαν τον ορισμό των διαβάσεων. Ύστερα συζητήσαμε για τα είδη τους, τη χρησιμότητά τους και τη σπουδαιότητά τους. Οι διαβάσεις είναι χοντρές γραμμές όπου βοηθάνε τους πεζούς στο να περνούν εύκολα και με ασφάλεια το δρόμο. ΣΑΪΝΙΑ 19

Πώς περνάμε δρόμο που δεν έχει φανάρι Αφού μιλήσαμε για τη χρησιμότητα και τη σπουδαιότητα των διαβάσεων οι μαθητές προφορικά περιέγραψαν πώς θα πρέπει να περάσουν το δρόμο που δεν έχει φανάρι. Και αφού λύθηκαν παρεξηγήσεις όπως περνάμε από όπου νά ΄ναι, ή τρέχουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε, τα παιδιά έγραψαν τον τρόπο που θα πρέπει να περνούν το δρόμο στο τετράδιό τους, για να σιγουρευτούμε ότι τον έμαθαν πολύ καλά. Στέκομαι στη μέση του πεζοδρομίου μπροστά σε διάβαση. Κοιτάζω αριστερά και ακούω προσεχτικά. Κοιτάζω δεξιά και ακούω προσεχτικά. Ξανακοιτάζω αριστερά και ακούω προσεχτικά. Περνώ το δρόμο γρήγορα. ΡΑΝΙΑ 20

Τι κάνει ο σχολικός τροχονόμος; Οι ομάδες πριν από την επίσκεψη των σχολικών τροχονόμων στην τάξη απάντησαν στην παραπάνω ερώτηση. Ο σχολικός τροχονόμος σταματά τα αυτοκίνητα για να πάνε οι μαθητές με ασφάλεια στο σχολείο. Υπακούμε πάντα το σχολικό τροχονόμο. ΑΕΤΟΙ 21

Σχολικός τροχονόμος στην τάξη Καλέσαμε τις σχολικές τροχονόμους του σχολείου στην τάξη και μας μίλησαν για τη δουλειά τους. Οι μαθητές τις άκουσαν πολύ προσεχτικά και τους έκαναν πολλές ερωτήσεις σχετικά με το ποιες ώρες, σε ποιους δρόμους, αν δίνουν κλήσεις, αν παίρνουν πινακίδες κλπ.  22

Τι θα έλεγες στους οδηγούς για το σχολικό τροχονόμο; Μετά την επίσκεψη των σχολικών τροχονόμων οι ομάδες έγραψαν ένα μήνυμα προς τους οδηγούς για τη σπουδαιότητα του σχολικού τροχονόμου. Φίλε οδηγέ, πρέπει να υπακούς το σχολικό τροχονόμο γιατί αυτός σώζει το παιδί σου από ατυχήματα που μπορεί να γίνουν και έτσι δε θα μπεις σε κόπο να πληρώνεις στα νοσοκομεία. ΣΑΪΝΙΑ 23

Περνώντας το δρόμο από τη διάβαση Μετά τη συζήτηση με τις σχολικές τροχονόμους πήγαμε με τα παιδιά στις διαβάσεις της οδού Αυλίδος όπου εφάρμοσαν όσα έμαθαν αυτήν την ημέρα. 24

Περνώντας το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα Επειδή οι Έλληνες οδηγοί δε φημίζονται για το σεβασμό τους στις διαβάσεις και πολλές φορές παρκάρουν επάνω τους δείξαμε στα παιδιά πώς να περνούν το δρόμο με μεγάλη προσοχή όταν υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα. 25

Τι είναι τα φανάρια; Οι ομάδες έδωσαν τον ορισμό των φαναριών. Ακολούθησε συζήτηση για τη χρησιμότητα, τη σπουδαιότητα και τη χρήση τους. Τα φανάρια είναι αυτά που σε ειδοποιούν αν σταματήσεις ή αν περάσεις και σε ειδοποιούν να κόψεις ταχύτητα. Το φανάρι είναι και για τους ανθρώπους που τους ειδοποιεί και αυτούς αν περάσουν ή αν σταματήσουν. ΑΕΤΟΙ 26

Ζωγραφίστε φανάρια Τα ζευγάρια σχεδίασαν φανάρια. 27

Πώς περνάμε δρόμο που έχει φανάρι Συζητήσαμε στην τάξη λεπτομερώς για το πώς περνάμε ένα δρόμο που έχει φανάρι. Ύστερα τα παιδιά έγραψαν ένα σχετικό κείμενο για να σιγουρευτούμε ότι εμπέδωσαν. Στέκομαι στη μέση του πεζοδρομίου μπροστά από τη διάβαση και από το φανάρι. Κοιτάω το φανάρι να δω αν είναι κόκκινο ή πράσινο. Αν είναι κόκκινο περιμένω να γίνει Γρηγόρης. Όταν γίνει Γρηγόρης ελέγχω αν έρχεται κανένα αυτοκίνητο. Όταν δεν έρχεται κανένα αυτοκίνητο περνώ απέναντι από το δρόμο. ΑΝΔΡΙΑΝΑ 28

Περνώντας δρόμο με φανάρι Ύστερα εξασκηθήκαμε στο να περνάμε δρόμο που έχει φανάρι χρησιμοποιώντας τα δικά μας φανάρια που κατασκευάσαμε από απλά υλικά! 29

Αφίσες με κοινωνικά μηνύματα Οι μαθητές στο μάθημα της πληροφορικής και με το πρόγραμμα Microsoft Publisher έφτιαξαν αφίσες. 30

Ατυχήματα με πεζούς, γραφή σεναρίων, θεατρικά Μοιράστηκε στις ομάδες έρευνα σχετική με τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους, τους λόγους που συμβαίνουν και τα αποτελέσματά τους. Έχοντας υπόψη τους τα παιδιά την έρευνα αυτή έγραψαν σενάρια σχετικά με ένα ατύχημα. Έπρεπε να διαλέξουν τον οδηγό, το συνοδηγό, το θύμα, το λόγο για τον οποίο θα συνέβαινε το ατύχημά τους. Αφού γράφτηκαν τα σενάρια, οι μαθητές τα δραματοποίησαν. Το βίντεο βρίσκεται εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/04/blog-post_631.html 31

Διαφημίσεις με κοινωνικά μηνύματα Επίσης οι μαθητές έφτιαξαν και διαφημίσεις. Το βίντεο των διαφημίσεων έχει αναρτηθεί εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/04/blog-post_9400.html 32

Περπατάμε στο δρόμο με ασφάλεια κάνοντας 11 σημαντικά βήματα Οι μαθητές έγραψαν και εικονογρά-φησαν τους κανόνες του καλού πεζού. «Δεν περνάμε ανάμεσα από σταθμευμένα αυτοκίνητα». 33

Παίζοντας με ασφάλεια.... στον υπολογιστή Οι μαθητές έκαναν τις εξής δραστηριότητες από το λογισμικό της Μελέτης Περιβάλλοντος από Α΄ έως Δ΄ τάξη.  : Παίζοντας με ασφάλεια  Παίζουμε με ασφάλεια    Ασφαλές παιχνίδι  Αντιστοιχίζουμε τα σήματα  Αντιστοιχίζουμε χρώμα σηματοδότη ... με ενέργεια που πρέπει να κάνουμε  Συμπληρώνουμε βαδίζοντας Φωτεινοί σηματοδότες  34

Τι είναι κίνδυνος; Ζητήθηκε από τα παιδιά να αναζητήσουν τον ορισμό της λέξης στο λεξικό, να γράψουν μία πρόταση με αυτή και να την εικονογραφήσουν. Κίνδυνος: Κάτι που μπορεί να βλάψει, να προκαλέσει κακό. Προσοχή, κίνδυνος! Υπάρχουν λακκούβες. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ 35

Τι επικίνδυνο μπορεί να συμβεί στα παιχνίδια μας; Οι ομάδες προσπάθησαν να απαντήσουν τι κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίσουν όταν παίζουν σε εξωτερικούς χώρους. Εικονογράφησαν τις απαντήσεις τους. Ακολούθησε συζήτηση στην τάξη. Όταν φοράμε σκοτεινά ρούχα το βράδυ μπορεί κατά λάθος να σκοντάψουμε να πέσουμε στο δρόμο και να μας πατήσει αμάξι. Μπορεί να κρυφτούμε πίσω από ένα αμάξι και το αμάξι μπορεί να μας σκοτώσει. Μπορεί να περνάει ένα ποδήλατο και να μας πατήσει. ΠΥΡΑΥΛΟΙ «Μην κρυφτείς, είναι επικίνδυνο να χτυπήσεις εκεί». 36

