«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Αγάθη Γεωργιάδου Περιστέρι, 26 Φεβρουαρίου 2013
Το σπίτι μου.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Μυκήνες-Αγαμέμνονας Μυκηναϊκά χρόνια Ελένη - Κωνσταντίνος.
ΕΙΣ ΑΓΑΡΗΝΟΥΣ(Α. ΚΑΛΒΟΣ) Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ(Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ)
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια. Μετά τον θάνατο του πατέρα του η οικογένεια του εγκαταστάθηκε στην Αγγλία.
Λυκόφως Δεκαλτσίδης Νίκος Διαμαντίδης Μάριος Ζαχαριάδης Ηλίας Κατσαρίδης Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης Κωνσταντίνος Α’2.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
Κωνσταντίνος Καβάφης.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.

ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ/ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
Γ ΡΑΜΜΑ ΑΠ ' ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Ε ΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ: τη χρήση της γλώσσας, την οργάνωση της επιχειρηματολογίας, τα χαρακτηριστικά του κειμενικού.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
«Από το σκοτάδι στο φως» Οδυσσέας Ελύτης – Vincent Van Gogh Μία διδακτική πρόταση Γεωργία Παντίδου, Φιλόλογος, M.Ed., Επιμορφούμενη Επιμορφώτρια Β’ επιπέδου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
ΟΙ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. τάξη Στ
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Το πιο ανατρεπτικό κίνημα αντι-τέχνης.
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΤΟ ΑΛΩΝΑΚΙ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα Ζαλώνη Τερέζα Γκουτζούκη Γεωργία Δογραμματζή Αθανασία

Παρνασσισμός: Τι είναι τελικά ο παρνασσισμός? Η επαφή με τη φύση (Oπως και στο κείμενο) υμνούν την αρμονία με τη φύση τονίζεται η στενή σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Ο παρνασσισμός ανέπτυξε: την εξωτερική μορφή των ποιημάτων την καλλιέργεια του γνήσιου ποιητικού ύφους τους στιχουργικούς κανόνες την ακρίβεια την ισορροπία & τη συμπύκνωση των νοημάτων. Είναι μια τεχνοτροπία κλασικιστικής μορφής που οδήγησε στο νεοκλασικισμό. Τα ποιήματα που είναι γραμμένα με την τεχνοτροπία του παρνασσισμού διακρίνονται για την ψυχρή τους απάθεια.

Οι ποιητές του παρνασσισμού: επιδίωκαν την πιστότητα, τη ρεαλιστική αναπαράσταση και την απάθεια, σε αντίθεση με την υπερπροβολή συναισθημάτων του ρομαντισμού. Χαρακτηριστικό των ποιημάτων τους: είναι η στατικότητα, γι' αυτό και παρομοιάζονται με ζωγραφικούς πίνακες. Η πιστότητα στα ποιήματα επιτυγχάνεται με τις ακριβείς περιγραφές και την επιμονή στην αναζήτηση των κατάλληλων λέξεων, ειδικά των επιθέτων. Αντλούσαν την έμπνευσή τους: από σκηνές της καθημερινής, κοινωνικής αλλά και ιστορικής πραγματικότητας Ως προς τη μορφή: οι ποιητές επιδίωκαν την απόλυτη τελειότητα. Επεξεργάζονταν πολύ τους στίχους και πειθαρχούσαν απόλυτα στους μετρικούς κανόνες. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ποιημάτων, που κατά τ' άλλα θεωρούνται ψυχρά. Πως ξεκίνησε: Ως μια αντίδραση κατά των συναισθηματικών υπερβολών του ρομαντισμού.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ «Ο Δείπνος» ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ «Ο Δείπνος» Το ποίημα που ακολουθεί περιγράφει μια εικόνα ενός δείπνου. Αποδίδει την γαλήνια ατμόσφαιρα ενός δείπνου στην εξοχή με αγαπημένα γυναικεία πρόσωπα. Πίσω από την ηρεμία της νύχτας υπάρχει ο ίσκιος του θανάτου που τον απομακρυνθούν όμως, οι πολλές εικόνες, μέσα και έξω από το σπίτι.. Κυρίαρχο Συναίσθημα: Ηρεμία Δεν πρόκειται για συνηθισμένο δείπνο αλλά για δείπνο νεκρού. (Αυτό το συμπεραίνουμε από την μοιρολογήτρα) Δεν υπάρχει ταραχή αλλά σιωπηλή ατμόσφαιρα . Επικρατεί μελαγχολία , λύπη με μέτρο στον θρήνο. Υπάρχουν 4 γυναίκες στο δείπνο Στο ποίημα επικρατούν οι Εικόνες, τα επίθετα και οι παρομοιώσεις

Στίχος: ξέρουμε ότι το ποίημα μας είναι γραμμένο σε πολιτικό στίχο 15σύλλαβο στίχο με ιαμβικό μέτρο χωρίς ομοιοκαταληξία. Ομοιοκαταληξία: Το ποίημα δεν έχει ομοιοκαταληξία, μιας και κατατάσσεται ως βασικό στοιχειό της μοντέρνας ποίησης Στροφή: Το μέτρο: Γλώσσα: είναι δημοτική με πλούσιο λεξιλόγιο., έχει πολύ δισκατανόητα νοήματα Το ποίημα διακρίνεται για: τον λυρισμό την υποβλητικότητα του τον αφηγηματικό και παραστατικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το θέμα της φύσης αφού ο Σικελιανός είναι ποιητής του μεγάλου υπαίθρου. Μοτιβο:

Νόημα:

Τα βασικά χαρακτηριστικά της Νεότερης Ποίησης έναντι της παραδοσιακής: Μπορούμε να τα διαιρέσουμε σε δύο κατηγορίες: Εξωτερικά – μορφικά Εσωτερικά Eξωτερικά χαρακτηριστικά: Η νεότερη ποίηση εγκαταλείπει τα εξωτερικά στοιχεία, που χρησιμοποιούσε η παραδοσιακή. Eσωτερικά χαρακτηριστικά: Η παραδοσιακή ποίηση υποτάσσει το ποίημα σε ορισμένους κανόνες. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι στη νεότερη ποίηση: Μπορεί να λείπει το μέτρο, ο εσωτερικός όμως ρυθμός υπάρχει. Η λογική αλληλουχία, που διέπει κάθε παραδοσιακό ποίημα, χαλαρώνει και το ποίημα λειτουργεί βασικά με τους μηχανισμούς των προεκτάσεων και των συνειρμών

Χαρακτηριστικά της νεότερης ή μοντέρνας ποίησης Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΣΤΙΧΟΣ Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΙΧΟΥ ΧΡΗΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΤΟΛΜΗΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΛΟΓΗ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΚΦΡΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΜΦΙΣΗΜΙΑ Ή ΠΟΛΥΣΗΜΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΣΤΙΞΙΑ