42ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
Στόχοι Δημιουργία power point Ροή & εικόνα στο κείμενο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
Εβδομάδα Υγιεινής Διατροφής
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Μεσογειακή Διατροφή Μαρίνα Πόγκα Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Η πυραμίδα της διατροφής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
τρώω καλύτερα ζω καλύτερα
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Μαθαίνω για τις… Ομαδεσ τροφιμων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Διατροφικές συνήθειες των νέων και Μεσογειακή Διατροφή
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Καλημέρα στην ζωή με … υγιεινό πρόγευμα!
Υγιεινή Διατροφή Αγωγή Υγείας Λουκάς Κμιέτσικ Χρήστος Αγγελόπουλος
Γεύματα και ομάδες τροφίμων
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔιατροφικεΣ συνηθειεσ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Ομάδες τροφών Παναγιώτα & Ζαχαρούλα.
Ομάδες Τροφών Ελευθερία ΣΤ’1.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Όπως όλοι ξέρουμε, πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με την υγεία τους. Έχετε σκεφτεί τι φταίει γι' αυτό; Μερικές φορές δεν έχουμε καλή διάθεση.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Συνιστώμενες Διατροφικές Οδηγίες για τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους Μπίλιου Διαμάντω Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Εξειδικευμένη στις Διατροφικές.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Όλα για την υγεία μου Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Ο οργανισμός για να λειτουργήσει καλά, χρειάζεται ενέργεια. Για τον.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
"Υγειηνή Διατροφή" Τα παιδιά χρειάζονται μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
Υγιεινή διατροφή: Είμαστε ό,τι τρώμε. Μια εργασία των μαθητών της Β΄ τάξης.
ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Πως γίνεται η συντήρηση: Τα 5 βασικά στάδια H συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη.
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
ΑΠΟ ΤΙ ΕΙΣΑΙ ΦΑΓΗΤΑΚΙ; Κουτσομήτρου Θεοδώρα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας 2014.
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ...ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ!
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
«Μαθαίνοντας… έρχεται η … σωστή όρεξη»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
« Μεσογειακή Διατροφή – Ομάδες Τροφίμων »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρακτική στη Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

42ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία» Αγαπώ το σώμα μου-Τρέφομαι σωστά Σχολικό έτος 2012-2013 42ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πετροπούλου Σοφία Συνεργαζόμενοι: Διαμαντοπούλου Δήμητρα ΠΕ06 Τάξη: Β Τμήμα:Β2

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και εργάζονταν με αυτό τον τρόπο κατά την διάρκεια του προγράμματος. Σε κάθε ομάδα είχε οριστεί ένας εκπρόσωπος , ο οποίος παρουσίαζε κάθε φορά τα αποτελέσματα –συμπεράσματα της ομάδας. Μετά από λίγο καιρό και ενώ οι ομάδες εργάζονταν αρμονικά, αναδείχτηκαν κάποια ιδιαίτερα ταλέντα μέσα σε κάθε ομάδα (όπως ζωγραφικής, παραγωγής ιστορίας-ποιήματος, δραματοποίησης). Έτσι κάθε φορά οι ομάδες παρουσίαζαν με το δικό τους τρόπο το προϊόν της εργασίας τους.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή επιλογής του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσε η παρατήρηση πως οι μαθητές μας έφερναν για κολατσιό -δεκατιανό τυποποιημένα προϊόντα (κρουασάν, σοκολάτες, πατατάκια, ντόνατς). Σπάνια βλέπαμε κάποιο παιδί να έχει μαζί του φρούτο και μερικές φορές τα παιδιά που είχαν το πετούσαν στο καλάθι των αχρήστων!! Επίσης αφορμή αποτέλεσε το γεγονός πως μέσα στην τάξη είχαμε υπέρβαρους μαθητές οι οποίοι μάλιστα παρουσίαζαν χαμηλό δείκτη αυτοεκτίμησης.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Η δράση μας στηρίχτηκε κυρίως στην βιωματική –επικοινωνιακή διδασκαλία δεδομένου πως σε αυτή την ηλικία τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα από το βίωμα, τη δράση και την εμπειρία. Έτσι η υλοποίηση του προγράμματος έγινε με δραστηριότητες όπως ζωγραφική, κολάζ, δημιουργία ποιήματος-παραμυθιού, τραγούδι, θεατρική παράσταση , παρασκευή ψωμιού στο χώρο του σχολείου, παρασκευή υγιεινού δεκατιανού (με τη συμβολή των γονέων).

Αγγλικά Τα παιδιά έμαθαν τις έννοιες του υγιεινού-ανθυγιεινού φαγητού(healthy-junk food) Έμαθαν τα φρούτα και ένα αγγλικό τραγούδι με αυτά(The fruit song) ενώ ζωγράφισαν και τη δική τους φρουτοσαλάτα (Fruit salad) Έφτιαξαν τα δικά τους πιάτα με το υγιεινό πρωινό (My healthy breakfast) και έμαθαν ένα τραγούδι για την αξία του καθημερινού πρωινού (Τhe Breakfast song)

Δραστηριότητες Συζήτηση για τις ομάδες τροφίμων. Συγκέντρωση εικόνων και άλλων πληροφοριών για να γνωρίσουν τα παιδιά τις ομάδες τροφίμων και να τοποθετούν αυτά που τρώνε καθημερινά στην ομάδα που ανήκουν. Κατασκευή της πυραμίδας τροφίμων. Εβδομαδιαία καταγραφή του πρωινού γεύματος. Συζήτηση για τα διατροφικά λάθη στο πρωινό μας και το δεκατιανό . Ανάγνωση βιβλίων με θέμα την διατροφή. Εκτενής συζήτηση με θέμα: <<Τρέφομαι σωστά-αγαπώ και σέβομαι το σώμα μου>>.

Φύλλο εργασίας Μαθαίνουμε τις ομάδες τροφίμων και βρίσκουμε εικόνες από κάθε ομάδα για την κατασκευή κολάζ. Γαλακτοκομικά Φρούτα Λαχανικά Κρέας και ψάρια Ψωμί και δημητριακά Έλαια και λίπη

Φύλλο εργασίας Το πρωινό είναι το βασικότερο γεύμα. Μας δίνει ενέργεια μέχρι το μεσημέρι και μας βοηθάει να έχουμε όρεξη στο παιχνίδι και το σχολείο. Ένα σωστό πρωινό μπορεί να περιέχει: Φρέσκο γάλα, σκέτο ή με λίγο μέλι, για γερά κόκαλα. Το γάλα με κακάο δεν αφήνει όλο το ασβέστιο να απορροφηθεί από τα κόκαλα. Φρέσκο αβγό για περισσότερη δύναμη. Προϊόντα δημητριακών( μαύρο ψωμί , νιφάδες καλαμποκιού κ.ά) για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας . Φρούτα ή χυμό για δροσιά και γεύση. Για να απολαύσουμε το πρωινό μας πρέπει να ξυπνάμε νωρίτερα. Αξίζει τον κόπο. Για το κολατσιό προτιμάμε: Φρέσκο κουλούρι ή μαύρο ψωμί με τυρί και λαχανικά εποχής για να χορτάσουμε. Ξηροί καρποί, φρούτα, ξερά σύκα και δαμάσκηνα είναι ό,τι καλύτερο για τα κρύα πρωινά του χειμώνα. Γιαούρτι ή ρυζόγαλο, πλούσια σε ασβέστιο. Φρέσκα φρούτα και χυμούς για να ξεδιψάσουμε. Αποφεύγουμε: Τα αναψυκτικά διότι έχουν ζάχαρη, φουσκώνουν το στομάχι και δεν ξεδιψούν πραγματικά. Γαριδάκια, πατατάκια και μπισκότα επειδή δε μας χορταίνουν και περιέχουν πολύ αλάτι και ζάχαρη. Σοκολάτες, καραμέλες και γλυκά επειδή καταστρέφουν τα δόντια μας. Το μεσημεριανό φαγητό είναι το κύριο γεύμα της ημέρας. Κατά τη διάρκεια του γεύματος: Αποφεύγουμε να ανοίγουμε την τηλεόραση. Τρώμε αργά το φαγητό μας και μασάμε καλά τις τροφές μας. Προτιμάμε βραστά ή ψητά φαγητά και αποφεύγουμε τα τηγανιτά. Αποφεύγουμε να πίνουμε αναψυκτικά κατά τη διάρκεια του γεύματος.