Επικίνδυνα τα παιχνίδια του δρόμου-Ασφαλείς χώροι για παιχνίδια Κινδυνεύουμε όταν παίζουμε στο δρόμο, γιατί μπορεί να παρασυρθούμε και να βγούμε στο δρόμο και να μας πατήσει ένα αμάξι. Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στους κινδύνους που παραμονεύουν όταν παίζουν κοντά σε δρόμους και προσπάθησαν να καταγράψουν ασφαλείς χώρους για να παίζουν. Μετά τη συζήτηση που ακολούθησε κατανόησαν όλοι οι μαθητές ότι οι πιο ασφαλείς χώροι για παιχνίδι είναι οι περιφραγμένοι και είναι ακόμα πιο ασφαλείς όταν συνοδεύονται από την κατάλληλη σήμανση. Σε μια πλατεία περιφραγμένη. Στην περιφραγμένη αυλή του σπιτιού μας. Μέσα στο σχολείο. Στα οικόπεδα. 37

Απαιτώντας ασφαλείς χώρους για παιχνίδι Aφού συζητήσαμε και απαριθμήσαμε μέρη ασφαλή για παιχνίδι, τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με τους χώρους που παίζουν. Αποδελτοποιώντας τα ερωτηματολόγια φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά ασφαλή μέρη για να παίζουν. Έτσι έφτιαξαν αφίσες διαμαρτυρίας ζητώντας τα δικαιώματά τους. 38

Η κατάλληλη σήμανση για τους χώρους παιχνιδιού τους Επίσης οι δραστηριότητες για τους κινδύνους στα παιχνίδια τους έδειξαν ότι δεν υπάρχει επαρκής σήμανση. Έτσι τα ζευγάρια ζωγράφισαν τις πινακίδες που θα έπρεπε να υπάρχουν στους χώρους που παίζουν. 39

Τι σημαίνει δυστύχημα; Τα παιδιά βρήκαν στο λεξικό, έγραψαν τον ορισμό και εικονογράφησαν τη λέξη δυστύχημα.  40

Δυτική Ελλάδα: Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία τον Απρίλιο 2013 Μοιράστηκε στους μαθητές το άρθρο που βρίσκεται εδώ http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_24.html και αφού αναγνώσθηκε, έγινε συζήτηση για τις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, τις συνέπειές τους, τις συχνότερες παραβάσεις των οδηγών της περιοχής μας και φυσικά τους τρόπους αποφυγής που προτείνει η Τροχαία. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τους αριθμούς, έκαναν συγκρίσεις με τα αποτελέσματα των δικών τους ερωτηματολογίων και φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες δεν είναι συνετοί οδηγοί και επιβάτες. Επιβάλλεται η κυκλοφοριακή αγωγή από μικρή ηλικία. 41

Συνέντευξη με θύμα τροχαίου ατυχήματος Οι μαθητές πήραν οδηγίες από την προηγούμενη ημέρα να αναζητήσουν στο κοινωνικό τους περιβάλλον άτομο που είχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και να του πάρουν συνέντευξη. Με αυτό τον τρόπο ήρθαν σε άμεση επαφή με τις άσχημες εμπειρίες κάποιου που μπορεί να μην έφταιγε, αλλά μπορεί και να έφταιγε για το ατύχημα. Την επόμενη μέρα, όλοι έγραψαν και παρουσίασαν στην τάξη από μία συνέντευξη,  μια και αποδείχτηκε ότι όλα είχαν κάποιον δικό τους που είχε εμπλακεί σε τροχαίο. Στη συζήτηση που ακολούθησε αποδείχτηκε ότι είχαν συζητήσει με λεπτομέρειες για το συμβάν και είχαν μάθει την αιτία και τον υπαίτιο του ατυχήματος. 42

43

Πείραμα: χρειάζεται η ζώνη ασφαλείας ή όχι; Κατόπιν τέθηκε στην τάξη το ερώτημα, αν πραγματικά χρειάζεται ή όχι η ζώνη ασφαλείας. Τα ερωτηματολόγιά τους άλλωστε δίνουν κάποια ποσοστά ατόμων που δεν τη χρησιμοποιούν. Έδωσα στις ομάδες το παρακάτω κείμενο και το συζητήσαμε διεξοδικά: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_2037.html Βέβαια το ότι συζητήσαμε το παραπάνω κείμενο δεν σημαίνει ότι θα μπορούσε να αλλάξει η στάση των παιδιών απέναντι στη ζώνη γι' αυτό κάναμε στην τάξη το εξής πείραμα: Σε ένα ξέβαθο χαρτόκουτο, το οποίο το είπαμε αυτοκίνητο, τοποθετήσαμε διάφορα αντικείμενα για επιβάτες και σημαδέψαμε τη θέση τους. Άλλα τα αφήσαμε ελεύθερα και άλλα τα δέσαμε με ζώνη – ζελοτέιπ. Δείτε όλο το πείραμα εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_2037.html 44

Κατασκευή κολλάζ: τροχαία ατυχήματα με οχήματα Αφού συζητήσαμε για τα τροχαία ατυχήματα, γράψαμε τις συνεντεύξεις, είδαμε τι παθαίνει κανείς χωρίς ζώνη, οι ομάδες κατέγραψαν αιτίες, συνέπειες, παραβάσεις, συμβουλές, συνέλλεξαν εικόνες από τρακαρισμένα αυτοκίνητα, έφτιαξαν συνθήματα με τεχνική κολλάζ και κατασκεύασαν σχετικό κολλάζ.  45

Γινόμαστε σωστοί οδηγοί με 13 απλούς τρόπους Οι μαθητές συζήτησαν και εικονογράφησαν τη συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένας σωστός οδηγός. 46

Επίσκεψη σε συνεργείο αυτοκινήτων Στα πλαίσια της ενότητας τροχαία ατυχήματα με οχήματα επισκεφθήκαμε τα δύο συνεργεία της γειτονιάς μας. Αμέσως στο πρώτο απ' έξω ήταν παρκαρισμένο ένα αυτοκίνητο σοβαρά τρακαρισμένο. Τα παιδιά το παρατήρησαν προσεχτικά, περιέγραψαν τις ζημιές που είχε πάθει και έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να είχε συμβεί. Ερωτηματικά γεννήθηκαν όπως «επέζησαν οι επιβάτες, φορούσαν ζώνες ασφαλείας;» κλπ.  Όλη η επίσκεψη εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_28.html 47

Μαθαίνοντας τα άσχημα νέα Οι μαθητές ανά ζευγάρια δραματοποίησαν την τηλεφωνική αναγγελία ενός τροχαίου ατυχήματος. Το βίντεο αναρτήθηκε εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_29.html 48

Παίζοντας με τα φορτηγά τους – Κατασκευή φορτηγού με απλά υλικά Τα παιδιά έφεραν τα υλικά και εγώ τους κατασκεύασα από ένα φορτηγό. Η κατασκευή κράτησε αρκετές μέρες, γιατί τα παιδιά ήταν πολλά και όσο κράτησε τόσο η αγωνία τους μεγάλωνε. Όμως το αποτέλεσμα τα ευχαρίστησε πολύ, αφού τα φορτηγά τους έτρεχαν μόνα τους! Το πόσο διασκέδασαν δε λέγεται! Η κατασκευή και βίντεο από το παιχνίδι τους εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_6965.html 49

Ο δεκάλογος του σωστού επιβάτη Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση έβγαλαν τους 10 δικούς τους χρυσούς κανόνες του σωστού επιβάτη και τους εικονογράφησαν: 50

Σύναψη συμβολαίου για σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης Τα παιδιά συμπλήρωσαν και υπέγραψαν συμβόλαιο στο οποίο έδιναν το λόγο τους για 4 γι' αυτά σημαντικά πράγματα. Θα φοράω πάντα ζώνη ασφαλείας. Θα κάθομαι πάντα πίσω. Θα είμαι πάντα ήσυχος και δε θα αποσπώ την προσοχή του οδηγού. Θα ζητάω από τους συνεπιβάτες μου να φοράνε ζώνη. 51

Διαφημίσεις με κοινωνικό περιεχόμενο Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των τριών έγραψαν διαφημίσεις σε ομοιοκαταληξία για καυτά ζητήματα όπως: ζώνη, κράνος, παιδιά σε κάθισμα, αντικανονικά προσπεράσματα, παλιά ελαστικά κλπ. Οι διαφημίσεις τους δραματοποιήθηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν. Το βίντεο και τα υπόλοιπα κείμενά τους εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog-post_3540.html Για την υπερβολική ταχύτητα Μην τρέχετε πολύ, γιατί θα γίνετε ζουμί. Στην άσφαλτο θ' αφήσετε τα κοκκαλάκια σας και θα κλαίνε τα παιδάκια σας. Η υπερβολική ταχύτητα σκοτώνει και κανείς σας δε γλιτώνει. Ανδριάνα, Μαίρη, Παντελής 52