Φύλλο εργασίας Αινίγματα Φύλλο εργασίας Αινίγματα Να βρεις τα φρούτα και τα λαχανικά που κρύβονται στα αινίγματα και να τα ζωγραφίσεις. Είναι πράσινο με ρίγες Είμαι πορτοκαλί μέσα κόκκινο φωτιά. και με μεγάλο κουκούτσι. Τρώγεται χωρίς τις φλούδες Με λεν και καϊσί. και κουκούτσια έχει πολλά. Ξέρεις αυτό τι θα πει; Τι είναι; ---------------------- Τι είναι;------------------- Είναι πράσινο ή μαύρο Από έξω σα γρασίδι φρούτο καλοκαιρινό. Από μέσα σαν βαμπάκι. Έχει σπόρους μικρούς μέσα Χοντρουλό σαν μα και όνομα μικρό. προσωπάκι και το λένε και απίδι. Τι είναι;---------------------- Τι είναι;----------------- Κόκκινη και στρουμπουλή γευστική αλλά μικρή. Τρώγεται είτε ωμή ή γρανίτα δροσερή. Ποια είναι;---------------------------

Φύλλο εργασίας Διάλεξε τροφές από τις παρακάτω τροφές και φτιάξε ένα πρωινό, ένα κολατσιό, ένα μεσημεριανό, και ένα βραδινό που θα προτιμούσες. Μην ξεχνάς πως κάθε γεύμα πρέπει να περιέχει τροφές από κάθε κατηγορία των τροφίμων που έμαθες. Μακαρόνια μήλο γιαούρτι Ψαρόσουπα γάλα κουνουπίδι σαλάτα Χορτόσουπα μέλι τυρί γραβιέρα Παστίτσιο ψάρια ψητά ξηροί καρποί Ντοματοσαλάτα ρύζι ψωμί Βραστό αβγό τυρί φέτα Πορτοκάλι κοτόπουλο φασολάδα Σαλάτα μαρούλι κορν φλέιξ ροδάκινα Πατατοσαλάτα κέικ χυμός φρούτων Μπιφτέκια σαλάτα λάχανο Πρωινό ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Κολατσιό --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Μεσημεριανό ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Βραδινό ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Καταγράφω τι τρώω για πρωινό Δευτέρα:--------------------------------------------- Τρίτη:------------------------------------------------- Τετάρτη:--------------------------------------------- Πέμπτη:---------------------------------------------- Παρασκευή:----------------------------------------Σάββατο:-------------------------------------------- Κυριακή:---------------------------------------------

Μας επισκέφθηκαν… Μας επισκέφτηκε στο σχολείο διατροφολόγος και μίλησε με τα παιδιά για την καθημερινή τους διατροφή. Γεωπόνος που βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν τον τρόπο παραγωγής των λαχανικών, την σωστή εποχή κατανάλωσης κάθε λαχανικού και φρούτου και τις σωστές συνθήκες διατήρησης τους. Μας επισκέφτηκαν και μας έδειξαν πως παρασκευάζεσαι το ψωμί από το αλεύρι. Επισκεφτήκαμε εργοστάσιο γάλακτος και εργαστήριο ζαχαρωτών.

Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας στο σχολείο και στους γονείς μέσα από ένα θεατρικό με θέμα την αξία της σωστής διατροφής στην υγεία του σώματος και του στόματος. Εμπλέκοντας και το πρόγραμμα στοματικής υγιεινής που έχουμε αναλάβει. Επίσης με την οργάνωση υγιεινού δεκατιανού είχαμε στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τους γονείς πάνω στο θέμα της διατροφής των παιδιών τους στο σχολείο και όχι μόνο εκεί.

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή τους στη θεατρική παράσταση . Πιστεύουμε πως και μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία τα παιδιά κατανόησαν την αξία της σωστής διατροφής για τη σωματική και πνευματική τους υγεία.

Κλεινοντασ… Τα παιδιά έγραψαν το μήνυμα :<< Αγαπώ το σώμα μου άρα τρέφομαι σωστά>> ,το οποίο τοιχοκολλήθηκε στην τάξη μας.Ακόμα δημιούργησαν και πολλά ποιηματάκια όπως αυτό: Τώρα πια ξέρω και προσέχω τι θα τρώω κάθε μέρα πρωινό ,δεκατιανό. Φρουτάκια και λαχανικά όχι κρουασάν, ζαχαρωτά γαριδάκια και όλα αυτά τα ανθυγιεινά.

Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από τη δράση μας