Καταζητείται οδηγός Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός αν χτυπήσει κάποιον και αν είναι σωστό να εγκαταλείψει ο οδηγός το θύμα του. Μετά τη συζήτηση έγραψαν κείμενο με τίτλο "Καταζητείται οδηγός". Αυτός ο σιχαμένος οδηγός στις 25/10/2013 στην οδό Ανθείας σκότωσε έναν αθώο πεζό και παράτησε το θύμα στη μέση του δρόμου, γιατί είχε μεθύσει. Η μάρκα του αυτοκινήτου του ήταν Σουζούκι και ο αριθμός του ήταν 2358 και η πινακίδα του ήταν BMW. Όποιος έχει πληροφορίες να τηλεφωνήσει στην αστυνομικίνα Δέσποινα Βάσσου στο 2610305589. 53

Σκέψεις του Σταμάτη Σηματοδότη Τα παιδιά έγραψαν κείμενο εμπνευσμένο από το βιβλίο που διαβάζουμε στην ώρα της Φιλαναγνωσίας "Περιπέτεια στην Τραυματούπουλη« της Πέγκυς Φούρκα και της Βαλιώς Καρανδάκη. Γεια σας. Λέγομαι Σταμάτης Σηματοδότης και βρίσκομαι πάνω στο φανάρι. Βλέπω τους πεζούς που περιμένουν, τα αυτοκίνητα που περνάνε και οδηγούν, τον τροχονόμο που ρυθμίζει την κυκλοφορία. Επίσης βλέπω τους ανθρώπους να περιμένουν μέχρι να σβήσω και να ανάψει ο Γρηγόρης. Καμιά φορά βλέπω να περνάνε οι άνθρωποι μπροστά από αυτοκίνητα. Περνάνε χωρίς να δούνε το φανάρι και έτσι γίνονται πολλά ατυχήματα. Τότε εγώ στενοχωριέμαι, γιατί δε θέλω να βλέπω ανθρώπους να σκοτώνονται. ΧΡΗΣΤΟΣ 54

Πρόγραμμα Ενημέρωσης Τροχαίας Πατρών Επίσκεψη τροχονόμου Πρόγραμμα Ενημέρωσης Τροχαίας Πατρών Στις 6/6/2013 μας επισκέφθηκε η υπαστυνόμος Α΄ του Τμήματος της Τροχαίας Πατρών Καρατάσιου Ελένη. Η κ. Καρατάσιου παρουσίασε με απλό και κατανοητό τρόπο και με τη συνοδεία πλούσιου εποπτικού υλικού, τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συμπεριφέρονται τα παιδιά ως πεζοί, ως επιβαίνοντες οχημάτων και ως ποδηλάτες. Οι μαθητές συζήτησαν μαζί της και έλυσαν όσες απορίες είχαν. Η υπαστυνόμος επέμεινε κυρίως στα σημεία που κάνουν συνήθως λάθος τα παιδιά και μπορούν να αποβούν μοιραία, όπως το να μη φορούν ζώνη, να μεταφέρουν το παιχνίδι τους στο δρόμο, να μη φορούν κράνος στο ποδήλατό τους κλπ. 55

Το ποδήλατο ως μέσο συγκοινωνίας Αρχικά συζητήσαμε για τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου ως μέσο συγκοινωνίας. Αυτό βέβαια, ήταν ένα θέμα που το είχαμε συζητήσει αρκετές φορές μέχρι τώρα και πάντα τα παιδιά μου ζητούσαν να τους μιλώ για το Άμστερνταμ. Και εγώ δεν τους χαλούσα το χατίρι. Όμως αυτή τη φορά τους έκοψα τη συζήτηση για το Άμστερνταμ και τους είπα ότι υπάρχει και μια πόλη στην Ελλάδα που όλοι κινούνται με ποδήλατα και έχει ποδηλατοδρόμους και ποδηλατοφανάρια. Τους άπλωσα το χάρτη και τους έδειξα την Καρδίτσα. Διαβάσαμε και ένα σχετικό άρθρο. Και αμέσως άρχισαν να κάνουν όνειρα και για τη δική τους πόλη. Πότε θα έχουμε στην Πάτρα ποδηλατοδρόμους και ποδηλατοφανάρια για να μη φοβούνται οι γονείς τους να τα αφήνουν να κάνουν ποδήλατο στους δρόμους; Πότε; 56

Γιατί ποδήλατο; Στην ώρα των εικαστικών δίδαξα στα παιδιά πώς να ζωγραφίζουν ένα ποδήλατο βήμα - βήμα ξεκινώντας από τρεις κύκλους. Το έμαθαν πολύ εύκολα και στο τέλος συμπληρώσαμε τη ζωγραφιά τους με τους λόγους που θα έπρεπε οι άνθρωποι να προτιμούν το ποδήλατο ως μέσο συγκοινωνίας στην πόλη τους. 57

Ατυχήματα με ποδήλατο και συμβουλές ασφαλείας Με τη βοήθεια ενός σχετικού κειμένου κάναμε μια πολύ μεγάλη συζήτηση για το ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά τους ως ποδηλάτες και ποιους κανόνες θα πρέπει να τηρούν ως τέτοιοι για να μην κινδυνεύει η ζωή τους.  Αφού οι ομάδες μέσα από τη συζήτηση και τις προηγούμενες γνώσεις και τη λογική έβγαλαν μόνες τους τους περισσότερους κανόνες που πρέπει να τηρούν ως καλοί ποδηλάτες για να μην κινδυνεύουν, τους μοίρασα και το παρακάτω φυλλάδιο και συζητήσαμε όσες συμβουλές δεν είχαν τα ίδια αναφέρει, για να καλύψουμε όλες τις περιπτώσεις. Κολλήσαμε το φυλλάδιο στο τετράδιό τους για να μπορούν να ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή.  58

Επίσκεψη σε κατάστημα - συνεργείο ποδηλάτων Στις 10/6/2013 επισκεφθήκαμε το κατάστημα του ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ. Εκεί μας φιλοξένησε ο κ. Ιησούς ο οποίος εξήγησε στα παιδιά πώς πρέπει να χρησιμοποιούν σωστά ένα ποδήλατο με ταχύτητες, τι αξεσουάρ πρέπει να έχει το ποδήλατό τους για να είναι ασφαλή στο δρόμο, τι να ελέγχουν κάθε φορά πριν να ανέβουν επάνω, πώς να κινούνται στο δρόμο, πόσο σημαντικό είναι το κράνος κλπ. Όλη η επίσκεψη εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/06/blog-post_10.html 59

Ηλεκτρονικά κουίζ φτιαγμένα από τα παιδιά Τα παιδιά με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της Πληροφορικής έφτιαξαν καταπληκτικά ηλεκτρονικά κουίζ στο Powerpoint. Παίξτε ένα εδώ: http://60dim-patras.ach.sch.gr/kykloforiaki_apagorevetai_i_taxitita_seg_bako.pps Μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/06/blog-post_5371.html 60

Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε τις γραπτές εργασίες μας σε όλους τους μαθητές του σχολείου επικολλώντας τις στους διαδρόμους του.

Παρουσιάσαμε τις δραστηριότητές μας στην ιστοσελίδα του Προγράμματός μας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» 62

Παρουσιάσαμε στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους στις 12/6/2013 θεατρικό και χορευτικό εμπνευσμένο από το πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δουλέψαμε. Το βίντεο βρίσκεται εδώ: http://kykloforo60.blogspot.gr/2013/06/blog-post_12.html 63

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά πήραν πολλές γνώσεις μέσα από το Πρόγραμμα σχετικά με τη σήμανση και τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργούν ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες. Ενημερώθηκαν πλήρως για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όσο βρίσκονται στο δρόμο, κατανόησαν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξουν κάποιες συνήθειές τους και διδάχθηκαν τον ασφαλή τρόπο μετακίνησης τους. Έμαθαν να αναγνωρίζουν λανθασμένες στάσεις, να εντοπίζουν τα πιθανά αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και να παίρνουν μέτρα προφύλαξης. Έλυσαν επιπλέον απορίες από την τροχονόμο που επισκέφθηκε το σχολείο, τις σχολικές τροχονόμους, τους μηχανικούς αυτοκινήτων και το μηχανικό ποδηλάτων που επισκέφθηκαν τα ίδια. Δυστυχώς όμως δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούν το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής ώστε να εφαρμόσουν τα όσα έμαθαν.

Κλεινοντασ… Μην περάσετε τον μπροστινό σας.  Κινδυνεύετε πολύ,  θάνατος θα σας εύρει στη στιγμή. Να προσπερνάτε με πολλή προσοχή,  για να μη σας χαθεί η ζωή.  Τα αντικανονικά προσπεράσματα σκοτώνουν ανθρώπους και παιδιά,  που κινδυνεύουν σοβαρά.